Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 101 t/m 150 Leesclub 145: Het voorteken Het voorteken, Na het lezen #2

16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 190

De plot

Wat vind je van het plot? Was in eerste instantie op het verkeerde been gezet en dacht dat het om de moord draaide maar het draaide om het effect daarvan op de hoofdpersoon. Toen ik dat door had, kreeg het plot de juiste plek.
    Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Zoals hierboven aangegeven als je de stukjes op zijn plaatsvallen dan zie je dat het heel goed in elkaar zit, maar het is geen standaard whodunnit.
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Misschien wel een beetje, maar genoeg verrassing

Algemeen

Vond je Het voorteken een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Ja ik werd meegesleept het verhaal in en kon bijna niet ophouden met lezen niet vanwege de spanning maar meer vanuit nieuwsgierigheid. Daarom verwacht ik ook bijna het onderdeel ‘tijdens het lezen’.
    Vind je de schrijfstijl van Christoffer Carlsson prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Het leest prettig, geen moeilijke woorden, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die afhaken op de uitgebreide beschrijvingen. Het moet je liggen deze stijl.
    Stel….Christoffer Carlsson vraagt aan jou om zijn boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan hem zijn? Zijn boeken hebben het rustige, lome gevoel van een zomerdag terwijl het thema je wel aan het denken zet.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Het is wel een Scandinavische spannende roman zoals er zoveel zijn, maar het is geen klassieke oplossing van een moord, nee het is meer psychologische.
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Christoffer Carlsson mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Ik vond het een bijzonder debuut en ik geloof zeker in je ontwikkeling. Misschien een vleugje meer spanning dan komt het zeker goed. Houdt ook rekening met de promotie van je boeken dat ze meer de nadruk leggen op de psychologie van het boek, het voorteken, zodat de verwachtingen goed zijn voor de mensen die je boek kopen. Als ze verwachten dat het gaat om het oplossen van een moord dan raken ze teleurgesteld.

16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.