Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #2 Leesclub 61: Het meisje in het ijs Het meisje in het ijs, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 44)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 15

Ik heb inmiddels het boek uit, ik heb ervan genoten! Er zijn mij een aantal zaken opgevallen.

Ten eerste de hoofdstuknummering: deze staat vreemd voor mijn gevoel, helemaal rechts.

Pagina 57/58: “Ze kreeg maar geen grip op deze zaak”. Opvallende zin, want Erika Foster is pas één dag bezig met de zaak. De zin geeft de indruk dat ze er al veel langer mee bezig is. Ik zou persoonlijk zoiets niet zeggen na de eerste dag.

Na ongeveer een derde van het verhaal maak je kennis met een onbekend persoon, waarsoor de verhaallijn ineens compleet anders verloopt. Er is een nieuwe speler in het spel en het maakt je benieuwd naar wie dit zou kunnen zijn.

Pagina 275: “Het is onze taak boeven te vangen, het is jullie taak om daar op een eerlijke en rechtvaardige manier over te berichten”. “Boeven vangen” – wel erg kinderlijk vertaald  criminelen was een beter woord geweest.

Het leest spannend hoe Erika Foster op geheel eigen wijze de zaak behandelt. Dat is op een niet alledaagse manier.

Vanaf het eerste moment vond ik detective Erika Foster sympathiek. Een vrouw met bagage, maar ook met veel lef en een goede intuïtie. Ik zou graag nog meer boeken lezen met haar erin.

heijnen
    Bijdrager
    Post count: 11

Het is een boek dat prettig leest. De korte hoofdstukken werken hieraan mee.
    Het verhaal is zeer beeldend geschreven. bv. op blz. 33 ‘in de tent weerkaatsen grote schijnwerpers op de sneeuw en beschenen het rottende hout van het lage dak’. Ik zag het zó voor me.

Het is mooi om te lezen hoe Erika zich vastbijt in de moordzaak om die opgelost te krijgen. Met hulp van haar collega’s. Over de oplossing zijn de meningen verdeeld tussen haar en haar leidinggevenden.

Ik ben op de helft van het boek en ik vind het spannend. Het kan nog alle kanten op gaan.

Amarins
    Bijdrager
    Post count: 54

Ik heb het boek voor 2/3 gelezen, hoop het dit weekend uit te lezen. Een heerlijk leesbaar boek. Het pakt je meteen en de spanning wordt aardig opgebouwd. Ik had niet echt verwachtingen, ben er blanco in gestapt!
    Er zijn me weinig dingen opgevallen! Misschien dat de hoofdstuknummering op een ongewone plaats staat, aan de rechter kant.
    Ben geen rare taal/spellingfouten tegen gekomen! Ik ga gauw verder ?

Charlotte
    Bijdrager
    Post count: 221

Ik ga vandaag beginnen.

SM Pellikaan
    Bijdrager
    Post count: 41

Het boek leest echt meteen vanaf het begin goed weg. Vind het heel leuk dat Erika zo positief goed gebekt is, een leuke twist tijdens de oplopende spanning. Ik mag die Erika wel.

Het verhaal wordt langzaam opgebouwd en goed uitgewerkt in details, zo lees ik graag.

Spelfouten ben ik niet zo goed in, tenzij het grote fouten zijn lees ik er overheen, als ik volledig opgeslokt word door een verhaal. In dit geval zullen er misschien ook allicht wel foutjes zitten, maar aan mij heb je daarbij dus niets.

Nel
    Bijdrager
    Post count: 16

Ik heb het boek uit. Wat een spannend boek tot het eind toe niet geweten ( Bijna ) wie de
    dader is. Dit boek laat je van de eerste tot de laatste bladzijde genieten en in spanning.
    Wat is Erika Foster een sympathieke persoon. Zeer eigengereid maar wel in het goede.

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 115

Uit en genoten van het boek. Had uiteindelijk wel het idee wie de dader was, maar dat deed geen afbreuk aan de ontknoping.

laure89
    Bijdrager
    Post count: 21

Ik heb het boek pas gisteren ontvangen, maar heb nu al meer dan 100 pagina’s gelezen. Het verhaal leest vlot en er zit voldoende spanning in. Nog geen taalfouten tegengekomen. De korte hoofdstukken zorgen er wel voor dar het vlot leest, alleen de nummering is inderdaad wat raar helemaal rechts.

Ik vermoed dat ik dit boek snel zal uitlezen!

Resie
    Bijdrager

Het boek leest gemakkelijk weg, maar op een of andere manier weet het me niet direct beet te pakken. Meer door de wijze van schrijven dan het verhaal zelf. De verhaallijn is boeiend, niet overdreven voorspelbaar. Het is een spannend onderzoek naar het verhaal achter een gevonden lichaam. Ik blijf nieuwsgierig naar antwoorden, dus ik lees fijn verder.

CharlottevV
    Bijdrager
    Post count: 29

Ik ben nu bijna halverwege..
    Het boek ontwikkelt zich tot dusver hoe je verwacht, er gebeurt een misdrijf en Erica en haar proberen uit te zoeken wat er gebeurt is en wie het heeft gedaan.
    Ik ben een paar spelfouten tegen gekomen, wat zinnen die niet helemaal lekker lopen en wat verkeerd geplaatste komma’s. Ik vergeet echter op het moment zelf altijd deze te noteren waardoor ik ze nu niet terug kan vinden. Zal er vanaf nu aan denken. Het is niet storend voor het verhaal als je er lekker in zit.
    Vreemde of opmerkelijke citaten ben ik nog niet tegen gekomen.

Lieke
    Bijdrager
    Post count: 30

Het boek is uit. Algemeen: ofwel de schrijfstijl, ofwel de vertaling ldvert soms wat krakkemikkige zinnen op.
    Af en toe stoorde ik mij eraan, meestal kon ik lekker verder lezen.

Mireille Muls
    Bijdrager
    Post count: 29

Leest heel vlot en moeilijk om te stoppen eens je begint te lezen. Leuke personages, karakters neergezet zoals in het echte leven.

Resie
    Bijdrager

Nog steeds blijf ik nieuwsgierig naar hoe het verder gaat, maar de manier van schrijven vind ik wat lastig. Een voorbeeldje: in het begin van hoofdstuk 47 gaat de hoofdpersoon naar een café waar ze op internet wat opzoekt. Vervolgens loopt ze naar de koelkast, badkamer, enz? Ik zat eigenlijk nog in het café met m’n gedachten. Jammer.

Charlotte
    Bijdrager

Hoewel ik al een eind gevorderd in het boek, vind ik wel dat Bryndza erg uitweidt, en wel heel erg veel moeite doet om zijn boek spannend te maken. Naar mijn idee kan het wel wat minder en doet het geen afbreuk aan verhaal. Wat REsie hierboven schrijft kan ik beamen, ze zijn onderweg en dan komt er weer een alinea of er komen er twee die dingen en zaken bescchrijven. Heel veel bijvoeglijke naamwoorden ook.

Ik heb zelfs de neiging stukken over te slaan, jeetje, wat jammer eigenlijk, de idee is goed, de inspecteur een prima personage, niet gemakkelijk, wel een stoere dame.

En nee ik sla niets over hoor. Dat kan niet. Maar tot op heden ben ik wel teleurgesteld, mijn torenhoge verwachting van een zeer goed boek stel ik bij tot goed boek.

Charlotte
    Bijdrager

Ik lees vandaag ondanks de Olympische Spelen wel uit.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 44)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.