Home Forums Leesclub 147: Hitlers geheime Ardennencommando Hitlers geheime Ardennencommando, Beoordeling

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1730
    #26108 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

vero
    Bijdrager
    Post count: 31

spanning : 9 Boek met veel spanning in stijgende lijn
    plot : 9 mooi verhaal, heel goed te volgen en verrassend einde
    leesplezier : 9 boek uitgelezen in 2 dagen, hoeft geen verdere uitleg
    schrijfstijl : 9 heel vlotte, aangename schrijfstijl
    orginaliteit : 10 heel origineel, door beide kanten van de oorlog te bekijken
    psychologie : 9 De karakters zijn goed uitgewerkt, en de spanning en adrenaline voel je bij de personages, alsof je er zelf
    tussenin zit

gemiddelde beoordeling : 9,2

leentje
    Bijdrager
    Post count: 77

Spanning:8 punten, omdat de spanning was heel goed opgebouwd.

Plot: 8 punten, omdat het plot goed in elkaar zat maar duurd wel even voor ik in het verhaal zat….

Leesplezier: 7 punten, omdat vond het moeilijk in het begin veel verschilde karakters wat het moeilijk maakte in het begin om te onthouden wie wie was.

Schrijfstijl: .8 punten, omdat was heel goed paar moeilijk woorden en andere taal met opzoek werk lukt het wel

Originaliteit: 9 punten, omdat het was wel heel originaal gevonden.

Psychologie: 8 punten, omdat de karakters zijn heel goed uit gewerkt.

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

Sander83
    Bijdrager
    Post count: 84

Spanning: 9 Je komt steeds dichter op het puntje van je stoel te zitten.
    Plot: 9,5 Heel interessant plot de aandacht er snel bij had en niet meer los liet.
    Leesplezier: 9 Het leest heel aangenaam en is geloofwaardig
    Schrijfstijl: 9,5 De heldere en duidelijke omschrijvingen vormen samen met de geloofwaardigheid een aangename stijl.
    Originaliteit: 9,5 De oorlog is in veel boeken terug te vinden. Voor mij is dit boek met dit onderwerp uniek. De manier waarop het is uitgewerkt heb ik ook niet eerder terug gezien.
    Psychologie: 9 De zaken die de personages mee maken hebben een grote invloed. Je ziet in de loop van het verhaal ook wat andere gebeurtenissen kunnen doen met een beslissing/keuze waar je op een gegeven moment voor komt te staan.

Gemiddelde beoordeling: 9,3 punten

marcel
    Bijdrager
    Post count: 56

Spanning: .7. punten, omdat het pas naar het einde toe echt spannend werd….

Plot: 9.. punten, omdat het verhaal heel goed in elkaar zit….

Leesplezier: .8. punten, omdat ik er even in moest komen voordat het mijn volle aandacht had….

Schrijfstijl: .8. punten, omdat ik moest wennen aan de manier van schrijven….

Originaliteit: 9.. punten, omdat er een goede mix van feit en fictie in zit….

Psychologie: .8. punten, omdat de karakters evolueren….

Gemiddelde beoordeling: .8,15. punten

Lies Oosterhoff
    Bijdrager
    Post count: 128

Spanning: 10 punten, omdat het best een spannend verhaal was.

Plot: 9 punten, omdat het goed uitgewerkt was. En niet onbelangrijk ik het einde op deze manier niet zag aankomen.

Leesplezier: 6 punten, omdat je wel erg veel informatie mee kreeg.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het wel vlot is geschreven.

Originaliteit: 7 punten, omdat een goed voorbereid verhaal is. Leuke invalshoeken.

Psychologie: 7 punten, omdat het ook vanuit diverse zijden wordt bekeken. Personages van Duitse zijde maar ook vanuit Amerikaanse zijde. Zo leer je beide kanten een beetje kennen.
    Gemiddelde beoordeling: 7.7

BeJa
    Bijdrager
    Post count: 63

Spanning : 9 De oplopende spanning in het boek vond ik erg goed
    Plot : 9 Verrassend plot,wat ik niet had zien aankomen. Goed uitgewerkt.
    Leesplezier : 9 Ik heb het boek met veel plezier gelezen,wat ik niet had verwacht omdat ik normaliter geen boeken over de oorlog lees.
    Schrijfstijl : 9 Boeiende schrijfstijl met goeie spanningsboog in het verhaal
    Orginaliteit : 9 dat weet ik eigenlijk niet want ik heb geen vergelijkingsmateriaal van dit soort boeken. Maar ik geef een 9 omdat ik het boek in zijn totaliteit erg goed vond.
    Psychologie : 9 Goed uitgewerkte karakters,je leert beide kanten goed kennen en de karakters evolueren.

Gemiddelde beoordeling : 9

froukje12759
    Bijdrager
    Post count: 6

Spanning: 9 punten, omdat kon het boek moeilijk aan de kant leggen, het bouwt op.
    Plot: .9. punten, omdat goed uitgewerkt.
    Leesplezier: 10 punten, omdat zoals al een aantal keer beschreven kon ik het boek zeer moeilijk wegleggen en daar hou ik van.
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat leest vlot, je moet wel de tijd nemen voor het boek maar als je er eenmaal inzit….
    Originaliteit: 9 punten, omdat natuurlijk over de oorlog zijn al veel boeken geschreven maar toch krijgt het van mij een 9.
    Psychologie: 8 punten, omdat Karakters zijn goed uitgewerkt.

Gemiddeld: 9! heeft dit boek ook zeer verdient,
    een echte aanrader.

Michiel
    Bijdrager
    Post count: 39

Cool!! Dank je wel Froukje. Gaaf om te lezen

Gerard Veldhuijs
    Bijdrager
    Post count: 20

Spanning: 9 punten, omdat de spanning gedurende het gehele verhaal aanwezig is en zich steeds verder opbouwt.
    Plot: 9 punten, omdat het een sterk en goed uitgewerkt plot was.
    Leesplezier: 9 punten, omdat ik het boek moeilijk weg kon leggen en het mij aanzette tot het opzoeken van wat zaken op internet, het boek was dus op sommige vlakken ook nog leerzaam.
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat ik de schrijfstijl heel boeiend vind, het geheel kwam ook zeer geloofwaardig over en het is een goed leesbaar boek.
    Originaliteit: 9,5 punten, omdat ik de mengeling van feiten en fictie in een oorlogsboek heel origineel vind.
    Psychologie: 8,5 punten, omdat de karakters goed uitgediept worden en je als lezer ook hun emoties ervaart.

54 punten, een verdient gemiddelde van een 9!

Michiel
    Bijdrager

Dank je wel Gerard! Super. Erg blij mee!

Zouden jullie ook recensies willen plaatsen op bol.com? Zou top zijn.

Het zou super zijn als Froukje en Beja dat ook nog willen doen.

Heel erg gaaf om te lezen dat jullie zo enthousiast zijn. Dank jullie wel! Heel blij

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 150

Spanning: 9 punten, omdat de spanning in stijgende lijn gaat.
    Plot: 9 punten, omdat het een mooi plot is.
    Leesplezier: 8 punten, omdat het vlot te lezen was (behalve in het begin).
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat het een vlotte en aangename schrijfstijl is.
    Originaliteit: 9 punten, omdat het een heel origineel verhaal is.
    Psychologie: 9 punten, omdat de karakters mooi uitgewerkt zijn.
    Gemiddelde beoordeling: 8,8 punten

Michiel
    Bijdrager

Heel blij mee Sabrina. Super. Dank je wel voor je cijfer. Gaaf!

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 325

Spanning: 9 punten, omdat er veel spanning in het boek zat en die ook goed werd opgebouwd.

Plot: 10 punten, omdat het heel origineel gevonden is. S P O I L E R .

Leesplezier: 9 punten, omdat ik me geen seconde verveeld heb met dit boek.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het boek een vlotte en beeldende schrijfstijl heeft.

Originaliteit: 10 punten, omdat naast de werkelijk gebeurde oorlogshandelingen en situaties.

Psychologie: 10 punten, omdat de gedachtegang van verschillende personen goed beschreven is en je kunt begrijpen waarom ze denken zoals ze denken. De verschillen in denkwijze van de hoofdpersonen maken het zo’n goed boek.

Gemiddelde beoordeling: 9,5 punten

Michiel
    Bijdrager

Dank je wel Marianne, top! Heel blij mee

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.