Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S. 151 T/M 200 Leesclub 153: In slaap gevangen In slaap gevangen, Tijdens het lezen

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 24

1.Ik vind het bijbelcitaat uit Jona 1:2-3 opmerkelijk en het verhaal heel goed reflecteren:

‘Maak je gereed en ga naar Nineve, die grote stad, om haar aan te klagen, want het kwaad dat ze daar doen is ten hemel schreiend.Én Jona maakte zich gereed, maar vluchtte naar Tarsis, weg van de HEER.’

2.Naar mijn gevoel zitten alle elementen die je in het verhaal tegenkomt, in dit bijbelcitaat: het geloof en het kwaad.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Het is een prettig geschreven verhaal en totnutoe boeit het me heel erg.
    Ik had geen verwachting hoe het zich zou ontwikkelen.

hans
    Bijdrager
    Post count: 75

Ben over de helft. Twee gedeeltes die opvallend zijn:

Pernilla: ik denk aan mijn vader toen we voor mijn moeders ziel baden. Hoe hij zijn grote, droge handen op mijn wangen legde en fluisterde: “God heeft de vrouw uit een rib van de man geschapen om hem aan te kunnen vullen. Niet uit zijn hoofd om de baas over hem te spelen. Niet uit zijn voeten om door hem te worden vertrapt. Nee, uit een rib, om beschermd te worden. Dicht bij zijn hart, om geliefd te worden.”

Manfred: geld is alleen belangrijk tot je het hebt. Maar dat er soms een kind dat uit het raam valt voor nodig is, of een vermoorde broer, om dat te beseffen.

Een zeer boeiend boek. Erg goed geschreven en heel erg benieuwd waar dit gaat eindigen.

MariekeLeest
    Bijdrager
    Post count: 203

Ik ben momenteel nog in het boek aan het lezen. Ben benieuwd welke kant het opgaat. Ik vind het vlot lezen en de verschillende perspectieven maken het alvast interessant.
    Ik vind het wel speciaal dat een behoorlijk groot deel van de aandacht naar de privé situatie van een politieman gaat. Ik ben momenteel nog geen fouten tegen gekomen maar ook niet echt citaten die ik onthouden heb. De stukjes over Nadia zijn wel behoorlijk heftig vind ik.

hans
    Bijdrager

Nog een paar citaten tegengekomen.

Pernilla: zien we elkaar niet meer? Zijn we zo druk bezig met onze mobieltjes en selfies maken dat we geen belangstelling meer voor onze naasten hebben?

Zie dit elke dag.

Een citaat waar ik nog niet eerder van gehoord heb:

Malin zwijgt even en zegt dan: ‘vandaag pakken we hem. ‘. Ik knik, maar zeg niets, want ik weet uit ervaring dat het nog niet voorbij is voordat de dame die net zo dik is als ik zingt. En zij heeft, zoals bekend, de gewoonte om laat te komen.

Manfred: geld is alleen belangrijk tot je het hebt. Maar dat er soms een kind dat uit het raam valt voor nodig is, of een vermoorde broer, om dat te beseffen.

Jaimy
    Bijdrager
    Post count: 28

Als ik me niet vergis is dat een Engels gezegde: it ain’t over until the fat lady sings.

hans
    Bijdrager

@jaimy. Ja, dat is het inderdaad. Bedankt.

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.