Home Forums Leesclub 162: In de donkere nacht In de donkere nacht, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1870
    #28398 |

null

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover:  Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur:  Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting:  Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

Lena B
    Bijdrager
    Post count: 107

Zodra ik het boek heb, plaats ik hier mijn bevindingen

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 159

Cover: Het is het soort cover dat me zou aantrekken in een winkel. Mooi hoe de stad op de achtergrond voor de letters ‘IN DE’ staat. Er is duidelijk werk in gestoken bij het ontwerpen ervan. Hij is ook donker en mysterieus.
    de korte tekst bovenaan maakt me helemaal nieuwsgierig over de inhoud.

Auteur: Ik ken ze niet. Ik heb ze opgezocht en haar eerste boek ziet er gelijkaardig uit als dit, ik denk dat ik dat ook ga lezen.

Verwachtingen: Mijn verwachtingen zijn nogal hoog bij dit boek, ik hoop op een spannend verhaal met veel vaart.

lindatromp40
    Bijdrager
    Post count: 8

Mooie aansprekende cover had nog iets meer spanning in ge mogen ook ik ken de schrijver nog niet ben net begonnen met de eerste hoofdstukken tot nu toe trekt hij je aardig het boek in dus ben heel benieuwd

DennisScheerman
    Sleutelbeheerder
    Post count: 29

Cover: Een mooie mysterieuze cover, de in het donker gehulde stad met de letters erop grijpen je meteen aan.

Auteur: Ik ben op dit moment deel 1 aan het lezen van de Gemma Stone serie en die bevalt goed. De schrijfster schrijft vlot met veel volwassen thema’s zoals overspel en zwangerschappen en niet enkel bij de dader en slachtoffers dat maakt het verhaal mede enorm interessant.

Verwachting: Ik verwacht dat we verdergaan op de persoonlijke situatie van Gemma, aangezien deze in boek 1 ook centraal staat. Daarnaast ben ik zeer benieuwd of ze het kleine dorp gevoel van het eerste boek ook kan overbrengen naar de grote stad in het tweede boek.

Margje V
    Bijdrager
    Post count: 15

Toen ik hoorde dat ik mee mocht doen met deze leesclub, heb ik snel het eerste deel nog eens gelezen. Ik vind het altijd wel prettig om weer even de hoofdpersoon te ‘lezen.’ Waar ging het verhaal ook alweer over, wie waren de mensen, wie kwamen er in het verhaal voor etc.

De cover is werkelijk prachtig. Als je het boek opengeslagen vast hebt, voel je de letters op de rug van het boek. Ik merk dat ik dat prettig vind. De geur van een nieuw boek is ook altijd iets fijns.

De auteur van het boek heeft een fijne schrijfwijze en ik verwacht dan ook dat ze in dezelfde trant deze serie door gaat zetten. Ik ben wel benieuwd of er grote veranderingen zijn dit deel. Gemma is tenslotte een ander soort leven begonnen.

spoekey
    Bijdrager
    Post count: 72

Cover:
    Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.
    Doordat ik ik het ebook lees kan ik moeilijk bekijken maar het ziet wr wel mysterieus uit.

Auteur:
    Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Ik ken deze schrijfster niet maar ik verwacht wel dat het een boek is wat lekker leest.

Verwachting:
    Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?
    Ik verwacht dat het een spannende thriller is.

Tira
    Bijdrager
    Post count: 25

Sinistere cover,ziet er spannend uit en maakt bij nieuwsgierig naar de inhoud van het boek

ik verwacht een spannend boek met een goed plot

ranata
    Bijdrager
    Post count: 63

Cover: Dit is echt het soort cover waardoor ik een boek oppak in de boekhandel of bieb, ik vind deze mooi, donker en duister, en de witte letters liggen er ook mooi glanzend op, je kan zien dat er tijd in is gestoken, althans dat denk ik dan

Auteur: Ik heb hoge verwachtingen, eerdere boek gelezen, was fijn en verwacht nu dat ze mij met dit verhaal ook wel vaak op het verkeerde been zet, maar ik ga er vooral blanco in en mij wanen in de filmwereld.

Verwachting: verwacht een goed verhaal, met een gestoorde werkrelatie waar je jezelf lekker aan kan ergeren, Maar verwacht mij ook te wanen in een wereld die ik niet ken, de filmwereld een wereld met allerlei mysterieuze randjes sowieso, maar verwacht vooral spanning

Lena B
    Bijdrager

Over de cover kan Ik nog niet veel zeggen omdat het boek nog niet is toegekomen, maar de cover ziet er wel duister uit.
    Maar de titel is dan ook “in de donkere nacht”
    Zodra het boek er is, geef ik hier mijn mening erover

De auteur: Ik heb Sarah Baileys eerste boek gelezen. Ik Hoop dat ook dit boek me kan verrassen.

Verwachtingen : Net zoals bij het duistere meer verwacht ik weer een spannend verhaal.
    In het vorige boek waren nogal,veel beschrijvingen, wat voor mij niet echt hoefde. Ik hoop stiekem dat er dit keer wat minder zijn.
    Ik had ook genoteerd dat ik hoopte dat Gemma wat zou veranderen (al weet ik niet meer waarom ik dat had gezegd) misschien valt me dat weer te binnen tijdens het lezen.
    Misschien het boek nog eens erbij nemen

Ik zie dat ze een nieuwe partner heeft, maar ik denk dat Gemma het hem niet gemakkelijk maakt.

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 340

Cover: Mooi mysterieus komt de cover op mij over. Je ziet de skyline van vermoedelijk Melbourne met de rivier De Yarra en Ik hou wel van de kleuren ook die gebruikt zijn.

Auteur: Deel 1, Het duistere meer heb ik een veelbelovend debuut genoemd , benieuwd of de auteur mij weer weet te verrassen met deel 2.

Verwachting: Ik verwacht weer een spannend verhaal en ik ben benieuwd naar het nieuwe leven van Gemma die wij hopelijk nog beter leren kennen dan in deel 1.

Linda
    Bijdrager
    Post count: 105

Cover: Een mooie cover, vooral de kleur en ik gok, met de skyline van Melbourne. De kaft van dit tweede deel is qua vormgeving gelijk aan deel 1, het is dan duidelijk dat het om een serie gaat.

Auteur: Het debuut las lekker weg, ik hoop dat de schrijfster haar debuut weet te overtreffen en wellicht voor de lezers die deel 1 (nog) niet hebben gelezen toch genoeg over Gemma te weten komen om dit deel als standalone te lezen.

Verwachting: Een spannende thriller, met de nodige wrijving tussen Gemma en Nick Fleet en het persoonlijke leven van Gemma in de grote stad, bevalt dat haar echt wel zo goed? En hoe bouwt ze een band op met haar zoontje Ben op zo’n grote afstand?

vero
    Bijdrager
    Post count: 45

Cover: mooie cover, simpel, maar toch dreigend. Mooi met de wolken en het water in de letters opgelicht. Kort woordje over de auteur, leuk, maar zie ook altijd graag een foto.

Auteur : dit weekend Het duistere meer gelezen, en was aangenaam verrast. Niemand is zuiver van geweten, en dit wordt mooi weergegeven in dit boek. Gemma is ook heel eigenwijs, en toch fragiel.

Verwachting : Ja ik verwacht terug een mooi boek vol spanning en psychologische spelletjes.

Mireille Muls
    Bijdrager
    Post count: 56

Cover: de cover straalt mysterie, spanning en duisternis uit. Ik krijg al kriebels door ernaar te kijken.
    Auteur: nog geen boeken van haar gelezen dus kan ik lezen met een open mind

Verwachting: ik verwacht opgebouwde spanning, sensatie , een vlot verloop van de gebeurtenissen, zodat ik op het puntje van mijn stoel ga zitten. Heel benieuwd!!

Lena B
    Bijdrager

Nu het boek is aangekomen, hier mijn mening over de cover.
    Ben vooral,blij dat het boek hetzelfde formaat heeft als het vorige boek.
    De cover is duister. De stad verzonken in duisternis, de onheilspellende lucht en het dônkere water.
    Enige lichtpuntje zijn de wat blekere letters van de titel. Deze kun je ook weer voelen.
    Waar ik bij het vorige boek de letters wat groot vond. Vind ik ze hier nù wel oké (ook al hebben ze hetzelfde formaat als vorige keer) . Ze worden als het ware opgeslorpt door de lucht en het water.
    Volgens mij is hier wel nagedacht over de cover, zodat dië in de lijn zou liggen van het vorige boek.
    Ondertitel maakt het extra geheimzinnig en de beschrijving op de achterflap doet je meteen zin krijgen om te beginnen lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.