Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 051 t/m 100 Leesclub 082: In naam van de vader In naam van de vader, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1587
    #15341 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

ovar
    Bijdrager
    Post count: 81

Linda Jansma beschrijft knap de twijfels van een overspelige vrouw:
    ‘Ze namen de lift naar de zesde etage en bij de kamer aangekomen stak Renée met bevende hand de sleutelkaart in het slot. Even hield ze haar adem in. Waar was ze mee bezig? De altijd brave Renée van Foreest. Het was surrealistisch en ze moest niet denken aan Francis, of de kinderen; als ze dat deed, zou ze zich resoluut omdraaien en maken dat ze wegkwam.’

in de eerste delen van het boek komen er veel geheimen naar boven. Veel familieleden Van Foreest hebben een geheim dat ze voor de overigen verborgen gehouden.
    Het grootste mysterie wordt voorlopig niet opgelost.

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 299

Het boek leest lekker vlot, ben ruim over de helft.
    Opmerkelijke citaten (nog) niet echt, wel zinnen die heel typerend zijn (vergeten de bladzijde bij mijn aantekeningen te zetten):
    Ties: “De zaak. Altijd weer de zaak.”
    Judith: “Het was haar roeping. Haar lot. Haar weg naar vergelding.”

Daarnaast een fout tegengekomen (blz 194): “Je weet hoe Ernst over drugs denkt. Hij verbiedt jou niet voor niets om mij geen coke meer te verkopen.” Wat er dus staat is dat hij verbiedt geen coke te verkopen, dus verplicht hij het te verkopen. Het woord “geen” moet hier weg.

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 177

Het boek leest vlot weg, geen opmerkelijke citaten of zinnen tegengekomen.
    In het begin duurde het even voordat ik wist wie wie was.Af en toe, zeker in het eerste deel waren de hoofdstukken wel erg kort. Een boek vol intriges over een bekende familie, met al de geheimen .

Christy
    Bijdrager
    Post count: 59

Meteen mooie opbouw van spanning, heerlijk. Waar ik me wat over verwonder is het gebruik van het voor “wouten” voor politieagenten. Ik heb een beeld bij Laren waar dit taalgebruik niet bij past (zegt natuurlijk ook heel veel over mijn vooroordelen over Laren 😉 )

MarianneIL
    Bijdrager

“Wout” is een heel normaal woord voor politieagent, Christy. Ook in Laren. Ik vind het leuk herkenbaar. De zus, zwager (en hun kinderen) van mijn lief wonen in Laren. De nachtclub bestaat echt. Net als de moord die voor de nachtclub gepleegd is.

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 166

Opmerkelijk citaat; blz 523
    wanneer de politie bij Tobias op de set komt voor wat vragen.
    ‘Hij wees naar de jongere vrouw naast hem. En dit is mijn collega Vivian den Broeder.
    Het was gek, maar hij had nooit gedacht dat de vrouw Vivian zou heten.’
    Niet zo zeer een opmerkelijk citaat maar ik herken het wel. Dat je vindt dat een bepaalde naam niet past bij iemand.
    Ik had ook nog een foutje gevonden maar helaas heeft mijn e-reader kuren en Jan ik het niet meer terug vinden. Het was rond bladzijde 515/535, er staat 2x het woordje ‘de’ achterelkaar.

chantalvl
    Bijdrager
    Post count: 93

Ben gisteren echt begonnen, en al was dat tijdens de pauzes van mijn filmdagje door was het daar prima verpozen in de airco.

Moet zeggen lees lekker weg, en stuk sneller dan Gespleten. van Karin Slaugther die ik hiervoor heb gelezen.

Bianca0602
    Bijdrager

Klopt Chantal, het leest heel vlot. Ik ben nu al over de helft in een enkele dag tijd. En in lees ook alleen maar tussendoor.

Gerda
    Bijdrager
    Post count: 74

Ben inmiddels over de helft van het boek, maar ben nog geen opmerkelijke citaten tegen gekomen. Tot nu toe maar 1 foutje opgemerkt, en dat was een zin die iets verderop weer werd gebruikt. Duidelijk een geval van een correctie die niet weg gehaald was.
    Het boek leest als een trein, dit komt waarschijnlijk ook door de korte hoofdstukken en de verhaallijnen van de verschillende personages. De spanning is ook knap opgebouwd, iedereen lijkt wel een geheim te hebben, het is nog niet echt super spannend maar ik wil toch wel graag weten hoe dit allemaal af gaat lopen.

Bianca0602
    Bijdrager

Ik ben nog zo’n 100 bladzijden verwijderd van het einde. Tot nu toe ontwikkeld zich de verhaallijn zich niet zoals ik verwacht. Maar er gebeurt ook heel veel in dit boek. De gehele familie heeft geheimen en problemen. Af en toe vraag ik me af of het niet teveel van het goede is maar dat neemt niet weg dat ik het boek nog steeds spannend vind en het leest heel lekker.

MarianneIL
    Bijdrager

Nog een mooie zin die ik tegenkwam:
    ‘Afrekenen met haar verleden’ had ze het genoemd. Ze zou solliciteren naar een baan bij Giovanni en van daaruit ‘compensatie afdwingen voor het onrecht dat haar ooit was aangedaan’ (en ik zeg er niet bij wie dit zei, om geen spoiler te geven).

Ik heb het boek uit, leest echt lekker!

justine
    Bijdrager
    Post count: 154

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Tot nog toe niets tegen gekomen, nog wel veel losse eindjes
    Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Weet ik eigenlijk nog niet zo goed, er gebeurt zoveel, in 1 familie, dat vind ik
    wat ongeloofwaardig

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

biancam73
    Bijdrager
    Post count: 25

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1 Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.

2 Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Ja hij ontwikkeld zich wel als verwacht, fijn boek om te lezen, had in het begin een beetje moeite met het heen en weer springen van de personages, maar went snel

3 Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.

Vond de zin die de agent tegen Frederik zei op zijn kantoor nadat 1 vd dealers was dood geschoten niet lekker lezen, moest hem paar x lezen voor hij binnen kwam, kan hem me niet helemaal voor me halen maar was iets van: want dit komt hem wel heel goed uit

Bianca0602
    Bijdrager

Wauw, ik heb het boek uit! Ik kan alleen maar zeggen wauw! Dit had ik niet verwacht, deze verhaallijn.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.