Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 051 t/m 100 Leesclub 090: IJsengel IJsengel, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 43

Nu begrijp ik de keuze van de kaft: hfdstk 58
    Ik vond hem eerst niet echt bij de flaptekst passen

Julia23
    Bijdrager
    Post count: 48

Ik ben al een heel eind en ik vind het een spannend verhaal.
    Ik ben heel benieuwd wat er nog gaat komen.

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 346

Ik heb er een paar uurtjes slaap 😴 voor gelaten. Maar hij is uit 🙁. Ik moet het even laten bezinken.
    Persoonlijk vind ik het nog een emotioneel boek naar het eind toe? Nog mensen?

Het is een origineel, spannend boek. Nog nooit zoiets gelezen.
    Daarom even een vraag aan me mede lezers, dit wordt gezien als het type Scandinavische thriller, zijn ze echt allemaal in dit Genre? Want dan heb ik een nieuwe soort thriller ontdekt waarvan ik hou!!!!!

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 211

Daarom even een vraag aan me mede lezers, dit wordt gezien als het type Scandinavische thriller, zijn ze echt allemaal in dit Genre?

Hallo Lizzie,
    Elk boek van Nathalie heeft een ander land als decor. Dat legt ze ook uit in ‘vragen aan Nathalie Pagie’. Dit is mijn 2e boek van haar en ik deel jouw mening compleet. Ik wil zeker haar andere boeken ook lezen

Sonjavdh
    Bijdrager
    Post count: 43

Ik vond het inderdaad ook nogal emotioneel naar het einde toe. Ik vond dat kleine meisje in haar rode rokje zo zielig, en tegelijkertijd ook dapper.

Ik heb er een paar uurtjes slaap voor gelaten. Maar hij is uit. Ik moet het even laten bezinken.
    Persoonlijk vind ik het nog een emotioneel boek naar het eind toe? Nog mensen?

MariekeLeest
    Bijdrager
    Post count: 200

Ja echt ik werd ook emo op het eind. Want ik wou eigenlijk direct beginnen in een ander boek maar heb het dan toch niet gedaan want even dit boek ook laten bezinken! Kwam wel binnen hoor dat einde!!!

Elsa Bakker
    Bijdrager
    Post count: 121

“Het licht scheen uit een ouderwetse olielamp, net zo een als ze vroeger thuis hadden gehad, en werd vastgehouden door een kleine witte gedaante zonder hoofd.” deed mij grinnikend aan Casper the friendly ghost denken 😉

De verhaallijn ontwikkeld zich wel redelijk zoals verwacht, de eerste honderd pagina’s, steeds stukje bij beetje meer info en inleidend tot een compleet beeld van alle spelers/karakters in het verhaal. Verder dan dat ben ik nog niet gekomen met lezen, moet ook eerlijk bekennen dat het verhaal mij nog niet helemaal in zijn greep heeft. Maar dit komt vast nog wel.

Marije Ronteltap
    Bijdrager
    Post count: 81

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    In het begin van het verhaal schrijft Nathalie over een emotie die Rasmus voelt. Ik durf de zin niet op te schrijven hier, het is wel een beetje een spoiler… De zin staat in de EPUB op pagina 63,hoofdstuk 14. Dat vond ik een tekenende zin die de sfeer van het verhaal aangeeft.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Ik ben nu bij hoofdstuk 49 (pagina 184) en het verhaal ontvouwt zich op een fijne manier. We krijgen steeds kleine beetjes informatie die ons verder helpen richting het plot. Ik ben zeer nieuwsgierig naar hoe het zal eindigen. Ik kan wat scenario’s verzinnen, maar heb nog niet een idee hoe ieders rol daar in past.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Ik ben ze niet tegengekomen. En als ze er zijn, zijn ze mij niet opgevallen. Ik ben normaal erg op spelfouten e.d. maar ik zit zo in het verhaal dat ik door wil lezen. Dat is een goed teken.

"Always look on the bright side of life, otherwise it'll be too dark to read"

Gerda
    Bijdrager
    Post count: 95

Boek uit! Wow wat heb ik ervan genoten. Geen bijzondere citaten tegen gekomen. Prettig geschreven en voor mij een echte page turner . Het verhaal ontwikkelde zich voor een deel zoals ik verwachte / hoopte. Wat een aanrader !!

Gerda
    Bijdrager

Pas op het einde van het boek begreep ik de titel en kreeg ik bewondering voor de cover foto. Titel en cover zijn prima gekozen !

Gerda
    Bijdrager

Rarara, gisteren hier iets geplaatst. Nu nergens meer te vinden, das wel jammer. Dus nog maar een keer proberen….
    Tijdens het lezen , moet zeggen dat me dat niet gelukt is want ik heb het boek bijna in 1 ruk uitgelezen! Wow wat pakte het verhaal me gelijk, prettig geschreven en korte hoofdstukken. Voor mij dus een echte page turner. Aan het eind kwam opeens de titel en cover patsboem bij mij binnen .
    In tijden niet zo’n prima boek gelezen.

Gerda
    Bijdrager

Precies mijn reactie Sonjavdh !

Marije Ronteltap
    Bijdrager
    Post count: 81

Hier net uitgelezen en ook ik sluit me aan bij Gerda. Nathalie, je hebt het weer geflikt!

"Always look on the bright side of life, otherwise it'll be too dark to read"

justine
    Bijdrager
    Post count: 190

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Echt nog niets tegen gekomen. Alleen wat hierboven al is vernoemd, de voor mij vreemde spelling van een bibliotheek
    Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Het leest mooi, en vind het toch nog toe een mooie verhaallijn, ook wel verrassend…ik geniet en dat is belangrijk

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

vangrol
    Bijdrager
    Post count: 139

Tot nu toe ben ik geen opmerkelijke citaten tegengekomen. Het boek leest wel heel fijn!

De verhaallijn ontwikkelt zich niet zoals ik verwacht had, ik vind het verrassend. Er komt telkens weer iets onverwachts om de hoek kijken.

Ik kom geen storende fouten tegen. Ik kan heerlijk opgaan in dit boek.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 33)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.