12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 108

En ben mijn belofte nagekomen en heb het boek in een ‘HOEK(je)’ uitgelezen. Aardig verhaal met een actueel onderwerp maar ik miste toch wel echt dé spanning. Die was in mijn beleving te weinig aanwezig.

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 311

Uit! Ook al brak de spanning ik vond het een geweldig boek. Was anders of gedacht. Maar het heeft me verrast!

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 303

Gisteren aan het boek begonnen, het leest lekker vlot.
    Ik vind het altijd leuk als een boek zich (gedeeltelijk) in Amsterdam afspeelt, volg in gedachten de routes en plaatsen.
    Had even opgezocht of er on de Laagte Kadijk een sportschool zit. Ja, weliswaar een andere, maar er is er wel een.

maria
    Bijdrager
    Post count: 325

Zoals reeds aangegeven was het een prettig boek om te lezen en ik ben wat meer over het boksen te weten gekomen maar het was niet heel spannend al had je wel het gevoel dat er wat zou gebeuren. Wel actueel met de vluchtelingenstroom.
    Mooie omschrijvingen ben ik tegengekomen en daar geniet ik van zoals:
    Blz 8: tientallen hijskranen die als metalen reuzen in stilte hun werk deden…
    Badend in schel licht, hun gespierde armen heen en weer bewegend tussen ..
    Blz 9: een lappendeken aan verschillende jurisdicties…
    Een eigen doolhof aan kraaienpoten , dat zich vanaf twee blauwe ogen verspreidde over zijn….
    Blz 20: zoals ook al genoemd: vanuit zijn vele monden spuwde het Centraal station een vloedgolf aan toeristen..
    Een trosje wiebelende rode huurfietsen….
    Blz 86 in Amsterdam was de Audi een gekooid dier, gevangen tussen andere weggebruikers
    Blz 98 een universele taal, met zweet als grammatica
    Blz 109 de moffen noemden het tankchocolade
    Blz 127 in elke winkelstraat zit wel een onzichtbaar café
    Zelfgeschapen blinde vlek van afbladderende letters, geplakt op een groezelig, verduisterd raam. Een plek…..ogen die nieuwsgierig die kant op drijven, wenden zich…naar veilige wereld van uitverkoop en actie
    Halfduister, met uitgelichte biljarttafel achterin als wenkend baken..
    Blz 137 op zoek gaan naar dingen die je jong houden. Dingen die spannend zijn. Waar je eigenlijk een beetje bang voor bent
    Blz 191: je bent zo goed als de ander je laat zijn
    Blz 199 ik wil laten zien dat vluchtelingen geen profiteurs zijn, maar ook mensen. Een algemeen gedachtegoed van velen hoop ik
    Blz 220 : op normale dagen kon Holman lachen om de vergelijking met zijn eigen bestaan. Een uitgestorven diersoort, opgebouwd uit roestende onderdelen….
    Blz 248 en alles wat we verdienen, dat gaan we verdelen onder de armen. De ene helft onder onze linkerarm, en de andere helft onder de rechter. Moest er wel om lachen. Net als op blz 249 de brutalen hebben de halve wereld en de hondsbrutalen de andere helft.
    Blz 250 verdween trumpiaans!
    Blz 274 een hele goede anders zouden jullie hier niet zijn. Holman pareerde domme vragen graag met domme antwoorden. Leuk
    Blz 281 dan lag mama er een week af.
    Bekende is blz 294: hou je vrienden in je buurt, maar je vijanden nog meer
    Blz 410: een verrijdbaar infuus, een navelstreng op wielen
    Blz 419 geen toekomst zonder een begin van een pad (ook volgens mij door een ander genoemd)

Blz 45: wij zijn goedkoper uit? i.p.v. wij goedkoper uit
    Blz 261 om zich op de vlakte te houden i.p.v. om zich op de vlakte houden
    Blz 420: onrust en angst te beteugelen of te voorkomen i.p.v. of voorkomen.

Beetje sneaky op blz 54 om zo een nieuweling te laten pakken
    87: afstandsbediening? Een twee mans welkomst comité stond klaar . hoe door het hek gekomen? Hoezo afstandsbediening
    Blz 108 triest dat hij alles over haar wist en tegelijk vrijwel niets
    Blz 278 mooi zoals Ali het voor hem op nam door te zeggen : jij bent mijn trainer.
    Blz 302 de alarmbellen in zijn hoofd gingen af waardoor je spanning voelt
    Aparte bewoording blz 326 en 434 : wilde je me laten doen ,is doen doden.

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 303

Opmerkelijke citaten ben ik niet tegengekomen. Ik vind het wel leuk om te lezen over de Japanse achtergrond.
    Vooraf vroeg ik me af hoe ik een boek over een vechtsport zou vinden, het ligt zo ver bij me vandaan. Maar al lezend kan ik me steeds meer voorstellen dat mensen aan kickboksen doen om conditie op te bouwen en zo.

In grote lijnen ontwikkelt het boek zich wel zoals ik verwachtte, al zijn er ook regelmatig onverwachte wendingen.

Ik ben bijna op 3/4 van het boek en hoop hem dit weekend uit te lezen.

Anitadegroot
    Bijdrager
    Post count: 111

Wat een start van het boek, hoofdstuk 1 maar nu een tijdje aan het lezen over kickboksen leerzaam maar wel wat traag hoop dat er straks weer wat onderwereldacties komen, maar het boek leest heerlijk en ja Amsterdam het maakt het nog leuker!

Anitadegroot
    Bijdrager
    Post count: 111

Opmerkelijk Cover en de cover van het leesclubboek hierna lijken heel veel op elkaar, leuk om te zien!

ranata
    Bijdrager
    Post count: 40

Ik dacht gereageerd te hebben hier tijdens het lezen, maar daar is dan wat fout gegaan.
    Weet nu natuurlijk niet meer wat ik geschreven had.
    Maar wel dat ik tijdens het lezen dacht dat het een ander soort thriller was dan ik eigenlijk op voorhand had verwacht., meer een spannende roman, maar wel een die mij liet lezen, het bleef boeiend.

ranata
    Bijdrager
    Post count: 40

Wat leuk om zo terug te lezen, meeste waren mij niet opgevallen, maar vond die van (in Amsterdam was de Audi een gekooid dier, gevangen tussen andere weggebruikers) een mooie!

Tommy
    Bijdrager
    Post count: 122

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    p.60 Denk je dat ze die oorlog daar achterlaten? … Als er dan te veel deze kant op komen, krijg je hier hetzelfde gelazer.
    P.82 In elke winkelstraat zit wel een onzichtbaar café.
    Zo waar.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Absoluut, de verhaallijn over het boksen voelt net als terug thuiskomen terwijl de verhaallijn over de drugswereld (voorlopig) volledig verloopt zoals ik, gebaseerd op de achterflap, verwacht.

Raywoman
    Bijdrager
    Post count: 16

1 Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Ik vind de manier van praten van Krook heel opmerkelijk, echt zo’n Amsterdamse dikke crimineel die geen blad voor de mond neemt. Een mooi voorbeeld hiervan: “Barry, doe niet zo moeilijk man. Je hebt godverdomme een neus als een stofzuiger. En je slikt pillen als een bejaarde die het aan zijn hart heeft.”
    2 Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht? Ik verwachtte heel veel publiciteit en getrek vanuit de bokswereld en media. Zonder te veel weg te geven, was dit iets anders dan verwacht. Ik vind wel de afwisseling tussen de twee werelden van Hoek mooi en zoals verwacht.
    3 Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Mij vallen spelfouten heel snel op, en ook zinnen die niet lopen, maar goed nieuws, ik ben niks tegengekomen van dien aard in Hoek.
    4 Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!
    Ik hou er rekening mee.

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 134

Tijdens mijn vakantie het boek gelezen en ondertussen al uit… maar terug beginnen werken en dat was even aanpassen… nu even een inhaalmanoeuvre doen 🙂 om alles te plaatsen en laatste deeltjes nog te schrijven.

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Er stonden heel mooie woorden en zinnen in het boek. 1 van de mooiste vond ik: “Zelfs tijgers hebben tranen”. Mooi gezegd.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    De verhaallijn is heel leuk geschreven. Maar het verhaal ontwikkelt zich anders dan verwacht.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Ik ben nog niets tegengekomen.

12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.