15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1632
    #22689 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!
    roboos
    Bijdrager
    Post count: 87

Op pagina 17, mooie omschrijving: “knokkers of knotjes”
    Ook bij mij op de sportschool zie je tegenwoordig steeds meer “knotjes” die zo nodig moeten boksen.

roboos
    Bijdrager
    Post count: 87

Ondertussen bij hoofdstuk 17 aangekomen en ik moet zeggen dat het boek heerlijk leest.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 225

Mooi omschreven tekstgedeeltes:
    – De pot met goud aan het einde van een bloederige regenboog (blz. 13)
    – Als Mozes door de Rode Zee, liepen ze door de smalle steeg (blz. 114)

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 311

Ik ben momenteel op vakantie en heb het boek mee. Ik begin er zo aan. Heel nieuwsgierig geworden…

Marjo Jacobs
    Bijdrager

Nog een paar mooi verwoorde zinnen tegengekomen.
    – Zelfs de beste vechters hebben hun zwakke plekken. Zelfs tijgers hebben tranen (blz. 141)
    – Er was geen vooruitgang, geen toekomst zonder een begin van een pad (blz. 265)

Marjo Jacobs
    Bijdrager

Ik heb het boek achter mekaar uit gelezen. Vlot geschreven met een verrassend eind.

Charlotte
    Bijdrager
    Post count: 241

Ik ga vanavond beginnen, boek is binnen.

maria
    Bijdrager
    Post count: 325

Tot nu toe gebeurt er niet iets spannends al is er wel een soort dreiging dat er wat gaat komen en vindt het leuk wat over de terminologie te lezen van het boksen,waar ik overigens niet veel mee heb zeker niet als ze zeggen hoe je min of meer een goede leverstoot kan geven. Heb dan het gevoel dat je iemand wel heel erg kan beschadigen als ook je interne organen eronder lijden. Verder is het prettig geschreven.

foxlake
    Bijdrager
    Post count: 68

Opmerkelijk citaat vind ik “Kickboksen is een universele taal met zweet als grammatica”.

Tot nu toe ontwikkelt het verhaal zich wel zoals verwacht.
    Ga snel verder lezen.

Charlotte
    Bijdrager

Ik ben nog niet zo ver gevorderd, maar leer heel veel over Kickboksen. Het 1e hoofdstuk is spannend begonnen, nu kabbelt het inderdaad voort. Ik vind wel dat er veel metaforen in staan, voor mij persoonlijk hoeft dat niet.

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 311

Nog geen opmerkelijke zinnen ofzo tegen gekomen.
    Wat mij wel enorm opvalt is het echte “hollandse” taalgebruik past wel volledig bij het boek, ik zie de personages zo voor me en hoor ze in me hoofd ook echt zo praten.
    Ik ben echt benieuwd naar waar het boek gaat… Zit nu ongeveer op een 30% en ben er echt van aan het genieten, we gaan na deze update vlug verder met lezen.

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 227

Ik geniet van het taalgebruik en dat begon al meteen. “Vanuit zijn vele monden spuwde het Centraal Station een vloedgolf aan toeristen richting de Dam” en verderop in het boek “wit poeder…….. verdween als sneeuw voor de zon”. Hierboven staan ook al mooie voorbeelden.

Het verhaal ontwikkelt zich anders dan verwacht; er gebeurt meer en spelen meer mensen een rol dan de achterflap deed vermoeden.

Ik kom geen rare zinnen of spelfouten tegen. Het boek leest lekker.

Charlotte
    Bijdrager

Uit, bijzonder, wonderlijk.

Jacobaan
    Bijdrager
    Post count: 108

Geen opmerkelijke citaten tegengekomen (anders dan die al genoemd zijn).

Het verhaal loopt ongeveer zoals ik wel verwacht had maar er mag voor mij wel wat meer spanning in zitten.
    Veel is herkenbaar als je het kickboksen ook volgt op televisie. Dat maakt het lezen wel interessanter.

Ga snel de laatste 50 pagina’s lezen. Op zeker dat het boek vannacht uitgelezen wordt.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.