15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2086

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen. 

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

EliJos
    Bijdrager
    Aantal berichten: 77

Cover
    De cover verraad al dat het een spannend boek gaat worden met e bloeddruppels op (wat er uitziet als) een pakket incl adres label. Leuk gedaan, ook zo met een uitroepteken dat het een thriller is. Maakt nieuwsgierig!
    <Auteur
    Echt een verwachting heb ik niet bij de auteur omdat ik nog niets van hem heb gelezen en zelfs nog nooit van hem heb gehoord. Maar dan lees ik Nummer 1 thrillerauteur dan verwacht je toch wel een lekker spannend boek, zo ook na de opmerking van collega auteur Harlan Coben ; Fitzeks thrillers benemen je de adem en zitten vol spectacularie wendingen’.. oké, verwachtingen zijn gekweekt 🙂
    Verwachting
    Eigenlijk vind ik het ergens jammer dat ik nu stiekem wel heel wat verwacht van dit boek. Ik denk dat het een boek is wat je niet snel los zal laten en wat ik (hopelijk) in één ruk uit zal (willen) lezen. Kan niet wachten om te beginnen met lezen….

mariannetje1968
    Bijdrager
    Aantal berichten: 15

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek. woww wat is die cover toch onwijs vet! Ziet eruit als een “echt” pakketje maar dan die bloed spetters overal, een afgehakte vinger/oor…..erger?

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur. Ik verwacht van deze auteur een superspannend boek omdat ik al een flink aantal van zijn boeken heb en hij nooit teleurstelt!

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek? Het verhaal….lijkt me echt in mijn hoofd, nu al waargebeurd kunnen zijn. Ik neem regelmatig pakketjes voor de buren aan, wat als ik de buren maar niet zie verschijnen en ze doen ook al niet open als ik het ze wil brengen? Het ligt maar te wachten in de gang met vage bloedspetters lijkende vlekken…..zal ik?…..nee dat kan ik niet maken….of toch?….stel er is wat gebeurd met de buren en dan dat bloed, misschien moet de politie wel ingeschakeld worden naar aanleiding van de inhoud van dit met bloedbespatte pakket….. whoehoee ik heb er zin in!!!

Annemie S
    Bijdrager
    Aantal berichten: 55

Hoewel ik nog niet in het bezit ben van het boek, kan ik wél al de ‘Vóór het lezen – vragen’ beantwoorden :

Cover :
    Hier is over nagedacht, elk detail lijkt wel een verwijzing te hebben :
    1. ‘De foto’ op zich verwijst naar de ‘titel’.
    2. ‘De bloedvlekken’ naar ‘het genre’.
    3. ‘De gevarendriehoek’ naar de spanning, onrechtstreeks mijn hart.
    4. ‘De streepjescode’ zal vast ook nog wel naar iets verwijzen, ‘de inhoud’ of ‘de spanning’?

Auteur :
    Ik ken Fitzek als auteur van reeds eerder gelezen boeken. Ik hou van zijn schrijfstijl, vind zijn verhalen boeiend, steengoed, en ‘uit de slaap houdend’. Bij het lezen van de korte inhoud was dan ook mijn eerste gedachte : ‘ Hij doet het wéér’ en ‘ Deze wil ik’ correctie ‘Deze móet ik’ !

Verwachting :
    Hoog, dat zijn mijn verwachtingen van dit boek, méér nog dan Fitzek’s andere nog te lezen boeken. Grandioos boek moet dit zijn. De titel alleen al trok mijn volle aandacht, en al helemaal na het lezen van de korte inhoud.

Tot ik het boek echt in de bus zal horen vallen staan mijn ogen op stokjes en alle andere zintuigen op scherp! Als dat maar goed komt.

P.S Ik vond intussen al wel een boekdetail van de eerste 28 blz. En wel op deze link
    https://www.eci.be/boeken/het_pakket-sebastian_fitzek-9789044352245?gclid=CjwKEAjwsqjKBRDtwOSjs6GTgmASJACRbI3fEn6ysCNJFdsG4ruJpqt2Sfcc_1IUGrM7WxfPKjsh1xoC5anw_wcB

Marjon
    Bijdrager
    Aantal berichten: 166

Het pakket is op de mat geploft vanmorgen.

cover: Bloederig en net echt. Je zou bijna gaan kijken of je zelf bloed aan je handen hebt. Dit boek is zeer opvallend en in de boekhandel niet te missen.

auteur: De ervaring heeft inmiddels geleerd dat Fitzek weet wat spanning is en hoe je dat op moet bouwen.

verwachting: Als dit geen spannend boek is, eet ik hem op als ik hem uit heb!

Saskia
    Bijdrager
    Aantal berichten: 197

Cover: Je zou het boek nadat het uitgepakt is bijna opnieuw gaan uitpakken. Met die barcode en titel ziet het eruit als een etiket op een postpakket. Ook het kartonkleurige papiertje onder het etiket geeft die illusie. Maar de inhoud schijnt gevaarlijk te zijn. We worden gewaarschuwd middels een gevarendriehoek met een uitroepteken. De bloeddruppels op het pakketje versterken het idee van naderend gevaar. Zou ik het wel overleven als ik dit pakketje open? Of misschien is het openslaan van het boek wel gevaarlijk. Mijn fantasie holt weer eens alle kanten op. Wacht! Dit is toch geen tweedehandspakketje? Heeft iemand het al eerder stiekem geopend? En werd hij of zij meteen op bloederige wijze gestraft?
    NU draai ik het boek om en lees de achterkant.
    Jeetje! Er wordt me gevraagd of ik het pakket ( boek?) wel durf te openen.
    Nu ja! Ik durf amper meer verder te lezen.
    Eerst een kopje thee…..
    Oké voldoende moed verzameld.
    Ja een doodsangstig slachtoffer. Ik voel met haar mee. Ik krijg nu al hartkloppingen. En dan moet ik het boek nog (durven) openslaan.

Auteur en verwachting boek: Vorig jaar las het Joshuaprofiel op e-book. Nagelbijtend heb ik het boek verslonden. Geen moment viel de spanning stil.Ik was helemaal onder de indruk. Het leek wel een ritje in de achtbaan.
    Natuurlijk verwacht ik weer een zelfde soort ervaring. Ik ben bang dat die nog overtroffen gaat worden. Ik hoop daar in ieder geval op. Naast een achtbaan ga ik ook nog doodsangsten uitstaan. Ik ben namelijk vrouw en heb natuurlijk ook wat minder leuke ervaringen opgedaan. Gelukkig ben ik alleen gestalkt en bedreigd. Maar ik zie ruimschoots veel identificatie mogelijkheden. Ik hoop dat ik hierna nog kan slapen…

roboos
    Bijdrager
    Aantal berichten: 95

Cover:
    Opvallende cover, die op een echt pakket lijkt. De bloedspetters maken wel duidelijk met wat voor genre je hier te maken hebt.

Auteur:
    Ik heb vrij veel boeken van Sebastian Fitzek gelezen en al vanaf het begin met De Therapie ben ik een fan.

Verwachting:
    Ik verwacht wederom een spannende psychologische thriller, zoals je dat van Fitzek gewend bent.

Alice1812
    Bijdrager
    Aantal berichten: 147

Cover: De cover van het boek ziet er spannend uit. Het lijkt op een pakketje met bloed erop, het maakt gelijk erg nieuwsgierig!

Auteur: Ik heb eerder twee boeken van Fitzek gelezen maar ben toch afgehaakt, ben erg benieuwd of hij mij nu wel blijvend fan kan maken!

Verwachting: Ben erg benieuwd of we er achter komen hoe Emma is weten te ontsnappen aan de Kapper en natuurlijk van wie het pakketje komt en of het echt voor haar bestemd is…

Those who don't believe in magic will never find it.

LJ1976
    Bijdrager
    Aantal berichten: 61

Boek ontvangen vandaag!

Cover:
    Het is net een echt pakket, de sluiting met plakband, barcode. Wel een gevaarlijk pakket gezien de driehoek en de bloeddruppels.

Auteur:
    Heb een aantal boeken gelezen van Sebastian Fitzek. Ik verwacht een wederom een psychologische spannende thriller, waarin je wilt blijven lezen mede door zijn prettige schrijfstijl.

Boek:
    Verwacht een boek met veel spanning, tempo en plotwendingen. En natuurlijk misleiding. Dus mijn verwachting is hoog, hoop dat Fitzek zichzelf weer overtreft.

I'm a bibliophile.... Relax...., it just means I love books!

Helma
    Bijdrager
    Aantal berichten: 33

Zojuist het boek uit de brievenbus gevist!

Cover:
    Ziet er uit als een pakketje, maar de bloedspetters voorspellen niet veel goeds. Titel is duidelijk, naam van de schrijver bescheiden. Het is een cover die opvalt in de boekwinkel. Op de achterzijde de auteursfoto met een beknopte bio. De quotes van over eerdere boeken van Fitzek vind ik persoonlijk nooit zo nodig. Wel handig dat er een korte omschrijving van het verhaal op staat.

Auteur:
    Ik heb al eerder boeken van Fitzek gelezen, dus ik verwacht en hoop dat zijn schrijfstijl onveranderd is gebleven. En dat hij zoals gebruikelijk een bijzondere twist aan het verhaal geeft.

Verwachting:
    Een psychologische thriller waarin we er hopelijk achter komen wie De Kapper is, wat er in het pakket zit en dat natuurlijk met een bijzondere twist op het eind.

Sylvia ten Hove
    Bijdrager
    Aantal berichten: 23

Ook ik heb het pakket ontvangen! Mijn man moest wel lachen toen hij zag dat er uit het pakket ‘Het pakket’ rolde!

Cover: De voorkant ziet er letterlijk uit als een pakket, kartonachtig en compleet met streepjescode. De bloedvlekken en het de driehoek met het uitroepteken laten zien dat het om een thriller gaat. ‘De nummer 1 thrillerauteur uit Duitsland’ in bloedrode letters. Wat het BHN nummer betekent weet ik niet. QTY betekent waarschijnlijk quantity. Ik word steeds nieuwsgieriger naar de inhoud van het pakket!
    Op de achterkant een korte flaptekst die me nieuwsgierig maakt, korte info over de auteur. Er wordt gesproken over zijn psychologische thrillers. Daardoor verwacht ik goed uitgewerkte personages.
    De aanbevelingen van Harlan Coben en Trouw vind ik leuk maar die van Harlan Coben lijkt erg algemeen, niet over dit specifieke boek en de aanbeveling van Trouw gaat over een ander boek van Fitzek. Dat vind ik eigenlijk wel raar als er dan zo’n aanbeveling over een ander boek op deze cover staat. Je ziet het wel vaker, maar ik zou het logischer vinden om dan iets te zeggen over het boek dat je in handen hebt.

Auteur: Ik moet bekennen dat ik deze auteur nog helemaal niet ken. Het was me wel opgevallen dat er veel positieve recensies en verhalen de ronde doen over deze auteur waardoor ik al wel het een en ander over hem gehoord had. Toen ik daarna zag dat er een leesclub kwam over het boek van deze auteur was ik dus wel meteen enthousiast. Door de positieve verhalen wilde ik zo en zo al iets van hem gaan lezen.

Verwachting: Ik verwacht een bloedspannend boek met mooi uitgewerkte personages. Ik hoop echt een voor mij nieuwe, geweldige schrijver te ontdekken!

kadus
    Bijdrager
    Aantal berichten: 7

Cover:
    Thematisch kan het bijna niet beter worden lijkt me… Perfect het pakketje dat je verwacht bij het verhaal. De spanning en het bloed druipen ervan af, bijna letterlijk. Het is vreemd te merken dat ik zelf bij het zien van de cover al het idee krijgt dat als ik het pakje open ik het één en het ander over me heen zal krijgen. Toen ik hem onlangs in de boekenwinkel zag liggen werd mijn aandacht er echt naartoe gezogen.

Auteur: Fitzek is alles behalve een onbekende voor mij, dit gaat mijn derde van hem worden. Niettegenstaande dat ik weinig lees van Duitse auteurs ga ik ervan uit dat hij de titel misdaadkoning van Duitsland meer dan waard is. Fitzek heeft voor mij tot nu toe nog niet ontgoocheld en ik verwacht dat hij dat met dit boek ook totaal niet zal doen, al vraag ik me af of hij er zal in blijven slagen zichzelf te blijven overtreffen, wat hij tot nu telkens opnieuw deed.

Verwachtingen : Zeer hoog, gespannen. Uit Fitzek zijn vorige boeken heb ik geleerd dat hij onder de huid kan kruipen met zijn personages en daar hou ik ontzettend van. Het feit dat dit verhaal ook nog eens zomaar uit het leven kan gegrepen zijn draagt alleen maar bij bij de hoge verwachting. Wie neemt er nu eens geen pakje aan voor de buren? En wie is er niet nieuwsgierig naar wat de buren nu weer in ontvangst mogen nemen? Ook heb ik een zwak voor alles wat met psychologie te maken heeft dus ben in het bijzonder ( misschien een beetje te kort door de bocht ) benieuwd hoe het vermoedelijke hoofdpersonage met deze situatie om zal gaan, zeker in getraumatiseerde toestand.
    En nu stop ik met schrijven, ik wil de verwachtingen ingelost zien, en beginnen lezen, nu…

kadus
    Bijdrager
    Aantal berichten: 7

De aanbevelingen van Harlan Coben en Trouw vind ik leuk maar die van Harlan Coben lijkt erg algemeen, niet over dit specifieke boek en de aanbeveling van Trouw gaat over een ander boek van Fitzek. Dat vind ik eigenlijk wel raar als er dan zo’n aanbeveling over een ander boek op deze cover staat. Je ziet het wel vaker, maar ik zou het logischer vinden om dan iets te zeggen over het boek dat je in handen hebt.

Op zich natuurlijk niet zo heel vreemd dat de aanbevelingen over eerder geschreven boeken gaan, meestal worden die namelijk geschreven voor het ter perse gaan 😉 Maar ik snap volkomen wat je wil zeggen, ik denk dan vaak, lap dan moet die ook nog op mijn NTL stapel komen 😉

honingbol
    Bijdrager
    Aantal berichten: 51

De cover vind ik leuk gemaakt. Niet perse een echt lijkend pakket (al ben ik de enige die dat vindt geloof ik 😉 ) maar wel goed gemaakt. Ik zou het zeker oppakken in de winkel, ook omdat de bloedvlekken mijn aandacht zouden trekken. Wat is daarmee aan de hand, waarom pakketjes met bloed? Het maakt mij dus in ieder geval nieuwsgierig!

Over de auteur heb ik niet zo heel veel verwachtingen. Ik heb nog niet eerder iets van Fitzek gelezen, maar hij staat al heel lang op mijn wensenlijst. Ik hoor er goede verhalen over, het schijnt een geweldige schrijver te zijn. Nu kijken of hij die verwachtingen wel waar gaat maken.

Qua boek verwacht ik een echt spannend (nagelbijtend spannend!) verhaal. Eentje die je meezuigt in het boek, maakte dat je het niet meer aan de kant wil leggen en ervoor zorgt dat je ‘s nachts niet durft te gaan slapen. Ik ben heel benieuwd en zal voor alle zekerheid maar overdag beginnen met lezen!

ingebrunn
    Bijdrager
    Aantal berichten: 210

Het pakket: Een opvallende cover wat meteen mijn aandacht heeft. Het lijkt op een pakketje en door het bloed wat erop zit ben ik reuze benieuwd wat er nu in zit

Schrijver: voor mij nog totaal onbekend wat het lezen juist weer erg leuk maakt

Verwachting: Ik verwacht een spannende thriller met een hele sterke verhaallijn

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.