15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1775
    #14466 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning:.. punten, omdat ….

Plot:.. punten, omdat ….

Leesplezier:.. punten, omdat ….

Schrijfstijl:.. punten, omdat ….

Originaliteit:.. punten, omdat ….

Psychologie:.. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling:.. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 247

Spanning: 8 punten, omdat er rondom het plot niet veel spanning was, maar tussendoor waren er genoeg dreiging en actiescenes. Het onderduiken op een rondvarend schip vond ik origineel. Dat kat-en-muis-spel maakt het wel spannend.

Plot: 9 punten, omdat het boek goed is opgebouwd, de meerdere verhaallijnen goed samenkwamen en het plot toch op meerdere momenten zelfs heel verrassend was.

Leesplezier: 10 punten, omdat ik enorm genoten heb van dit boek door de veelzijdigheid. Er zat veel afwisseling, actualiteit en veel elementen in. Heerlijk!

Schrijfstijl: 8,5 punten, omdat de schrijfstijl van goed niveau is, met voldoende afwisseling doordat er ook beelden beschreven was. Herkenbaar dat de schrijver ervaring heeft met het schrijven van scenario’s. Het roept om een film!

Originaliteit: 9 punten, omdat de schrijver een originele en geloofwaardige thriller heeft geschreven met actualiteit, historische en religieuze context. Vooral leuk dat een man deze strijd voor vrouwen binnen de kerk zo’n podium geeft.

Psychologie: 8 punten, omdat er voldoende ontwikkeling te lezen was vanuit de achtergrond van Naira en Helena, maar er ook motieven zichtbaar waren als strijden voor het goede, waarbij er weliswaar verschillende interpretaties van het goede waren. Ook bij Esther is ontwikkeling zichtbaar.

Gemiddelde beoordeling:.8,75 punten

Elsa Bakker
    Bijdrager
    Post count: 121

Spanning: 7, omdat het niet overal even spannend was en het soms wat inzakte.

Plot: 8, omdat het plot niet anders had kunnen zijn dan dat het is.

Leesplezier: 8, omdat ik gewoon oprecht heel erg genoten heb van dit verhaal (uiteraard ook door de girlpower 😉 en het een verhaal is wat ik niet snel zal vergeten.

Schrijfstijl: 7, omdat het soepel, vlot en zonder haperingen las. Maar soms dus aan kracht verloor.

Originaliteit: 8, omdat het een gedurfd verhaal is wat niet iedereen zomaar kan en wil schrijven.

Psychologie: 6, omdat ik de karakters graag nog beter had willen leren kennen.

Gemiddelde beoordeling; 7,3 punten.

Christy
    Bijdrager
    Post count: 67

Ik geef dit boek een: 8,5

Mijn opbouw is als volgt:
    Spanning: 8 punten, omdat ik moeite had om het boek weg te leggen. Sommige delen waren iets minder spannend, maar over het algemeen wel mooi. De achtervolging van de verschillende karakters is mooi beschreven.

Plot: 9 punten, omdat ik de invalshoek vanuit vrouwen interessant vond, de spanningsopbouw prettig en het einde verrassend.

Leesplezier: 10 punten, omdat ik het boek niet weg kon leggen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat hier en daar stukken waar je even goed bij na moet denken, maar over het algemeen een prettig en goed leesbare schrijfstijl.

Originaliteit: 8 punten, omdat de invalshoek (vrouwen in de kerkgeschiedenis) bijzonder is, de wendingen verrassend en het thema “maken van een film” als een rode draad origineel is.

Psychologie: 8 punten, omdat je gaandeweg steeds mee achter drijfveren van de hoofdpersonen komt en ze je dan toch nog verrassen.

nathalieb
    Bijdrager
    Post count: 47

Spanning: 9 omdat ik erg veel moeite had om het boek weg te leggen en het daarom in 1 keer heb uitgelezen.
    Plot: 9 omdat het een goed geschreven plot is en ik het erg fijn vond dat een vrouw een meer centrale rol kreeg in dit boek.
    Leesplezier: 10 omdat het een erg spannend boek was en ik er erg van genoten heb.
    Schrijfstijl: 9 omdat het niet moeilijk was om het verhaal te volgen
    Originaliteit: 8 omdat de vrouwen in dit boek meer een hoofdrol krijgen en het laat zien hoe vrouwen gezien worden binnen de kerk.
    Psychologie: 8 omdat de hoofdpersonen verrassende dingen doen in het boek.
    Gemiddelde beoordeling: 8,8

roodkapje
    Bijdrager
    Post count: 220

Spanning: 8 punten, omdat de historische uitweidingen voor mij af en toe langdradig werden en de vaart uit het verhaal haalden.

Plot 8 punten, omdat ik een verhaal waarin de rol van de vrouw een hoofdrol speelt, en de kerk hierbij aan de kaak gesteld wordt en dan ook nog met een link naar 2000 jaar geleden best wel origineel vond.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik genoten heb en er wel achter wilde komen hoe het afliep.

Schrijfstijl:8.. punten, omdat het vlot geschreven was en af en toe wat moeilijke woorden. Miste een verklarende woordenlijst. Alleen begrijp ook, dat deze te lang was geworden.

Originaliteit:.8. punten, omdat de rol van de vrouw in heden en verleden in de kerk toegelicht wordt en min of meer een hoofdrol krijgt. En ook dat de kerk geweld niet schuwt.

Psychologie:.8. punten, omdat je uiteindelijk verrast wordt, door de drijfveren en ontwikkeling van de hoofdpersonages.

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

LJ1976
    Bijdrager
    Post count: 58

Spanning: 9 punten, omdat ik moeite had het boek weg te leggen.
    Plot: 9 punten, omdat het goed is opgebouwd, gedurfd en een verrassend einde.
    Leesplezier: 9 punten, vanwege de spanning, fijne schrijfstijl, goede plotwendingen.
    Schrijfstijl: 8,5 punten, heerlijke, duidelijke en soms bijna beeldende schrijfstijl.
    Originaliteit: 9 punten, omdat het goed onderbouwd is met een verrassend en gedurfd thema.
    Psychologie: 8 punten, de hoofdpersonages groeien in het verhaal mee, de uiteindelijke beweegreden is bij sommigen verrassend te noemen.

Gemiddelde beoordeling: 8,8 punten

I'm a bibliophile.... Relax...., it just means I love books!

AnneB
    Bijdrager
    Post count: 15

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: 6 punten, omdat er toch een aantal verrassende wendingen in het verhaal voorkomen.

Plot: 5 punten, omdat de auteur voor het einde een andere weg gekozen heeft dan andere auteurs voor vergelijkbare verhalen.

Leesplezier: 4 punten, omdat ik het begin, met de historische informatie, boeiend vond, maar daarna ik een heel voorspelbaar verhaal terecht kwam

Schrijfstijl:6 punten, omdat het boek zeer vlot (voor mij te vlot) geschreven is.

Originaliteit: 6 punten, omdat het einde origineel is

Psychologie: 6 punten, omdat er gewerkt wordt met karakters die niet allemaal enkel ‘goed’ zijn. Naira blijkt een dubbelspel te spelen, Odile verandert van kant, …

Gemiddelde beoordeling:5,5punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP https://WWW.THRILLZONE.NL

Wilma
    Bijdrager
    Post count: 190

Spanning:8 punten, omdat het boek heerlijk spannend is.

Plot: 8 punten, omdat het van die mooie wendingen had….

Leesplezier:7 punten, omdat ik me stoorde aan het negatieve beeld dat van God gegeven werd. ….

Schrijfstijl:7,5 punten, omdat helder, vlot maar soms in het begin wat lastig door het heen en weer springen in tijden, personages en locatie.

Originaliteit:7 punten, omdat het wel actueel is maar niet geweldig origineel

Psychologie:7,5 punten, omdat er veel ontwikkeling van de personages is.

Dat maakt een 7,5 punt in totaal.

Tommy
    Bijdrager
    Post count: 129

Spanning: 7 punten, omdat de spanning na het veelbelovende begin verdween en slechts sporadisch in enkele scènes weer opdook.
    Plot: 5 punten, omdat het verhaal op zich over de brieven en de invloed op de Kerk, los van de film- en feministische invloeden, nogal zwak was.
    Leesplezier: 5 punten, omdat ik bij het middengedeelte moeite had om niet in slaap te vallen en het einde heel zwak was.
    Schrijfstijl: 7 punten, omdat de schrijfstijl als een filmscenario zorgde dat het boek al bij al toch vlot leesbaar was.
    Originaliteit: 6 punten, omdat de filminvalshoek wel origineel was, maar de politiek-correcte en feministische nadruk meer een op fake news gebaseerd politiek pamflet was.
    Psychologie: 6 punten, omdat de psychologische verdiepingen overdreven en nogal ongeloofwaardig overkwamen.

Gemiddelde beoordeling: 6 punten

Jolfri
    Bijdrager
    Post count: 20

Spanning: 8 punten, omdat ik het boek moeilijk weg kon leggen, maar soms moest ik dingen herlezen of opzoeken (historische feiten) en enkele hoofdstukken waar leuk om te lezen, maar niet echt spannend.
    Plot: 8 punten, omdat het verhaal goed is opgebouwd en er onverwachtse wendingen in voorkwamen.
    Leesplezier: 9 punten, omdat ik het een interessant verhaal vond en de karakters in het verhaal ook goed beschreven waren. Ik kon het boek moeilijk wegleggen en had het snel uit.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat het gewoon lekker weg leest.
    Originaliteit:8 punten, omdat de rol van de vrouwen uitgebreid beschreven werd en dat een verfilming van de brieven als een rode draad door het verhaal liep.
    Psychologie: 7 punten, omdat sommige karakters (vooral Odile) een beetje ongeloofwaardig overkwamen, zoals ook het einde van Naira verrassend, maar ook wat vreemd overkwam.

Gemiddeld: 8

Marjon van Oostenrijk
    Bijdrager
    Post count: 79

Spanning: 9 punten, omdat het boek moeilijk is weg te leggen en de wendingen verrassend zijn

Plot: 9 punten, omdat ik dit plot totaal niet voorzien had

Leesplezier: 9 punten, omdat het boek spannend is, moeilijk weg te leggen en filmisch geschreven en daar hou ik van

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het heerlijk leest

Originaliteit: 8 punten, omdat er meer boek geschreven zijn over de kerk, maar dit boek toch wel een speciale insteek heeft door dit over de vrouwen binnen de kerk te laten gaan

Psychologie: 7 punten, omdat er niet heel veel psychologie in voor komt

Gemiddelde beoordeling: 8,3 punten

Renate
    Bijdrager
    Post count: 36

Spanning: 9 punten, omdat het lastig was om het boek tijdens het lezen weg te leggen. Ik wilde weten hoe het verder ging!

Plot: 8 punten, omdat ik het goed gevonden vond om verleden en heden samen zo belangrijk te maken.

Leesplezier: 10 punten, omdat ik het een heerlijk boek vond om te lezen!

Schrijfstijl: 8 punten, omdat ik door de uitgebreide beschrijvingen het gevoel had erbij te zijn.

Originaliteit: 8 punten, omdat ik de combi heden/ verleden mooi gevonden vond. Maar ook de truc om al varend aan de achtervolgers te ontsnappen en toch door te kunnen met het filmproject vond ik leuk.

Psychologie: 7 punten, omdat Je de personen wel leert kennen, maar niet heel erg de diepte ingaat.

42 : 6 = 8,3
    Gemiddelde beoordeling:8,3 punten

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 368

Spanning: 9 punten, omdat er genoeg ontwikkelingen erin zitten waardoor de spanning steeds weer naar voren wordt gehaald.

Plot: 9 punten, omdat het stevig en goed in elkaar steekt

Leesplezier:10 punten, omdat ik vanaf het begin tot aan het einde genoten heb.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat toegankelijk is geschreven met een duidelijke uitleg

Originaliteit: 8 punten, omdat de combinatie historie en kerk niet geheel uniek is maar Chris het wel unieks van heeft weten te maken.

Psychologie: 8 punten, omdat er bij Naira en haar dochter het verleden zo diep zit dat je er jaren later wraak neemt.

totaal aantal punten:53 : 6 = 8,83 afgerond 9

MissyP
    Bijdrager
    Post count: 159

Spanning: 9 punten, omdat ik steeds geboeid bleef: vallen er nog meer slachtoffers? Gaan de goeden winnen?
    Plot: 10, omdat ik het een superspannend onderwerp vind en je gaandeweg nog niet weet hoe het gaat aflopen
    Leesplezier: 10 punten, omdat het verhaal zo heerlijk leest, het speelt zich in verschillende landen af, afwisseling met bv een stukje uit het script van Esther enz
    Schrijfstijl: 9 punten, het verhaal leest heerlijk weg, vond het jammer toen het boek uit was!
    Originaliteit: 10 punten, omdat ik nog niet vaker heb gelezen over Plinius en de onderdrukking van de vrouw in het geloof als onderwerp voor een thriller
    Psychologie: 9 punten, vanwege de dubbele agenda van Naira en de religieuze fanatici in het verhaal

Gemiddeld: 57 punten/ 6 = 9,5 => 5 sterren, voor mij echt een topper!!!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.