Home Forums Leesclub 162: In de donkere nacht In de donkere nacht, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1870
    #28400 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

lindatromp40
    Bijdrager
    Post count: 8

Ik vond het in de eerste zeker 3 hoofdstukken een beetje hak op de tak geschreven wat ik jammer vond je moest heel goed je concentratie erbij houden nu ik verder in het boek ben gaat het beter en word je aardig meegesleept in het verhaal.

Margje V
    Bijdrager
    Post count: 15

Op blz 40 staat een prachtig woord “volgeplempt” I love it!

Ik snap nog niet wat het eerste hoofdstuk met de rest van het verhaal te maken heeft, maar daar kom ik vast later wel achter.
    Het boek leest goed weg.

spoekey
    Bijdrager
    Post count: 72

Ik moest wel even in het verhaal komen maar ik vindt het boek nu wel lekker lezen, en het wordt best wel spannend denk ik.

lindatromp40
    Bijdrager
    Post count: 8

Ik vind overigens de tekst op de voorkant erg misleidend aangezien je denkt dat het met deze moord begint maar dit is niet zo.

vero
    Bijdrager
    Post count: 45

ben bijna halverwege, en tot nu toe leest het heel vlot

mooie zin : Ik vergoot tranen van vele jaren, net zolang tot mijn botten er zacht en slap van werden.

woord dat ik niet ken, blijkbaar typisch Nederlands : Kekke

en rare beschrijving, wat ik ook in haar vorig boek ben tegen gekomen : hij kijkt tussen zijn oogharen
    dat is iets dat wij hier in Belgie toch niet gebruiken

spellingsfouten en vreemde zinsbouw nog niet tegen gekomen

ranata
    Bijdrager
    Post count: 63

Ik moet nog echt even wennen aan de stijl, maar dat komt goed, meld mij later weer, er is mij nog niks opgevallen verder

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 159

Ik vond het in het begin erg rommelig met wel heel veel personages. Ook kon ik de korte inhoud met het begin niet linken, het lijkt of je in een verkeerd boek bezig bent.

– Een mollige maan (nooit van gehoord)
    – Als ik naar buiten loop, vouwt de kou zich om mijn hoofdhuid zodat mijn haar omhoog schiet.
    Mooie woordspelingen zijn dat.

Het kan aan mij liggen, maar ik miste hier en daar toch wel een spatie: -kantenklaar, de zaakJacoby, zo zijn er nog enkele maar ik heb ze niet allemaal genoteerd. Dat gebeurde toch wel een keer of 6 dat het me opviel.

Voor de rest leest het wel vlot, maar echt spannend kan ik het niet noemen.

Lena B
    Bijdrager
    Post count: 107

Vandaag boek ontvangen
    Ondertussen een kleine 30 pagina’s kunnen lezen.
    Boek is dus weer opgebouwd in hoofdstukken die elk een dag – of stuk van een dag beslaan.
    Ben natuuurlijk weer gaan kijken wanneer het zich precies afspeelt. Dinsdag 14 augustus, kalender erbij genomen en is 2018.
    Benieuwd wat die 1e dode zal te maken hebben met hetgeen zich op,de filmset zal afspelen, want volgens de info zal zich daar toch een moord afspelen .
    We komen het vast te weten in de loop van het verhaal.

Lena B
    Bijdrager

Vandaag boek ontvangen
    Ondertussen een kleine 30 pagina’s kunnen lezen.
    Boek is dus weer opgebouwd in hoofdstukken die elk een dag – of stuk van een dag beslaan.
    Ben natuuurlijk weer gaan kijken wanneer het zich precies afspeelt. Dinsdag 14 augustus, kalender erbij genomen en is 2018.
    Benieuwd wat die 1e dode zal te maken hebben met hetgeen zich op,de filmset zal afspelen, want volgens de info zal zich daar toch een moord afspelen .
    We komen het vast te weten in de loop van het verhaal.

Ik snap nog niet wat het eerste hoofdstuk met de rest van het verhaal te maken heeft, maar daar kom ik vast later wel achter.
    Het boek leest goed weg.

We komen het vast en zeker wel te weten. Zal wel ergens een verband zijn tussen beide zeker

Lena B
    Bijdrager

Het boek leest goed weg.

We komen het vast en zeker wel te weten. Zal wel ergens een verband zijn tussen beide zeker

Tira
    Bijdrager
    Post count: 25

Geen spellingfouten tegengekomen,wel veel mooie zinnen en woorden : Ik leun tegen de bar en kijk naar mijn petieterige keukentje,petieterige vind ik een mooi woord

Het boek leest vlot en ik ben zo benieuwd wat er allemaal nog gaat komen,ik vind het tot nu toe een erg fijn boek om te lezen!

DennisScheerman
    Sleutelbeheerder
    Post count: 29

Zoals iedereen al aangeeft leest het boek lekker vlot weg, dat is fijn want het verband en/of logica kan ik in de eerste hoofdstukken nog niet vinden. Het voelt wel weer als een typisch Gemma boek maar ik probeer alles nog een beetje te plaatsen na wat er in boek 1 is gebeurd.

ranata
    Bijdrager
    Post count: 63

Na dat ik er echt even in moest komen, kwam denk vooral omdat het echt vanuit Gemma geschreven was, las het verder lekker weg.
    Ik dacht dat het een bepaalde kant op ging, maar toch net wat anders,
    Verder zijn er verder weinig dingen opgevallen, van een mollige maan had ik nooit gehoord en zag een keer weten met twee nn maar dacht misschien om te laten zien dat het kracht werd uitgesproken, weet ik veel.

Lena B
    Bijdrager

Ben nog maar zo’n kleine 100 pagina’s ver.
    Valt me op dat de hoofdstukken redelijk lang zijn, dat was in het vorige boek, als ik me goed herinner wel,anders.

Over de verhaallijn kan ik dus nog niet zoveel zeggen.
    Is wel weer tof dat we tussendoor weer meer over Gemma’s privé te weten komen.
    Heb wel,het gevoel dat Gemma nogal eenzaam is. “Amper een moeder, amper een dochter ” Zou dat haar iets milder maken?

Wel al weer aantal toffe zinnen gelezen.
    – p58 Met ogen als schoteltjes en witte knokkels zakt ze onderuit op,de bank…..
    – p77 April grijpt naar haar keel alsof ze de lucht er naar binnen wil helpen.

Weet niet of het een typfout is, of een uitdrukking die ik niet ken, maar op p31 lees ik “met een kinkje wimpel ik zijn lof af” Kinkje? Of moest het knikje zijn?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.