Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 051 t/m 100 Leesclub 077: Het negende gebod Het negende gebod, Tijdens het lezen

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 36

Wat een heerlijk leesboek! Ik ben halverwege en geniet met volle teugen. Ik hoopte dat het een boek ala Dan Brown zou zijn en in die hoop word ik niet teleurgesteld. Erg spannend, mooi omschreven en goede verwijzingen naar de bijbelse historie. Ik lees expres niet te snel… wil er van genieten!

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 364

Ik weet niet meer op welke pagina het precies stond (vergeten te noteren..oeps) maar ergens wordt letterlijk de ‘Da Vinci Code’ aangehaald van Dan Brown. Ik had vooraf al associatie met dat boek en toen ik begon te lezen werd dat sterker. Toen werd dat boek ook nog eens letterlijk benoemd, wellicht niet in meest positieve zin maar toch genoemd. Vind ik leuk

Bij de ontwikkeling van de verhaallijn had ik vooraf niet echt een verwachting. Wel had ik gelijk het vermoeden dat het om een spannend verhaal zou gaan met veel facetten. En dat blijkt tot nu toe ook zo te zijn Ik geniet volop van dit boek!

Deze vergelijking viel me ook op en zelf had ik dat ook . Maar nu ik wat verder in het boek ben verdwijn de gelijkenis steeds meer naar de achtergrond. Het verhaal ontwikkelt zich geweldig

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 364

Inmiddels de helft van het boek uit en het leest als een trein. Het verhaal ontwikkelt zich geweldig zelfs beter dan mijn verwachting.
    De verschillende verhaallijnen zorgen ervoor dat de spanning continue aanwezig is.
    Ik vind het een internationale thriller maar Tussen de regels door proef tk toch af en toe de Hollandse nuchterheid. Maak dat er regelmatig een glimlach te voorschijn komt.

Marjon van Oostenrijk
    Bijdrager
    Post count: 79

Nog zo’n 100 pagina’s. Wat een heerlijk boek om te lezen. Ook leuk zijn de bekende plaatsen, zoals de Woude.

Resie
    Bijdrager
    Post count: 20

Wat mooi is, is dat het erg actueel is. Onder meer de brexit, de Franse president Macron. Dat leest erg leuk. Extra leuk vind ik de Nijmeegse Radboud Universiteit, als alumna (oud-student) is de herkenning een feestje.

De start vond ik wat lastig, wat verwarrend. Zo worden voornamen en achternamen door elkaar gebruikt. Dit maakte het naar mijn idee onnodig lastig, ook omdat er sowieso al zoveel internationale namen genoemd worden.

Het verhaal is spannend. Je bent benieuwd hoe nu verder, hoe het zit, wat het is, e.d. Wellicht wat voorspelbaar, maar ik stoor me daar in dit geval niet aan. Het is een boek dat je graag pakt.

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.