Home Forums Leesclub 125: Hoek Hoek, Beoordeling

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1451
    #22691 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning:.. punten, omdat ….

Plot:.. punten, omdat ….

Leesplezier:.. punten, omdat ….

Schrijfstijl:.. punten, omdat ….

Originaliteit:.. punten, omdat ….

Psychologie:.. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling:.. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 253

Spanning:.. 6 punten, omdat ….de echte spanning uitbleef

Plot:.9. punten, omdat het plot goed in elkaar zit….

Leesplezier:..8 punten, omdat …het boek me volledige aandacht had.

Schrijfstijl:.. 8 punten, omdat ….het aangename, vlotte schrijfstijl is.

Originaliteit:.8. punten, omdat ….
    Door de vele details over het kickboksen zorgt het er wel voor dat het boek origineel is.

Psychologie:..8 punten, omdat er wordt wel een psychologisch spel gespeeld door André in het boek. Ook Hoek zit regelmatig ergens anders met zijn hoofd door te denken wat hij het beste kan doen.

Gemiddelde van 7,8

Charlotte
    Bijdrager
    Post count: 239

Spanning is 6 punten, doordat Hoek wel voortkabbelt zonder echte spanning.

Plot is 9 punten doordat ik het een prima bijzonder plot vind.

Leesplezier is 9 punten, ik heb Hoek met veel plezier in 1 dag gelezen. Nolet boeit ondanks dat kickboksen totaal mijn ding niet is.

Schrijfstijl is 9 punten, kennis van zaken, nuchter met hier en daar poëtisch, onnodig vond ik die zinnen…

Originaliteit is 8 punten, boksen en drugs, wat gebeurt er in een sportschool?

Psychologie is 8 punten door de worsteling van de hoofdpersoon, lastig parket.

49 : 6 = 8,1, 4 sterren.

ranata
    Bijdrager
    Post count: 30

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: 6 punten, omdat de op het puntje zitten van je stoel spanning er niet echt was

Plot: 8 punten, omdat het zonder die spanning een prima boek was, het verveelde nooit en was verrassend

Leesplezier: 8 punten, omdat ik het gewoon echt met heel veel plezier gelezen heb, omdat het gewoon boeiend was en heel fijn leesbaar

Schrijfstijl: 8 punten, omdat zijn manier van schrijven gewoon heel fijn is, en hij houdt het gewoon boeiend

Originaliteit: 8 punten, omdat ik nog nooit iets hebt gelezen met die 2 werelden, zo makkelijk in een personage

Psychologie: 8 punten, omdat je veel meekrijgt van hoe het werkt, en hoe de personages daar dan mee omgaan

7,6

maria
    Bijdrager
    Post count: 301

Spanning:.6 punten, omdat er slechts twee momenten waren dat ik enige spanning voelde
    Plot:8 punten, omdat ik niet verwacht had dat de Nooijer dit voor geld zou doen.
    Leesplezier:7 punten, omdat het lekker weg las en hij zich verdiept had in de materie
    Schrijfstijl:7,5 punten, omdat er mooie beschrijvingen bijzaten
    Originaliteit:7 punten, omdat drugs wel vaker voorkomt maar het wereldje van het kickboksen kende ik nog niet
    Psychologie:8 punten, omdat bij het kickboksen psychologie een belangrijk element is en daarnaast tussen Krook, de Hoek en Hannah

Gemiddelde is een 7,3

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 251

Spanning: 6 punten, omdat er niet veel spanning in het boek zat.

Plot: 8 punten, omdat het heel onverwacht kwam.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik het boek moeilijk weg kon leggen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het vlot en beeldend geschreven is.

Originaliteit: 8 punten, omdat ik niet eerder een boek heb gelezen met de combinatie drugscriminaliteit en kickboksen.

Psychologie: 9 punten, omdat de karakters en beweegredenen van de personen goed beschreven zijn.

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 220

Spanning:.7,5 punten, omdat er een goede spanningsopbouw is, de bokswedstrijd spannend beschreven is en de ontknopingsscene spannend was.

Plot: 8 punten, omdat de verschillende verhaallijnen goed zijn opgebouwd en goed bij elkaar komen.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik heb genoten van mijn reis door Amsterdam, over het platteland, de kennismaking met het leven in de gym en in de ring.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat hij door woordkeuze en zinsbouw beeldend, begrijpelijk en soms zelfs poëtisch schrijft.

Originaliteit: 7,5 punten, omdat ik de verhaallijn mbt de onderwereld niet zo origineel vond, maar de rol van Hannah en de bokswereld wel.

Psychologie: 7,5 punten, omdat Hoek onder invloed van personen in zijn leven en inmiddels zijn leeftijd ontwikkeling doormaakt, omdat Ali krachtig en ook geloofwaardig wordt neergezet maar de ontwikkelingen zijn wat mij betreft niet voldoende afgerond (mbt Hannah en Hoek op het eind).

Gemiddelde beoordeling: 7,9 punten

Jacobaan
    Bijdrager
    Post count: 85

Mijn beoordeling:

Spanning: 9 punten, omdat met name de kickbokswedstrijd dusdanig spannend beschreven is dat je persé wilt weten wie er gaat winnen.

Plot: 8 punten, omdat het verhaal héél goed opgebouwd is en een zeer verrassend einde kent.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik oprecht een sportliefhebber ben en het kickboksen ook op de voet volg en hierdoor de begrippen duidelijk en helder waren

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het verhaal op een vlotte en spannende manier is geschreven in eenvoudig en begrijpelijke taal.

Originaliteit: 9 punten, omdat de combinatie kickboksen en het leven in de onderwereld het verhaal uniek maakt.

Psychologie: 8 punten, omdat vele personages ontwikkelingen meemaken en groeien in het verhaal en hun karakters goed naar voren komen.

Gemiddelde beoordeling: 52 punten : 6 = 8,666 –> 8,7

roboos
    Bijdrager
    Post count: 87

Spanning: 7 punten, omdat het niet een enorm spannend boek is.

Plot: 8 punten, omdat het een goed plot is met wat onverwachte wendingen.

Leesplezier: 9 punten, omdat het boek gewoon lekker leest en het een onderwerp is wat mij wel boeit.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat de schrijfstijl van Donald Nolet zorgt voor een makkelijk te lezen boek en uitnodigt om steeds verder te willen lezen.

Originaliteit: 8 punten, omdat de kickbokswereld een origineel onderwerp is en het verhaal over de vluchteling Ali natuurlijk erg actueel is.

Psychologie: 8 punten, omdat de achtergrond van Hoek en zijn relatie met Hannah mooi beschreven worden.

Gemiddeld: 49 / 6 = 8,2

foxlake
    Bijdrager
    Post count: 60

Beoordeling

Spanning 6 punten omdat ik het niet zo spannend vond als verwacht.
    Plot 8 punten omdat ik het een sterk en onverwacht plot vond.
    Leesplezier 9 punten omdat ik het moeilijk vond om weg te leggen, wilde graag weten hoe het afliep.
    Schrijfstijl 8 punten omdat het voor mij een prettige leefstijl is.
    Originaliteit 8 punten omdat ik nog zelden een boek heb gezien over kickboksen.
    Psychologie 7 punten omdat Hoek toch worstelt met veel problemen.

Mijn gemiddelde beoordeling is 7,6 punten.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 212

Spanning: 8 punten, omdat ik graag wilde weten of Ali zijn doel behaalde en of dat Hannah Alexander zover zou krijgen dat hij uit het criminele circuit zou stappen.
    Het is een andere vorm van spanning die je normaliter in een thriller zou verwachten. Wel een spanning die je als lezer niet loslaat.

Plot: 9 punten, omdat er zich uitermate verrassende wendingen in bevinden.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik enorm van het verhaal genoten heb.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het verhaal heerlijk weg leest.

Originaliteit: 8 punten, omdat ik nog nooit een boek over kickboksen in combinatie met een doel van een vluchteling en alsmede gecombineerd met het duistere dubbelleven van een professionele kickbokser gelezen heb.

Psychologie: 8 punten, omdat ik het knap van Hannah vind om tot Alexander door te dringen.

Gemiddelde beoordeling: 49 punten, : 6 = 8,2 punten

Anitadegroot
    Bijdrager
    Post count: 101

Spanning: 8 punten, omdat het realistisch was en geen actiespanning waar ik meer op hoopte maar het was zeer onvoorspelbaar dus daardoor ook heel spannend.

Plot: 9 punten, omdat het verhaal geen achtbaan is maar wel onvoorspelbaar maar wel heel heel nederlands is gebracht.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik heel teleurgesteld was in de actie die ik miste maar werd verrast door de spanning die opgebouwd in het verhaal zelf.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het verhaal heel goed is maar ik voor het mooie te weinig actie heb gelezen.

Originaliteit: 9 punten, omdat ik erg genoot van het onvoorspelbare en realistische verhaal….

Psychologie: 8 punten, omdat de schrijver speelt met de vooroordelen die je hebt over sport en drugs/crimnaliteit.

Gemiddelde beoordeling: 8.5 punten
    Geen actiethriller maar wel degelijk een goed opgebouwd verhaal die heel spannend is

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 123

Spanning: 7 punten, omdat er gerust wat meer spanning in mocht zitten.
    Plot: 9 punten, omdat het een goed plot was, verrassend.
    Leesplezier: 8 punten, omdat het boek leuk was om te lezen.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat het een vlotte en beeldende schrijfstijl was.
    Originaliteit: 8 punten, omdat het toch een inkijk heeft in het kickboksen.
    Psychologie: 8 punten, omdat psychologie bij het kickboksen toch een element is die blijkbaar belangrijk is .
    Gemiddelde beoordeling: 8 punten

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.