Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 101 t/m 150 Leesclub 147: Hitlers geheime Ardennencommando Hitlers geheime Ardennencommando, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2079

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

vero
    Bijdrager
    Aantal berichten: 60

Zit nu op blz 100 en tot nu toe het volgende opgemerkt:

P 22-23 TARFU: things are really fucked up (kende ik niet)
    Alles grosse Scheisse 😆
    P25 Ben in 1922 in Fucking geboren
    P102 deze keer heeft de mof zijn kop in de gehaktmolen gestopt en ik heb mijn hand aan de hendel 👌

Voorlopig geen fouten tegen gekomen ofwel er over gelezen

Verhaallijn is goed te volgen, in begin wat moeilijk met alle partijen en namen, maar eenmaal daarmee weg, leest het vlot.

vero
    Bijdrager
    Aantal berichten: 60

Ben bijna op het einde

slechts 2 foutjes tegengekomen
    p 172 normaals (ipv nogmaals)
    p231-232 verkeerde woordsplitsing op einde van bladzijde str-afvoltrekking

Het verhaal is heel mooi opgebouwd, en hoe verder ik kom, hoe moeilijker het wordt om te stoppen!

leentje
    Bijdrager
    Aantal berichten: 117

Ben op blz 100 gestrand gisterenavond. Het is lezen met mijn laptop er naast. Jammer genoeg ken ik enkel Nederlands. Is dus opzoek werk wat de zin in andere taal betekenen. ook zijn er veel lang moeilijk woorden in. Voor de rest leest het als een trein.
    Zijn wel veel dingen die je moet onthouden wil je bij blijven.
    das wel jammer. doen echt heel veel pers. in mee.

marcel
    Bijdrager
    Aantal berichten: 85

Pas net begonnen, maar ok heb wel niets gelezen waarvan ik me afvraag of het klopt. Er wordt een geit aangereden en vervolgens staat er dat deze op het asfalt ligt. Ik vraag me af of er toen al asfalt bestond….

Verder niks geks tegengekomen. Het leest niet heel makkelijk weg vind ik, maar ben net pas begonnen.

leentje
    Bijdrager
    Aantal berichten: 117

ik ben ondertussen over de helft de erst 100 gingen vlot nu niet meer. Gaat heel moeizaam. Vind er niets meer aan.
    Ben gisterenavond dan ook in een ander boek begonnen. Er zijn zoveel namen dat ik echt niet meer kan volgen.
    het boek kan mijn niet meer boeien.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Aantal berichten: 267

Ik ben net begonnen met dit indrukwekkend boek. Het boeit me en wat ik lees vind ik bijzonder.
    “Zo stijf als een stokbrood van twee dagen oud” vind ik mooi gezegd.

Marjo Jacobs
    Bijdrager

Tekstueel pagina 25:
    “sommige keerden” dient volgens mij “sommigen keerden” te zijn.
    “andere bleven” dient volgens mij “anderen bleven” te zijn.

DennisScheerman
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 29

Ik ben nu halverwege het boek. Het bevalt me gelukkig enorm goed echter had ik wel een andere verwachting bij de start van het boek. Er is een enorme hoeveelheid informatie die niet direct impact heeft op het verhaal maar de diepte in characters brengt. Zelf vind ik het erg fijn om over Gunther te lezen en zijn weg naar deze missie maar ik kan me wel voorstellen dat dit voor sommige lezers zo hinderlijk is dat ze uit het verhaal gehaald worden.

Gerard Veldhuijs
    Bijdrager
    Aantal berichten: 27

Ik ben ongeveer halverwege het boek. Het boeit mij enorm, het is spannend, aangrijpend én leerzaam (af en toe Google even moeten raadplegen).
    Voor aanvang van het boek dacht ik dat het geheel vanuit het perspectief van de Duitsers geschreven was, maar dit is niet het geval de wisseling maakt het eigenlijk nog boeiender. Per hoofdstuk wordt duidelijk aangegeven waar en wanneer het zich afspeelt zodat de verhaallijn goed te volgen is.

Naast de nodige spanning stukken kwam ik ook een grappige zin tegen (blz 72): “Zijn ogen staan iets te dicht bij elkaar, alsof er ergens in de stamboom een neef een nicht te aardig vond”.

Lies Oosterhoff
    Bijdrager
    Aantal berichten: 137

Ik ben op blz 57 omdat ik net een paar uur geleden ben begonnen met lezen. Ik heb wel wat opmerkelijke dingen voorbij zien komen. Zoals ik ben geboren in Fucking! Bijzondere plaatsnaam. En ik heb even gekeken op Google. En inderdaad. Hahahaha. Ze hebben kortgeleden nog een stemming gedaan over die naam.
    Verder vind ik het wel leuk dat het zowel over de Amerikanen als de Duitsers gaat.
    Wat ik persoonlijk een beetje jammer vind is dat het in tegenwoordige tijd is geschreven. Misschien komt het ook wel dat ik meest boeken lees in verleden tijd.
    Het verhaal is wat mij betreft iets voorspelbaar. Maar wellicht gaat dat nog veranderen.
    Op zich leest het wel makkelijk.

Lies Oosterhoff
    Bijdrager
    Aantal berichten: 137

Ik ben nog een klein foutje tegengekomen… Niet dat het erg is, maar wellicht voor een herdruk aanpassing.
    Op blz 85 Het Afrikakorps bestond uit Duitse een Italiaanse divisies.
    Ik denk dat ‘een’ en moet zijn.

BeJa
    Bijdrager
    Aantal berichten: 85

Ik ben ongeveer halverwege het boek,wel even opletten want het bevat wel heel veel informatie.
    Per hoofdstuk wordt duidelijk aangegeven waar en wanneer het zich afspeelt dat is erg fijn en maakt het gemakklijker om de verhaallijn te volgen
    Ik lees eigenlijk nooit van dit soort boeken maar dit boek valt mij reuze mee en vind ik interessant

Marjo Jacobs
    Bijdrager

Het verhaal boeit me nog steeds, interessant en veel informatie.
    Ik ben een mooie passage tegengekomen: “Zijn zwarte haar glimt in het licht, het lijkt wel een pas geasfalteerde weg”.

Sander83
    Bijdrager
    Aantal berichten: 109

Ik ben nu op pagina 158 en zit prima in het verhaal. Ik had verwacht dat het verhaal vanuit Skorzeny zou zijn geschreven. Dat dit niet zo blijkt te zijn maakt het geheel zeker niet minder interessant. De blik vanuit de verschllende parijten geeft een breder beeld van de situatie.

In andere reacties zijn een aantal citaten benoemd die inderdaad ook waren opgevallen. Ik heb zelf verder geen opmerkelijke dingen genoteerd. De genoemde fouten zijn me niet opgevallen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.