Home Forums Leesclub 153: In slaap gevangen In slaap gevangen, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1782
    #27054 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 192

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    De nagels van zijn grote tenen, die uit zijn sandalen steken, zijn lang, geel en groeien naar beneden.
    Camilla schrijft heel levendig en met zo’n zin als deze voel ik echt de rillingen over mijn rug lopen, wat ontzettend smerig, brrr.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Nee, het gaat alle kanten op. Dan heb ik weer een idee over wat of wie iemand is en dan lees ik verder en denk nee toch niet. Het is wel een heel boeiend boek, het heeft mijn volle aandacht en ik kan het met moeite weg leggen. Het zit onder mijn huid….

Ik heb 2 foutjes tot nu toe gevonden:
    Blz 151
    En om te eerlijk zijn: dát stinkt.
    Moet zijn: en om eerlijk te zijn: …
    Blz 257
    Die is nog nooit eerder mij me opgekomen ……
    Moet zijn: bij me opgekomen…
    Niet vervelend maar het viel me op omdat de zin niet liep.

Margje V
    Bijdrager
    Post count: 8

Bianca, je bent al behoorlijk ver in het boek. Ik ben het wel met je eens dat de verhaallijn alle kanten op gaat. Wel erg boeiend.

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 192

Helaas…..ik heb het boek al uitgelezen. Het was zo boeiend en ik had moeite om het weg te leggen.
    Toch zit ik nog met een puntje;
    Ik ben een tegenstrijdigheid tegengekomen en ik vraag mij af of dit express is gedaan, dus dat de personage eigenwijs is en zich niet houdt aan de regels of dat het een foutje van de schrijfster is….
    Blz 633 Als je zwanger bent, mag je geen wapen dragen en al helemaal niet gebruiken.
    Blz 635 Malin trekt haar wapen en ontgrendelt het.

justine
    Bijdrager
    Post count: 183

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Er staan hier en daar wat leuke gezegdes, maar niet echt schokkend, en ook snel vergeten.
    Ik heb echt geen idee, het gaat alle kanten op, maar vind het wel boeiend.

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

Margje V
    Bijdrager
    Post count: 8

Gisteren heb ik het boek al uitgelezen. Ik vond het te goed om langzamer te lezen 🙂

Noffje
    Bijdrager
    Post count: 14

Ben nog niet op de helft, lees niet zo snel, maar het boeit me wel meteen. Het leest lekker.

SJMSchrijft
    Bijdrager
    Post count: 25

Op vallend citaat: “It’s funny how the colors of the real world only seem really real when you watch them on a screen.” ~ Anthony Burgess, A clockwork orange. Opmerkelijk citaat om een thriller mee te beginnen, dus ik ben wel benieuwd waarom dit citaat werd gekozen.
    Op pagina 93 (papieren versie) duikt de zin Het gezicht van een engel en het hart van een slang op. Ik heb het idee dat dit ook een aanwijzing voor iets is, de vraag is alleen wat. Het lijkt ook een aanvulling te zijn op het citaat van Anthony Burgess, maar dan dat het wat meer betrekking heeft op de verhaallijn van In slaap gevangen.

In de eerste instantie vermoedde ik nog niet echt iets, omdat zoals eerder is gezegd het boek nog alle kanten op kon gaan. Wat is het verband tussen de personages? Dat was een vraag die door mijn hoofd bleef spoken. Ik ben nu op het punt dat een van de personages ineens omslaat, dus ik ga nu wel het een en ander vermoeden. Vanaf hier zou de verhaallijn zich weleens kunnen ontwikkelen zoals ik nu denk wat het wordt. Hiervoor had ik nog niets bedacht.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.

Er waren wel een aantal kleine typefoutjes vernomen, maar vind dat nog niet echt storend.

hans
    Bijdrager
    Post count: 75

Ben nog niet heel ver in het boek. Onderstaande uitspraak viel mij op:

Grover: Liefde brengt alleen maar ellende met zich mee. Toch ontkom je er niet aan. Voor je het weet zit je met je pik in het wafelijzer en kom je niet meer los.

ovar
    Bijdrager
    Post count: 96

Ik ontving het boek pas dinsdag 25-2 en ben nu over de helft. Het leest heel vlot. Het verhaal zit interessant in elkaar, maar ik kan niet voorzien welke kant het uitgaat. Dat maakt het boeiend.

Ik houdt van beschrijvingen als: “De takken in de boomkruin boven me vormen een slingerend patroon – alsof honderden vingers van hout en bladeren zich ineengevlochten hebben om me te beschermen.” (pagina 81)

Ik ken geen Zweeds. De vertaalster Ydelet Westra heeft prima werk afgeleverd!

Noffje
    Bijdrager
    Post count: 14

“Ik ben een tegenstrijdigheid tegengekomen en ik vraag mij af of dit express is gedaan, dus dat de personage eigenwijs is en zich niet houdt aan de regels of dat het een foutje van de schrijfster is….

Blz 633 Als je zwanger bent, mag je geen wapen dragen en al helemaal niet gebruiken.
    Blz 635 Malin trekt haar wapen en ontgrendelt het.

die tegenstrijdigheid was mij inderdaad ook opgevallen. Inmiddels is mijn boek ook uit, voordeel van een dagje ziek in bed liggen.

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 153

Ik zit ongeveer op 1/4.
    Citaten of fouten zijn me nog niet echt opgevallen.

Ik ben niet zo’n grote fan van Scandinavische schrijvers, ik vind het meestal allemaal veel te uitgebreid beschreven, maar dit boek boeit me wel. Het is fijn geschreven. Gaat vlot vooruit.
    Spijtig dat ik met ‘t werk niet zoveel tijd heb om te lezen als ik zou willen, ik wil verder kunnen lezen.

Wilma
    Bijdrager
    Post count: 190

Ben lekker aan het lezen. De schrijfstijl is boeiend en meeslepend. Toch ben ik wel benieuwd hoe deze verhaallijnen samen moeten komen. De beschrijvingen en zinnen zijn prachtig, zoals hiervoor ook al aangehaald, je ziet het voor je. Ik ben heel benieuwd hoe respectvol ze met het geloof om blijft gaan.

Er zitten hier en daar wat dingetjes in, maar ik vind het een hele prestatie om dat zo goed te vertalen.

Alberta
    Bijdrager
    Post count: 28

Wát een boeiend verhaal. Erg fijn om te lezen, korte hoofdstukken van de personages. Gemakkelijk te volgen, boeiend, meeslepend.

Jaimy
    Bijdrager
    Post count: 13

Hij is al eens genoemd maar een opmerkelijk citaat is zeker het wafelijzer. Ik vind het wel grappig en leuk omdat het zeker niet standaard is. Nog zo een is: vergeleken met Igor is de politie een papieren tijger – even tandeloos als een kontgat. Ik snap de vergelijking niet zo goed maar je moet er maar op komen.
    Ik ben nu ongeveer op de helft maar ik weet nog niet zo goed waar het verhaal heen gaat. Spannend vind ik het wel, ik blijf doorlezen! Heel benieuwd hoe dit samen gaat komen.
    Ik heb ook al vaker het woord “zoel” voorbij zien komen, als in zoele zomer.
    Naar mijn idee moet dit zwoel zijn, maar ik kan me natuurlijk ook vergissen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.