Home Forums Leesclub 147: Hitlers geheime Ardennencommando Hitlers geheime Ardennencommando, Tijdens het lezen

9 berichten aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 325

Vandaag begonnen in het boek, het bevalt me prima. Vooral de opbouw met de afwisselende hoofdstukken spreekt me erg aan.
    Een kaartje van de Ardennen en de omgeving waar het verhaal zich afspeelt via Google opgezocht om de “troepenbewegingen” goed te kunnen volgen.
    En, wat het lezen wel wat vertraagt, ook op zoek naar achtergrondinformatie. Het plaatst het verhaal in een voor mij grotendeels onbekend perspectief en dat is heel leerzaam.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 247

Interessante passage op bladzijde 201:
    “Zweet redt bloed, bloed redt levens maar hersenen redden beiden”.
    Er staat “beide” vermeld. Volgens mij dient dit “beiden” te zijn.

Tekstueel pagina 209:
    “Marianne geeft hun” dient volgens mij “Marianne geeft hen” te zijn.

froukje12759
    Bijdrager
    Post count: 6

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Ik kwam niet echt opmerkelijke citaten tegen, boek was zo heerlijk om te lezen dat ik het moeilijk weg kon leggen.
    Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Nee had verwacht dat het in de verleden tijd geschreven zou zijn en dat het vanuit Skorzeny zou zijn geschreven. Toch kan ik het moeilijk wegleggen
    Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    niet echt iets opmerkelijks tegen gekomen waar ik mij aan heb geirriteerd.

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 150

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Toch een paar keer moeten Googlen.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    In het begin had ik wat moeite met de namen (ben daar niet zo sterk in, dus blaadje bij me genomen). Het verhaal leest vlot en de verhaallijn is goed te volgen.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Voorlopig nog niets gezien.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 247

Ik heb het boek inmiddels uit. Ik was helemaal in de ban van het verhaal.

Onderstaande tekstuele kleinigheden heb ik opgemerkt:
    – blz. 227
    Antaios overhandigt “hun” papieren. (hun = hen)
    – blz 232
    Kapitein Eiser van het 633 rd Medical Clearing Station speldt “hun” (hun = hen)
    – blz. 258
    Afstanden die “hun” te wachten staan (hun = hen)
    – blz. 265
    Hij toonde “hun” een biljet (hun = hen)
    – blz. 273
    Ze doen wat “hun” gevraagd wordt (hun = hen)
    Daarna heb ik er over heen gelezen en deze futiliteitjes niet meer vermeld.

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 325

Wat een prachtig boek! Ik heb hem uit, nu even laten bezinken voor ik aan de recensie begin.

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 361

Ik ben ongeveer halverwege het boek,wel even opletten want het bevat wel heel veel informatie.
    Per hoofdstuk wordt duidelijk aangegeven waar en wanneer het zich afspeelt dat is erg fijn en maakt het gemakklijker om de verhaallijn te volgen
    Ik lees eigenlijk nooit van dit soort boeken maar dit boek valt mij reuze mee en vind ik interessant

Ik had ook zeker in het begin wel moeite met alle namen en informatie . Het leest verder goed.

coenraad
    Bijdrager

Wat een prachtig boek! Ik heb hem uit, nu even laten bezinken voor ik aan de recensie begin.

helemaal mee eens dat het een prachtig boek is. tijdens het lezen ervan zat ik te genieten terwijl dit ,de tweede wo,eigenlijk een verschrikkelijk onderwerp is. Maar het blijft me boeien.

coenraad
    Bijdrager

Het boek is uit en ik moet zeggen heb het met heel veel plezier gelezen. Gek eigenlijk want het is en blijft een verschrikkelijke gebeurtenis.

De verhaallijn en de personages hebben een prachtig samenspel waardoor ik tijdens het lezen soms vergat dat het om de tweede wereldoorlog ging.

9 berichten aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.