15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1958
    #12131 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 232

De Cover: ik heb géén papieren boek dus kan niet écht oordelen over de cover. Hij staat helemaal aan het eind op ??? een pier? of??? kan ik niet zo goed zien. Maar het is wél een heel aparte cover met een aparte kleur.
    Auteur: ik heb nog nooit gehoord van deze auteur, maar toch heb ik er een goed gevoel bij.
    Verwachting: jaaa ik heb best hoge verwachtingen van het verhaal. Het is niet voor niets een “meesterwerk” genoemd. Ga snel aan het lezen.

honingbol
    Bijdrager
    Post count: 47

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.

Ik vind de cover erg mooi, het doet mysterieus aan. De kleurstelling is prachtig en ik zou het boek dan ook zeker oppakken als ik het in de boekhandel zag liggen. Vanaf de eerste keer dat ik het boek zag (niet hier, maar voor de inschrijving van de leesclub al) was ik gegrepen door de kleuren en de cover. Ben benieuwd of het ook echt zo spannend zal zijn als ik nu verwacht.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Ik ken deze schrijver niet en heb dus ook eigenlijk geen verwachtingen. Het feit dat het boek in meer dan 15 talen vertaald gaat worden zou iets moeten zeggen over zijn kwaliteiten. Of het zegt meer over een goede marketing, dat is nog even afwachten.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

Ik verwacht een spannend, goed geschreven boek. Scandinavische schrijvers weten mij net iets meer te boeien met hun boeken, ze zijn iets mysterieuzer geschreven vaak. Ik ben heel benieuwd of dat in dit geval ook zo is.

hans
    Bijdrager
    Post count: 75

Cover: Duistere en donkere cover. Geeft hopelijk de sfeer van het verhaal weer. Dat moet ook wel want de quote “Een ode aan de Scandinavische thriller” krijg je niet zomaar.

Auteur: Het debuut van een crimeblogger. Zelf uitgebracht en opgepakt door een grote uitgeverij. Zegt wel iets over zijn kwaliteit. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zijn crimeblog niet ken. Nu dus wel en gelijk op mijn leeslijst gezet.

Verwachting: De recensies waren erg goed. Een meesterwerk? Ik hoop het.

Omaatjuh
    Bijdrager
    Post count: 113

Op de voorkant van het boek staat een man aan het einde van een Landtong omgeven de zee.
    Achterop staat een foto van de auteur.
    Dan een stukje waar het boek over gaat.
    Mijn verwachting is dat zijn debuut thriller het begin is van nog veel meer spannende boeken.
    Ik hoop dat het verhaal net zo goed is als de recensies beloven en ik zal genieten van deze spannende thriller.

Mirjam Regelink
    Bijdrager
    Post count: 6

De cover maakt me nieuwsgierig. Je ziet aan het einde van een pad een persoon staan. Er zitten spannende elementen in het plaatje: het pad lijkt op te gaan in de mist en vogels vliegen weg.
    De kleuren zijn goed gekozen, wat het allemaal samen mysterieus maakt.

De auteur was voor mij onbekend. Na het lezen van een samenvatting las ik dat dit zijn debuut was.

Ik heb hoge verwachtingen omdat mensen het boek een meesterwerk noemen. Ik verwacht een spannend boek. Na de positieve reacties hoop ik dat het een boek is wat ik met moeite weg kan leggen.

Liane
    Bijdrager
    Post count: 45

1. Ik heb het ebook ontvangen dus ik kan niet veel over de kaft, dikte etcetera zeggen. Maar ik heb gegoogled en de kaft straalt iets mysterieus uit. Een persoon staat aan het einde van een soort pier. Mooie kleurstelling overigens. Het trekt mij aan.

2. Ik ken deze auteur (nog) niet. Maar Karin en Corina van Samenlezenisleuker mochten hem onlangs wat vragen stellen n.a.v. Het meesterwerk en het werd een super leuk interview. Leuke en spontane antwoorden.

3. Ik verwacht best veel van dit boek, want ik heb inmiddels veel positieve berichten gehoord. Ik hoop op een flinke dosis spanning. Het is het eerste deel van een trilogie dus ik hoop dat het verhaal mij pakt.

Ik lees mijn huidige boek “Meisje in het ijs” uit (topper overigens!) en ga dit weekend beginnen in Het meesterwerk. Ik heb er erg veel zin in.

Rietje
    Bijdrager
    Post count: 50

Omdat ik het e-boek heb ontvangen is de cover wat lastiger te beoordelen. Maar online ziet het er prachtig uit, echt een boek wat mij direct aanspreekt, ik zie er een man in die uitkijkt op zee in een mistige omgeving.

Door de meegezonden brief heb ik een hoge verwachting van deze auteur gekregen, al ken ik hem nog niet. Hij heeft zelf veel gelezen en weet veel van misdaadliteratuur. Ik heb bewondering voor het feit dat hij dit boek in eigen beheer heeft uitgegeven en het verhaal in zijn eigen omgeving laat afspelen. Door de goede recensies heb ik een hoge verwachting van dit boek. Ik verwacht, en hoop op een spannend en origineel verhaal met oog voor de omgeving waar het zich afspeelt.

HarryDresden
    Bijdrager
    Post count: 18

Cover: De Cover is rustig, tikje mysterieus zo met de steiger in beeld en het silhouet erop. Het lijkt mistig waardoor er een wat spannend, creepy gevoel opgewekt wordt. Past goed in de lijn met de verwachtingen bij het boek. De tekst ‘Een fantastisch, gedurfd debuut’ maakt dat ik vrij hoge verwachtingen krijg bij het boek.

Auteur: Ik verwacht een schrijver in de lijn van Jo Nesbø. Spannend met personages waarin je je goed kan inleven. En een tikje luguber.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek? Ik verwacht een zinderend verhaal, met spannende wendingen en een sterk plot. Ik heb er grote verwachtingen bij!

BeJa
    Bijdrager
    Post count: 75

Cover :Ik vind het een mysterieuze cover,die me nieuwsgierig maakt maar de inhoud van het boek.
    Auteur : De auteur is voor mij onbekend,dus ik heb geen idee,maar ik hoop natuurlijk dat hij een prachtig boek heeft geschreven.
    Verwachting : Een spannend boek,met mooie wendingen en een goed plot.

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 393

De kleur is eenvoudig rustig en zacht maar door de mist/nevel die er hangt heeft het iets mysterieus, terwijl de man op een pier/pad ergens voor weg loopt of heeft het juist het tegenovergestelde en stapt hij een onzekerheid in

de achterflap geeft een korte inhoud weer van waar het verhaal over gaat. Het geeft niet te veel prijs en heb eigenlijk niet echt een idee in welke richting ik dit verhaal zou kunnen plaatsen.

Verwachtingen:
    Een debuut heeft wat mij betreft altijd iets unieks over zich.
    -Je kan er blanco aan beginnen en het allemaal over je heen laten komen en maar zien hoe het loopt . Zo begin ik meestal met een debuut.
    Van Meesterwerk heb ik het e.e.a ( niets dan positiefs) voorbij zien komen en met dit gegeven schept dit toch wel een verwachting.
    Aangezien Geir Tangen een crime-recensent en blogger is verwacht ik wel een goed in elkaar stekend verhaal met de nodige verrassingen in zich waardoor ik steeds getriggerd en geboeid kan blijven doorlezen.

Nu maar hopen dat de titel “Meesterwerk” zich kan waarmaken en dat het ook daadwerkelijk een “Meesterwerk” is

Tiny Rutjens
    Bijdrager
    Post count: 31

De cover vind ik heel erg mooi. Heel rustig en wat nevelig.
    Een beetje de kleuren hoe ik het noorderlicht voor me zie.

Als het boek net zo prettig leest als de brief die Geir Tangen aan de winnaars heeft geschreven dan verwacht ik er heel veel van.

Vanavond wil ik beginnen om het boek te gaan lezen. Ik verwacht een mooie thriller met ook wat beschrijvingen over Noorwegen.

Inge
    Bijdrager
    Post count: 14

Heb Het meesterwerk als ebook ontvangen, voor het beantwoorden van de cover-vraag heb ik gegoogled. De blauwige mist, de vogels, de persoon die van de pier af lijkt te lopen, alles draagt bij aan een mysterieuze sfeer. Door de zin “Een ode aan de Scandinavische thriller” en de quote “Een fantastisch, gedurfd debuut” is mijn interesse zeker gewekt. Ik was benieuwd of de cover niet heel donker op de ereader naar voren komt, dat is niet het geval. Maar tot mijn verbazing valt de titel weg! Het beeld eindigt precies onder de naam van de schrijver.

Door de toevoegingen op de cover en doordat de schrijver zelf ruim 250 boeken heeft gelezen en besproken op zijn blog heb ik hoge verwachtingen van Het meesterwerk (en ook van de andere 2 delen).

Het meesterwerk is mijn eerste kennismaking met een Scandinavische thriller, hopelijk leiden de Noorse namen me niet te veel af. Heb tot nu toe alleen nog maar lovende dingen over dit boek gelezen, ben heel benieuwd!

Monique276
    Bijdrager
    Post count: 65

De cover:
    De cover doet mysterieus aan, de kleuren zijn prachtig en lopen mooi in elkaar over. Een persoon aan het einde van een steiger, die in de mist kijkt op te lossen. Vogels die wegvliegen. Wanneer ik dit boek in de winkel had Sien liggen, had ik het meteen opgepakt.

Wat ik ook erg mooi vond was de persoonlijke brief van Geir Tangen, eigenlijk nog nooit so meegemaakt.

De tekst: “een ode aan de Scandinavische thriller” en “een fantastisch, gedurfd debuut”, maakt dat ik best wel hoge verwachtingen van dit boek krijg.

De schrijver zegt mij niets. Scandinavische schrijvers vind ik over het algemeen erg goede schrijvers.

Ben nu bezig in een ander boek. Hoop dit weekend een begin te maken, ook aangezien ik fit boek gisteren pas heb ontvangen.

mariskavv
    Bijdrager
    Post count: 62

Cover: ik heb het e-book dus zie geen kleuren. Maar de cover heeft een geheimzinnige donkere sfeer. De persoon op de cover staat op een weg en de rest van de weg is gehuld in nevel. Doet vermoeden dat het een duistere thriller is met duistere geheimen.

Auteur: Ik ken de auteur niet, dus ik wacht af wat het boek gaat brengen.

Verwachting: Op basis van de cover en achterflap en de goede berichten over het boek die ik op sociale media zijn mijn verwachtingen hooggespannen. Ik las nog niet eerder een Scandinavische thriller of in elk geval niet veel. En door de hype rondom scandinavische thrillers ben ik enigszins sceptisch. Maar wie weet laat dit boek zien dat de hype klopt..

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.