Home Forums Leesclub 162: In de donkere nacht In de donkere nacht, Beoordeling

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1950
    #28402 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

ranata
    Bijdrager
    Post count: 78

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: 8 punten, omdat het boeiend bleef, wilde blijven lezen hoe het verder zou gaan met Fleet en Gemma en belangrijker wie het nu gedaan had

Plot: 8 punten, omdat het toch verrassend was hoe het nu verder liep en wie de dader was

Leesplezier: 9 punten, omdat ik ook een kleine leesdip had tijdens deze rare tijden en dit boek mij helemaal in zijn grip had, het leest gewoon erg lekker weg

Schrijfstijl: 8 punten, omdat Fijn ze bouwt het verhaal goed op, ze houdt je bij het verhaal en laat je genieten van het boek, ook is het gewoon lekker weglezen.

Originaliteit: 8 punten, omdat echt origineel is het niet, alhoewel ik mij geen boek kan herinneren waar je zo diep in de filmwereld zit op het moment, vond het gewoon een leuk verhaal

Psychologie: 8 punten, omdat de relatie tussen Gemma en Fleet vond ik mooi beschreven net als de relaties rond de acteur, het lijken allemaal net echte mensen zoals wij dat zijn

Gemiddelde beoordeling: 8,2 punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

vero
    Bijdrager
    Post count: 48

1. spanning : 6 iets te weinig spanning, naar einde toe iets beter

2.plot : 7 leuk verhaal, het verloop in 2de helft en naar einde toe, maakt alles goed

3.leesplezier : 8 aangenaam en leuk om te lezen

4. schrijfstijl : 8 vlot en gemakkelijk te lezen

5. orginaliteit : 5 niet echt origineel, maar wel mooi verhaal

6. psychologie : 5 vond het nogal oppervlakkig, de personages mochten iets meer uitgewerkt worden

gemiddelde beoordeling : 6.5

Margje V
    Bijdrager
    Post count: 17

Spanning: 8 punten, omdat het naar het einde wel erg goed verliep
    Plot: 7 punten, omdat …. niet echt een verrassing

Leesplezier: 7 punten, omdat ….begin was chaotisch en een bepaald gedeelte duurde me veel te lang

Schrijfstijl: 8 punten, omdat … lekker gemakkelijk te lezen
    Originaliteit: 6 punten, omdat ….niet echt origineel, maar dat is ook lastig met zoveel thrillers op de wereld.

Psychologie: 6 punten, omdat ….weinig uitdieping van de karakters

Gemiddelde beoordeling: 7 punten

Lena B
    Bijdrager
    Post count: 107

1. spanning : 6 Zat weinig spanning in, duurde heel erg lang, voor er spanning in kwam
    2. plot : 6 omdat het nogal traag liep allemaal
    3. leesplezier : 6 was wel leuk om te lezen, ook mooie beschrijvingen, maar misschien iets te veel
    4. schrijfstijl : 7 las wel gemakkelijk
    5. orginaliteit : 7 geen origineel verhaal, maar wel unieke setting
    6. psychologie : 6 sommige personen mochten nog wat meer uitgediept worden
    gemiddelde beoordeling :6,8

Tira
    Bijdrager
    Post count: 32

Spanning: 8 punten, In het begin niet spannend,maar halverwege werd dat beter en op het einde helemaal.

Plot: 8 punten, omdat ik het niet had zien aankomen.

Leesplezier: 7 punten, omdat ik het boek ondanks dat het soms een beetje langdradig was toch met veel plezier heb gelezen

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het boek vlot leest

Originaliteit: 7 punten, omdat het niet echt origineel is,maar ja dat is ook niet gemakkelijk omdat er zoveel thrillers zijn.

Psychologie: 6 punten, personen zijn wat oppervlakkig,mogen van mij wat meer uitgediept worden

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 162

Spanning: 7 punten, omdat het spannend begon, in het midden een dip had en dan weer spannender werd

Plot: 8 punten, omdat het toch wel een verrassing was.

Leesplezier: 6 punten, omdat het middelste deel me op een of andere manier niet kon boeien

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het nogal van de hak op de tak sprong soms.

Originaliteit: 8 punten, omdat de winter in Australië, moord op filmset toch eens iets anders was dan anders.

Psychologie: 6 punten, omdat hoofdpersonages mogen best wat meer diepgang hebben.

Linda
    Bijdrager

Spanning: 7 punten, omdat vooral het begin een taai stuk is met veel personages.

Plot: 8 punten, omdat het de schrijfster lukt om heel lang meerdere daders in beeld te houden, relatief laat wordt duidelijk wie de daders zijn.

Leesplezier: 8 punten, omdat je langzamerhand de eigenaardigheden van Gemma gaat waarderen, ik vind het een leuke serie.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat deze zeer gedetailleerd en beeldend is.

Originaliteit: 8 punten, omdat je verwacht dat op de filmset gelijk duidelijk is wie de dader is maar de schrijfster laat wel heel veel potentiele daders de revue passeren.

Psychologie: 7 punten, omdat je eigenlijk niet veel meer over Gemma te weten komt, haar personage blijft een beetje vaag.

Gemiddelde beoordeling: 7,67 punten = 8 punten

spoekey
    Bijdrager
    Post count: 72

Spanning: 8 punten, omdat er genoeg spanning in zat

Plot: 8 punten, omdat ik het plot echt niet had aanzien komen

Leesplezier: 7 punten, omdat zat al gauw lekker in het boek

Schrijfstijl: 7 punten, omdat ik de schrijfstijl wel prettig vond

Originaliteit: 7 punten, omdat het verhaal zich in de filmwereld afspeeld

Psychologie: 7 punten, omdat sommige personen te weinig diepgang

Gemiddelde beoordeling: 7,3 punten

DennisScheerman
    Sleutelbeheerder
    Post count: 29

Spanning: 7 punten, er zit genoeg spanning in maar het komt te langzaam op gang.

Plot: 8 punten, het is een goed plot met genoeg aandacht voor de verschillende personen maar ook ook een goede verrassing.

Leesplezier: 8,5 punten, Ik vond het verhaal van Gemma erg fijn en heb het boek daarom met veel plezier gelezen.

Schrijfstijl: 7 punten, door de trage start is het soms moeilijk om je aandacht erbij te houden. Als je er eenmaal inzit en het verhaal opgang is leest het heerlijk weg.

Originaliteit: 8 punten, een originele setting met de filmset en geen standaard characters.

Psychologie: 7 punten, je leeft helemaal mee met Gemma en alles wat haar gebeurt / overkomt maar tegelijkertijd krijgen andere characters te weinig ruimte.

Gemiddelde beoordeling: 7,5 punten

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 352

Spanning: 6 punten, omdat ik er weinig spanning in vond zitten

Plot: 7 punten, omdat het wel een aardig plot was maar ik werd niet van mijn stoel geblazen

Leesplezier: 7 punten, soms te langdradig maar ook stukken die ik graag gelezen heb

Schrijfstijl: ..7 punten, omdat het verder wel makkelijk las

Originaliteit: .7. punten, omdat het niet helemaal zo’n origineel verhaal was

Psychologie: ..6 punten, omdat ik niet alle personages goed vond uitgediept….

Gemiddelde beoordeling: 6,7 punten

Lena B
    Bijdrager

1. spanning : 6 Zat weinig spanning in, duurde heel erg lang, voor er spanning in kwam
    2. plot : 6 omdat het nogal traag liep allemaal
    3. leesplezier : 6 was wel leuk om te lezen, ook mooie beschrijvingen, maar misschien iets te veel
    4. schrijfstijl : 7 las wel gemakkelijk
    5. orginaliteit : 7 geen origineel verhaal, maar wel unieke setting
    6. psychologie : 6 sommige personen mochten nog wat meer uitgediept worden
    gemiddelde beoordeling :6,6

Wendy
    Bijdrager
    Post count: 139

Spanning: 7 , spanning zit vooral in het laatste deel, had al wel eerder gemogen.
    Plot: 8, traag opgebouwd maar toch zat het verhaal wel goed in elkaar. Leuke afwisseling tussen werk en privé.
    Leesplezier: 8, ik heb het boek wel met veel plezier gelezen, Gemma is een interessante personage om te volgen.
    Schrijfstijl: 7, leest fijn maar wel traag en gedetailleerd. Daar moet je van houden.
    Originaliteit: 8, de moord op de filmset vond ik toch wel origineel.
    Psychologie: 7, ik vind Gemma een interessant personage, hou ze omgaat met mensen, haar omgang met haar zoon.

Totaal: 45/6 = 7,5

sunnie031
    Bijdrager
    Post count: 181

Spanning 7: Het verhaal was niet spannend om een echte super thriller te zijn
    Plot 7: Was toch wel deels voorspelbaar
    Leesplezier 8: Ik heb genoten van Gemma als persoon en daarnaast om het verhaal zelf
    Schrijfstijl 8: Fijne korte hoofdstukken en vlotte leesbare schrijfstijl
    Originaliteit 8: Het zou zomaar kunnen gebeuren tijdens een filmopname,je moet er maar opkomen.
    Psychologie 7: Door uitwerking karakter Gemma toch een mooie 7, als de andere karakters wat dieper zouden uitgewerkt worden nog hoger.

Totaal 7,5

lindatromp40
    Bijdrager
    Post count: 8

1 spanning. 7 genoeg spanning maar kan altijd beter

2 plot 8 mooi verhaal begon iets langdradig maar hoe verder je in het boek kwam hoe meer spanning en verhaal er in kwam.

3 leesplezier. 8 spannend boek om te lezen met fijne karakters

4 schrijfstyle 7 in het begin wat langdradig maar hoe meer je in het boek komt hoe makkelijker het weg leest.

5. Originaliteit 6 vind hem niet erg origineel jammer genoeg wel mooi maar had er meer van verwacht.

6 psychologie 6 erg oppervlakkig wat meer inbreng van de andere personages zou het boek nog beter hebben gemaakt.

Gemiddelde beoordeling een 7,5

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.