Home Forums Leesclub 90: IJsengel IJsengel, Na het lezen #2

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1096
    #16583 |

Na het lezen #2

De plot

1. Wat vind je van het plot?
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

Algemeen

1. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    2. Vind je de schrijfstijl van Nathalie Pagie prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    3. Vind jeIJsengel  meer een Scandinavische thriller omdat het verhaal zich in Zweden afspeelt? Kun je je antwoord ook toelichten?
    4. Stel….Nathalie Pagie  vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? 

Dit boek

1. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    2. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Nathalie Pagie  mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic  Beoordeling

Sonjavdh
    Bijdrager
    Post count: 32

De plot is verrassend, en het is mooi om te lezen hoe de verschillende verhaallijnen mooi samenvallen. Hoewel de motieven van de ontvoerders snel duidelijk zijn, is het toch verrassend hoe alles evolueert en leidt tot een verrassende ontknopingen.

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Het was een leuk verhaal, niet bijster spannend, maar door de korte hoofdstukken bleef ik toch doorlezen. Ik heb het dan ook in twee dagen uitgelezen,wat meestal een teken is dat het verhaal me in de ban houdt en het een aangenaam te lezen boek is.

Vind je de schrijfstijl van Nathalie Pagie prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?

Het is een erg makkelijke, vlot leesbare schrijfstijl, waar je absoluut niet al te veel concentratie voor nodig hebt. De verhaallijnen zijn duidelijk, de schrijftaal is eenvoudig…een zeer toegankelijk boek dus.

Vind jeIJsengel meer een Scandinavische thriller omdat het verhaal zich in Zweden afspeelt? Kun je je antwoord ook toelichten?

Neen, niet echt. Scandinavische thrillers associeer ik meer met rechercheurs en brute misdaden. Alleen omdat het verhaal zich in Zweden afspeelt, maakt het nog geen scandinavische thriller.

Stel….Nathalie Pagie vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Aangrijpend zou wel van toepassing zijn op dit verhaal. Je voelt medelijden met Rasmus omdat hij zo een ongelukkige jeugd heeft gehad en er niet in slaagt om iets van zijn leven te maken. En de kleine Svenja laat niemand onberoerd,ze is zo een onschuldig, lief en tegelijkertijd dapper meisje.

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Het boek is uniek doordat het hier wel een misdaad betreft, maar we lezen nu meer over de dader en zijn motieven, en minder over de oplossing van de misdaad. Het is geen standaard crime; met rechercheurs die de ontvoering proberen op te lossen. Dat maakt het wel apart.

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 81

De plot

Wat vind je van het plot?
    Het plot heeft mij verrast. Het is geen totale happy end plot en ik had dit uiteindelijk niet zien aankomen.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Het plot werd subtiel opgebouwd en tot het eind toe spannend gehouden. Ik vind dat de schrijfster een zeer goed plot heeft geschreven.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Nee zoals boven vermeld heb ik dit niet zien aankomen. Het einde verbaasde me en dat waardeer ik wel.

Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Het was een heel boeiend verhaal en ik vond het moeilijk om te moeten stoppen met lezen. Ik had totaal geen moeite om mijn aandacht erbij te houden.

Vind je de schrijfstijl van Nathalie Pagie prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    De schrijfstijl is heel prettig. Geen moeilijke woorden of ingewikkelde zinsconstructies. Wel had ik af en toe moeite met de Scandinavische namen maar dat ligt aan mij en niet aan de schrijfstijl.

Vind je IJsengel  meer een Scandinavische thriller omdat het verhaal zich in Zweden afspeelt? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Dat weet ik niet. Ik was op een bepaald moment vergeten dat het verhaal zich afspeelt in Zweden. Ik verbaasde me erover dat Hedvig zo goed Deens kende totdat ik me realiseerde dat het verhaal zich niet afspeelt in Nederland.

Stel….Nathalie Pagie  vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? 
    Ijsengel is boeiend, zeer realistisch en vertederend.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Het boek is in mijn ogen uniek omdat het tot het eind toe bleef verrassen. Het plot is niet dertien in een dozijn, al mijn vragen zijn beantwoord.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Nathalie Pagie  mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Nee, Nathalie heeft geen goede raad van mij nodig.

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 125

e plot

Verrassend. Door het feit dat we gans het parcour van de dader(s) volgen gedurende het verhaal en echt in het hoofd van hen kunnen kijken.

Het plot en structuur zitten perfect in elkaar, kan hier geen enkel puntje van kritiek opgeven.

Het einde heeft met ontroerd en verrast, had het niet verwacht. Had een ander eind voor ogen. Wat het leuk maakt om dan als lezer zo verrast te worden.

Algemeen

Mijn aandacht is geen moment van het boek geweken, terwijl ik aan het lezen was zat ik zo in het verhaal dat ik de omgeving rond me vergat. Zalig om zo in een boek te zitten.

Vind je de schrijfstijl van Nathalie Pagie prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?

Het leest prettig, en het neemt de lezer echt mee in het verhaal.

Vind jeIJsengel meer een Scandinavische thriller omdat het verhaal zich in Zweden afspeelt? Kun je je antwoord ook toelichten?

Ooo dit vind ik een moeilijke, want had die vraag persoonlijk ook gesteld niet alleen hier maar ook op facebook en daar kwam er heel wat reactie op, het blijkt dus volgens de mensen die veel scandinavische thrillers lezen dat dit er geen is. Omdat Pagie een Nederlandstalige schrijver is.
    Volgens hen is een scandinavische thriller er eentje die van een schrijver geschreven is afkomstig uit een scandinavisch land. Want ik vroeg tips omdat dit verhaal me zo lag qua stijl en dat was het antwoord.

Mijn conclusie het is niet omdat een verhaal zich ergens afspeelt dat het daarom ook typeert als het gerne.

Stel….Nathalie Pagie vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Dit boek

Het boek zou ik typeren als een meeslepende, spannende, aangrijpende thriller.
    Had een echt wow gevoel na het dichtslaan van de laatste pagina.

Ik vind het boek uniek vooral ook omdat we starten van uit het standpunt van de dader en dit gans het verhaal door kunnen volgen.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Nathalie Pagie mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Blijf verder schrijven zoals je doet! Ik ben alle sinds fan geworden.

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic Beoordeling

justine
    Bijdrager
    Post count: 81

De plot

Heel verrassend, en heel koud.
    Een hele fijne schrijfstijl en een mooie uitwerking, met goed gedoseerde spanning. Het
    was een feestje om het te lezen.
    Nee, echt niet, toch vond ik het wel wat over the top en wat afgeraffeld.
    Algemeen

Yesss, het had echt mijn volle aandacht. geen saai moment gehad.
    Een hele fijne schrijfstijl waardoor het een feestje is om te lezen.
    Vind je IJsengel meer een Scandinavische thriller omdat het verhaal zich in Zweden afspeelt? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Ja zeker, ook omdat het zicxh in Zweden afspeelt waar het toch vaak veel kouder is als hier. Nathalie zou er zo tussen passen.
    Heel geloofwaardig, en behoorlijk realistisch.
    Dit boek

Nee, dit is toch wel uniek, want je start eigenlijk met de dader, nu is dat wel vaker, maar nu wordt het zo goed uitgewerkt, ook dat Tore niet echt past in het geheel.
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Nathalie Pagie mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Echt niet, maak maar gewoon meer van die stand- alones.

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

Jet spanjersberg
    Bijdrager
    Post count: 86

De plot
    Het plot is verrassend, je leeft zo mee dat ik gehoopt had op een happy einde.
    Goed opgebouwd….langzaam aan klimmend naar het plot, de schrijfster terkt de lezer mee in het verhaal en dan toch een verrassend einde.
    Niet helemaal, vandaar dat ik het ook verrassend vond.

Algemeen
    Já je wilt het in 1x uitlezen.
    Prettige schrijfstijl, zeker niet moeilijk.
    Nee dat vind ik niet waar het afspeelt zegt niets over een Scaninavische thriller.De Scandinavische thrillers zijn echt ijswekkend spannend, dat was deze niet.
    Het is een meeslepende, realistische, geloofwaardige pageturner.

Dit boek
    Het heeft iets specifieks omdat het gelijk begint met de dader………….
    Blijf zo doorgaan!

MariekeLeest
    Bijdrager
    Post count: 49

De plot
    1.Wat vind je van het plot?
    Het zit heel goed in elkaar. In het begin denk je eigenlijk al alles te weten: dader, slachtoffer en motief. Maar uiteindelijk wordt je toch verrast en de verhaallijnen zitten echt supergoed in elkaar.

2.Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    HEt verhaal wordt goed opgebouwd en de shcrijfster weet je te verrassen.

3.Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Ik had het onroerende einde zeker niet zien aankomen.

Algemeen
    4.Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Heel boeiend en spannend.

5.Vind je de schrijfstijl van Nathalie Pagie prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Prettige schrijfstijl en leest heel vlot.

6.Vind jeIJsengel meer een Scandinavische thriller omdat het verhaal zich in Zweden afspeelt? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Buiten het feit dat het zich in Zweden afspeelt is het volgens mij geen typische scandinavische thriller. Deze die ik las waren doorgaan wat meer ingewikkeld met verschillende verhaallijnen.

7.Stel….Nathalie Pagie vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Spannend en aangrijpend

Dit boek
    8.Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Je begint met het motief, dader en slachtoffer. JE zou denken dat het niet zo spannend meer wordt. MAar integendeel, ik vond het een zeer spannend verhaal. Daarboven op komt er ook nog een verhaallijn in die ook meer aangrijpend is. En het einde is ontroerend.

9.Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Nathalie Pagie mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Doe zo verder!

1958wilma
    Bijdrager
    Post count: 62

Mooi, alle verhaallijnen komen samen.

De spanning wordt goed opgebouwd, alle verhaallijnen komen samen er blijft voor mij maar een open eindje en dat is de vraag of de opa Karst zich ook verzoend met zijn ex-vrouw.

Gedeeltelijk, ik had gedacht eind goed al goed (verwijderd, spoiler!!!).

Algemeen
    Het verhaal was zeker boeiend, heb het boek in 2 dagen uitgelezen.

De schrijfstijl is makkelijk, je hoeft nergens na te denken of moeilijke woorden op te zoeken. Fijn dat je in een keer kunt doorlezen.

Vind je IJsengel meer een Scandinavische thriller omdat het verhaal zich in Zweden afspeelt? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Daar heb ik niet over nagedacht. Toevallig speelt dit verhaal zich af in Zweden, maar had net zo goed ergens anders kunnen zijn (waar het dan net zo koud moet zijn) De inhoud van het boek is eigenlijk te mild voor de benaming Scandinavische thriller, die zijn toch wat rauwer.

Het verhaal is zeker geloofwaardig, ik zou het boek meer spannend noemen dan een thriller.

Dit boek
    Dit keer lezen we veel van de beweegredenen van de daders, dat gebeurt niet zo vaak, dus vrij uniek.

Lekker doorgaan met schrijven. Ik houd wel van de vaart van Pagie, 6 boeken in 6 jaar, dat zie je niet veel.

Marije Ronteltap
    Bijdrager
    Post count: 32

Wat vind je van het plot? Een erg mooi plot. Ik heb er vrede mee dat alles zo gelopen is. Ik had misschien nog verwacht dat oma op Svenja zou schieten, omdat ze haar ‘verraden’ had. En heel fijn dat niet alles goed afloopt. Heel realistisch.

Alle verhaallijnen worden in het begin uitgezet en iedereen heeft zijn rol binnen dit geheel. Langzaam bewegen de lijnen naar elkaar toe en past alles aan het einde perfect in elkaar. Ik ben erg blij met het plot, omdat het heel realistisch verteld wordt. Dit zou zo maar echt kunnen gebeuren. De structuur zit goed in elkaar. Ook al speelt het verhaal zich niet over een lange periode af, toch heeft Nathalie geen haast in het verhaal gegooid om nog even dit of dat te bespreken.

Dit was wel een van de scenario’s die ik in gedachten had. Dus mooi dat ik er niet ver naast zat.

Een hele fijne schrijfstijl. Niet te lange hoofdstukken, niet te veel personages maakt dat het fijn leest. Ik wilde wel steeds doorlezen.

Zie boven. Korte hoofdstukken waardoor het tempo erin blijft, ook al gebeurt er misschien niet veel. De boeken van Tara en Diego bevatten veel meer actie, maar dat is hier niet op zijn plaats.

Ik durf niet te zeggen wat een typische Scandinavische thriller is. In mijn beleving is dat een thriller geschreven door een Scandinavische schrijver. Dat is hier duidelijk niet het geval. En dat het in Zweden speelt, doet daar niets aan af. Als je bedoelt met Scandinavische thriller ingewikkelde personages die op een langzamere manier ten tonele worden gebracht en het verhaal zich wat langzamer ontvouwt, dan zou Nathalie dit boek 2x zo lang moeten maken. Dat is in mijn ogen niet nodig.

Dit boek vind ik erg realistisch. Niet alles is goed afgelopen en niet iedereen komt op zijn pootjes terecht. Heel fijn! Dit is eigenlijk bij de boeken van Tara en Diego ook zo. Ook daar overleven niet alle hoofdpersonen het. Maar die boeken zijn actievoller dan IJsengel. Ik vond dit boek erg fijn om te lezen. Duidelijk Nathalie, maar toch anders.

Voor mij moeten hoofdpersonen iets hebben waarmee je je kunt identificeren. Soms lees je wel eens iets waarbij je echt niets met de hoofdpersoon hebt, dan is het boek uitlezen bijna een opgave. Bij Nathalie zijn altijd karakters die je kunt begrijpen. Ze zijn menselijk met goede en slechte kanten. Dat maakt het prettig om te lezen. En de niet te lange hoofdstukken zorgen voor vaart in het verhaal. Geen ellenlange beschrijvingen waar niemand op zit te wachten. En gesitueerd in een mooie omgeving. Ik raad mensen echt aan meer boeken van haar te lezen. En niet gelijk al te denken: Oh, een Nederlandse schrijfster vind ik niks.

Een niet-schrijver die advies geeft aan een schrijver. Een lastige. Ik wil graag meer lezen over Tara en Diego, maar die wens wordt al volgend jaar vervuld. En ik ben wel benieuwd of ze nog meer ideeën heeft over een standalone, zoals IJsengel. Ga in ieder geval door met schrijven!

"Always look on the bright side of life, otherwise it'll be too dark to read"

vangrol
    Bijdrager
    Post count: 86

De plot

Ik vond de plot erg verrassend.
    De spanning werd goed opgebouwd ondanks dat je wist wie de dader was. Er werd telkens iets meer onthuld.
    Het einde had ik zo niet verwacht, het uiteindelijke slot kwam voor mij als een totale verrassing.

Algemeen

Ik vond het een erg boeiend verhaal. Geen moment had ik moeite om mijn aandacht erbij te houden.
    De schrijfstijl vond ik prettig. Het verhaal was goed te volgen, mede door de goede opbouw. Door de veelvuldige wisseling van perspectief werd het verhaal van alle kanten belicht.
    IJsengel speelt zich wel in Zweden af, maar ik vind het niet een typische Scandinavische thriller. De thrillers die ik gelezen heb, hebben meer het karakter van een whodunit. Dat was in dit boek absoluut niet het geval.
    Ik zou IJsengel typeren als ijzingwekkend en aangrijpend.

Dit boek

Dit boek heeft voor mij iets specifieks. De dader is van tevoren bekend en omdat je zijn motieven kent, krijg je haast wat sympathie voor hem. Ook ben ik niet vaak tegengekomen dat de dader op het eind erachter komt dat de wraak hem geen voldoening schenkt.
    Mijn advies aan Nathalie Pagie zou luiden: Ga vooral door met schrijven, dit boek was zeer de moeite waard.

dees2307
    Bijdrager
    Post count: 16

Na het lezen #2

De plot

Verrassend!

De verhaallijnen sluiten goed op elkaar aan en vormen samen een spannend verhaal.

Ik had wel mijn vermoedens.

Algemeen

Ik kon het boek niet wegleggen en wilde het in 1 keer uitlezen.

Prettig om te lezen en begrijpelijk geschreven.

Het is een echte thriller dat gezien het verhaal zeker bij Scandinavië past. Het geeft een bepaald gevoel wat de puzzelstukjes in elkaar laat vallen.

Dit boek is een aanrader en aangrijpend!

De verhaallijn maakt het boek uniek.

Dit boek is een echte aanrader en past zeker in de reeks eerdere boeken.

Gerda
    Bijdrager
    Post count: 38

De plot ;
    deze heeft me verrast. Ik zag het niet aankomen en hoopte eigenlijk tot het einde op een “happy end “
    Het plot was mooi opgebouwd waardoor je ,zoals ik net al meldde , niet wist hoe het af zou gaan lopen.
    Kortom een mooi in elkaar passend plot, toen ik het boek dicht klapte had ik er een goed gevoel over. Het paste gewoon prima bij de hele opbouw!

Algemeen ;
    Het boek,verhaal, had me al heel snel te pakken. Ik heb het al eerder een page turner genoemd. Ik had het dus snel uit.
    De schrijfstijl van Nathalie vind ik heerlijk. Korte hoofdstukken , geen moeilijke zinnen of woorden. Ook de verschillende verhaal lijnen die langzaam met elkaar verweven werden vond ik super.
    Ijsengel speelt zich af in Zweden maar of het dan een scandinavische thriller is ? Meestal zijn die boeken wat gruwelijker met soms vervelende types. Wat ik erg mooi vond waren de omschrijvingen van Nathalie waardoor je een beeld kreeg van de omstandigheden en de natuur.
    Ik heb maar 1 boek van Nathalie gelezen dus vind het lastig om daar dan een soort van etiket op te plakken. Dit boek vond ik gewoon een prima boek, soms aangrijpend maar toch ook wel realistsich. Niet super spannend maar met een hele mooie opbouw, en een verrassend einde.

Dit boek ;
    Wat ik uniek aan dit boek vind is vooral het samen komen van alle verhaallijnen en de uitwerking van de personages!
    Een goede raad ga ik niet geven, misschien deze……doorgaan Nathalie!

Elsa Bakker
    Bijdrager
    Post count: 97

Ik zag ‘m aankomen dus had graag meer spanning en verrassing gezien in het verhaal. Maar dit ligt volledig aan mij en heeft gewoon met mijn smaak te maken.

De opbouw zit goed in elkaar maar had meer aandacht mogen hebben.

Voor mij was het niet verrassend.

Het verhaal had mij niet volledig in zijn greep. Ik verlangde tijdens het lezen naar nog meer spanning, diepgang en ik zag bepaalde gebeurtenissen aankomen.

Het is zeker een vlot lezende thriller die niet een enorm moeilijk taalgebruik maar gewoon een fijn toegankelijke schrijfstijl bevat.

Er is niet echt omheen te lezen dat er veel Zweedse elementen benoemt worden, zoals de namen, de natuur en stadsbeschrijving, de winterse kou etc. Toch maakt dat niet dat het boek een specifieke Scandinavische thriller is, want dan is het verhaal toch vaak nog veel duisterder en de gebeurtenissen gruwelijker. Althans zo ervaar ik het altijd.

Aangename thriller.

Wat het boek uniek maakt is niet zozeer inhoudelijk maar eerder dat een Nederlandse schrijfster gekozen heeft voor een Zweedse setting.

Geen advies, blijf gewoon lekker schrijven en doen waar je gelukkig van wordt 😉

Wilma van Klompenburg
    Bijdrager
    Post count: 18

De plot
    Het plot is goed geschreven. Met een verrassende einde.
    De structuur is goed. De personages worden goed uitgewerkt in het boek.
    Ik had de ontknoping met Svenja niet verwacht.
    Algemeen
    Als je begint met lezen wil je ook weten hoe het verder gaat.
    Het is begrijpelijk geschreven.
    Ik vindt het Scandinavische thriller, vaak zijn die wat heftigere qua plot.

Realistisch.

Eveline Kleijn
    Bijdrager
    Post count: 21

Wat vind je van het plot?Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Ik vond het plot toch wel verrassend.
    Het zat goed in elkaar. Het was ook ontroerend. Ik had het niet helemaal aan zien komen
    Algemeen

Het verhaal was erg boeiend en had mij in zijn greep.
    Vind je de schrijfstijl van Nathalie Pagie prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Ik vond het zeer makkelijk en razend snel lezen. Het was ook lekker spannend.
    En omdat je al weet wie de dader is vind ik dat best knap.
    Vind jeIJsengel  meer een Scandinavische thriller omdat het verhaal zich in Zweden afspeelt? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Ik vond het niet een scandinavische thriller. Het speelt zich er alleen af.
    Nee, dit is puur een knap staaltje Nederlandse spanning….
    Nathalie Pagie  vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? 
    Zeker aangrijpend en spannend maar het leest oom lekker makkelijk en snel

Dit boek

Ik vond dat het begint vanuit de dader wel verrassend.
    Je zou denken dat het dan helemaal niet meer spannend kan zijn maar dat is het dus wel!
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Nathalie Pagie  mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Ze doet het al prima dus heeft ze mijn advies helemaal niet nodig.
    Wat ik wel fijn vond waren de relatief korte hoofdstukken. Dat maakt het zeer goed te volgen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.