Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #2 Leesclub 61: Het meisje in het ijs Het meisje in het ijs, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1096
    #11950 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

Ingridje
    Bijdrager
    Post count: 35

Cover: Een mooie ijzige cover. Goede keuze voor een thriller. Ogen doen het ook altijd goed op een cover.
    Auteur: Ik ken deze auteur niet. Na een beetje opzoekwerk zou dit het eerste boek in de serie rond Erika Frost zijn.
    Verwachting: Korte inhoud en quotes beloven een sterk verhaal, dus ik hoop dat de verwachting ingelost wordt.

Lieke
    Bijdrager
    Post count: 30

Bloedrode letters opgelegd op een ijskoude blauwe ondergrond. Een gesloten oog met lange wimpers, ijskristallen aan de rand. In een winkel zou ik het meteen oppakken. Op de achterzijde lees ik dat in de eerste regel staat dat haar ogen wijd open zijn, terwijl het oog op de voorzijde gesloten is.
    Hmmm.
    De tekst intrigeert me, ik zie al twee verhaallijnen, minimaal.
    De auteur is mij geheel onbekend, dus weet ik niet wat ik kan verwachten. Bij googelen zag ik dat hij ook romantische komedies heeft geschreven en ik ben benieuwd of ik dat terug ga vinden.
    Het meisje in het ijs blijkt het eerste deel van een reeks met dezelfde hoofdpersoon.
    De cover belooft me een spannend boek.

Amarins
    Bijdrager
    Post count: 54

De cover heeft iets mysterieus. De titel erop in rode letters, de kleur van bloed? Ben benieuwd!
    De auteur ken ik niet, geen idee of hij meer heeft geschreven , heb me er ook niet in verdiept, ik laat me verrassen!
    En wat ik verwacht? De achterflap belooft een heel spannend verhaal, daar hou ik me aan vast! Of het uitkomt? Ik ben benieuwd. Ga dit weekend proberen het boek te lezen!

Jeanine1201
    Bijdrager
    Post count: 15

Cover: zeer aantrekkelijk en intrigerend. Het is een boek dat ik zonser meer zou oppakken om de flaptekst te lezen. Kleurgebruik is erg mooi: het ijsblauwe deel van een gezicht, bedekt met ijs en de titel in de prachtige bordeaux rode kleur.

Auteur: het enige dat ik weet van de auteur is dat hij acteur is geweest en dat hij buiten dit boek, nog meedere vervolsdelen heeft geschreven.

Verwachting: ik verwacht een originele thriller waarvan ik erg ga genieten

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 122

Cover: passend bij de titel en genre. Een ijzig boek?
    Auteur: is mij onbekend. Zag dat dit het eerste deel was van een serie.

Ik verwacht een spannend boek. Ik hoop op een spannend boek dat je meeneemt en niet meer weg kan leggen .

Nel
    Bijdrager
    Post count: 16

De cover: De cover vind ik mysterieus, de rode letters grimmig
    en het gesloten oog zou de dood kunnen voorstellen.
    De auteur: Nog nooit iets van deze auteur gelezen ben inmiddels wel
    nieuwsgierig geworden.
    Verwachting: Ik verwacht een boek waar ik bijna tot het einde geen flauw idee
    wie nu de dader of daders zijn. En een geweldig plot

Nel
    Bijdrager
    Post count: 16

Foutje : Waarbij ik tot het einde geen flauw idee heb
    wie de dader of daders zijn.

heijnen
    Bijdrager
    Post count: 11

De cover vind ik heel mooi met die rode letters op het blauwe ijs met het mysterieuze gezicht. In de winkel zou me dat zeker aantrekken.

De schrijver is mij onbekend,dus ik ben benieuwd naar zijn schrijfstijl.

Als ik de achterkaft lees, belooft het een spannend verhaal te worden. Ik verwacht een echte thriller.

Wemmie
    Bijdrager
    Post count: 70

De cover is bij mij zwart-wit omdat ik een e-book lees maar ik heb even gegoogeld voor de kleuren. Het is een cover die opvalt en die mijn aandacht zou trekken hoewel dat voor mij geen reden is om te gaan lezen. De tekst achter op een boek en de goede recensies geven vaak de doorslag. Maar ‘Voor de fans van Karin Slaughter en M.J. Arlidge’ deed bij mij een belletje rinkelen.
    De auteur ken ik niet en ik hoop dat hij mij van mijn leesdip kan genezen.

Astrid
    Bijdrager
    Post count: 6

Ik vind het een mooie cover en naar aanleiding van de flaptekst past het goed bij het verhaal. De auteur ken ik niet. Ik hoop dat het boek makkelijk weg leest en goed spannend is!

CharlottevV
    Bijdrager
    Post count: 29

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.
    Een ijzige, duistere, winterse cover waar een vrouw net onder een ijslaag ligt. Dood waarschijnlijk. Deze cover wekt nieuwsgierigheid en spanning op. Wie is deze vrouw? Hoe komt ze daar terecht? Wat is er met haar gebeurt? Wie heeft haar daar zo neergelegd en waarom? Ook de kleuren van de rode letters komen perfect uit op de lichtblauwe achtergrond van het ijs.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Het is een debuut. Dus ik weet niet precies wat ik van de auteur kan verwachten aangezien er geen vergelijkingsmateriaal is. Ik denk echter wel dat ze een vlotte en spannende schrijfstijl heeft.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?
    Ik verwacht een ijzige thriller die vlot geschreven is in de stijl van M.J. Arlidge. Het boek is na zijn eerste uitgave een ontzettende hype geworden en de beoordelingen zijn over het algemeen erg goed. Ik ben echter bij andere boeken die een hype of rage waren een aantal keer bijzonder teleurgesteld, zie het meisje in de trein, HEX of in een donker donker bos. Ik hoop dat dit boek van deze nieuwe schrijfster mij niet tegenvalt en een schot in de roos is. Hopelijk zijn mijn verwachtingen door de vele positieve reacties niet te hoog gespannen.

Resie
    Bijdrager
    Post count: 17

Cover: Een mooie, geheimzinnige cover. Goed kleurgebruik. Een stukje van een meisje in het ijs. Het heeft iets onheilspellends. Het wekt mijn nieuwsgierigheid en ik ben benieuwd naar het verhaal erachter.

Auteur: Ik had nog niet eerder van Robert Bryndza gehoord, ik kan hier dus weinig over zeggen. Ik heb gelezen dat dit boek de eerste in een reeks is. Hij heeft zelf dus wel iets met thrillers. Het klinkt spannend, ik ben benieuwd.

Verwachting: Ik heb goede dingen gehoord over dit boek en ik hoop dan ook dat ik even enthousiast ga zijn als de mensen die mij voorgingen. De reeks over Erika Foster maakt me nieuwsgierig. Het eerste deel is wereldwijd meer dan goed ontvangen, dat biedt hoop en tegelijkertijd zorgt het misschien voor te hoge verwachtingen. We gaan het meemaken!

chris de man
    Bijdrager
    Post count: 30

Cover : de cover dekt volledig de lading vd titel. Meisje met bevroren aangezicht en gesloten ogen. Blauwe kleur dat het ijzige aspect vergroot.

Auteur : tot op heden onbekend voor mij. Maar de referenties met andere, voor mij bekende auteurs maakten mij nieuwsgierig om dit boek te lezen.

Verwachtingen : zijn wel hoog gespannen. De inhoud maakt me benieuwd naar het geheim en hoe de plot in elkaar zit. Nu afwachten of het boek v hetzelfde niveau is als o.a. Karin slaughter.

Ann Janssens
    Bijdrager
    Post count: 67

Cover : ebook lezer, maar alleszins is de cover helemaal mijn ding niet. Het blauwe met de rode letters … het oogt niet zo mooi. Het meisje is blauw van de kou/ijs dus in die zin leun ik aan de vele medelezers.

Verwachtingen : Zijn, vanwege al die positieve recensies en leuke commentaren, zeer hoog !!!

Auteur : Een voor mij onbekende auteur, maar des meer is de zin er om in het boek te beginnen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.