Home Forums Leesclub 82: In naam van de vader In naam van de vader, Na het lezen #2

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 995
    #15347 |

Na het lezen #2

De plot

1. Wat vind je van het plot?
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

Algemeen

1. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    2. Vind je de schrijfstijl van Linda Jansma prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    3. Vind je In naam van de vader  een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    4. Stel….Linda Jansma  vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? 

Dit boek

1. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    2. In naam van de vader is eerder in vier delen en alleen als ePub verschenen voor Kobo-plus leden gratis, bij Bol.com algemeen te koop als ePub. Nu uiteindelijk ook als volledig boek, voor iedereen te koop. Vind je dat een goede ontwikkeling?
    3. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Linda Jansma  mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic  Beoordeling

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 65

De plot
    Wat vind je van het plot?
    Het plot is geweldig goed voorbereid en kwam uiteindelijk totaal onverwachts.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Zoals geschreven is het plot perfect uitgewerkt.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Nee, ik had dit einde niet verwacht. Ik tastte een beetje in het duister hoe het zou aflopen en uiteindelijk kwam het einde geheel onverwacht. Ik moet ook zeggen dat ik een beetje moest lachen bij de laatste zinnen.

Algemeen
    Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Ja, dit is een heel boeiend verhaal en ik had moeite met het wegleggen van het boek.

Vind je de schrijfstijl van Linda Jansma prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    De schrijfstijl van Linda Jansma is zeer prettig. Het boek leest als een trein.

Vind je In naam van de vader  een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Dat weet ik eigenlijk niet. Maar ik had soms even wat moeite met alle ontwikkelingen in 1 familie. Is het niet iets teveel van het goede?

Stel….Linda Jansma  vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? 
    In naam van de vader is een geweldig boek, redelijk geloofwaardig
    Dit boek heeft alles wat zich in de hedendaagse maatschappij afspeelt.

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Echt uniek zal het boek niet zijn. Wel uniek is dat alle problemen en maatschappelijke kwesties zich binnen 1 familie afspelen.

In naam van de vader is eerder in drie delen en alleen als ePub verschenen exclusief voor Kobo-plus leden. Nu uiteindelijk ook als volledig boek, voor iedereen te koop. Vind je dat een goede ontwikkeling?
    Ja, ik denk dat wanneer je een boek exclusief uitbrengt dat je een groot aantal lezers misloopt. Ik heb 1x eerder een serie boeken gelezen die later uitgebracht zijn als 1 boek. Verschrikkelijk goede serie maar ik prefereer toch 1 boek en geen serie.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Linda Jansma  mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Nee, ik vind dat Linda Jansma een heel goed boek heeft geschreven. Adviezen of goede raad van mij is niet nodig.

ovar
    Bijdrager
    Post count: 42

Het is een prima plot, ingenieus in elkaar gestoken.

Het wordt langzaam opgebouwd in de eerste drie delen, waarna in het vierde deel alle puzzelstukjes in elkaar vallen.

Ik had wel iets in die richting vermoed, maar kon niet bevroeden wie van de familie Van Foreest de boosdoener was. Als ik eerder de connectie naar [spoiler] had gelegd, dan had ik het kunnen weten.

Hoewel het een lang verhaal is, bleef het van het begin tot het eind boeien. Dit komt vooral door de actie die in het verhaal zit en doordat telkens de activiteiten van een ander familielid belicht worden, waarbij al die personen geheimen voor elkaar hebben.

Vind je de schrijfstijl van Linda Jansma prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Linda Jansma heeft een vlotte, duidelijke schrijfstijl. Alhoewel er redelijk veel personen in het verhaal voorkomen, hoef je als lezer niet na te denken wie is wie ook al weer.

Vind je In de naam van de vader een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Voor mij is het een typisch Nederlandse thriller. Ook al gebeurt er veel in het verhaal, blijft alles overzichtelijk en zijn er geen complexe constructies zoals je die bij Engelstalige schrijvers aantreft. Ook zijn er geen uitgebreide omgevingsbeschrijvingen zoals Scandinavische schrijvers bieden.

Stel…. Linda Jansma vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Spannend

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    De combinatie van alle ‘foute’ dingen in één familie heeft wel iets unieks (in een verhaal van een boek; in het echt komt het regelmatig voor).

In naam van de vader is eerder in drie delen en alleen als ePub verschenen exclusief voor Kobo-plus leden. Nu uiteindelijk ook als volledig boek, voor iedereen te koop. Vind je dat een goede ontwikkeling?
    Mij maakt het niet uit, als het uiteindelijk het complete boek maar verschijnt. Dat lijkt me ook wel verstandig voor de schrijfster, want anders loop je heel wat lezers/kopers mis. Ik prefereer een compleet verhaal en geen losse stukken; dus ik zou altijd wachten op het complete verhaal.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Linda Jansma mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Wie ben ik om zo’n prima schrijfster nog iets aan te bevelen.

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 149

De plot

Heel goed gevonden en een echte apotheose.

Fantastische opbouw (door het hele boek heen) en alle losse draadjes komen bij elkaar.

Nee, ik had wel verwacht dat de rol [spoiler] niet helemaal zuiver was, maar dit niet. En dat Bas niet zomaar iemand was, had ik ook doorzien, maar ik had eerder verwacht dat hij een crimineel was.

Algemeen

Heel boeiend en moeilijk weg te leggen. Ondanks dat het veel bladzijden heeft, had ik hem in een paar dagen uit.

Vind je de schrijfstijl van Linda Jansma prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Heel begrijpelijk, haast simpel. Prettige vlotte schrijfstijl.

Vind je In naam van de vader een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Ik zou niet weten wat een typisch Nederlandse thriller is. Tja, het speelt in Nederland en dat is het dan. Had ook ergens anders kunnen spelen.

Stel….Linda Jansma vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Geloofwaardig, mogelijk in het echte leven. Leuk dat echte gebeurtenissen (moord op de maffiabaas voor de nachtclub) verwerkt zijn. Laren is ook heel herkenbaar neergezet.

Dit boek

Redelijk uniek door zijn complexiteit.

In naam van de vader is eerder in drie delen en alleen als ePub verschenen exclusief voor Kobo-plus leden. Nu uiteindelijk ook als volledig boek, voor iedereen te koop. Vind je dat een goede ontwikkeling?
    Ja, zo’n boek wil je in een keer uitlezen en niet steeds moeten wachten op een volgend deel.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Linda Jansma mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Geen idee, doorgaan met schrijven van dit soort boeken.

Christy
    Bijdrager
    Post count: 23

De plot

De spanning wordt mooi opgebouwd. Aan de ene kant het gevoel dat je al veel weet aan de andere kant erg verrassend.
    Mooi opgebouwd met inkijkjes in een aantal persoonlijkheden en uiteindelijk een zeer verrassende wending.
    Ik had dit niet direct zien aankomen.

Algemeen

Ja het boek leest zeer vlot en ik had moeite om het weg te leggen.
    Het is vlot leesbaar ik kon het verhaal goed volgen terwijl ik voor de caravan zat met drie spelende kinderen om me heen 🙂
    Vind je In naam van de vader een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Ik weet niet zo goed wat een “typisch” Nederlandse thriller zou zijn dus hier kan ik geen goed antwoord op geven.
    Stel….Linda Jansma vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Verrassend, spannend, snel en met humor.

Dit boek

De familiesetting maakt het wel uniek denk ik.
    Ja ik kan me niet veel voorstellen bij het in drieën delen van dit boek. En iedereen zou het boek moeten kunnen lezen, niet alleen kobo leden.
    Breng snel een volgens boek uit!

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 112

De plot.
    De plot is mooi opgebouwd. Stap voortstap wordt je als lezer naar het eind meegenomen. Je groeit als het ware mee met de hoofdpersonen.
    Kijkend naar de titel wel verwacht [spoiler] ermee te maken zou hebben maar toch verrassend

Algemeen
    Het boek was in een prettige stijl geschreven. Bleef spannend, mede door de korte hoofdstukken. In het eerste deel wel even geconcentreerd lezen om de familieverhoudingen te leren kennen. Achter elkaar uitgelezen.

Het verhaal speelt zich in Nederland af en dat is herkenbaar. Maar is dat een typisch Nederlandse thriller ? Ik denk eigenlijk niet. Meestal denk ik dan toch aan een onderzoek door de politie . Dit ging meer over een familie met geheimen.
    Spannend en goed voor een paar uur leesplezier.

Dit boek

Uniek maakt dat het Eigenlijk een spannende familieroman is
    Ik denk dat dat een goed zet is geweest. De vier delen maken het boek compleet en een volwaardig boek
    Ga vooral door met schrijven, maar val niet in de valkuil boeken te vullen met oppervlakkigheden als vulling.

gerdadebos
    Bijdrager
    Post count: 26

De plot :
    ik vind het boek goed in elkaar zitten, mooi opgebouwd.
    De structuur was voor mij helemaal ok. Mooie kleine hoofdstukken steeds weer door de ogen van een ander personage “verteld”. Wel heb ik in het begin een briefje gemaakt om alle namen en verbanden helder te houden.
    Van het einde had ik tot op het eind niet echt een idee, wel dat [spoiler] er ook mee te maken moest hebben , vanwege [spoiler] van het boek. Wat ik wel erg jammer vond was dat ik het idee kreeg dat het boek opeens af moest zijn, werd het te dik ? Minpuntje !
    Algemeen :
    Het was een boeiend verhaal in fijne korte hoofdstukken geschreven waardoor je makkelijk door las. Een enkele keer stuitte ik op een woord (bv entresol ) wat ik niet kende, dus snel opgezocht. Lastig waren wel al die namen en relaties, en dan ook nog al die geheimen en problemen. Pfffff wat een familie! Dus in het begin aandacht er goed bij houden.
    Of het een typisch nederlandse thriller is zou alleen door het gebruik van de namen van de personages duidelijk zijn. Met wat kleine aanpassingen zou dit verhaal volgens mij in elk land kunnen spelen.
    Al met al een prettig lezend boek over de geheimen binnen 1 familie, wat het gelijk ook soms wat ongeloofwaardig maakt.
    Dit boek :
    Elk boek is uniek, het gegeven dat er zoveel geheimen binnen 1 familie huizen is zeker apart te noemen.
    Ik vind het een goede ontwikkeling dat het boek nu voor iedereen te lezen is en niet als 3 aparte delen alleen voor de kobo plus lezers. Ik begrijp eigenlijk niet hoe je dit boek in zoveel stukken kunt hakken…..
    Of ik nog een goede raad heb aan Linda ? Lekker door blijven schrijven , ik heb genoten van dit boek en je prettige schrijfstijl !

biancam73
    Bijdrager
    Post count: 7

Na het lezen #2

De plot

zeer onverwacht maar goed

Erg mooi plot, goed opgebouwd, erg onverwacht

Totaal niet zien aankomen

Algemeen

Zeer boeiend verhaal, moeilijk weg te leggen

Prettige schrijfstijl, leest makkelijk weg

Vooral een nederlandse thriller omdat het zich hier afspeelt, maar had ook net zo makkelijk in een ander land kunnen afspelen

Spannend, intrigerend

Dit boek

Vooral omdat er zoveel afspeelt binnen 1 familie maakt het uniek, het onderwerp zelf is niet echt uniek

Ja denk door 1 boek en niet exclusief, trek je meerdere lezers

Blijf vooral schrijven

justine
    Bijdrager
    Post count: 51

Heel spannend, maar ook wel vergezocht, je zal toch lid zijn van zo’n familie. Er gebeurt wel veel
    Het wordt heel mooi opgebouwd, en aan het slot zijn er geen losse draadjes meer.
    Nou…niet echt…maar mss ook weer wel. Regelmatig op het verkeerde been.
    Algemeen

Jazeker en idd volle aandacht
    Nee, heel soepel
    Nee, niet echt, the godfather is toch ook zoiets
    Soms wat ongeloofwaardig, maar verder…super
    Dit boek

Hij is best uniek…vind het knap dat een opa zoveel macht heeft
    Nee, echt niet. Vond het behoorlijk irritant dat je losse delen kreeg.
    Nope

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 25

De plot
    1.Wat vind je van het plot?
    Het plot is opbouwend en onverwachts.
    2.Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Mooie verhaallijn, mooi uitgewerkt (in verschillende delen).
    3.Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Ik had dit einde niet verwacht. Ik had [spoiler] in gedachten.

Algemeen
    4.Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    In het begin had ik wat moeite met de verschillende namen, waardoor ik niet de volle aandacht kon houden bij het verhaal. Na het opstellen van mijn spiekbriefje ben ik meer in het verhaal gekomen, een zeer boeiend verhaal.
    5.Vind je de schrijfstijl van Linda Jansma prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Zeer prettig om te lezen.
    6.Vind je In naam van de vader een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Geen idee. Wat is typisch Nederlands?
    7.Stel….Linda Jansma vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Geloofwaardig en hedendaags.

Dit boek
    8.Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Het boek zal waarschijnlijk niet uniek zijn, want het kaart hedendaagse thema’s aan.
    9.In naam van de vader is eerder in drie delen en alleen als ePub verschenen exclusief voor Kobo-plus leden. Nu uiteindelijk ook als volledig boek, voor iedereen te koop. Vind je dat een goede ontwikkeling?
    Zeer zeker een goede ontwikkeling. Zo kan je tenslotte meer lezers bereiken.
    10.Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Linda Jansma mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Ze mag gerust verder doen zoals ze bezig is.

chantalvl
    Bijdrager
    Post count: 69

De plot
    Weer lekker verrassend en onverwacht!

Algemeen
    Dit boek had wel mijn volle aandacht, en was er ook lekker om even in de wereld van het boek te stappen en hier thuis de boel de boel te laten.

De schrijfstijl vind ik erg prettig, niet te moeilijk maar wel met een laagjes die je niet kan pakken tot het einde,

Vind je In naam van de vader een typisch Nederlandse thriller? doordat ik de plaatsen een beetje ken en de mensen daar. Ja
    Maargoed zou ook wel ergens anders kunnen plaatsvinden onder dezelfde omstandigheden maar vindt de plek waar dit zich afspeeld goed gekozen.

Stel….Linda Jansma vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? Verrassende weg lezers van eigen bodem. …… maar ja of je dat zo op je boek zou zetten dat is een ander verhaal.

Dit boek
    Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Lastig kwa opbouw heeft het wat weg van Arlidge. Maar voor de rest leest gewoon lekker weg.

In naam van de vader is eerder in drie delen en alleen als ePub verschenen exclusief voor Kobo-plus leden. Nu uiteindelijk ook als volledig boek, voor iedereen te koop. Vind je dat een goede ontwikkeling? Ja, denk dat Linda daardoor wel een publiek kan bereiken die haar nog niet kende. Maar ben blij dat de mensen die toch nog liever papieren versies lezen dat ook kunnen doen. Zelf zou deze dan bij mijn in de bewaren kast komen staan bij haar andere boeken.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Linda Jansma mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Ga alsjeblieft door met schrijven!!!!

Yvonne
    Bijdrager
    Post count: 67

De plot

Het is heel goed opgebouwd. Het neigt naar Amerikaans.

De plot is gestructureerd opgebouwd, maar heeft wel een aantal verassingen in petto die ik niet had zien aankomen. Het is wel zo dat het relatief ongeloofwaardig is. Het zijn veel toevalligheden die bij elkaar komen in 1 familie die het wel spannend en leuk om te lezen maken maar het ook echt een fictief boek maken.
    Nee, ik niet.

Algemeen

Ja! Ik heb het razendsnel uitgelezen. Ik vloog door het verhaal heen.

Het leest heel prettig, haar schrijfstijl.

Nee,. De toestanden die zich in de boek afspelen zijn meer Amerikaans of Italiaans 🙂

Spannend en goed doordacht.

Dit boek

Ieder boek is uniek, maar dit boek heeft wel veel elementen van een spannende familiegeschiedenis wat de laatste tijd vooral in series veel gebruikt word.

In naam van de vader is eerder in vier delen en alleen als ePub verschenen voor Kobo-plus leden gratis, bij Bol.com algemeen te koop als ePub. Nu uiteindelijk ook als volledig boek, voor iedereen te koop. Vind je dat een goede ontwikkeling?
    Ja natuurlijk! Alle boeken moeten voor iedereen toegankelijk worden, misschien niet meteen maar op den duur zeker.

Neem de tijd voor dit boek, want als je eenmaal begonnen bent kan je het maar moeilijk wegleggen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.