Home Forums Leesclub 145: Het voorteken Het voorteken, Beoordeling

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1686
    #25724 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

vangrol
    Bijdrager
    Post count: 133

Spanning: 6 punten, omdat er weinig vaart in het verhaal zat. Op het eind veranderde dat.

Plot: 6 punten, omdat die vrij onverwachts kwam en ineens snel ontrafeld werd.

Leesplezier: 8 punten, omdat de beschrijvingen van de karakters en de natuur wel erg goed gedaan waren.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat die erg prettig was en ik geboeid bleef lezen.

Originaliteit: 9 punten, omdat de hoofdlijn in het boek goed bedacht was en goed in elkaar zat.

Psychologie: 8 punten, omdat de karakterbeschrijvingen van de hoofdpersonen erg goed waren. Ook het kind Isak werd goed neergezet.

Gemiddelde beoordeling: 7,5 punten

Carientjetje
    Bijdrager
    Post count: 57

Spanning: 6 punten, omdat ik het totaal niet spannend vond.

Plot: 7 punten, omdat het niet geheel verrassend was dat de verkeerde man opgesloten was.

Leesplezier: 9 punten, omdat het boek wel boeide, nieuwsgierig hoe de levens verliepen en wát uiteindelijk de reden was hoe en waarom men tot de oplossing kwam .

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het leven van de hoofdpersonen werden wel heel erg uitgediept.

Originaliteit: 7 punten, omdat was nou niet zo origineel dat ik er ondersteboven van was.

Psychologie: 9 punten, omdat de ontwikkeling van de hoofdpersonen uitgebreid en duidelijk naar voren kwam.

Gemiddelde beoordeling: 7.5

Kristelwerkx
    Bijdrager
    Post count: 7

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: 7 punten, omdat er toch wel een verwachting in zat

Plot: 8 punten, omdat het toch verraste

Leesplezier: 7 punten, omdat het uiteindelijk geen slecht boek is.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat er zeker verbetering in zit. Je voelt als het ware dat hij zoekende is.

Originaliteit: 7 punten, omdat er toch een uniek element in zat.

Psychologie: 8 punten, omdat de problemen van de hoofdpersonages echt wel goed in de verf werden gezet.

Gemiddelde beoordeling: 7,3 punten

Omaatjuh
    Bijdrager
    Post count: 99

Spanning: 4 punten, omdat de spanning pas voelbaar was ruim over de helft van het boek.

Plot: 8 punten, omdat de lezer eerst op het verkeerde been gezet wordt en dan ineens blijkt er een andere verdachte te zijn.

Leesplezier: 5 punten, omdat ik de helft van het verhaal soms saai vond.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat begrijpelijk te lezen is. Geen moeilijke woorden.

Originaliteit: 5 punten, omdat er meer verhalen zijn zoals deze.

Psychologie: 8 punten, omdat de twee hoofdpersonen uitgroeien van onervaren / kind naar personen met levenservaring en wijzer zijn geworden.

Gemiddeld: 35 : 6 = 5.9

Nel
    Bijdrager
    Post count: 30

Spanning: 6 punten, omdat er niet echt heel veel spanning inzat, alleen op het einde een beetje.

Plot: 7 punten, omdat ik het een beetje zag aankomen.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik het met veel plezier gelezen heb en er mooie karakters inzaten.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het boek prettig leest, heel langzaam met mooie zinnen en goed te volgen.

Originaliteit: 7 punten, omdat het een thriller heet te zijn en voor mij persoonlijk dit niet echt was.

Psychologie: 8 punten, omdat het verhaal goed in elkaar zit en een aantal karakters prachtig beschreven worden
    dit vond ik heel menselijk en levensecht.

Gemiddelde beoordeling: 44 punten is 7,3

Jolanda
    Bijdrager
    Post count: 93

Spanning 6 weinig spanning op het einde pas.
    Plot 6 wel verrassend maar niet echt spectaculair.
    Leesplezier 6 het boek had niet vanaf het begin mijn volle aandacht.
    Schrijfstijl 6 te makkelijk te simpel.
    Originaliteit 6 een boek als zovelen.
    Psychologie 6 Karakters waren wel aardig in beeld maar verder vond ik weinig terug in het verhaal.

Gemiddelde beoordeling een 6

Jacobaan
    Bijdrager
    Post count: 115

Spanning:

6 punten, weinig spanning aanwezig zeker in het begin. Niet gewend van een Scandinavische thriller

Plot:

6 punten, ik doorzag het plot, te vanzelfsprekend

Leesplezier:

6 punten, ontzettend traag verlopend verhaal zeker in het begin.

Schrijfstijl:

8 punten, het bevat fraaie karakter-, omgevings- en sfeertekeningen. De personengalerij is mooi beschreven met veel gevoel en empathie.

Originaliteit:

7 punten, het is één van de vele dezelfde soort boeken

Psychologie:

7 punten, De hoofdpersonages Isak en Vidar ontplooien zich op persoonlijk vlak naarmate het verhaal vordert. Ik herken in hen wel groeiende personen.

Gemiddelde beoordeling: 40 punten : 6 = 6,7

ranata
    Bijdrager
    Post count: 47

Spanning: 7 punten, omdat het meer onderhuidse spanning was, al werd het op het einde wel spannend , maar het had gewoon een andere spanning

Plot: 7 punten, omdat het mij toch wel verraste, je had een bepaald idee en dat werd toch anders.

Leesplezier: 8 punten, omdat het gewoon een fijn boek was om te lezen

Schrijfstijl: 8 punten, omdat ik zijn schrijfstijl heel erg fijn vond, hij boeide mij gewoon gelijk, waardoor je bleef lezen, ook al was dat niet door nagelbijtende spanning

Originaliteit: 7 punten, omdat het gewoon goed in elkaar zat, en net even wat anders was

Psychologie: 8. punten, omdat hij de personages zo menselijk maakte dat je bepaalde keuzes snapte
    zo kom ik op een 7,5

sunnie031
    Bijdrager
    Post count: 155

Spanning: 5 punten, omdat de spanning me niet vast greep

Plot: 7 punten, omdat deze deels verrassend was

Leesplezier: 7 punten, omdat het verhaal me toch genoeg boeide om verder te willen lezen

Schrijfstijl: 6 punten, omdat deze voor mij af en toe wat saai overkwam

Originaliteit: 7 punten, omdat ik me kan voorstellen dat rechercheurs blijven zitten met opgeloste zaken

Psychologie: 7 punten, omdat deze wel uitgewerkt was bij de personages

Gemiddelde beoordeling: 6.5 punten

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 320

Spanning: 5 punten, omdat het niet echt een spannend boek was. er zat pas op het eind wat spanning in.

Plot: 6 punten, omdat ….het plot goed uitgewerkt is.

Leesplezier: .6. punten, omdat nadat ik in het boek zat, was het een leuk boek om te lezen. .

Schrijfstijl: .6. punten, omdat de schrijver mooie zinnen en beschrijvingen gebruikt.

Originaliteit: ..5 punten, omdat het verhaal opzich niet uiterst origneel is maar de uitwerking is wel goed.

Psychologie: ..7 punten, omdat Dankzij Vidar die aan zichzelf en het team twijfelt in het verleden en daar eigenlijk gek van wordt zorgt ervoor dat de psychologie in het boek goed is.

Gemiddelde beoordeling: .5.8 afgerond 6. punten

Grietje
    Bijdrager
    Post count: 82

Spanning 6 omdat er wel spanning in zat alleen niet die je van een thriller verwacht.

Plot 6 omdat hij niet echt naar voren kwam.

Leesplezier 7 omdat ik het verder met veel plezier gelezen heb.

Schrijfstijl 7 omdat hij vlot leest.

Originaliteit 7 omdat je nu meer bezig bent wat een zaak met het leven van de rechercheur doet.

Psychologie 7 omdat net wat ik hierboven al schreef je bent meer bezig met hoe Vidar en Isak deze
    zaak in hun leven een plaats geven.

Gemiddelde cijfer 6,5

hans
    Bijdrager
    Post count: 62

Spanning: 9 punten, omdat het een ander soort spanning is. Voor mij persoonlijk goed maar ik begrijp het als anderen het geen echte thriller vinden.

Plot: 9 punten, omdat het een boeiend verhaal was hoe het leven van een aantal personen ingrijpend veranderd na een daad.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik plezier had aan het lezen.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het prettig lezen was.

Originaliteit: 10 punten, omdat in iets meer dan 400 bladzijden het leven van een aantal personen uitgebreid wordt beschreven op een manier die ik nog niet zoveel heb gezien.

Psychologie: 10 punten, omdat de betrokkenen allemaal psychologisch lijden onder de moord.

Gemiddelde beoordeling: 9,2 punten

naddyyyyy21041989
    Bijdrager
    Post count: 12

Spanning: .9 punten, omdat je door wil lezen en je wil weten hoe en wat

Plot: .8. punten, omdat begint gelijk zeer interessant

Leesplezier: .8,5 punten, omdat moeilijk weg te leggen

Schrijfstijl: 8,5 punten, omdat makkelijk te lezen

Originaliteit: 9 punten, omdat had zoiets nog niet gelezen

Psychologie: .8. punten, omdat je wil weten hoe het met Isak afloopt word hij net als zijn oom?

Gemiddelde beoordeling: .8,5. punten
    Een echte aanrader om te gaan lezen

Stephanie Haenen
    Bijdrager
    Post count: 27

Spanning: 6 punten, omdat het in begin niet zo spannend was.

Plot: 8 punten, omdat het goed uitgewerkt is.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik veel leesplezier aan het boek heb gehad.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat ik het heel makkelijk leesbaar vind.

Originaliteit: 8 punten, omdat het niet zo een verhaal is dat je weer eens leest maar dan anders. Het was toch best wel uniek.

Psychologie: 7 punten, omdat de karakters toch wel evolueren.

Gemiddeld: 45 : 6 = 7,5

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.