15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2079

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Alice1812
    Bijdrager
    Aantal berichten: 147

Spanning: 8 punten, omdat het 1 grote spannende rit is en je met de angst vanEmma mee kan voelen.

Plot: 8 punten, omdat ik dit écht niet aan zag komen

Leesplezier: 8 punten, omdat ik het boek niet weg kon leggen (sorry was, jij wordt later opgevouwen)

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het korte hoofdstukken zijn waarin zoveel gebeurt dat je door blijft lezen

Originaliteit: 8 punten, omdat ik dit nog niet eerder tegen ben gekomen

Psychologie: 8 punten, omdat Fitzek op zijn geheel eigen wijze in je hoofd weet te gaan zitten

Gemiddelde beoordeling: 8 punten, heerlijk spannend boek!

Those who don't believe in magic will never find it.

Sylvia ten Hove
    Bijdrager
    Aantal berichten: 23

Spanning: 7 punten, omdat de plotwendingen niet altijd geloofwaardig waren. Dit werd goed gemaakt door de waanideeën van Emma. Wat is nou echt en wat niet? De cliffhangers bleken vaak achteraf verklaard te worden door hele logsiche dingen. Dat vond ik dan weer wat minder

Plot: 6 punten, omdat ik de plot wel onverwachts vond, maar niet geloofwaardig.

Leesplezier: 7 punten, omdat ik het boek wel met plezier gelezen heb, ook benieuwd was naar de afloop, maar de wendingen in het verhaal soms wel ongeloofwaardig vond.

Schrijfstijl:  7 punten, omdat het verhaal vlot verliep, de korte hoofdstukken met vaak een cliffhanger maakte dat ik zo snel mogelijk door wilde lezen.

Originaliteit: 7 punten, omdat ik het perspectief vanuit Emma (slachtoffer) origineel vond.

Psychologie: 8 punten, omdat ik niet meer wist wat echt was en wat waanideeën van Emma waren.

Gemiddeld: 7 punten

LJ1976
    Bijdrager
    Aantal berichten: 61

Spanning: 8 – korte spannende hoofdstukken met cliffhangers, (die soms toch wat tegenvielen) maar je wilt blijven lezen.
    Plot: 7 – goed opgebouwd, met sprongen in het heden en verleden, verrassend maar ietwat ongeloofwaardig einde.
    Leesplezier: 8 – spanning, korte hoofdstukken, je wilt weten wat er gebeurt.
    Schrijfstijl: 8 – vlot geschreven, prettige schrijfstijl, je blijft lezen.
    Originaliteit: 8 – wat paranoia met je kan doen. Wat is waar en niet waar.
    Psychologie: 8 – de waanvoorstellingen, je voelt de angsten van Emma. Niets en niemand is wat het lijkt.

Gemiddelde : 7,8

I'm a bibliophile.... Relax...., it just means I love books!

masc
    Bijdrager
    Aantal berichten: 30

Spanning: 9 punten, omdat er van het begin tot het einde een onderhuidse spanning aanwezig was. De spanning aanwezig in Emma kon je als lezer zelf voelen.

Plot: 8 punten, omdat je als lezer telkens op het verkeerde been gezet werd, maar met de wanen van Emma kon de schrijver natuurlijk elke kant op.

Leesplezier: 7 punten, omdat de lezer steeds in spanning gehouden werd en verder wilde lezen. Anderzijds werkten de wanen van Emma naar het einde toe wat op mijn zenuwen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het korte, duidelijke hoofdstukken waren met vaak een cliffhanger op het einde. Een boek om in één ruk uit te lezen.

Originaliteit: 9 punten, omdat er weinig andere thrillers zich afspelen in de psychiatrie.

Psychologie: 8 punten, omdat het boek wel in je hoofd kruipt. De lezer gaat toch wel mee in de leefwereld van Emma.

Gemiddelde beoordeling: 8,2 punten

Annemie S
    Bijdrager
    Aantal berichten: 55

Spanning :9, omdat je ‘t boek nauwelijks kunt wegleggen, zelfs mijn slaapuren leden eronder.
    Plot : 9, verrassend, hoewel ik toch over iedereen en elke situatie een idee / oordeel had gevormd, sneed dit einde me toch de adem af.
    Leesplezier : 10, als een boekverhaal mijn gedachten overheerst, wijl ik er niet in bezig ben, dan krijgt dat boek van mij een heuse 10 als beoordeling voor leesplezier.
    Schrijfstijl : 10, elk hoofdstuk kunnen eindigen met een spanning waardoor je het boek niet dichtgeklapt krijgt, chapeau! Goede schrijver denk ik dan.
    Originaliteit : 8, het verhaal is uiteraard origineel, vaak heb ik gedacht ” hoe krijgt zo’n man het bedacht, wat een fantasie moet je hebben om zulk een verhalen neer gepend te krijgen”
    Psychologie : 7. Als jaren lang werkzaam te zijn geweest in de psychiatrische afdeling, kan ik zeggen dat de psychologische reacties van Emma en sommige anderen uit het boek niet altijd met de waarheid stroken. Maar ja, daarom is het dan ook een boek, een thriller, een goede thriller !

Gemiddelde beoordeling : 8,8

EliJos
    Bijdrager
    Aantal berichten: 77

Spanning: 8 punten, omdat vanaf het begin van het boek is er een spanning te voelen die pas aan het einde echt wegebt.

Plot: 8 punten, omdat er mooi naar het plot wordt toegewerkt waarbij je telkens op het verkeerde been wordt gezet om uiteindelijk echt verrast te worden

Leesplezier: 7 punten, omdat het af en toe frustreert omdat je niet zeker bent wat er echt is en wat een waanbeeld van Emma is. Op dat moment zelf kon ik daar wat van balen maar achteraf ben ik er ook wel weer blij mee

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het lekker leesbare en korte hoofdstukken zijn.

Originaliteit: 9 punten, omdat ik nog niet eerder zo’n boek heb gelezen die me frustreert waarbij ik dat aan het eind helemaal niet meer erg vind, maar het juist ervaar als onderdeel van de spanning.

Psychologie: 8 punten, omdat het je zo in het hoofd en de waanbeelden van Emma trekt dat je haar frustratie en angst zo goed voelt.. knap gedaan!

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

honingbol
    Bijdrager
    Aantal berichten: 51

Spanning: 6 punten, omdat ik niet de hele tijd nagelbijtend spannend vond. Het zat goed in elkaar, maar hier en daar zakte het wel wat in.

Plot: 10 punten, omdat ik het echt niet aan had zien komen!

Leesplezier: 10 punten, omdat ik mij zeker met dit boek heb vermaakt. Het leest snel en ik wilde doorlezen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat Fitzek een fijne schrijfstijl heeft. Makkelijk leesbaar, geen ingewikkelde zinnen en lastige verhaallijnen.

Originaliteit: 6 punten, omdat het gemiddeld origineel. Niets mis mee, geen ontzettend nieuw uitgevonden idee.

Psychologie: 8 punten, omdat je voortdurend op het verkeerde been werd gezet. Niets was wat het leek.

Gemiddeld geef ik dit boek dus 4 sterren.

Ik vond het trouwens echt heel leuk om mee te mogen lezen, bedankt nog daarvoor!

saartje
    Bijdrager
    Aantal berichten: 63

Spanning: 10/10 want de korte hoofdstukken met cliffhangers en de manier waarop het verhaal gebracht is en hoe het nu net ineen zit zorgt ervoor dat het het ganse boek spannend blijft.

plot: 10/10 want man wat een plot zo verrassend en zo origineel en zo een verademing om het eens niet allemaal te zien aankomen op voorhand.

Leesplezier: 10/10 want het was origineel en kroop in je hoofd en gewoon wauw wat heb ik genoten van dit boek!

Schrijfstijl: 10/10 want wat een fijne schrijfstijl, de spanning, het verhaal,de plot, de korte hoofdstukken die toch super veel zeggen. Deze man heeft een godsgave!

Originaliteit: 10/10 want dit was een origineel verhaal in de psychiatrie en met de waanideeën van Emma en het pakket en de plot.

Psychologie: 10/10 want het is inderdaad een verhaal in de psychiatrie over een verkrachting dat toch enorm onder je huid kruipt.

Gemiddelde beoordeling: 10

p.s. Ik wist van zodra ik dit gelezen had dat dit een 10 boek voor mij was beter dan dit heb ik ze zelden geweten die van Dan Brown zijn evengoed voor mij en dat is men favoriete schrijver.
    Bedankt dat ik mocht meedoen, ik heb ervan genoten!

ingebrunn
    Bijdrager
    Aantal berichten: 210

Spanning: ..10 punten, omdat de spanningsboog constant op scherp stond….

Plot: ..10 punten, omdat …het me vaak op het verkeerde been heeft gezet en dat het op het eind toch nog totaal anders in elkaar steekt
    .

Leesplezier: .10. punten, omdat …ik het boek overal waar maar kon oppakte om het verder te lezen.

Schrijfstijl: ..10 punten, omdat ….het van af het begin me pakte. De korte hoofdstukken zijn ook erg prettig

Originaliteit: .10. punten, omdat ….het verhaal alle kanten met me op ging en dat vind ik geweldig

Psychologie: ..10 punten, omdat het van begin tot het eind vol psychologie zit….

Gemiddelde beoordeling: .10. punten

Saskia
    Bijdrager
    Aantal berichten: 197

Spanning: ..6 punten, omdat ik pas vanaf pagina 200 door het boek gegrepen werd….

Plot: .8. punten, omdat het briljant in elkaar steekt, zeker wanneer je achteraf bekijkt wat je allemaal hebt meegemaakt. Fitzek wist je toch maar weer eens op het verkeerde been te zetten. Jammer dan weer dat de dader inderdaad degene is die ik in het begin verdacht

Leesplezier: ..6 punten, omdat ….de eerste 200 pagina’s minder spannend waren en het personage soms ongeloofwaardig overkwam.

Schrijfstijl: ..7 punten, omdat …het vlot geschreven is en de zinnen vaart hebben en het taalgebruik eenvoudig en efficiënt is.

Originaliteit: ..8 punten, omdat ….er gespeeld wordt met gek en gezond van geest. Meestal is het einde dat iemand gestoord blijkt. Nu blijkt dat de hoofdpersoon uiteindelijk toch niet zo gestoord was als gedacht. En dat komt niet vaak voor.

Psychologie: ..7 punten, omdat …de acties en het gedrag van hoofdpersoon Emma niet altijd even geloofdwaardig overkwamen.

Totaal 42 punten gedeeld door 6 is 7

Helma
    Bijdrager
    Aantal berichten: 33

Spanning: 9 punten omdat ik het idee dat iemand je zo kan manipuleren dat je totaal aan je eigen verstand gaat twijfelen en verandert in een psychisch wrak doodeng vind

Plot: 9 punten door de extra twist, een plot in een plot.

Leesplezier: 10 punten Eenmaal begonnen kont ik het bijna niet wegleggen. Het moest uit

Schrijfstijl: 10 punten. Moeilijk uit te leggen, maar ik hou van zijn manier van schrijven. Het pakt me.

Originaliteit: 9 punten, omdat er meer pscyhologische thrillers zijn en deze dus niet uniek in zijn soort is, maar ik de uitwerking wel weer origineel vind

Psychologie: 10 punten, omdat het verhaal van begin tot end een grote mindfuck is.

Totaal: 57/6 = 9,5 punt.

sillyruns
    Bijdrager
    Aantal berichten: 141

Spanning: 9 punten, omdat het verhaal mij constant in de ban had. Wat is nu echt en wat is een leugen of hallucinatie?

Plot: 8 punten, omdat hoewel alle losse eindjes op het eind op een logische manier bij elkaar komen ik het toch ongeloofwaardig blijf vinden dat de dader zich daadwerkelijk in de slaapkamer van een kind van 3 jaar kan verbergen. Meerdere keren. Dit heeft voor mij toch wel een beetje afbreuk aan het verhaal gedaan.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik weer een heel fijne leeservaring heb gehad. Spannend. Verwarrend. Soms frustrerend.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat de schrijfstijl heel toegankelijk is en past bij het verhaal. De inhoud is soms verwarrend, maar door de eenvoudige schrijfstijl (niet te makkelijk overigens) compenseert dit goed.

Originaliteit: 7 punten, omdat ik het een creatief gevonden verhaal vind met af en toe wat onlogische of ongeloofwaardige wendingen.

Psychologie: 8 punten, omdat het hele verhaal één psychologische mindf*ck is. Wat is echt? Wat is een hallucinatie? Wat is een leugen?

Dit brengt voor mij een totaal van 49 punten. Een gemiddelde van 8,2

roboos
    Bijdrager
    Aantal berichten: 95

Spanning: 7 punten
    Niet zo spannend als ik van Fitzek gewend ben.
    Plot: 9 punten
    Wie verzint er nou zo iets. Alleen af en toe is het wel iets “over the top”, zoals bijvoorbeeld bij het nabouwen van de kamer.
    Leesplezier: 8 punten
    Ook dit boek weer met veel plezier gelezen en kijk al weer uit naar het volgende verhaal van hem.
    Schrijfstijl: 8 punten
    Makkelijk te lezen schrijfstijl met niet al te lange hoofdstukken. Alleen het wisselen in de tijd vind ik wat vervelend.
    Originaliteit: 8 punten
    Fitzek weet toch iedere keer weer met een origineel onderwerp op de proppen te komen.
    Psychologie: 8 punten
    Eigenlijk is alleen de psychische ontwikkeling van Emma van belang in dit boek.

Gemiddelde beoordeling: 48 punten

Gedeeld door 6 kom ik dan uit op een eindcijfer 8,0.

mariannetje1968
    Bijdrager
    Aantal berichten: 15

Spanning: 7 punten, omdat het verhaal an sich mij wel aansprak en het idee erachter wel okvind, maar ik er wel iets meer van verwacht had, afgaande op de vele positieve recensies van de Fitzek boejen.

Plot: 9 punten, omdat ik de pkot twists wel geweldig bedacht vond.

Leesplezier: 8 punten, omdat het boek heerlijk makkelijk weglas en de verhaallijn wel amusant was.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat Fitzek wel een erg fijne majjelijk te lezen schrijfstijl heeft!

Originaliteit: 7 punten, omdat het onderwerp van het verhaal niet super origineel was. Psychische zaken worden vrij vaak in boeken/thrillers gebruikt.

Psychologie: 8 punten, omdat de state of mind van Emma wel heel goed omschreven is en ik onderdelen van haar psyche wel kon herkennen.

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.