15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2086

Vragen ThrillZone leesclub Het pakket

Na het lezen #1

Het onderdeel Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeel Beoordeling geopend.

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

De auteurs

1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    2. Het pakket is de 14e thriller van Sebastian Fitzek. Ga je de vorige en volgende boeken van hem ook lezen?

Helma
    Bijdrager
    Aantal berichten: 33

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Emma evalueert wel. Na de verkrachting is ze verandert in een uiterst angstige, labiele vrouw die twijfelt aan haar eigen waarnemingen en dat wordt gedurende het verhaal steeds erger. Ze zakt dus eigenlijk psychisch steeds verder weg. Langzamerhand probeert ze haar angst weer te overwinnen en de eerste stap is als ze op onderzoek naar de buurman gaat. Pas helemaal op het laatst vecht ze echt terug. In de andere karakters zie ik verder niet zo veel gebeuren.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Dat is lastig kiezen, maar ik ga toch voor Emma omdat je zo enorm met haar meeleeft en hoopt dat alles weer goed met haar komt. Maar ook Konrad vind ik als persoon interessant: een heel bijzondere man!

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Nee, helemaal niets. Iedereen heeft zijn eigen rol en op het eind wordt alles duidelijk en weet je waarom ze zijn zoals ze zijn. Ik zou het zelf niet zo kunnen verzinnen.

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Fitzek heeft zijn geheel eigen schrijfstijl met veel cliff hangers en een originele plottwist. En dat is precies wat je van een thriller verwacht. Ik vond de plottwist iets minder spectaculair dan bijvoorbeeld in Passagier 23, maar evengoed verrassend.

Het pakket is de 14e thriller van Sebastian Fitzek. Ga je de vorige en volgende boeken van hem ook lezen?
    Ik heb Passagier 23 gelezen, maar zijn andere boeken staan nog hoog op mijn verlanglijstje. Dus ja, dat ben ik zeker van plan.

Annemie S
    Bijdrager
    Aantal berichten: 55

1. Ik had een beetje mijn bedenkingen bij het ‘genezingsproces’ van Emma’s trauma. Noodgedwongen kon ze niet anders dan opnieuw haar huis uit te gaan, immers ze was alleen thuis, en ze vertrouwde niemand meer. Maar dat ze dit nu helemaal zonder hulp alsnog heeft gekund, vond ik – in vergelijking met de ernst van haar fobie- toch wel wenkbrauw trekkend. En om hier dan meteen verder even op in te gaan, die ontbrekende hulp werd haar dan wel aangeboden op het laatst, maar dat had dan eigenlijk een andere reden, nl het ontmaskeren van de dader. Met dit gegeven had ik het wel enigszins moeilijk.

2. Mijn sympathie is van in ‘t begin volledig naar het hoofdpersonage, Emma gegaan. Hoewel ik soms het gevoel had ‘de rode draad’ kwijt te zijn, bleef ze tot op het einde mijn sympathie behouden. En de reden daarvan is vooral dat ik in t’ begin met haar te doen had, en gaandeweg respect kon opbrengen voor haar zelfgenezend gedrag. De andere personages zijn één voor één bij mij door de mangel gegaan. Ook ik -als lezer- vertrouwde niemand meer.

3. Ik vond dat Emma’s echtgenoot een toch nogal onduidelijk karakter had, steunde hij haar nu wel of niet, ging hij wel of niet vreemd, was hij wel of niet begaan met haar toestand, als dan plots weer bleek dat hij wel heel diepgaand onderzoek voerde naar de moordenaar. In mijn opinie leek hij dan weer wel en dan weer geen uitgesproken rol te hebben in het verhaal. Soms was ik boos op hem, soms vond ik hem dan toch weer meer de toegewijde echtgenoot. Ik kon er soms geen touw aan vastknopen. Pas tegen het einde van het boek begon ik te begrijpen dat alles op een misverstand berustte en dat de schrijver ons -door zo’n onduidelijk karakter voor te schotelen- enkel op een dwaalspoor wilde zetten. Goed gedaan, Sebastian.

4.De schrijfstijl van Fitzek is meer dan supergoed, ook in dit boek. Hij gebruikt weinig personages, duidelijk te volgen dus, omschrijft met diepgang gevoelens en situaties, eindigt hoofdstukken steeds zo dat de lezer met vragen achterblijft, en begint dan doodleuk het volgende hoofdstuk met een totaal ander onderwerp, andere personen andere situatie, zodat je als lezer op je honger blijft zitten. Hij krijgt ook dingen verwoord zonder ze te benoemen, bijv, als lezer snap je dat Emma een misval had, zonder dat dat expliciet werd beschreven. Schitterend, daar hou ik wel heel erg van.

5. Meer nog dan vóór ik dit boek uitlas, wil ik de boeken die ik nog niet las van S. Fitzek, lezen. Absoluut! Ze zijn vlot lezend, er zijn geen ingewikkelde schema’s nodig om te kunnen blijven volgen wie, wie is, en de spanning wordt hoofdstuk per hoofdstuk opgedreven. Opnieuw hield deze schrijver mij uit mijn slaap. Dus ja, ik ga zeker nog meerdere boeken van hem lezen. Hij wordt er alleen maar beter op.

LJ1976
    Bijdrager
    Aantal berichten: 61

1. Het personage van Emma evolueert het meest. Ze veranderd van een jonge succesvolle psychiater -die gelukkig getrouwd is met Philipp en zwanger van hun eerste kindje – in een psychisch en lichamelijk wrak. Dit alles doordat ze na een lezing overnacht in een hotel waar ze verkracht wordt. Ze krabbelt hier heel langzaam weer uit door het pakketje voor de buurman en haar zieke hond waardoor ze wel naar buiten toe moet en hierdoor toch steeds sterker wordt. De andere personages zijn wat sober uitgewerkt en evolueren daardoor weinig.

2. Emma spreekt het meeste aan. Dit omdat je zo betrokken wordt bij haar verhaal, haar angsten, wat is waar of niet waar en hoe ze probeert haar paranoia te overwinnen.

3. Nee, qua personages hoeft er niets veranderd te worden. Iedereen heeft zijn eigen aandeel in het verhaal en op het einde komen deze verhaallijnen mooi samen.

4. Fitzek heeft een vlotte, prettige schrijfstijl met korte hoofdstukken die veelal eindigen met een cliffhanger. Dit maakt dat je door wilt blijven lezen. Perfect passend bij de psychologische thrillers die hij schrijft.

5. Ik heb ongeveer de helft van zijn boeken gelezen waaronder Passagier 23, Joshua Profiel, de gijzeling en de therapie. De overige boeken wil ik zeker nog gaan lezen.

I'm a bibliophile.... Relax...., it just means I love books!

ingebrunn
    Bijdrager
    Aantal berichten: 210

1.Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Emma evolueert duidelijk het meest. Van een succesvolle psychiater in een bang persoon. Ook ik vind het heel raar dat ze verder geen hulp heeft ingeschakeld en dat ze het alleen probeert op te lossen

2.Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Dat is dan ook Emma maar dit komt omdat het verhaal ook steeds over haar gaat. Ik voel haar angst en haar twijfel dat niemand haar gelooft. Wel vind ik het raar dat ze het thuis alleen wel kan of denkt te kunnen wat eigenlijk niet het geval is. Je zou denken dat ze ook dan juist hulp zou vragen.

3.Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Haar man mocht van mij wel iets duidelijker neer gezet worden. Eigenlijk ben ik heel weinig over hem te weten gekomen behalve dat hij vreemd gaat. Ik weet niet goed of hij haar nu steunde of niet wat pas aan het einde duidelijk word.

4.Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ik moest even wennen aan het begin. De schrijfstijl was voor mij even wennen, af en toe wat moeilijk zodat ik de gedachten er goed bij moest houden. Het verhaal is wel zo in elkaar gezet dat de schrijfstijl wel past. Het bleef me triggeren en ik vind het ook echt een psychologische thriller.

5.Het pakket is de 14e thriller van Sebastian Fitzek. Ga je de vorige en volgende boeken van hem ook lezen? De 14 E en ik had nog nooit van Fitzek gehoord. Ik heb echt enorm genoten en ga zeker meer van hem lezen

Sylvia ten Hove
    Bijdrager
    Aantal berichten: 23

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Emma is het karakter dat het meeste evolueert. De overige karakters zijn naar mijn mening niet zo erg uitgewerkt. Aan het begin van het boek is Emma een succesvolle psychiater maar na de verkrachting verandert ze in een wrak die haar huis niet meer uit durft. Ze durft zelfs haar hond niet uit te laten. Ze is enorm angstig en schrikt al heel erg als de bel bijvoorbeeld gaat. Ik vond het dan ook wel een enorme wending in het verhaal dat, toen de hond ziek bleek te zijn, ze het wel aandurfde om in haar eentje naar de dierenarts te gaan. Het was voor haar al heel moeilijk om alleen maar de slee uit de schuur te gaan halen. Haar hond was haar alles dus daarom heeft ze zich ertoe weten te zetten hem toch naar de dierenarts te brengen. Maar dat ze vervolgens dan ook nog bij haar onbekende buurman, meneer Palandt, binnendringt, vind ik ongeloofwaardig.
    Gedurende het verhaal lijkt Emma steeds meer waanideeën te ontwikkelen. Door haar paranoia vraag je je als lezer steeds meer af: wat is nu echt en wat is nu een waanbeeld van Emma. Meesterlijk gedaan!

2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Emma is voor mij het favoriete personage omdat het verhaal vooral vanuit haar perspectief verteld wordt. De andere personages zijn niet zo heel erg uitgewerkt. Ik moet bekennen dat ik me op een bepaald moment ook wel een beetje aan haar ging ergeren. Al die paniekaanvallen die door iets veroorzaakt werden dat later weer logisch verklaard kon worden! Toen heb ik wel gedacht: “Emma, stel je niet zo aan!” Mijn begrip voor haar werd dus wel een beetje minder.

3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Ik zou het verhaal vanuit Emma’s perspectief willen vertellen d.m.v. een ik-figuur. Dat had het verhaal nóg persoonlijker gemaakt denk ik. De cursieve teksten, de gedachten van Emma, raakten me het meest.

De auteurs

4. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Fitzek maakt veelvuldig gebruik van een cliffhanger aan het einde van een hoofdstuk. Dit maakt de lezer nieuwsgierig en zorgt ervoor dat hij door wil lezen. Dit past wel bij een thriller. Fitzek is een meester in onverwachtse wendingen die de spanning opvoeren en die de lezer telkens op het verkeerde been zetten. Ook dat past heel goed bij een thriller.

5. Het pakket is de 14e thriller van Sebastian Fitzek. Ga je de vorige en volgende boeken van hem ook lezen?
    “Het pakket” is het eerste boek van Sebastian Fitzek dat ik gelezen heb. Ik moet zeggen dat ik vond dat hij wel doorsloeg in sommige plotwendingen. Het verhaal werd voor mij toen een beetje ongeloofwaardig en niet realistisch. Maar door de enthousiaste reacties van andere lezers en fans van Fitzek wil ik in de toekomst toch nog wel een keer een boek van hem proberen. Ik ben wel benieuwd wat anderen zijn beste boek vinden en welke ik dan zeker zou moeten proberen.

Alice1812
    Bijdrager
    Aantal berichten: 147

Emma is in dit boek degene die het meest evolueert; eerst een succesvolle psychiater, maar na een verkrachting waarbij ze ternauwernood ontsnapt is ze te zwak om de voordeur open te doen. Toch weet ze zich (met haar liefde voor haar hond) het huis uit te slepen, maakt hierna het ene na het andere afschuwelijke mee en heeft uiteindelijk haar hoofd toch wel zo helder dat ze begrijpt hoe de vork in de steel zit!
    Emma spreekt mij het meest aan, omdat ze toch in haar eigen waarheid blijft geloven als alles en iedereen haar verteld dat het anders is.
    Ik zou Philip nog iets meer ‘ verdacht’ gemaakt hebben.

De auteurs

De schrijfstijl is lekker vlot, korte pakkende hoofdstukken, je wilt alleen maar doorlezen en dat vind ik een erg goed teken!
    Het pakket is de 14e thriller van Sebastian Fitzek. Ga je de vorige en volgende boeken van hem ook lezen?
    Ik heb nog een deel van hem in de boekenkast staan die ik zeker mee ga nemen op vakantie, al moet er na een boek van Fitzek wel een ander, iets minder psychologies boek achteraan.

Those who don't believe in magic will never find it.

EliJos
    Bijdrager
    Aantal berichten: 77

De karakters

Voor mijn gevoel in het verhaal niet heel erg. Natuurlijk is Emma voor de verkrachting heel anders dan erna, maar door de tijdsprongen is het geen geleidelijke ontwikkeling waar je getuige van bent. Ze is ontzettend in de war en labiel en achterdochtig maar dat blijft het hele verhaal door wel op een gelijk niveau voor mijn gevoel.
    De hond, ik ben nou eenmaal dol op honden en werd erg pissig dat hem wat werd aangedaan. Ik leefde wel heel erg met Emma mee en voelde haar frustratie over het feit dat zij (en dus ik als lezer zelf ook) nooit zeker was van wat er gebeurde, of dat echt was of een waanbeeld.
    Nee.. ik denk het niet. Ze hebben ieder op hun manier goed bijgedragen aan het verhaal, op zo’n manier dat je van niemand helemaal zeker was.

De auteurs

Ja, zeker! Ik houd wel van korte hoofdstukken die je doen verlangen naar meer… De spanning blijft hoog en de frustratie blijft op een gegeven moment zo hangen dat ik dacht.. ‘vind ik dit nou eigenlijk nog wel leuk want ik weet echt niet meer wat echt is en wat een waanbeeld is’, maar achteraf is dat beetje frustratie toch eigenlijk best wel lekker. Het maakt het allemaal nog verrassender en spannender want uiteindelijk blijven er geen losse steekjes liggen.
    Dit boek heeft zeker mijn interesse voor de schrijver aangewakkerd. Ik ga zeker nog meer van hem lezen.

masc
    Bijdrager
    Aantal berichten: 30

De karakters

Het enige personage waarbij ik het gevoel heb dat er een evolutie in zit is Emma. ‘Kierewiet, kierewieter, het kierewietst’, maar wie neemt haar dat kwalijk als je ziet wat haar allemaal overkomt? Werkelijk, in haar situatie zou ik ook helemaal gaan doordraaien.

Ik heb geen favoriet personage in dit boek. Ik vond het echter wel sympathiek van de postbode dat hij terugkwam om te bekennen dat hij mogelijkerwijze de hond vergiftigd kon hebben.

Er hoeft iets veranderd te worden aan de personages. Ze zijn voldoende uitgewerkt om het verhaal boeiend en spannend te houden.

De auteurs

Ik vind dat de schrijfstijl uitstekend bij dit verhaal past. Telkens weer een cliffhanger op het einde van een hoofdstuk zorgde ervoor dat ik niet kon stoppen met lezen en dat het verhaal helemaal in mijn kleren kroop. Samen met Emma begon ik ook een beetje door te draaien, want ik werd telkens weer op het verkeerde been gezet.

Met uitzondering van 1 of 2 boeken, heb ik alles van Sebastian Fitzek gelezen. ‘De gijzeling’ vind ik zijn beste boek. Ik zal ook zijn volgende boeken lezen.

saartje
    Bijdrager
    Aantal berichten: 63

1 Evolutie karakters
    Emma evolueert van een succesvolle psychiater in een wrak na haar verkrachting en miskraam logisch want beide apart maken je inderdaad compleet kapot dus zeker heel erg goed beschreven van Fitzek. In het begin word je inderdaad al doodsbang van de bel die gaat of de telefoon of andere onverwachte geluiden en gebeurtenissen. Je durft inderdaad je huis niet meer uit het is allemaal zo realistisch dat Fitzek me soms opnieuw de stuipen op het lijf jaagde. Toch wordt Emma weer sterker, ze gaat naar buiten voor haar hond, het naar buiten gaan met de buurman is dan misschien weer meer dan zou kunnen en minder geloofwaardig maar het blijft een boek(fictie) natuurlijk. Op het einde bezoekt ze zelfs haar verkrachter en is ze wat verzorgd dus ze probeert zich duidelijk te herpakken.

Favoriet karakter
    Emma want zij is degene waar het om draait en die al deze verschrikkingen meemaakt. Ik ging een enorme sympathie voor haar voelen en medeleven en ging echt om haar geven. Je hoopt ook dat het geen waanideeën zijn dan zou iedereen gelijk gekregen hebben terwijl zij zo zeker is en je hoopt echt dat het goed komt met haar. Verder blijven andere karakters aan de oppervlakte.

Veranderen karakters
    Philipp had misschien iets meer uitgewerkt mogen worden maar waarschijnlijk was het mysterieuze rond phillip net de bedoeling. Want ik dacht van in het begin dat hij de kapper was en toen ze in de kelder kwam dacht ik zie je wel, ik had het juist maar nee hoor helemaal ernaast. Ook Jorgo had ik misschien iets meer willen leren kennen en met Emma eindigen maar ja dat is het eeuwige romantische in mij lol.

Schrijfstijl
    Ik zou helemaal niks veranderen aan de schrijfstijl dat zou een belediging voor Fitzek zijn die een meesterverteller is. Korte hoofdstukken, enorm veel spanning en een geweldige plot. Fitzek op zijn best

Andere boeken
    Ja ik heb voor deze alleen het joshua profiel gelezen en daar was ik al gek van na deze ben ik een overtuigd fan en ga ik alles lezen van Fitzek.

honingbol
    Bijdrager
    Aantal berichten: 51

De karakters

Echt evolueren vond ik ze niet. Iedereen bleef redelijk hetzelfde. Ook Emma veranderde niet in een sterke vrouw die voor zichzelf op kwam vond ik. Konrad en Phillip veranderen wel, maar niet in positieve zin. Vooral Konrad had ik niet zien aankomen, erg knap gedaan.

Ik had geen favoriete personages, er was niemand waar ik echt een band mee kreeg tijdens het lezen. Ik denk omdat ik Emma een beetje een zeur vond en de rest toch meer bijpersonages waren. Het boek draaide (uiteraard) vooral om Emma en haar vond ik op een of andere manier niet heel sympathiek. Jorgo vond ik overigens wel aardig overkomen, al bleef zijn rol wat onderbelicht.

Ik had Emma wel iets sterker willen zien. Nu vond ik haar vooral een beetje een zeur en slachtofferig. Dat was ze uiteraard ook, maar toch kreeg ik geen gevoel bij haar. En de rol van Jorgo had wat verder uitgediept kunnen worden vind ik.

Ja, het paste zeker wel. Het las prettig en vlot weg en maakte ook dat ik verder wilde lezen om te zien hoe het af zou lopen.
    Absoluut! Ondanks dat ik Emma niet in mijn favorietenlijst zet, staat de schrijfstijl van Fitzek mij wel heel erg aan.

kadus
    Bijdrager
    Aantal berichten: 7

1) Op zich zijn er 2 personages die gedurende het verhaal evolueren, zijnde Emma en Philipp. De andere personages vragen ook niet direct een evolutie. Emma wordt met de minuut een groter wrak, al probeert ze nog zoveel kracht op te brengen toch gaat het van kwaad naar erger met haar. Philipp evolueert schijnbaar ook, van een echtgenoot die bezorgd is om zijn vrouw naar een persoon waar je je twijfels bij begint te krijgen, wat zeker bijdraagt bij de spanningsopbouw.

2) Het enige personage waar je sympathie kan voor opbrengen is Emma, je leeft mee met wat je doormaakt en ik associeerde me met haar naarmate het verhaal vorderde. Want zelf ga je ook aan alles beginnen twijfelen, werkelijkheid of realiteit, net zoals Emma. De rest zijn allemaal personages die rond Emma draaien en waar je niet genoeg over weet om er sympathie voor te kunnen opbrengen.

3) De personages zijn voor het verloop en de spanning van het verhaal voldoende en goed uitgewerkt. Er passeert geen personage of er nestelt zich wel enige vorm van twijfel. Wat een must is voor dit soort verhaal.

4) De schrijfstijl past perfect bij het soort boek. De chaos ( het steeds terugkeren en vooruitlopen op de tijd, wat mij totaal niet stoorde ) is denk ik exact wat Emma ervaart in haar paranoia wereldje. Ook de korte hoofdstukken die telkens weer een nieuwe spanning creeeren dragen bij tot het verhaal.

5) Geen twijfel mogelijk dat ik van Fitzek nog boeken ga lezen, denk dat ik nu ongeveer de helft van zijn boeken gelezen heb en honger naar meer is gezaaid…

roboos
    Bijdrager
    Aantal berichten: 95

De karakters

Van de karakters is het natuurlijk vooral Emma Stein die een enorme ontwikkeling meemaakt. Van een vooraanstaand psychiater, veranderd ze na de verkrachting in haar hotelkamer, in een psychiatrische patiënt.
    Emma, de hoofdpersoon in het boek, is zeker niet mijn favoriete personage. Eigenlijk heb ik meer met de bij-figuren zoals Salim Yüzgec, de bezorger van het pakket die Emma later red of met de wat triestige figuur van buurman Anton Palandt.
    Ik zou niets aan de personages willen veranderen, daarvoor zijn ze door Fitzek veel te mooi beschreven.

De auteur

Fitzek heeft een schrijfstijl die uitnodigt tot verder lezen. Jammer vind ik het veelvuldig schakelen in de tijd. Ik heb liever een meer chronologisch verhaal, maar in dit geval was het natuurlijk onmogelijk om het verhaal anders op te bouwen.
    Eigenlijk heb ik alles van Fitzek al gelezen en kijk ik iedere keer weer uit naar zijn volgende boek.

Saskia
    Bijdrager
    Aantal berichten: 197

De karakters

Ik kan niet zeggen dat de karakters evolueren. Het is wel zo dat Fitzek steeds meer van zijn personages prijs geeft. Het is dan ook niet zozeer een who’s done it maar meer een ‘Who is How’boek. Wanneer het boek teneinde is en ik terug kijk op bijvoorbeeld Emma dan zie ik dat het vooral om mijn invulling gaat over wie zij is. Pas op het eind weet je als lezer hoe Emma en de andere personages in elkaar zitten. Tot die tijd wantrouwde ik iedereen. En terecht!

Ik dacht in eerste instantie dat ik me het meest met Emma zou identificeren. Van straatfobieën weet ik alles af.Toch viel die verwachting een beetje tegen. Ik had geen moeite met de manier waarop Emma het huis uitkwam ( voor haar hond) maar wel meet het feit dat ze bij Pallant binnengaat. En hoewel ik zelf ook van de drastische was in mijn manier om van de straatfobie af te komen ( ik kocht een kaartje voor een festivaldag hardrockconcerten toen ik eenmaal wist dat ik een fobie had en ben daar de hele dag peentjes zwetend gebleven) vond ik onderzoek naar deze onbekende Pallant wel een beetje dubieus. Om naar je aanvaller te gaan terwijl je zo angstig bent, dat kan ik me niet zo goed voorstellen.De reden van mijn fobie was ook in stalking en bedreiging gelegen. En ik zou het huis van mijn bedreiger pas naar binnen gaan als ik goed bewapend was en zeker wist dat ik in staat zou zijn de ander om te brengen.
    Ik heb me zitten afvragen wat het was dat me ergerde en ik denk dat het feit dat zij psychiater is zorgde tot dat stukje ongeloofwaardigheid. Aan de ene kant de professional die weet met haar aan de hand is maar hulp weigert. ( waarom is mij niet helemaal duidelijk, wantrouwen jegens iedereen?) Aan de andere kant slachtoffer of patiënt. Ik heb me zelfs afgevraagd of ze wel psychiater was. Als lezer ga je zelf lijden aan paranoïde waandenkbeelden.

Ik zou Philipp wat meer uitgewerkt willen zien. Nu is iedereen behalve Emma heel erg vlak. Alles wat we meemaken lijkt vooral Emma’s oordeel te zijn.

De auteurs

De schrijfstijl past bij het verhaal. Er wordt voortdurend gesprongen in de tijd waarbij we langzaam de gebeurtenissen ontrafelen. En het blijkt dat niet alles wat Emma ons vertelt waarheid is. Ze lijkt een onbetrouwbare verteller te zijn en dat draagt uiteindelijk bij aan de spanning van het verhaal.Hoewel ik dat pas na pagina 200 zo vond. Tot pagina 200 haakte ik een beetje af. De onbetrouwbaarheid en ongeloofwaardigheid van Emma duurde me te lang. Ik raakte geïrriteerd. Pas na pagina 200 merkte ik dat dit alles zo zijn functie had.

Ja ik heb er net 4 op ebook gekocht.

sillyruns
    Bijdrager
    Aantal berichten: 141

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Eigenlijk ben ik het wat dit kopje betreft helemaal eens met Saskia. Ik kan niet inschatten of de karakters echt evolueren omdat de lezer maar mondjesmaat informatie krijgt over de karakters. En…de informatie die wordt gegeven blijkt niet altijd waar te zijn. Zo is heel moeilijk op te maken of de karakters groeien. Wel is duidelijk dat Emma een klap heeft gekregen van de verkrachting. Hoewel ik zelfs aan dat “feit” (de verkrachting) heb getwijfeld.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Nee, ik heb in dit verhaal niet echt een favoriet personage gehad. Je zou denken dat Emma dat zou zijn omdat haar al deze ellende overkomt. Aangezien al vanaf vrijwel het begin duidelijk is dat zij het met de waarheid niet zo nauw neemt verloor ze bij mij wat sympathie. Jorgo vindt ik nog wel een ongecompliceerd, aardig karakter. Zijn personage is echter niet heel erg uitgediept.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Wat mij betreft hoeven de personages niet aangepast te worden. Ze passen allen heel goed in het verhaal. Sommigen zijn wat minder uitgediept, maar ook dat geeft het verhaal dan juist weer wat het nodig heeft.

De auteurs

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ik zou het toegankelijke chaos noemen. De schrijfstijl pakt en is toegankelijk. De inhoud is soms wat complexer. Een perfecte combi!

Het pakket is de 14e thriller van Sebastian Fitzek. Ga je de vorige en volgende boeken van hem ook lezen? Ik heb Passagier 23 en het Joshua Profiel gelezen. Op dit moment staan er nog 2 andere boeken van Fitzek in de kast. Die ga ik zeker ook lezen…als ik de tijd vind…

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.