15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1950
    #16575 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning:.. punten, omdat ….

Plot:.. punten, omdat ….

Leesplezier:.. punten, omdat ….

Schrijfstijl:.. punten, omdat ….

Originaliteit:.. punten, omdat ….

Psychologie:.. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling:.. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Sonjavdh
    Bijdrager
    Post count: 43

Spanning:5
    Er ontbrak spanning voor mij. het was boeiend, en interessant, maar niet echt super spannend.

Plot:8
    Onverwacht, emotioneel.

Leesplezier:8
    vlot leesbaar, je wordt meegetrokken in het verhaal en de korte hoofdstukken nodigen uit tot verder lezen

Schrijfstijl:.8
    prachtige, meeslepende en gedetailleerde schrijfstijl

Originaliteit:7
    goed, onverwacht plot

Psychologie:7
    de personages maken allemaal een mooie evolutie door en het is redelijk realistisch

43/60
    EINDBEOORDELING 7

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 211

Spanning: 9 punten, omdat er een onderhuidse spanning in het verhaal zit.

Plot: 10 punten, omdat het geen standaard happy-end plot is en ik dit niet zag aankomen.

Leesplezier: 10 punten, omdat ik het boek niet weg wilde leggen.

Schrijfstijl: 10 punten, omdat het boek leest als een trein. Korte hoofdstukken, geen moeilijke woorden en het was duidelijk vanuit welke persoon er werd geschreven.

Originaliteit: 10 punten, omdat Nathalie het voor elkaar kreeg om de indruk te wekken dat de kachel hoger moest. Geen totale happy-end plot, prachtig gewoon.

Psychologie: 10 punten, omdat je mee leeft met de personen in hun hoofd. Hoe komt Rasmus zover en hoe gaat hij ermee om? Wat voelt en denkt Berndt?

Gemiddelde beoordeling: 9,8 punten

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 346

Spanning:10punten, omdat ik heb gans het verhaal op het puntje van me stoel gezeten en vergat de omgeving rond me.

Plot:.9,5 punten, omdat het niet het standaard einde heeft die veel schrijvers aan dit verhaal gegeven zouden hebben, geen eind goed al goed.

Leesplezier: 10 punten, omdat het boek deed me de omgeving rond me vergeten.

Schrijfstijl:9,5 punten, omdat het een aangename meeslepende schrijfstijl heeft. .

Originaliteit:9 punten, omdat op zich is het geen origineel plot met de ontvoering, wraakgevoelens, emoties, maar door het verrassend einde en de uitwerking van de personages heeft het verhaal de nodige diepgang die niet iedere schrijver kan geven.

Psychologie: 10 punten, omdat je kijkt in de hoofden van de belangrijkste personage zoals Rasmus en Brendt en hoe zij zich voelen, hun drijfveer, wat zorgt voor het nodige psychologisch aspect.

Gemiddelde beoordeling: 9.6 punten

justine
    Bijdrager
    Post count: 190

Spanning:7 punten, omdat het soms toch wat meer had mogen zijn.

Plot: 8 punten, omdat het zo lekker origineel is

Leesplezier:8 punten, omdat het heel fijn lezen was

Schrijfstijl:8 punten, omdat dit gewoon heel fijn was

Originaliteit: 9 punten, omdat ik dit soort structuur nog niet vaker ben tegengekomen

Psychologie: 9 punten, omdat het toch bijzonder is hoe je mee kunt kijken, voelen met al de personages.

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

Jet spanjersberg
    Bijdrager
    Post count: 127

Spanning: 7 punten, omdat ik vond het niet super spannend
    Plot: 9 punten, omdat het me toch verraste
    Leesplezier:8 punten, omdat ik het boek met plezier gelezen heb.
    Schrijfstijl:9 punten, omdat vlot geschreven, korte hoofdstukken.
    Originaliteit:9 punten, omdat ik het leven van oma heel bizonder vond.
    Psychologie:9 punten, omdat je iedereen echt wel kon begrijpen, goed uitgewerkt.
    Gemiddelde beoordeling: 8.5 punten

MariekeLeest
    Bijdrager
    Post count: 200

Spanning: 9 punten, omdat het spannender was dan je had kunnen denken als je het boek startte. Ik wou het boek gewoon niet neerleggen.

Plot:9 punten, omdat het een originele insteek heeft en op het einde verrassend is en aangrijpend.

Leesplezier:10 punten, omdat het gewoon ook leuk was om te lezen.

Schrijfstijl:10 punten, omdat het vlot geschreven was.

Originaliteit:9 punten, omdat er verschillende elementen in zaten die je niet verwachtte.

Psychologie:9 punten, omdat alle karakters goed beschreven waren en je ook kon meevoelen met de karakters waar je op het eerste zicht geen geode indruk van had.

Gemiddelde beoordeling: 9.3 punten

1958wilma
    Bijdrager
    Post count: 132

Spanning: 8 punten, omdat de spanning in het begin laag was, maar naar het einde toe werd deze steeds verder opgevoerd.
    Plot: 8 punten, omdat deze onvoorspelbaar was.
    Leesplezier: 9 punten, omdat de manier van schrijven en de opbouw van het verhaal het maakt dat je het boek niet wil wegleggen.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat het nergens moeilijk wordt.
    Originaliteit: 8 punten, omdat deze invalshoek niet vaak voorkomt.
    Psychologie: 9 punten, omdat van elk personage zijn of haar gedachtegang goed werd uitgediept

gemiddeld cijfer 8,3.

vangrol
    Bijdrager
    Post count: 139

Spanning: 8 punten, omdat ondanks dat van tevoren bekend was wie de dader was er toch genoeg spanning was om het verhaal levendig te houden.

Plot: 9 punten, omdat ik het heel verrassend vond hoe de plot uiteindelijk in elkaar zat.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik geen moeite had de aandacht erbij te houden en ik het boek graag uit wilde lezen.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het prettig leest. Ik vind de tekst heel beeldend geschreven. Je voelt als het ware de kou in jezelf optrekken tijdens het lezen.

Originaliteit: 10 punten, omdat ik dit verhaal erg origineel vind door de opbouw die toch telkens weer verrast.

Psychologie: 10 punten, omdat de karakters stuk voor stuk goed uitgediept worden.

Gemiddelde beoordeling: 9,2 punten

dees2307
    Bijdrager
    Post count: 38

Spanning: 8 punten, omdat er steeds onverwachte situaties ontstaan.

Plot: 7 punten, omdat verschillende verhaallijnen samenkomen.

Leesplezier: 7 punten, omdat ik het boek niet kon wegleggen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het fijn om te lezen is.

Originaliteit: 6 punten, omdat het een aangrijpende thriller is.

Psychologie: 7 punten, omdat het je aan het denken zet.

Gemiddelde beoordeling: 7,2 punten

Gerda
    Bijdrager
    Post count: 95

Beoordeling ;
    Spanning, 8. Het was niet allemaal super spannend maar er was een ondertoon aanwezig waardoor je soms op het verkeerde been gezet werd.
    Plot, 9. Zo mooi opgebouwd, en dan het langzaam samen komen van de verhaalijnen …chapeau
    Leesplezier, 9. Voor mij een echte pageturner. Sosm koste het me moeite om het boek weg te leggen.
    Schrijfstijl, 9. Prettig woordgebruik zonder rare opsmuk. Korte hoofdstukken en verschillende verhaallijnen. Ik bleef lezen.
    Originaliteit, 9. Knap opgebouwd verhaal met een verrassend maar realistisch einde.
    Psychologie, 8,(bijna) alle personen maakten een ontwikkeling mee en de meesten in een positieve zin.

Mijn gemiddelde beoordeling is dus een 8,6

Elsa Bakker
    Bijdrager
    Post count: 121

Spanning: 6, omdat ik gewoon meer spanning verlangde tijdens het lezen.

Plot: 7, omdat het voor mij niet als een verrassing kwam.

Leesplezier: 7, omdat het zeker wel een vlot lezende thriller is.

Schrijfstijl: 7, omdat het toegankelijk is en soepel leest.

Originaliteit: 7, omdat ik een aantal gebeurtenissen niet verrassend vond maar verder wel met plezier het verhaal gelezen heb.

Psychologie: 6, omdat ik meer had willen weten over sommige karakters. Meer verklaring voor hun beweegredenen.

Gemiddelde beoordeling: 6,7 punten.

Wilma van Klompenburg
    Bijdrager
    Post count: 51

Spanning: 7 punten, omdat er soms wel wat meer spanning er in mocht verwerkt worden
    Plot: 8 punten, omdat er toch nog een onverwachte wending in het verhaal komt.
    Leesplezier: 9 punten, omdat het een goede verhaallijn heeft. Je leest graag door.
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat het boek korte hoofdstukken had en de verschillende verhaallijn.
    Originaliteit: 9 punten, omdat aan het eind het boek toch nog een verrassende wending krijgt.
    Psychologie: 8 punten, omdat de karakters goed zijn uitgewerkt in het boek

Gemiddelde beoordeling:8,3 punten

Marije Ronteltap
    Bijdrager
    Post count: 81

Spanning: 8 punten, omdat door de korte hoofdstukken en het belichten van de verschillende personages in het verhaal je een goed overzicht krijgt van hele verhaal. Je wilt weten hoe het afloopt. Dat is een vereiste van een spannend verhaal, toch?

Plot: 9 punten, omdat alle verhaallijnen mooi samenkomen en een afgerond geheel vormen. Niet alles loopt goed af, dat maakt het realistischer.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik houd van spannende verhalen. En dit verhaal is dat zeker!

Schrijfstijl: 9 punten, omdat de afwisseling met de korte hoofdstukken het tempo van het boek hoog houdt. De aansprekende karakters, niet alleen goed of alleen slecht. Ze zijn heel menselijk. En het einde is niet alleen goed, dat is heerlijk verfrissend.

Originaliteit: 8 punten, niet super origineel, maar omdat alles mooi wordt uitgewerkt, leest het heel fijn. Gewone mensen, geen superhelden.

Psychologie: 9 punten, omdat de karakters menselijk zijn. Ze hebben hun goede en slechte kanten. Kampen met problemen waarmee ze om moeten leren gaan. Iedereen maakt een aantal dingen mee, dat ze een plaatsje moeten geven en daarnaar handelen.

Gemiddelde beoordeling: 8,7 punten

Recensie geplaatst.

"Always look on the bright side of life, otherwise it'll be too dark to read"

Eveline Kleijn
    Bijdrager
    Post count: 52

Spanning:8 punten, de spanning bouwde goed op maar ik zat niet op het puntje van mijn stoel.

Plot:9 punten, omdat het toch verrassend eindigde

Leesplezier: 9 punten, ik vond het makkelijk te lezen omdat de hoofdstukken redelijk kort zijn waardoor je alles goed kan volgen

Schrijfstijl:8 punten, weer die korte hoofdstukken

Originaliteit: 9 punten, omdat ik nog niet eerder aan het begin wist wie de dader was en toch geboeid ben gebleven.

Psychologie:9 punten, omdat je vooral bij Rasmus in zijn gedachtes meekijkt en daardoor ook begrijpt waarom hin het heeft gedaan.

Gemiddelde beoordeling:8,7 punten

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.