15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2084

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

justine
    Bijdrager
    Aantal berichten: 198

Spanning: 9 punten, omdat dit zo subtiel werd opgebouwd
    Plot: 9 punten, omdat het zo bijzonder was
    Leesplezier: 9 punten, omdat …ik geboeid heb gelezen van begin tot eind.
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat die gewoon fijn is
    Originaliteit: 9 punten, omdat ik zoiets nog niet ben tegengekomen
    Psychologie: 9 punten, omdat …de personages heel mooi groeien.

Gemiddelde beoordeling: 9 punten

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

Margje V
    Bijdrager
    Aantal berichten: 25

Spanning:7 punten, omdat het begin totaal niet spannend was

Plot: 8 punten, omdat ik het aan zag komen. Ik vind het leuker als het echt een verrassing is.

Leesplezier: 9 punten, omdat het boek leest goed door. Ik hou ervan als ik een boek niet kan weg leggen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het begin vond ik nogal veel

Originaliteit 8 punten omdat ik het verhaal verrassend vond. Ik had nog niet eerder zoiets gelezen.

Psychology 8 punten. Mooi hoe Pernilla uiteindelijk wat sterker wordt.

Gemiddelde beoordeling : 8

Noffje
    Bijdrager
    Aantal berichten: 19

Spanning: 8 punten, omdat het heel goed tot een climax komt

Plot: 9 punten, omdat het heel goed in elkaar zit, niet de volledige 10 omdat ik nog met een vraag bleef zitten en het ik persoonlijk fijn vind wanneer alles duidelijk is aan het einde van een boek.

Leesplezier: 9 punten, omdat het vlot leest en ik het op het einde niet meer weg kon leggen van de spanning en nieuwsgierigheid

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het heel toegankelijk en vlot geschreven is

Originaliteit: 7 punten

Psychologie: 9 punten, omdat sommige personages een hele mooie ontwikkeling doormaken

Gemiddelde beoordeling: 8,3 punten

Alberta
    Bijdrager
    Aantal berichten: 41

Spanning: 9 punten, omdat deze heel mooi wordt opgebouwd in het verhaal.

Plot: 9 punten, omdat het verhaal erg goed in elkaar zit.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik heel veel moeite had om het boek weg te leggen.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het verhaal heel gemakkelijk leest, zodat je het in je hoofd blijft hangen.

Originaliteit: 9 punten, omdat ik het een uniek boek vind.

Psychologie: 9 punten, omdat het verhaal boeit, nieuwsgierig maakt en realistisch beschreven is.

Gemiddelde beoordeling: 9

Jaimy
    Bijdrager
    Aantal berichten: 34

Spanning: 8 punten, omdat: in het begin was de toon meteen gezet. Daarna begon de spanning zich langzaam op te bouwen met de climax op het einde

Plot: 10 punten, omdat: zeer goed bedacht en past uiteindelijk allemaal mooi in elkaar. Geen losse eindjes, alles is duidelijk

Leesplezier: 10 punten, omdat: ik heb er ontzettend van genoten en wilde steeds verder lezen

Schrijfstijl: 10 punten, omdat: fijne schrijfstijl, niet te moeilijk maar zeker ook niet simpel.

Originaliteit: 10 punten, omdat: in eerste instantie leek het duidelijk waar het verhaal heen ging maar uiteindelijk huist er een heel actueel onderwerp wat ik zeer goed vond passen in het boek.

Psychologie: 7 punten

Jaimy
    Bijdrager
    Aantal berichten: 34

Gemiddeld: 9 punten

sanhan
    Bijdrager
    Aantal berichten: 171

Spanning: 8 punten omdat het halverwege niet zo heel spannend was.
    Plot: 9 punten omdat het heel goed in elkaar stak.
    Leesplezier: 8 omdat het heel aangenaam las.
    Schrijstijl: 8 omdat het aangenaam las.
    Originaliteit: 8 omdat het toch weer iets anders was dan anders
    Psychologie: 8 omdat de personages goed ontwikkeld waren.

gemiddeld: 8.16

CarindW
    Bijdrager
    Aantal berichten: 31

Spanning: 7 punten, omdat ik het in het begin niet heel spannend vond.

Plot: 9 punten, omdat het een heel sterk goed uitgewerkt plot is voor beide verhaallijnen.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik het met plezier heb gelezen.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat ik het een hele prettige schrijfstijl vind.

Originaliteit: 8 punten, omdat het een hele andere invalshoek is.

Psychologie: 8 punten, omdat er en passant toch redelijk wat goede psychologische stukjes in zitten.

Gemiddelde beoordeling: 8,1 punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

ovar
    Bijdrager
    Aantal berichten: 104

Spanning: 9 punten, vanwege de toenemende vaart en spanning
    Plot: 9 punten, omdat het eind onvoorspelbaar is
    Leesplezier: 9 punten, omdat het verhaal plezierig leest
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat die niet ingewikkeld is
    Originaliteit: 8 punten, omdat het toch weer een andere Scandinavische thriller is
    Psychologie: 8 punten, omdat er intrigerende personages in het verhaal zitten

Gemiddelde beoordeling: 8.5 punten

MariekeLeest
    Bijdrager
    Aantal berichten: 210

Spanning: 6 punten, omdat het pas op het eind spannend wordt

Plot: 8 punten, omdat het verhaal goed in elkaar zit en een verrassend einde heeft.

Leesplezier: 6 punten, omdat ik het soms meer als een roman las dan als een thriller. Te weinig spanning

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het goed geschreven was maar het kon me niet goed “pakken” zodat ik verder wil lezen.

Originaliteit: 8 punten, omdat het toch een originele invalshoek is. Er komen veel thema’s aan bod. Het geloof, familie, sociale media,…

Psychologie: 8 punten, omdat sommige personages wel goed uitgewerkt waren en je er mee kon meevoelen. Ze gaan een ontwikkeling door in het boek.

Gemiddelde beoordeling: 7.16 punten

inge voet
    Bijdrager
    Aantal berichten: 4

Spanning: 7 omdat de spanning pas op het einde komt. Je weet lang niet welke richting het verhaal uitgaat. Het kabbelt gewoon verder…

Plot: 7 Het verhaal steekt goed in elkaar, maar jammer dat het oppervlakkig is uitgewerkt.

Leesplezier: 6 Het boek kon me aanvankelijk niet boeien. Pas na 300 pagina’s ongeveer had het verhaal me in zijn greep.

Schrijfstijl: 3. Er stonden regelmatig grammaticale fouten in de zinnen. De taal is heel eenvoudig en bevat soms clichés. Er zijn geen uitvoerige beschrijvingen.

Originaliteit: 6. Het verhaal is redelijk origineel, maar het bevat ook enkele clichés, zoals de parels die de weg van Pernille moeten tonen. Het deed me denken aan Hans en Grietje.

Psychologie: 5 De personages zijn oppervlakkig uitgewerkt. Er kon meer aandacht besteed worden aan hun psychologie.

Gemiddelde beoordeling: 5,6 punten

Wilma
    Bijdrager
    Aantal berichten: 225

Spanning: 8 punten, omdat het heel rustig werd opgebouwd

Plot: 9 punten, omdat het zo knap is opgebouwd uit drie verhaallijnen

Leesplezier: 9 punten, omdat ik genoten heb van het verhaal

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het een prettige schrijfstijl was maar ik het echte onderkoelde Scandinavische een beetje miste

Originaliteit: 8 punten, omdat de zorgvuldige, respectvolle manier waarop het geloof werd betrokken heel uniek was.

Psychologie: 8 punten, omdat de ontwikkeling van de hoofdpersonen uit iedere verhaallijn in de ene verhaallijn meer uitgewerkt was dan in een ander.

Gemiddelde beoordeling: 8.3 punten

hans
    Bijdrager
    Aantal berichten: 75

Spanning: 8 punten, omdat het halverwege al duidelijk was waar het naar toe ging maar toch nog boeiend bleef.

Plot: 9 punten, omdat het geloof in een respectvolle manier de basis van het plot is. Het is Camilla Grebe gelukt om vanaf nu het verhaal van Jona in een ander daglicht te zetten.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik helaas de vorige delen niet heb gelezen en daardoor het ene puntje mis.

Schrijfstijl: 10 punten, omdat het makkelijk leest en goed te begrijpen is.

Originaliteit: 9 punten, omdat in het verhaal geworsteld wordt met geloof en dit op een normale manier in een thriller behandeld.

Psychologie: 9 punten, omdat je wil weten wat de beweegredenen van Rachel zijn.

Gemiddelde beoordeling: 9 punten.

SJMSchrijft
    Bijdrager
    Aantal berichten: 32

Spanning: 8 punten, omdat lezers toch willen weten wat het verband tussen de karakters is en of de lezer gelijk gaat krijgen wie de dader is en wat de motieven waren.

Plot: 6 punten, omdat deze toch een beetje te voorspelbaar is gebleken. Als de schrijfster op de een of andere manier een wending had gemaakt, dan was het misschien nog sterker geworden. Echter weet je natuurlijk nooit of de dader ermee wegkomt en wat de dader nog in petto heeft.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik ondanks het plot genoten heb van het verhaal. Het bleef me altijd boeien en het feit dat je toch aan het boek gekluisterd blijft omdat je wilt weten of je gelijk gaat krijgen, heeft zeker aan dit cijfer bijgedragen.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat de lezer toch goed moet blijven opletten welk perspectief er steeds aan de beurt is. Het las niet stroef.

Originaliteit: 7 punten, omdat de lezer toch het gevoel krijgt al zo’n soort thriller met zo’n insteek en plot gelezen te hebben.

Psychologie: 9 punten, omdat de karakters stuk voor stuk heel goed zijn uitgewerkt. Er is een groot verschil tussen Samuel die natuurlijk een stuk jonger denkt dan Manfred. Daarnaast was Pernilla een echte moeder en dat staat weer in een rechte lijn met de dader.

Gemiddelde: 7,5

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.