Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 051 t/m 100 Leesclub 090: IJsengel IJsengel, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1950
    #16573 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

dees2307
    Bijdrager
    Post count: 38

De verhaallijn is tot nu toe echt zoals verwacht. Het sluit aan op de andere boeken van Nathalie Pagie.

1958wilma
    Bijdrager
    Post count: 132

Deze verhaallijn verwachtte ik wel, het leest wel prettig. Ik heb nooit eerder iets van haar gelezen, maar tot nu toe bevalt het me wel.

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 211

Tot nu toe (ik ben al over de helft) ben ik 1 dingetje tegengekomen waarvan ik me afvraag of het een naam is of een schrijffoutje.
    Hoofdstuk 6
    In het leescafé van de Stadsbiblioteket was ……

Het verhaal loopt nog steeds soepel maar niet zoals ik had verwacht.
    Ik lees nog steeds met veel plezier, het is een heel goed verhaal.

MariekeLeest
    Bijdrager
    Post count: 200

Tot nu toe (ik ben al over de helft) ben ik 1 dingetje tegengekomen waarvan ik me afvraag of het een naam is of een schrijffoutje.
    Hoofdstuk 6
    In het leescafé van de Stadsbiblioteket was ……

Ik ging ervan uit dat het de naam van de bibliotheek was. 🙂

MariekeLeest
    Bijdrager

Waw! Ik werd echt meteen in het verhaal meegetrokken. Ik ben nog niet zo ver omdat ik nog niet zoveel tijd had om te lezen maar het is echt spannend!

Quote:
    Pg 46 ebook: een wapen hoort bij een crimineel maar zo weigerde hij zichzelf te zien. Strikt genomen was de ontvoering uiteraard een misdaad maar dat maakte hem niet automatisch een misdadiger.

=> opmerkelijk want zo kan je al je daden goedpraten.

Eerste pg hfts. 10: ze stopten bij een tankstation waar Mikkel 6 gehaktballen uit de muur trok.

=> hebben ze dat in zweden ook: eten uit de muur? Als Vlaamse vind ik dat iets typisch Nederlands om bvb kroketten uit te muur te kopen. Blijkbaar hebben ze dat in zweden ook?

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 346

Deze avond begonnen met lezen.
    Wat leest het boek vlot! Wel hele korte hoofdstukken, wat ik normaal niet altijd prettig vind maar deze keer storen ze me niet.

Dit vond ik wel grappig: dat scheelt een slok op een borrel – hoofdstuk 4 pg 14.

Het verhaal ontwikkelt zich niet zoals ik verwacht heb.
    Het is geen typische thriller, het is ook de eerste keer dat ik iets van Nathalie lees en me tweede ervaring met het type Scandinavische thriller.
    Dit boek bevalt me tot nu toe beter dan het vorige.

Jet spanjersberg
    Bijdrager
    Post count: 127

Ik ben niets tegen gekomen wat me direct opviel.
    Ik vind het niet echt een thriller dus wat dat betreft voldoet het niet aan mijn verwachting.
    Verder leest het makkelijk en heeft het boek een fijne schrijftaal

MariekeLeest
    Bijdrager

Ik vind het wel een thriller. Het is spannend en ook al is de dader op voorhand al bekend. Ik vraag me af wat er verder nog zal gebeuren!

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 346

@Mariekeleest, ik vind dit persoonlijk ook bijzonder, dat we starten van bij de dader… Ben ik nog niet tegen gekomen in een boek.

Vanavond vlug verder lezen….

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 211

@
    mariekeleest, kennen ze dat niet in België? Een kroketje of een balletje uit de muur trekken?
    Ik heb het boek intussen uit want ik kon haast niet stoppen met lezen. Echt bijzondere citaten ben ik niet tegengekomen. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik me kan onderdompelen in het verhaal en dan valt mij dat soort dingen niet echt op. Het is een spannend en zeer goed boek.

MariekeLeest
    Bijdrager

@bianca0602 nee dat is niet iets wat je hier normaal kan doen. Als het ergens zou mogelijk zijn zal het iets zijn dat overgewaaid is van Nederland. Als wij in de efteling zijn gaan we altijd iets uit de muur halen omdat we dat zoiets ‘typisch Nederlands’ vinden 😀 .

Mijn boek is ook bijna uit! Morgen nog eventjes verder lezen.

Sonjavdh
    Bijdrager
    Post count: 43

Whow, dit is van een véél hoger niveau dan haar eerste boeken. Indrukwekkende evolutie als schrijfster.
    Tot nu toe lees ik dit boek met veel plezier, en ik hoop het morgen uit te hebben. Doordat je de dader al vanaf het begin kent, is er wel wat minder spanning. Maar je blijft wel noeuwsgierig naar het verloop van het verhaal.

MariekeLeest
    Bijdrager

Hij is uit! Wat een geweldig boek is dit!

Eveline Kleijn
    Bijdrager
    Post count: 52

Het boek leest lekker snel.
    Heel fijn dat de hoofdstukken niet zo lang zijn.
    Zo is het ook duidelijker dat het dan over een ander gaat
    Je wordt heel snel al het verhaal ingezogen, ik heb het boek dan ook al uit!
    Ik ben geen opmerkelijke dingen tegengekomen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 33)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.