2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 208

De plot

Wat vind je van het plot? Het plot was passend bij een spannende thriller
    Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Het is opgebouwd uit overzichtelijke korte hoofdstukken, wisselend tussen Berndt en de familie en Rasmus en zijn ‘vrienden’, chronologisch opgebouwd. Heel passend bij een spannend boek.
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Het einde had ik niet echt verwacht, wel een triest einde.

Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Het verhaal was boeiend en snel te lezen
    Vind je de schrijfstijl van Nathalie Pagie prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Het was eenvoudig geschreven, een lekker vakantieboek.
    Vind je IJsengel meer een Scandinavische thriller omdat het verhaal zich in Zweden afspeelt? Kun je je antwoord ook toelichten? Absoluut niet, het kan niet tippen aan geweldige Scandinavische thrillers. Dit had overal kunnen plaats vinden kan er niets Zweeds aan vinden.
    Stel….Nathalie Pagie vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Een lekker spannend boek zonder poespas.

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Het unieke van het boek was dat het vanuit de dader begon, maar verder is het gewoon een spannend boek zoals er wel meer zijn in Nederland. Prima vakantieliteratuur.
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Nathalie Pagie mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Probeer wat meer de diepte in te gaan en in te leven. Had voor mijn part een paar maanden in Zweden gaan wonen om de sfeer te proeven en het zo meer echt weer te geven. Maar vooral doorgaan met schrijven.

Julia23
    Bijdrager
    Post count: 48

De plot

Wat vind je van het plot?
    Verrassend. Ik had bepaalde dingen niet verwacht.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Ik vond het spannend. Ik had bepaalde wendingen niet verwacht. Alleen het einde vond ik jammer.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Nee het einde had ik niet verwacht. Ik baalde er behoorlijk van. Ik gunde het Rasmus zo om met het geld er van door te gaan.
    Hij had met al dat geld makkelijk een vals paspoort kunnen kopen.

Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Ja het was boeiend, spannend. Elk karakter had zijn plaats.

Vind je de schrijfstijl van Nathalie Pagie prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Ik vind dat ze fijn schrijft. Het is goed te begrijpen. Gelukkig geen overdreven moeilijke woorden die niks toevoegen.

Vind je IJsengel meer een Scandinavische thriller omdat het verhaal zich in Zweden afspeelt? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Ik vroeg me af waarom het verhaal zich in Zweden afspeelde. Maar dat zal zijn omdat wij niet zo’n zware winters hebben en kleine anonieme eilanden. Ik vond het juist wel leuk dat het verhaal zich afspeelde in Zweden omdat ik dat een heel leuk land vind.

Stel….Nathalie Pagie vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Meelevend. Dat je et de karakters mee leeft.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Dat er veel verschillende karakters zijn die allemaal iets sympathieks hebben, waardoor je van qua gevoel alle kanten op gaat.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Nathalie Pagie mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Ik heb geen advies.

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.