Home Forums Leesclub 121: Het tuinfeest Het tuinfeest, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1408
    #21948 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

karanina
    Bijdrager
    Post count: 31

Cover: Het meest opvallende aan de cover vind ik wel de ogen van het meisje. De afbeelding sluit goed aan op de flaptekst waarin al wordt gezegd dat er een meisje dood wordt aangetroffen. Ook past de cover goed bij de titel. Het is duidelijk dat het meisje in een tuin ligt.
    Auteur: Ik ken Bettie Elias niet. Pas bij de inschrijving voor deze leesclub kwam ik erachter dat zij een Vlaamse auteur is. Ik ben benieuwd.
    Verwachting: Hoewel de flaptekst al heeft verraden dat het boek gaat over de dood van Laura, verwacht ik een spannend verhaal en de nodige leugens die worden achterhaald en uiteindelijk naar de dader leiden.

Alex Van Damme
    Bijdrager
    Post count: 45

Cover: Onze oudste (17) vond de cover heel mooi, wat wel iets wil zeggen want hij leest niet. Ik vind de cover supermooi. Een mooi beeld van een jongedame in het gras, droomt ze met haar ogen open of is ze dood. Wat me wel stoort is de blauwe rug van het boek, dat had lichtgroen mogen zijn. Het blauw doet afbreuk aan het zachte van de cover.
    Auteur en verwachting: ik mocht voor de kinderjury (KJV.be) Dicher bij de maan lezen en dat boek is me bijgebleven. Ik ken de auteur, ik vind haar schrijfstijl wel aangenaam. Ik verwacht geen vrolijk boek maar wel een super mooi boek.

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 185

Helaas, heb het boek nog niet binnen. Hoop dat het vandaag komt.
    Vraagje past het in de brievenbus of komt het met de pakketpost??

Cindy
    Bijdrager
    Post count: 51

Cover: Een meisje in het gras, in eerste instantie bij een snelle blik doet het lieflijk en dromerig aan, maar haar blik spreekt dat tegen als je beter kijkt. Ik vraag me af wat er in haar hoofd omgaat. De kleur van haar ogen is prachtig. Doordat de cover verder rustig qua kleur is en op de achtergrond vervaagt is het en sprekende en gelijkertijd rustige cover die ik zeker zou hebben opgepakt in de winkel. De blauwe rug is jammer, die komt zo hard over ten opzichte van de voor en achterkant.

Auteur: Ik ken de auteur nog niet, maar dat maakt mij alleen maar nieuwsgierig. Dit lijkt mij een uitgelezen kans om kennis met haar schrijfstijl te maken.

Verwachting: Ik ben enorm nieuwsgierig naar het verhaal dat achter de dood van Laura schuilt. Ik merk dat ik gelijk aan het nadenken ben en ik wil gewoon meer weten. Ik hoop dat het verhaal me echt meeneemt, dat ik op het puntje van mijn stoel zit en niet wil stoppen met lezen. Dat het verhaal me raakt ( en dat mag op allerlei manieren met verschillende emoties zijn)

spoekey
    Bijdrager
    Post count: 49

Cover: Wat gelijk op valt is het meisje in het gras wat je aankijkt. Je weet niet of ze dood of levend is. Dat maakt de voorkant een beetje mysterieus. Verder is het moeilijk te bepalen voor mij want ik lees het ebook.

Auteur: Ik ken de auteur niet, dus ben benieuwd.

Verwachting: Wat ik heb gelezen op de achterkant van het boek ga ik ervan uit datt het een spannend maar ook een emotioneel boek is.

Francis
    Bijdrager
    Post count: 52

Cover: Ik vind het een mooie rustig cover, het past bij de tekst achter op de flap. Het levensloze meisje dat in het gras ligt. Wat is er met haar gebeurd?

Auteur: Ik ken de auteur niet, maar ben benieuwd naar haar schrijfstijl.

Verwachting: Ik verwacht een spannend verhaal als ik de achterflap lees. Ik ben benieuwd naar de zoektocht van Tessa, en wat zij zal ontrafelen.

Mireille Muls
    Bijdrager
    Post count: 40

cover : De grote starende blauwe ogen vallen meteen op, de zachte achtergrondkleuren passen er perfect bij.

Auteur: Dit is het eerste boek dat ik van deze auteur lees.

Verwachting: Ik hoop op een heel spannend meeslepend verhaal dat goed opgebouwd is en met een verrassend einde.

biancam73
    Bijdrager
    Post count: 22

cover:

De ogen van het meisje vallen het meeste op, mooi blauw met een speciale blik waarvan we nog niet weten wat die gaat betekenen. Verder erg rustig, geeft nog niks prijs.

Auteur:
    Kan me niet herinneren al iets van haar gelezen te hebben, dus ben erg benieuwd hoe ze schrijft. Leuke foto ook op de achterkant van haar

Verwachting

Na de flaptekst gelezen te hebben belooft het een goed boek te worden. Hoop op een meeslepend spannend verhaal

Jolanda
    Bijdrager
    Post count: 65

Cover: Die nietszeggende ogen. Geen emotie, blijdschap of verdriet te herkennnen.

Auteur: Ik heb nog nooit wat van haar gelezen of gehoord te hebben van haar. Ben heel benieuwd.

Verwachting: Een boek met veel spanning, emotie en pas een ontknoping op het eind.

BeJa
    Bijdrager
    Post count: 33

Cover: Mooie cover,beetje dromerig

Auteur: Ik heb nog nooit van de auteur gehoord,dus ik ben erg benieuwd!

Verwachting: Een spannend verhaal met diverse wendingen

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 185

Ja gelukkig, vandaag is het boek ook bij mij binnen gekomen.

Cover:
    Mooie rustige cover. Het meisje lig daar in gedachten. Niet iets fijns te
    bedenken zo te zien.

Auteur:
    Heb nog nooit iets van Bettie Elias gelezen. Ben erg benieuwd naar haar
    schrijfstijl.

Verwachting: Ik verwacht een héél spannend boek.

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 293

Mooie zomerse cover met een jong meisje dat in het gras ligt met open ogen.
    Dit is haar thrillerdebuut las ik dus een nieuwe auteur voor mij.
    Na de flaptekst gelezen te hebben verwacht ik een mooie psychologische thriller.

Blondieee_
    Bijdrager
    Post count: 2

Je moet tekenen voor ontvangst, het komt met de pakketpost.

Rietje
    Bijdrager
    Post count: 28

Cover:
    Omdat ik het e-boek lees heb ik de cover online bekeken. De voorkant ziet er lieflijk uit, een jong meisje ligt in het gras. De omgeving erachter is vaag. Ik vind de cover mooi, het ziet er niet uit als een thriller.
    Auteur:
    De voor mijn nog onbekende Bettie Elias heeft veel kinderboeken geschreven, ik verwacht dat het boek daardoor makkelijk leesbaar is.
    Verwachting:
    Ik verwacht een fijn leesbaar en meeslepend verhaal waarbij ik niet teveel hoeft na te denken. Ook hoop ik dat er genoeg spanning in zit.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.