4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 63

Cover: wauw als dit je niet opvalt in de boekenwinkel weet ik het ook niet meer. Mijn man zag het boek en zei jakkes net echt een bebloed pakket voor je aangekomen en ja ik wad het wel met hem eens. Vond het ook eng het deed me direct denken aan seven waar Brad Pitt het pakket krijgt met het hoofd van zen vrouw in is me altijd bijgebleven door de originaliteit en angst die er vanaf straalde. Denk dat de barcode ook een betekenis heeft misschien iets met dossier van de psychiater. De gevarendriehoek heeft iets van pas op gevaarlijk of er zit iets in dat je kan doden of er zit iets dood in. Achterkant leuke beknopte beschrijving waar het boek over gaat en beknopte beschrijving van de schrijver. Verwachtingsvol quote van Coben zelf groot thriller auteur. Quotes over andere boeken mogen voor mij weggelaten worden.
    De auteur:al lang wou ik een Fitzek lezen maar er waren altijd andere boeken die uitkwamen of die ik net aan het lezen was, ik ging zeker het joshua profiel lezen,heb het e-boek maar staat nog steeds op mijn tbr lijstje. Maar ik weet dat hij een groot en geliefd schrijver is en daarom leek deze leesclub me ideaal om nu eindelijk een boek van hem te gaan lezen. Super bedankt thrillzone. Ik verwacht veel van hem.
    Verwachtingen:met zulk een beroemd auteur kan je al niet anders dan hoge verwachtingen hebben. Ook waarover het boek gaat de psychiater aan de andere kant angstig en met trauma maakt me nieuwsgierig hoe zij hiermee zal omgaan. De kapper klinkt eng kapt hij lichaamsdelen af of is hij gewoon een haar kapper of heeft hij iets met haar. Wat zit er in het pakket waarom komt de buurman het niet halen. Ik wil antwoorden en ben dus heel benieuwd en vol van verwachtingen over dit verhaal en de personages van deze auteur.

masc
    Bijdrager
    Aantal berichten: 30

Cover: De voorzijde van het boek toont een label op een achtergrond van verpakkingspapier met een hoop bloedspetters er op. De titel is groot weergegeven, maar de naam van de schrijver, de vermelding De nummer 1 thrillerauteur uit Duitsland en nog enkele andere vermeldingen zijn allemaal in bijna even grote letters geschreven, waardoor je bijna over het hoofd zou zien dat dit een boek van Sebastian Fitzek is. De achterzijde van het boek is in 2 delen verdeeld: Bovenaan korte inleiding tot het boek met reacties van Harlan Coben en Trouw over voorgaande boeken van Fitzek; Onderaan een kort woordje over de schrijver en zijn foto. De cover van dit boek kan me helemaal niet bekoren. Ik vind hem niet mooi: sombere kleuren, een drukke layout en te veel bloedspetters. Ik denk niet dat ik naar dit boek zou grijpen, mocht het niet van Sebastian Fitzek zijn.

Auteur: Het eerste boek dat ik van Sebastian Fitzek las, De gijzeling, kreeg ineens eens plaatsje in mijn top 10. Laaiend enthousiast was ik over dit boek. Vrienden en familieleden werden door me overtuigd dit boek ook lezen. Nadien heb ik nog vele andere boeken van Fitzek gelezen, maar met wisselend succes. Mijn waarderingen durven nog al eens verschillen. Ze schommelen wel steeds tussen 3 en de 5 sterren, wat op zich een mooie score is, maar meestal zijn mijn beoordelingen over een schrijver eerder gelijklopend en dat heb ik dus niet bij deze schrijver. Sebastian Fitzek brengt me van de wijs: zijn boeken, hun plots en ook mijn reacties en gevoelens hier over. Hij weet me telkens weer opnieuw te verbazen, te prikkelen. Benieuwd hoe ik dit boek ga ervaren.

Verwachting: Dit is een boek van de hand van Fitzek, dus de verwachtingen liggen zeer hoog. Ik verwacht een thriller die in je kleren en in je hoofd kruipt en waar je een deel van je nachtrust aan verliest.

sillyruns
    Bijdrager
    Aantal berichten: 141

Ik sluit graag aan met mijn eigen (bibliotheek) exemplaar. Komende dagen start ik met lezen. Ik ben nu nog bezig in Koorts van Deon Meyer.

cover

Omdat het een bibliotheekexemplaar is, is de kaft verhard. Dit maakt dat het effect van een pakketje in je handen hebben minder is dan als je de zachte variant in handen hebt. De cover roept een gevoel van onbehagen op. De bloedvlekken. Het uitroepteken dat op gevaar duidt. De tekst op de achterzijde maakt nieuwsgierig. Wat zou er in het pakket zitten? Ondanks dat het boek niet “dik” lijkt heeft het toch ruim 300 bladzijden.

auteur
    Na het Joshua profiel en Passagier 23 had Fitzek er een fan bij.

verwachting Ik verwacht een ijzingwekkend verhaal. Vol angst. Omdat ik vermoed dat eenmaal begonnen het boek niet meer weg te leggen valt wacht ik nog heel even met beginnen….

Sylvia ten Hove
    Bijdrager
    Aantal berichten: 23

@Sillyruns: wat leuk dat je het biebexemplaar op tijd hebt kunnen bemachtigen!

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.