Home Forums Leesclub 145: Het voorteken Het voorteken, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1730
    #25720 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen. 

Cover:  Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur:  Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting:  Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

Grietje
    Bijdrager
    Post count: 82

De cover vind ik best triest een man alleen op de rots. Geeft je toch het idee waar denk hij aan.

De auteur wordt meerdere malen onderscheiden dus denk ik dat hij goed schrijft.

De verwachting is dus voor mij groot dat dit een goede thriller is.

naddyyyyy21041989
    Bijdrager
    Post count: 15

Het boek triggert je enorm om het te gaan lezen door de tekst op de achterkant, of de afbeelding voorop er bij last vind ik dat je pas aan kan geven als je het boek hebt gelezen. Dit is het eerste boek van deze schrijver dus ben heel benieuwd. Qua verhaal verwacht ik dat ik er in mee getrokken word, op de manier dat ik door wil lezen.

Carientjetje
    Bijdrager
    Post count: 58

Cover:  veel belovend…kijkt de man terug of vooruit of staat Hij op het punt een keuze te maken?

Auteur:  Gezien de mooie berichten óver de schrijver hoopvol en ook dat de vertaling het tot een mooi boek maakt.

Verwachting:  ik hoop op spanning en een schrijfwijze die mij laat meespeuren naar wie de dader is.

ranata
    Bijdrager
    Post count: 48

Cover: De cover vind ik mooi, beetje eenzaam zo alleen op de rots, heel benieuwd wat de cover met het verhaal te maken heeft.

Auteur: een jonge auteur, een criminoloog, dat maakt wel wat ik zeker op spannings gebied wat verwacht.
    Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?de flap maakt mij nieuwsgierig, ik verwacht spanning maar ook dat het verhaal langzaam ontvouwt.

Nel
    Bijdrager
    Post count: 30

Cover: De cover vind ik koel maar wel heel mooi. Het schept verwachtingen bij mij. Dus heel nieuwsgierig of het gaat kloppen.

Auteur : Wel wat over hem gelezen maar nog nooit iets dus dat maakt het extra spannend.

Verwachting : Naar wat ik over de auteur gelezen heb zijn mijn verwachtingen hoog. Ik verwacht een boek waarvan de hoofdpersonen goed worden uitgediept en een plot waarbij als lezer lang in het ongewisse blijf.

vangrol
    Bijdrager
    Post count: 139

Cover: een eenzame man op een klif. Wat voorspelt dit? Is dat een ‘voorteken’ voor de inhoud van het boek? De foto van de auteur laat een jonge man zien die in zijn leven al best veel onderscheidingen heeft gekregen. Hopelijk getuigt het boek van al die successen.

Auteur: ik heb nog niet eerder wat van deze auteur gelezen, dus ik ben heel benieuwd naar deze thriller.

Verwachting: een spannend boek met verrassende wendingen.

hans
    Bijdrager
    Post count: 63

Cover: Een foto van de westkust van Zweden op de voorkant. De plaats Marbäck wordt genoemd en ligt inderdaad dicht bij Göteborg en dus de westkust van Zweden.

Auteur: Zijn eerste boek “De vrouw die uit het niets kwam” gelezen en die vond ik erg goed. Benieuwd of deze dat ook is. De voortekenen zijn in ieder geval al wel goed.

Verwachting: Een verhaal die meer is als een thriller.

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 323

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

De cover vind ik een beetje dubbel, Ik vind het niet echt een thriller cover.
    De man die op de klif staat en lijkt na te denken, kan even goed een roman zijn. Maar het is wel een mooie cover, door de westkust van Zweden dat je ziet.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Ik kende de auteur niet, dus ik stap zonder verwachtingen in het boek.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?
    Een spannend verhaal, die me op het puntje van mijn stoel laat zitten.

Omaatjuh
    Bijdrager
    Post count: 101

Cover: Ik vind dit een prachtige foto. Als ik er naar kijk, denk ik aan iemand die in de verte staat te turen. Misschien zijn gedachte laten gaan. Alhoewel hij ook wel gevaarlijk op het randje staat van een berg langs de kust.

Auteur: Ondanks dat hij enkele boeken op zijn naam heeft staan heb ik nooit eerder van deze auteur gehoord.

Verwachting: Ik hoop dat het een goed verhaal is waar ik mijn aandacht bij kan houden.

sunnie031
    Bijdrager
    Post count: 166

Ik zie een man, starend over het water, naar de volgende rots/eiland? Het lijkt een eenzame man. De titel Het voorteken, zou dit een voorteken kunnen zijn voor hem? Het is een cover, waarbij ik niet snel aan een thriller denk en zou het dan ook niet snel oppakken. Maar dan de naam van de auteur, een Scandinavische auteur en die schrijven meestal thrillers, dus zou ik wel gaan lezen waar het boek over gaat en dan bemerk je dat het een trhiller is en dan wil ik deze absoluut lezen.
    De auteur zelf ken ik nog niet, heb nog niets van hem gelezen.
    Ik verwacht tot wel een spannende thriller wat te maken heeft met het verleden en heden. Wat is er toentertijd gebeurd en klopt het dat ze de juiste dader hebben?

Jolanda
    Bijdrager
    Post count: 93

Cover geeft iets triest aan. Gedachteloos kijkend over het water.
    Eenzaam en alleen.

Auteur ken ik nog niet dus laat me verrassen naar deze schrijver. De meeste Scandinavische auteurs zijn goed.

Verwachting ik hoop op een giga spannende thriller. Die me boeit tot het einde.

Wilma
    Bijdrager
    Post count: 184

De cover, als ik zo op de foto kijk lijkt er een witte streep te lopen door o.a. het water? Zou dat een voorteken zijn. Het heeft wel dat Scandinavische sfeertje van eenzaamheid, verlatenheid. Zou hij daar een voorteken zien? Intrigerend.

Auteur is mij nog onbekend maar hij wordt aangeprezen, ben heel benieuwd of deze verwachtingen waar gemaakt worden.

Verwachting, ik ben heel benieuwd naar deze thriller uit het Hoge Noorden, hoop op spanning, onderkoelde sfeertje, geheimen en dat typisch Scandinavische.

Jacobaan
    Bijdrager
    Post count: 126

Cover:

Typisch Scandinavische cover met de zee en zijn rotsen. Op één van die rotsen staat een man op het uiteinde ervan. Wat is zijn plan? Gaat hij springen? Kan me niet voorstellen dat hij staat te genieten van de natuur.
    De cover is verdeeld in 3 vlakken:
    – de naam van de auteur in blauwe letters duidelijk aanwezig.
    – de man staand op het uiteinde van de rots
    – de titel van het boek in grote witte letters en de naam van de uitgeverij

Mooie inspirerende cover die me meteen intrigeert en die ik ook meteen zou pakken als ik deze op de planken zie liggen.

Op de rug van het boek min of meer gespiegeld aan de voorkant; de naam van de auteur ook in blauwe letters en de titel van het boek in witte letters.

Op de achterzijde verdeeld in 2 vlakken.
    – een korte samenvatting van het verhaal met daarbij wat quotes van kranten/bladen en/of personen
    en een stukje over het voorstellen van de auteur.
    – foto van de auteur, het ISBN nr en de uitgever.

Auteur:

Ik ga hier helemaal blank in. Ken deze auteur in zijn geheel nog niet dus ja wat mag ik ervan verwachten? Afgaande van wat recensies van andere boeken van deze auteur, verwacht ik een spannend, intrigerend en vooral meeslepend verhaal. Ben reuze benieuwd naar Christoffer Carlsson.

Verwachting:

Ik verwacht een Spannend, Intrigerend en Meeslepend verhaal waarbij ik vaak op het puntje van de bank zal zitten.

Stephanie Haenen
    Bijdrager
    Post count: 27

Cover:
    Ik zie een man op de rots staan die in de verte staart. Niks speciaals en ook niet erg spannend de cover. Het is niet een boek wat ik door de voorkant zou vastnemen. Na het lezen van de achterflap zou het wel meteen mijn interesse hebben opgewekt. Maar ik twijfel of ik het in de winkel zou hebben vastgenomen. Ik ben vaak kritisch op de voorkant.

Auteur:
    De auteur is mij nog volledig onbekend maar doordat ze hem in Zweden tellen tot een van de grotere thrillertalenten ben ik erg benieuwd naar zijn werk. Een Scandinavische thriller kan mij doorgaans zeker bekoren. Hopelijk kan ik hem na het lezen tellen tot ook een van mijn thrillerfavorieten.

Verwachting:
    Ik hoop op een spannend verhaal dat me niet zal loslaten nadat ik een thriller heb gelezen waar de spanning een beetje in ontbrak. Ook hoop ik wat geheimen te mogen ontdekken.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.