Home Forums Leesclub 162: In de donkere nacht In de donkere nacht, Tijdens het lezen

11 berichten aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 179

Ik ben blij dat ik vooraf toch nog deel 1 ben gaan lezen, zodat je veel makkelijker meekrijgt wie Gemma is en hoe zij is. Je merkt toch wel dat deze deel 2 een vervolg is.
    Ik ben nu inmiddels op de helft en het boek pakt me, ik wil weten hoe alles in elkaar steekt. Vooral daar er heel veel personages in voorkomen die mogelijk in aanmerking komen als dader. Wel moet je je aandacht er een beetje bij houden, juist omdat het over zoveel personages gaat. De linken die gelegd worden. Tussendoor lees je ook hoe Gemma met alles omgaat, de emoties die haar overvallen. Dit in prive situaties en hierdoor ook in combinatie met haar werk. Ik ben echt nieuwsgierig hoe dit verder gaat verlopen.

Linda
    Bijdrager
    Post count: 105

Inmiddels op pagina 70 belandt, leuk om weer verder te lezen over Gemma, haar besluit om naar Melbourne te verhuizen maar ook het gemis van Ben en het grote verschil tussen een dorp en een grote stad.

In het begin even een lijstje gemaakt van de diverse personen maar nu het echte onderzoek is gestart, leest het lekker weg. Ik ben benieuwd hoe de samenwerking gaat tussen Gemma en Nick en of er ook meer duidelijkheid komt in de zaken Miller en Jacoby.

Een aparte zin kwam ik tegen op pagina 47: We konden ons onmiddelijk van elkaar losmaken, alsof er nooit een wij was geweest.

Lena B
    Bijdrager
    Post count: 107

Ben nu ongeveer aan p 150 (boek pas laat ontvangen – woensdag) Ik loop dus nog wat achter op de rest.
    Boek leest wel redelijk vlot, ondanks dat de hoofdstukken dit keer wel redelijk lang zijn
    Voorlopig vind ik het nog niet echt rap vooruit gaan. Vind het ook nog niet echt spannend tot nu toe.
    Wel benieuwd of de focus volledig op Sterling blijft, of als er ook nog iets zal gebeuren met de verhaallijn van de dakloze, en de zaak Jacoby.
    Hoop deze namiddag toch nog een eind te kunnen lezen

Mireille Muls
    Bijdrager
    Post count: 56

Duurde even voor ik in het verhaal kwam, heel veel uitgebreide details wat het wat langdradig maakte. Gelukkig verbeterde dat in de loop van het verhaal. Ben wel benieuwd naar de afloop van het verhaal.

Lena B
    Bijdrager
    Post count: 107

Ben Ondertussen halfweg. Moet eerlijk bekennen dat het verhaal volgens mij wat traag verloopt. Het gaat niet echt vooruit in het onderzoek ook vind ik. Hopelijk gaat het 2e deel wat sneller.
    Waarschijnlijk ook wel te maken de uitgebreide beschrijvingen.
    Heb op pag 166 iets raars opgemerkt “Sterlings broer en zus zij allebei blond en hebben dezelfde kleur ogen als die ik gisteren in het mortuarium naar het plafond zag staren. ….. waren die ogen dan niet gesloten?

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 340

Gisteren eindelijk begonnen. Even nog in het verhaal komen maar het leest weer vlot. In deel 1 had ik een hekel aan Gemma maar dat is nu nog niet zo dus wie weet.

Annette Overvoorde
    Bijdrager
    Post count: 98

Tijdens het lezen:

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.
    Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Er zijn geen bijzondere citaten. Wel wordt er veel beeldspraak gebruikt. Soms verzandt het verhaal hierin.
    Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?

Nee, ik verwachte meer spanning en opbouw van deze spanning. De dialogen maken het verhaal soms wat saai. Wel duidelijk, maar met minder spanning.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zins-opbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.

Er is mij niets geks opgevallen.

Dini57
    Bijdrager

Ben halverwege. Nog weinig rust gehad om te lezen. Ik had wel iets wat mij fout leek. Pagina 180. Het boek is in de ik-vorm geschreven dus misschien komt het daardoor. wat volgens Fleet en ik waarschijnlijk de werkelijke reden is dat…
    Moet volgens mij zijn Fleet en mij i.p.v. ik.

Dini57
    Bijdrager

Ben Ondertussen halfweg. Moet eerlijk bekennen dat het verhaal volgens mij wat traag verloopt. Het gaat niet echt vooruit in het onderzoek ook vind ik. Hopelijk gaat het 2e deel wat sneller.
    Waarschijnlijk ook wel te maken de uitgebreide beschrijvingen.
    Heb op pag 166 iets raars opgemerkt “Sterlings broer en zus zij allebei blond en hebben dezelfde kleur ogen als die ik gisteren in het mortuarium naar het plafond zag staren. ….. waren die ogen dan niet gesloten?

Misschien is dat bij een autopsie anders omdat ze ook zijn ogen nog ging onderzoeken? Normaal worden de oogleden idd gesloten.

Wendy
    Bijdrager
    Post count: 139

Ik ben nu op ongeveer driekwart van het boek. Het boek leest net als het vorige boek weer traag.
    Het lukt mij niet om heel lang te lezen achterelkaar, al moet ik zeggen dat het nu wel wat beter lukt dan als in het begin van het boek, het verhaal pakt me nu wat meer.
    Er gebeurd alleen vrij weinig, het bestaat voornamelijk uit verhoren en dialogen, spanning zit er helaas niet erg in. Toch is het zeker geen slecht boek, het verhaal is wel leuk en je bent wel nieuwsgierig naar hoe het nu allemaal zit. Roept genoeg vragen op. En ik vind Gemma wel een interessant personage.

Dini57
    Bijdrager

Het weekend uitgelezen. En het eindigt weer zo dat je deel 3 dadelijk ook moet lezen.

11 berichten aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.