Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 101 t/m 150 Leesclub 145: Het voorteken Het voorteken, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1783
    #25722 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!
    Grietje
    Bijdrager
    Post count: 82

Ik ben bijna op de helft en het verhaal wordt goed verteld door de schrijver.
    Er zit spanning in ook gaat het verhaal toch een andere richting uit dan je denkt
    Ben benieuwd naar het einde vooral hoe Isak zijn verhaal gaat lopen.

Omaatjuh
    Bijdrager
    Post count: 105

1) Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    IK zet er één neer.
    “…… het is gaan aanzwellen als een dof ruisend tapijt achter al het andere” blz. 21

2) Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Niet echt. Ik ben ongeveer op de helft van het boek. Het begon voor mijn gevoel spannend met een brand. Het is een verhaal dat wordt verteld hoe er wordt gedacht en gedaan. Ik voel de spanning niet, eerder saai.

3) Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    In elk geval niet opgemerkt.

Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 327

Ik zit net over de helft.
    Ik heb het gevoel dat het verhaal echt aan mij vertelt wordt, de echte spanning vind ik persoonlijk uitblijven. Je wordt wel nieuwsgierg naar wat er effectief gebeurd is… en hoe de waarheid in elkaar zit.
    Door de korte hoofdstukken leest het boek heel vlot.

Opmerkelijke zinnen:

– Het kost veel Soppa om daarheen te rijden. Je zegt niet ‘bensin’, je zegt soppa.
    – Zijn opa, een spichtige man met sprietig haar keer uit het raam waar duistere velden wachtten.
    – Sommigen praten erover als een zwarte hond die je de hele tijd bij je hebt, maar ik vind dat zo duister klinken.
    – Hij kan de herinnering in zijn vingers voelen, hoe die aangenaam prikken en knetteren bij de gedachte.
    – In het huis in de Västra Langgatan is het zo zwart als in een kolenkelder.

sunnie031
    Bijdrager
    Post count: 170

Met dat ik het boek ontvangen had, heb ik deze direct op de reader gezet en ben begonnen te lezen. Ik bemerkte dat ik er echt even in moest komen. Voor mijn gevoel kwam het verhaal traag op gang. Het wordt wel spannend genoeg geschreven om door te willen gaan lezen. Inmiddels ben ik op bladzijde 304 van de epub en ik ben toch wel nieuwsgierig hoe het verder gaat.

Jolanda
    Bijdrager
    Post count: 99

1 Het opmerkelijkste citaat; Deze begreep ik toch niet helemaal. Een bijzondere zin. Dof ruisend tapijt??
    Het is gaan aanzwellen als een dof ruisend tapijt achter al het andere.

2 Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht? In het begin toch wel even moeite om erin te komen. De verhaallijn had ikzelf iets spannender verwacht. Maar misschien komt dat nog. Toch heeft het boek een aantrekkingskracht om verder te lezen. dus toch op een of andere manier blijft er iets mysterieus om door te lezen.

3 Dat is niet aan mij om dit te verbeteren. Het stoort mij in ieder geval nooit.
    Er mag toch weleens een foutje in zitten hoeft niet in de perfectie.

Nel
    Bijdrager
    Post count: 30

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats se op deze plek en vermeld erbij
    waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    De band loopt: een suizend achtergrond geluid als een kleed onder de stemmen. blz 81
    dit kan ik niet goed thuisbrengen.
    Het toeval is je vijand wantrouw het altijd. blz 135 Wij zeggen altijd, toeval bestaan niet
    Ik snap het wel maar moest wel even nadenken.

2. Ontwikkelt de verhaallijn zoals je ook verwacht? Niet heel echt, het is wel spannend maar dan op een andere manier.
    Het is ook een manier en ik blijf met heel veel plezier doorlezen.

3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden
    van het verhaal.
    Dit stoort mij totaal niet.

hans
    Bijdrager
    Post count: 75

Eerste gedeelte dat zich afspeelt in 1994 uit. Het verhaal tot nu toe deed mij sterk denken aan het boek De zomer van Kim Novak van Håkan Nesser. Dezelfde sfeer.

ranata
    Bijdrager
    Post count: 55

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Nee nog niet, het valt mij wel op dat het gewoon mooi geschreven is, veel mooie zinnen.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Nee helemaal niet, ben net over de helft maar heb nog niet echt een idee welke kant het precies op gaat, wel heb ik een vermoeden.
    Vind het wel erg boeiend geschreven, en ondanks dat het zich langzaam ontvouwt, zit ik wel echt in het verhaal. Ben heel benieuwd hoe het gaat aflopen.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Zijn mij niet heel erg opgevallen, dus stoort niet

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 327

Het boek is uit.
    Vind het traag opgang komen, maar het boek had echt iets waardoor je verder wilt lezen.
    Het is opgedeeld in drie tijden en je wordt wel nieuwsgierig naar het verloop…

Carientjetje
    Bijdrager
    Post count: 63

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Pag 21 van epub wordt gesproken over oude stobben, kende dit woord niet dus heb het moeten opzoeken en betekent boomstronken. Vind het vreemd dat zo’n ongebruikelijk woord wordt gebruikt

Niet echt eigenlijk…meer een vertelling van een gebeuren en tot nu toe weinig spanning.
    Waar ik dacht dat het spannend zou kunnen worden toen Isak in de waterput gevallen was, gebeurde dit ook niet.
    Toch boeit het boek wel.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.

Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

vangrol
    Bijdrager
    Post count: 139

Het boek heeft een aparte stijl. Soms staat er een zinnetje tussen, verteld door een alwetende verteller.
    Een citaat: ”Er jaagt iets door de put als een zwarte schaduw in al die duisternis.” Ik probeer me dan voor te stellen hoe dat eruit zal zien en dat lukt me niet zo goed in het donker.

De verhaallijn ontwikkelt zich totaal niet zoals ik verwacht had. Er zit wel spanning in en ik ben heel benieuwd hoe het afloopt.

Tot nu toe is me geen storende taalfout opgevallen. Chapeau!!!

Jacobaan
    Bijdrager
    Post count: 132

Pagina 25: “Jij begint zegt Isak. Ik begin altijd. Dat is omdat jij nooit als eerste ‘jij begint’ zegt!
    Pagina 65: ‘Geld en eten. Dat laat de aarde ronddraaien’
    Pagina 77: ‘De liefde is gevaarlijk. Je moet voorzichtig zijn, anders verdwaal je’

Nee eigenlijk niet, het is moeizaam er doorheen lezen.
    Het is een traag verlopend verhaal dat m.i. meer een roman over een misdaad is dan een thriller. Als roman bevat het fraaie karakter-, omgevings- en sfeertekeningen, maar als thriller ontbreekt het tot nu toe nog aan actie en spanning.

Stephanie Haenen
    Bijdrager
    Post count: 27

Ik ga eindelijk mee kunnen discussiëren tot mijn grote vreugde. Morgen of vannacht als iedereen aan het slapen is ga ik gelijk beginnen en hopelijk heb ik het boek dan snel uit. Het boek bleef een beetje achter bij de Belgische post. Het was haast zelf een thriller.

naddyyyyy21041989
    Bijdrager
    Post count: 24

Op pagina 94 heeft Isak het over een geheim. Dit triggert mij erg want wat is dat geheim? Daardoor wil je doorlezen. Tot nu toe echt een boek die ik vind dat goed is geschreven. Je krijgt eerst alles van vroeger te weten en dan maak je een sprong van 9 jaar. Ben echt heel benieuwd hoe het verder gaat.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.