Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 001 t/m 050 Leesclub 30: In onschuld In onschuld, Na het lezen #2

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1730
    #6144 |

Na het lezen #2

De plot

1. Wat vind je van het plot?
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

Algemeen

1. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    2. Vind je de schrijfstijl van Melissa Skaye prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    3. Vind jeIn onschuld een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    4. Stel….Melissa Skaye vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Melissa zijn?

Dit boek

1. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    2. Zou je tenslotte, als gedreven thrillerlezer, nog een goede raad aan Melissa Skaye mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Britt1989
    Bijdrager
    Post count: 79

De plot

Wat vind je van het plot?
    Goed geschreven, spannend verhaal.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Door de wisseling van heden en verleden, is er een niet van te voren verwachtte structuur in het boek. Het zorgt voor een verrassend effect in het boek. Ik vond het heel prettig lezen dus ben positief over de beoordeling.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Nee, totaal niet aan zien komen. Tijdens het verhaal had ik ergens een moment dat ik Justin verdacht als dader maar dat heb ik gauw uit mijn hoofd gezet.

Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Jaa, ik vond het verleden op sommige momenten erg veel belicht, terwijl het heden soms weinig naar voren kwam.maar door de manier van schrijven bleef ik wel mijn aandacht houden voor het boek.

Vind je de schrijfstijl van Melissa Skaye prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Ja:) heel gedetailleerd. Het lijkt soms wel of ik erbij was. Het was begrijpelijk en niet moeilijk, weinig moeilijke termen.

Vind jeIn onschuld een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Nee, ik weet niet wat er typisch aan Nederlandse thrillers is. Weinig verschil met andere thrillers.

Stel….Melissa Skaye vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Melissa zijn?
    Geloofwaardig, diepgaand, beleving

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    De verhaallijn is uniek. Maar er zijn wel meer boeken met deze opbouw.

Zou je tenslotte, als gedreven thrillerlezer, nog een goede raad aan Melissa Skaye mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Lekker je eigen ding blijven schrijven. Doen waar je je goed bij voelt.

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 191

De plot

De plot was voorspelbaar. Het moest iemand uit het verleden zijn. Gaandeweg het boek had ik ook wel het vermoeden wie en hoe
    Er wordt in het boek naar de plot toegewerkt. Steeds meer wordt duidelijker . Een logische structuur. Dit door de flashbacks in de vorm van de sessies
    Ja, was heel duidelijk.
    Algemeen

Ik heb het boek met veel plezier gelezen, boeiend genoeg, ook weer makkelijk weg te leggen en snel de draad weer op te pakken.
    Vind je de schrijfstijl van Melissa Skaye prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Het is een vlot geschreven verhaal, mede door verdeling in hoofdstukken. Eenvoudig taalgebruik en korte zinnen.
    Vind jeIn onschuld een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Ik vind veel Nederlandse thrillers m.n. Van de vrouwelijke thriller schrijfsters erg oppervlakkig, af en toe zelfs niveau bouquetreeks. Voor mij meestal een reden om daar niet aan te beginnen. Dit boek had voldoende diepgang om te blijven boeien en daarom leuk ter ontspanning en tussendoor.
    Stel….Melissa Skaye vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Melissa zijn?
    Een vlotte thriller voor een paar uurtjes leesplezier.
    Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Uniek, de manier waarop door middel van de sessies , het verleden wordt vgekoppeld aan het heden en zo langzaam naar de plot wordt toegewerkt
    Zou je tenslotte, als gedreven thrillerlezer, nog een goede raad aan Melissa Skaye mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Het taalgebruik mag soms wel wat moeilijker. Soms wel erg eenvoudig geschreven. Dit wisselt wat in het boek.

krisje peeters
    Bijdrager
    Post count: 80

De plot

Nogal erg voorspelbaar einde. Weinig spannend eindigend

Er wordt veel te laat in het boek gewerkt naar een plot.
    Door de vele herinneringen uit haar jeugd, die ik enigzins tot het saaie toe vond, kwam je pas na zoveel hoofdstukken eindelijk aan het plot.
    Ik had echter al weinig zin om nog meer te lezen.

Ja, het was een beetje te voorspelbaar.

Algemeen

Neen, absoluut niet.
    Tot aan hoofdstuk 27 heb ik meerdere keer gedacht: pfff, hoe langdradig, veel beschrijvingen die totaal overbodig waren.

Het voordeel was dat de hoofdstukken niet al te lang waren zodat ik het regelmatig kon weg leggen.
    De schrijfstijl is te simpel voor me om als psychologische of literaire thriller te omschrijven.
    Mijn concentratie was vrij vaak weg door de talloze beschrijvingen van bvb het zonnebaden, wat ze doen op de camping, hun ouders enz.
    Langdradige aansleep

Vind je In onschuld een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Zeer vaak worden er uitspraken of woorden gebruikt die in België onbekend zijn of niet gebruikt worden. Ik kan begrijpen dat Belgen sommige dingen echt wel moeten opzoeken.
    Veel boeken geschreven door Nederlandse schrijvers hebben weinig diepgang, ook deze.

flashforward, zacht, moeilijk in te komen, fantasie

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Voor mij is het een boek zoals ik al veel gelezen heb, vooral bij schrijvers die te veel boeken publiceren en waar geen opbouwende spanning inzit. De verhaallijn nar het plot duurt veel te lang.
    Te veel schrijvers gebruiken deze opbouw die niet uniek is.

Om door te gaan als literaire thriller, zou je best wel meer mooiere dingen kunnen schrijven en je schrijfstijl wat moeilijker maken. Laat mensen nadenken in je boeken.
    Zorg er voor dat je boek van in het begin spannend is en je niet een afkeer krijgt na enkele onzinnige hoofdstukken.

Annette Overvoorde
    Bijdrager
    Post count: 89

>de plot / clou van het verhaal vind ik zeer goed gevonden. Al lezend ga je toch bedenken hoe zou het verder uitpakken, maar de gevonden plot, is prachtig. En was voor mij niet voorspelbaar..maar echt goed gevonden.

>Het verhaal waar ik qua schrijfstijl even in moest komen, verloopt beter gezien het boek vordert. Door de verschillende verhaalperspectieven, is het een mooie thriller en loopt de spanning op. Goede opbouw, spanning wordt vastgehouden..zeker ook omdat Yara niet zo spraakzaam type is. En dat de plottwist..ik vond het geweldig gevonden.

>nee, natuurlijk moest er een climax komen in het verhaal. Maar deze had ik niet zo in gedachte.

>in het begin vond ik de schrijfwijze een beetje ..tja..beetje hobbelig. Sommige zinnen lopen niet zo goed. Maar dat is echt het begin. Daarna gaat het gewoon beter en pakt het verhaal je bij de kladden.

>de schrijfstijl in het begin, daar moest ik even aan wennen, nogmaals ik vind in hfd 1 de zinsopbouw niet zo geweldig. Veel zinnen beginnen met -hij-. En bij een ik-boek heb ik veel de vrees*, voor de -ik-. Helaas begonnen veel zinnen/stukjes met -ik-, met name op pagina 17..maar nogmaals naarmate het boek vorderde.. ben je dit als lezer gewent, en leest het boek als een trein.
    *Het is puur persoonlijk, dat ik soms kippenvel krijg van een ik-personage.
    Vind je In onschuld een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    >Ja, In onschuld is een puur Nederlandse thriller, gezien sommige schutwoorden en SM-dingen enzo. Wat voor mij niet zo hoeft by the way.

>Ze zijn puur, realistisch, met pijn & verdriet, opgebouwde spanning, aan het boek gekluisterd, en een plottwist.

Dit boek

>Het boek heeft wel iets unieks: rauwe, realistische verhaal, met heden en verleden.

>Schrijf vooral meer mooie boeken, met of zonder serie-aspect. In onschuld is een mooi boek, met veel plezier gelezen. Het is misschien makkelijk ( of juist niet) om als lezer iets van kritiek te geven, ( zo moest ik wennen een je schrijfstijl in het begin..) maar ik vond en vind het een heel mooi boek. En ik doe het je zeker niet na, om zo te kunnen schrijven!

Wemmie
    Bijdrager
    Post count: 91

Plot
    Het boek kenmerkt zich door een kloppende opbouw, er wordt duidelijk naar een ontknoping toegewerkt.
    Door het gebruik van flashbacks maak je het verhaal minder plat, deze verhaallijn is ook nodig om het heden te begrijpen.
    Halverwege het verhaal tijdens een flashback flitste het door mij heen dat het wel eens Justin zou kunnen zijn maar die was immers omgekomen bij de brand. Dus nee, ik zag de ontknoping eigenlijk niet aankomen.

Algemeen

Het was een fijn leesbaar verhaal en het was geen straf om na een onderbreking verder te lezen.
    Geen moeilijk te begrijpen thriller, dat is ook wel eens fijn. Zou ik dat willen dan zou ik speciaal op zoek gaan naar een thriller die hier om bekend staat.
    Bestaat de typische Nederlandse thriller? Dat het verhaal zich in Hoorn afspeelt maakt het Nederlands maar deze setting had ook kunnen zijn in Londen of Oslo.
    Goede plot, leesplezier, rauw, wraak

Dit boek

Dit boek kent een thema waar ik vaker over heb gelezen maar Melissa geeft er haar eigen draai aan.
    Blijf vooral bij je eigen gevoel voor het schrijven van thrillers. Er zullen altijd mensen zijn die je boeken minder graag lezen en dat mag maar als jij schrijft zoals jij het wilt beleven heeft het boek een hart en zijn er genoeg mensen die er veel leesplezier aan beleven. Veel succes met je volgende thriller.

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 149

Het plot was goed uitgewerkt en geloofwaardig.

Ik had van in het begin een raar gevoel bij Kyle, en dat klopte dus, maar toch had ik dàt niet zien aankomen. De flashbacks waren leuk om te lezen, hoewel ze soms een beetje lang duurden naar mijn gevoel. Ze maakten het verhaal ook af.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?</strong>
    Wat Kyle zijn echte ik was, had ik niet zien aankomen, dus is het verhaal goed geschreven. De fun is er snel af als je van in het begin een Columbo gevoel hebt en al weet wie de dader is.

Het verhaal was zeker boeien, alleen in het begin vond ik de flashbacks naar Yaras jeugd een beetje lang duren, maar ze hebben hun nut wel.

Haar schrijfstijl is heel goed, korte hoofdstukken, klare taal zonder moeilijke woorden of ellenlange zinnen.

Het is dat je weet dat het zich in Nederland afspeelt, het is evengoed een boek met internationale allures.

Goed, geloofwaardig, vlot leesbaar, spannend

Ik vind het origineel, niet eens een rechercheur die op jacht gaat naar een seriemoordenaar, maar vanuit het slachtoffer gezien. Het verhaal is daarom minder voorspelbaar. Zeker geen 13 in een dozijn.

Over dit boek specifiek zou ik zeggen, de flashbacks minder uitgebreid maken, zeker in het begin. Maar voor de rest een topboek!
    In het algemeen. Niets aan te merken, zoals we in België zeggen: ‘ je bent goed bezig!!”

Elly
    Bijdrager
    Post count: 47

De plot:
    1. Ik vond het plot niet geweldig, al snel heb je door dat het iemand uit de oude
    vriendengroep moet zijn.

2. De flashbacks van haar leven, zorgen ervoor dat we als lezer te weten komen wat voor
    ongeluk Yara mee heeft gemaakt in haar vriendengroep. Dat dit doormiddel van sessies
    gebeurt, maakt het iets speciaals, al denk ik zelf dat er meer tijd tussen de sessies
    moet zitten. Zoiets kost veel energie.

3. Ik weet niet wat ik verwacht had. Ik geloofde dat haar vriendin meteen dood zou zijn
    geweest. Ik ging wel uit van wraak, al haar vrienden waren al vermoord.

Algemeen
    4. Het boek heeft wel de hele tijd mijn aandacht gehad. Ik wilde graag doorlezen.

5. De schrijfstijl van Melissa is eenvoudig en daardoor prettig om te lezen.
    Ik heb van de “VT serie” de eerste twee gelezen en kende haar stijl dus al.

6. De setting is Hoorn en dat is behoorlijk Nederlands, maar het had ook ergens anders
    af kunnen spelen.

7. Een psychologische thriller, vanwege de sessies en de gevangenschap van ysra en wraak

Dit boek
    1. De opbouw is niet nieuw , het verhaal is origineel, wraak komt vaker voor

2. Je schrijfstijl is goed maar voor mij mag het allemaal wat verder gaan. Er mag van
    mij nog meer spanning in. Ik hou van boeken waarbij ik op de punt van mijn stoel zit
    Blijf vooral schrijven, ik blijf je volgen.

Brigitta Dielman-Bleeker
    Bijdrager
    Post count: 85

1. Ik had al snel in de gaten dat Kyle niet OK was. En doordat tijdens de hypnose steeds het verleden zo naar voren kwam het einde niet als een complete verrassing. Het werd echter toch wel spannend.
    2. Er werd goed toegewerkt naar het plot, je voelde het aankomen en doordat Yara op haar manier toch afscheid heeft genomen van het verleden vond ik het ook erg mooi.
    3. Wel zien aankomen hoewel het wel bijzonder is dat zo’n jonge jongen dit allemaal in scene heeft kunnen zetten.

4. Ik vond het een heel boeiend verhaal. Moest wel een beetje inkomen omdat het traag van start ging. Echter na hoofdstuk 20 vond ik dat er meer gebeurde waardoor het ook gelijk vlotter las.
    5. Ik vind Melissa heerlijk schrijven. Vlotte spreektaal. Mooie uitdrukkingen.
    6. Ik weet niet of ik het typisch Nederlands vind. De jongelui op een camping had eigenlijk in elk Europees land wel gekund.
    7. Ik zou zeggen dat deze thriller goed te lezen is wanneer je niet van teveel gruwelijkheden houdt. Het is ook zeker voor de YA te lezen (wel iets teveel details op sex-gebied). Er komen veel karakters in voor maar als je dat geen probleem vind is het verder een goed te lezen boek.
    Dit boek
    1. Ik vind het erg leuk dat de jeugd zo lekker vrij kon zijn op de camping, dit doet me denken aan mijn eigen jeugd dus daar heb ik een heel fijn gevoel bij. Ben bang dat de jeugd van tegenwoordig daar op een hele andere manier inzit. Het is allemaal niet meer zo ongedwongen.
    2. Lieve Melissa, ga vooral door met schrijven van thrillers. Je mag wat mij betreft nog wel wat meer shockeren. En ik vind je stand alone boeken geweldig!

sillyruns
    Bijdrager
    Post count: 133

De plot

Wat vind je van het plot? Goed gevonden. Licht spannend. Voor mij werd het nooit echt heel spannend of eng.
    Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Goed doordacht. Alle draadjes kloppen richting de uiteindelijke dader. Een cirkel die steeds meer naar het middelpunt draait.
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Al snel blijkt dat Justin een cruciale rol speelt. Wordt het haar redder of is het de dader….

Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? De spanning vond ik aanwezig, maar niet overheersend. Het was meer een zoektocht in het verleden van Yara. Ik vond het meer vermakelijk dan boeiend.
    Vind je de schrijfstijl van Melissa Skaye prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? De schrijfstijl lag mij niet echt. Hoewel ik goed bij het verhaal kon blijven kwam dat meer door de inhoud dan door de schrijfstijl. Voor mij werd er teveel ingevuld. Er had meer aan mijn verbeelding/invulling over gelaten mogen worden.
    Vind je In onschuld een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten? Als ik In Onschuld vergelijk met het werk van andere Nederlandse (vrouwelijke) thrillerauteurs vind ik het redelijk vergelijkbaar. De dader is vaak binnen de “inner circle” te vinden. De omgeving waarin het verhaal zich afspeelt is beperkt.
    Stel….Melissa Skaye vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Melissa zijn? Ondanks de soms heftige sexscenes vind ik het meer een Young Adult boek dan een boek voor volwassenen. Ik zou het een YA thriller noemen (vanaf een jaar of 16).

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Ieder boek is op zich uniek. Toch gaven de hypnosessies dit boek wel iets speciaals. Ook de verschillende perspectieven (verleden en heden) werkten goed om de aandacht vast te houden.
    Zou je tenslotte, als gedreven thrillerlezer, nog een goede raad aan Melissa Skaye mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Dit vind ik beslist niet aan mij. Als ik zaken anders zou willen in een boek zou ik een andere auteur moeten gaan lezen. Bovenstaand heb ik aangegeven wat ik van bepaalde aspecten vind.

indyboef
    Bijdrager
    Post count: 10

Goed geschreven, spannend verhaal, maar wel al snel duidelijk dat het iemand uit de vriendengroep zou moeten zijn…

De flashbacks van haar leven, zorgen ervoor dat we als lezer te weten komen wat Yara mee heeft gemaakt in haar verleden. Dat dit door middel van sessie’s gebeurt vind ik goed in het verhaal passen, erg goed bedacht. Alleen zou er meer tijd tussen de sessies moeten zitten…

Had wel door dat Kyle niet helemaal deugde, maar niet wie hij daadwerkelijk was….

Ik vond het een makkelijk te lezen boek, niet heel spannend, maar boeide me toch…

De schrijfstijl van Melissa is eenvoudig en daardoor prettig om te lezen

In principe zou het verhaal zich overal kunnen afspelen

ik zou zeggen: Wraak, goed plot, leesplezier!

De verhaallijn is erg goed, appart… de flashbacks kom ik vaker in boeken tegen…

Beste Melissa, ik heb genoten van je boek, al had het nog wat spannender mogen zijn… Blijf je zeker volgen!

Francis
    Bijdrager
    Post count: 73

De plot

1. Het boek werkt goed naar het einde toe, het bouwt de spanning langzaam op.
    2. Er wordt veel aan de hypnosessies besteedt waardoor we veel in het verleden zijn, hierdoor wordt het heden een beetje te snel afgehandeld. Opeens is daar de dader, er had nog iets aan vooraf gemoeten.
    3. Ik had op den duur het vermoeden wie de dader was, en dat klopte ook.

Algemeen

4. Het was boeiend, ik wou wel steeds verder.
    5. Prettige en duidelijke schrijfstijl.
    6. Ja, het speelt zich in Nederland af, en is niet over de top.
    7. Duistere acties met wraakgevoelens. Spannend.

Dit boek

1. Het is een boek waar er veel van zijn. Maar het was fijn om te lezen, want ieder verhaal is weer anders.
    2. Het plot iets langer maken, nu was er ineens de dader. Er had nog iets aan vooraf gekunt, de shock bijv. dat Yara ontdekt dat Justin niet dood is. Verder is het een prima boek, ga zo door.

saartje
    Bijdrager
    Post count: 48

Het Plot
    Vond het plot heel goed gevonden om 1 of ander reden voelde ik al snel dat Justin nog leefde en misschien wel eens de dader kon zijn. Maar dat van Kyle had ik niet zien aankomen op het einde en dat van de dochter ook niet, daar werd ik dus flink verrast!

Structuur plot
    Er werd door heden en verleden een mooie spanning opgebouwd naar hoe zit het nu juist in elkaar. Toen verleden en heden dan uiteindelijk samen kwamen in het plot vond ik het een mooie structuur:goed opgebouwd om dan uiteindelijk alle puzzelstukjes mooi ineen te steken

Einde verwacht of niet
    Zoals ik reeds vermeldde heb ik het deels zien aankomen met het nog leven van Justin en dat hij wel eens de dader kon zijn. Dat van Kyle en de dochter dan weer niet en dat was een leuke wending.

Boeiend en aandacht
    Het was zeker een boeiend verhaal omdat het net afwisselde tussen verleden en heden. Ikzelf vond het verleden niet langdradig maar net fijn om te lezen, het deed me wat denken aan het boek het smelt waar die ene zomer ook helemaal uit de hand loopt als tieners en het dan tot een verrassend plot komt op het einde. Het boek had de hele tijd mijn aandacht ook omdat het zo makkelijk las door de simpele taal en korte hoofdstukken.

Schrijfstijl
    die was echt heel simpel, buiten dan de enkele nederlandse woorden die wij hier in België maar moeilijk begrijpen maar verder was die heel alledaags, heel visueel en korte hoofdstukken waardoor het boek las als een trein.

Typisch nederlands
    Niet bepaald het had net zo goed een vertaald boek kunnen zijn. Al had het dan meer ABN geweest, de nederlandse woorden waren dan niet aanwezig geweest maar verder had het net zo goed een buitenlands boek kunnen geweest zijn.

Typeren
    Er kwamen zeker harde diepgaande gebeurtenissen voor in het boek en het was ook heel geloofwaardig geschreven. Ben niet thuis in hypnose dus weet niet of je iemand iets zou kunnen doen bekennen of net niet als die dat niet wil dus daar weet ik zo direct de geloofwaardigheid niet van maar de rest kon ik me heel goed voorstellen. zou het dus hard diepgaand geloofwaardig en soms melancholisch noemen.

Uniek of niet?
    Dit is een thriller zoals er nog wel zijn uiteraard maar met toch een unieke verhaallijn die goed ineen steekt en waarvan je merkt dat er toch een grote inspiratie en research inzit.

Advies
    Blijf gewoon lekker schrijven zoals je bezig bent en schrijf vooral wat je graag schrijft dat enthousiasme zal op je lezers overkomen.

Evy De Brabander
    Bijdrager
    Post count: 189

De plot
    Er zitten zeker verrassingselementen in het verhaal. Het plot heeft wel een goede opbouw en je wordt er als lezer wel goed in meegenomen. Het is nergens onduidelijk hoe het verhaal nu precies gaat. Ik had iets moeite met de geloofwaardigheid van het geheel.
    De verhaallijn in het ‘Nu’ wordt doorweven met flashbacks uit twee verschillende tijden. De plot is gebouwd rond het samenkomen van deze drie ‘verhaallijnen’ in een ontknoping met een verrassingselement. Er is een soort stam gemaakt waar wel veel aftakkingen (in de tijd) aanzitten die je als lezer allemaal ondergaat.
    Ik had dit einde helemaal niet zien aankomen. Ik vond het boek niet voorspelbaar!

Algemeen
    Dat vind ik een beetje een moeilijke vraag. Ik moest mezelf wel een beetje bij het verhaal houden, het greep me niet. Maar het is wel vermakelijk en het was heel ontspannende lectuur.
    Prettige schrijfstijl, vlot leesbaar, duidelijk wanneer er een flashback is.
    Ik vind In onschuld geen typische Nederlandse thriller, door hoe het verhaal loopt met dit verrassende einde had het makkelijk een vertaald boek kunnen zijn. Ik merk wel dat het geen Scandinavische thriller is. Die hebben vaak veel meer personages met een verhaallijn die wat ingewikkelder is.
    Ontspannend

Dit boek
    Ook dit vind ik een moeilijke vraag. Ik merk dat ik de verhaallijn nu al wat kwijtraak in mijn hoofd, twee weken na het lezen van het boek. Dus dat het bij mij niet echt blijft hangen. Elk boek heeft iets specifiek vind ik! En dat is bij dit boek het vermogen om de verschillende verhaallijnen uit verschillende tijden goed met elkaar te combineren tot een geheel.
    Ga vooral verder met het schrijven van thrillers! Ik vind de stand-alone wel een goed uitgevallen project!

ChristineB
    Bijdrager
    Post count: 66

De plot

Het plot zit goed in elkaar.
    Beetje bij beetje wordt er meer vrijgegeven over de hoofdpersoon, over haar verleden, waarom ze doet wat ze doet.
    Halfweg het boek had ik door wie de schuldige was, maar toch verraste de auteur me op het einde, wat uiteindelijk de bedoeling is van een thriller.

Algemeen

Het verhaal vond ik boeiend. Niet dat ik het boek niet kon wegleggen, maar ik wilde toch wel weten wat er nu eigenlijk aan de hand was. Het enige wat me een beetje stoorde was de werkwijze van de psychiater, maar ik heb begrepen van Melissa dat ze de inhoud heeft voorgelegd aan een professioneel iemand, dus het zal wel aan mij liggen.
    Ze heeft een heel prettige schrijfstijl en het lezen was voor mij eerder ontspannend dat inspannend.
    Dit is voor mij altijd een moeilijke vraag. Wat is typisch Nederlands? Locatie? De namen? Ik denk dat dit verhaal zich overal kan afspelen.
    De kernwoorden zouden voor mij zijn ‘aangenaam’ en ‘goed gestructureerd’.

Dit boek

Het springt er voor mij niet uit. Er zijn wel meerdere thrillers zoals In Onschuld, maar het is voor een auteur altijd moeilijk om echt origineel te zijn. Over alles is al wel eens geschreven.
    Melissa, doe verder zoals je bezig bent. Ik kijk uit naar een volgend boek.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.