12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1587
    #15343 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning:.. punten, omdat ….

Plot:.. punten, omdat ….

Leesplezier:.. punten, omdat ….

Schrijfstijl:.. punten, omdat ….

Originaliteit:.. punten, omdat ….

Psychologie:.. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling:.. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

ovar
    Bijdrager
    Post count: 81

Spanning: 9 punten, omdat het verhaal vol actie zit

Plot: 9 punten, omdat in het verhaal telkens een puntje van de sluier wordt opgelicht en toch verrassend eindigt

Leesplezier: 9 punten, omdat het verhaal vlot leest en ik het in een adem uitlas

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het verhaal voor een breed publiek toegankelijk is, onder meer omdat er geen moeilijke zinsconstructies gebruikt worden

Originaliteit: 9 punten, omdat het verhaal een combinatie van allerlei activiteiten betreft die het daglicht niet kunnen verdragen, zoals drugshandel, chantage, overspel, vergelding en moord

Psychologie: 9 punten, omdat de karakters van de faimlie van Foreest goed uitgewerkt zijn

Gemiddelde beoordeling: 9 punten

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 299

Spanning:9 punten, omdat er een heel goede spanningsopbouw in het boek zit.

Plot:9,5 punten, omdat heel goed gevonden en onverwacht.

Leesplezier:9,5 punten, omdat het een boek is om in een ruk uit te leen (heel moeilijk weg te leggen).

Schrijfstijl:9 punten, omdat de stijl vlot en pakkend is.

Originaliteit:8,5 punten, omdat er wel meer boeken zijn met deze thema’s, maar zelden zo goed met elkaar verweven.

Psychologie: 8,5 punten, omdat de karakters erg goed zijn uitgewerkt.

Gemiddelde beoordeling:9 punten

Christy
    Bijdrager
    Post count: 59

Ik geef het boek gemiddeld een 8,8

Spanning: 9 punten, omdat het een mooi opgebouwd verhaal is met verrassende wendingen en ik het bijna niet weg kon leggen.

Plot:9 punten, omdat het verhaal zich afspeelde in een intrigerende setting en er onverwachte dingen gebeuren.

Leesplezier: 10 punten, omdat ik me geen letter verveeld heb en het boek niet weg wilde leggen.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het heerlijk vlot wegleest

Originaliteit: 8 punten, omdat de familiesetting het een uniek boek maakt maar er wel meer boeken zijn die een dergelijke structuur volgen als dit boek.

Psychologie: 8 punten, omdat een aantal personages een echte ontwikkeling doormaken

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 177

Spanning 9 punten Het boek is goed opgebouwd en bleef boeien
    Plot: 8 punten Als lezer had je enerzijds al wel door waar het naar toeging, het einde was niet helemaal verrassend, maar toch nog een aardige wending.
    Leesplezier : 9 punten , boek verveelt geen moment
    Schrijfstijl 8 punten Ik had zeker in het eerste deel wel af en toe het gevoel dat de hoofdstukken wel erg kort waren. Verder vlotte en toegankelijke schrijfstijl .
    Originaliteit: 8 punten . Leuk dat het vanuit een familie beschreven is, maar dat zijn er wel meer
    Psychologie : 7 punten Een aantal karakters maken wel een ontwikkeling door, maar het is nergens heel diepgaand.
    Ik geef het boek 8 punten, 4 sterren .

Gerda
    Bijdrager
    Post count: 74

Spanning : 8, prima verhaal maar echt spannend werd het niet. Ik wilde wel weten hoe het nu allemaal in elkaar stak, dus het maakt je wel nieuwsgierig
    Plot : 8, het verhaal was mooi opgebouwd maar wel met erg veel verhaallijnen. Dus in het begin koppie erbij houden.
    Leesplezier : 9, intrigerend verhaal waar ik in door bleef lezen.
    Schrijfstijl : 9, mooie korte hoofdstukken steeds vanuit een van de personages geschreven.
    Originaliteit : 8, het is meer een familie met allemaal geheimen dan een thriller, maar de verhaallijnen werden goed met elkaar verweven.
    Psychologie : 8, de meeste personages veranderden in de loop van het verhaal, de karakters werden goed uitgewerkt. Maar ik miste wat meer diepgang.
    Toaal geef ik 50 punten dus gemiddeld een 8,3 voor dit boek

biancam73
    Bijdrager
    Post count: 25

Spanning:9 punten, omdat opbouwende spanning, veel wendingen

Plot:9 punten, omdat veel wendingen onverwacht (open) einde

Leesplezier:9 punten, omdat leest lekker weg, goede opbouw.

Schrijfstijl:9 punten, omdat fijne schrijfstijl, niet ingewikkeld/moeilijke zinsbouw of woorden

Originaliteit:8 punten, omdat zijn meerdere verhalen met dit onderwerp, wel bijzonder dat het allemaal binnen 1 familie gebeurd

Psychologie:8 punten, omdat veel leuke en onverwachte wendingen

samen 52 maakt gemiddelde van 8.6

justine
    Bijdrager
    Post count: 154

Spanning:..8 punten, omdat dit zo mooi werd opgebouwd

Plot:.8 punten, omdat het gewoon zo goed bedacht is, al die ellende in 1 familie ….

Leesplezier:8 punten, omdathet gewoon mooi leest, niet te moeilijk, niet te makkelijk…gewoon fijn

Schrijfstijl:.8 punten, omdat omdat het een mooie schrijfstijl is, die voor een breed publiek is.….

Originaliteit:.8. punten, omdat ik nog niet eerder zo’n familiegebeuren ben tegengekomen in de thrileerscene

Psychologie:8 punten, omdat al die karakters zo mooi werden uitgewerkt maar ook groeiden

Totaal 8 punten, en die zijn dik verdiend

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 166

In naam van de vader
    Spanning: 9 punten, omdat er vanaf het begin al spanning in zat die verder werd uitgewerkt.

Plot: 10 punten, omdat deze werd opgebouwd en nog compleet verrassend was.

Leesplezier: 10 punten, omdat het een gemakkelijk boek was. Het las als een trein.

Schrijfstijl: 10 punten, omdat wederom het een gemakkelijk boek was. Korte hoofdstukken elk vanuit een andere personage verteld.

Originaliteit: 9 punten, omdat de schrijfster alle maatschappelijke problemen in 1 familie heeft gestopt.

Psychologie: 10 punten, omdat ondanks dat elk hoofdstuk vanuit een andere personage wordt verteld heb je nog steeds niet de totale gedachtegang van die personages.

Gemiddelde beoordeling: 9.7 punten

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 129

Gemiddelde beoordeling: 9,5 punten

Spanning: 9,5 punten, omdat de opbouw van het verhaal spannend is.
    Plot: 9,5 punten, omdat het een mooie verhaallijn is met toch een onverwacht einde.
    Leesplezier: 10 punten, omdat het boek zeer aangenaam is om te lezen.
    Schrijfstijl: 9,5 punten, omdat het een vlotte schrijfstijl is.
    Originaliteit: 9 punten, omdat het een hedendaags verhaal is, maar wel heel mooi geschreven.
    Psychologie: 9,5 punten, omdat de familie Van Foreest en andere karakters mooi uitgewerkt zijn.

chantalvl
    Bijdrager
    Post count: 93

Spanning: 9 punten, omdat je van begin tot eind op het puntje van je stoel zit.
    Plot:..10 punten, omdat ik deze echt niet had zien aankomen!!
    Leesplezier:. 10 punten, omdat me eens een keertje zonder te ergeren aan stomme leesfouten kon verdiepen in het verhaal.
    Schrijfstijl:10 . punten, omdat de korte hoofdstukken lekker weglezen, pakje er toch nog wat meer dan eigenlijk in de planning zat.
    Originaliteit:.7,5 punten, omdat onderwerp niet echt origineel is
    Psychologie:.10 punten, want dat laagje zit er duidelijk in.

Samen 56,5 gedeeld door 6 is 9,4

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 129

En ondertussen ook mijn recensie geplaatst op ThrillZone.nl.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.