Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 101 t/m 150 Leesclub 145: Het voorteken Het voorteken, Na het lezen #1

16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 190

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Volgens mij draait het juist om die ontwikkeling in het boek. Het ontwikkelen tot volwassene met zulke heftige mogelijk gebeurtenissen. Je ziet het aan Isak, maar ook aan Vidar hoe hij groeit als persoon en als agent.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Isak ik herken wel wat in zijn worsteling. Niet de volwassene willen worden die je vader is/was en toch karaktereigenschappen van hem hebben geërfd. Hoe word ik mezelf?
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? In dit geval zou dat het hele evenwicht uit het boek halen dus nee.

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Het is de typisch Scandinavische stijl naar mijn idee, beeldend en beschrijvend, heerlijk loom.
    Kun je de schrijfstijl van Christoffer Carlsson specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d. Beschrijvend haast filmisch.
    Ga je na het lezen van de thriller Het voorteken de volgende boeken van Christoffer Carlsson ook lezen? Heel graag!

16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.