Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 051 t/m 100 Leesclub 062: Het meesterwerk Het meesterwerk, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 38)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 75

Werkgerelateerd: Ranveig had de mogelijkheid om met behulp van een zogenaamde Citrix-sleutel op de server in te loggen en vanuit huis geredigeerde artikelen te uploaden.
    Ben benieuwd wat hier mee bedoeld wordt. Werk dagelijks met Citrix maar nog niet eerder van een Citrix-sleutel gehoord. Een aantal vertalingen gecheckt (Spaans, Zweeds en Duits), maar ze hebben het allemaal over een Citrix-sleutel.

Citrix-sleutel is vergelijkbaar aan een VPNtoken. Een dynamische code waarmee je een beveiligde VPN verbinding kan maken zodat je op een afgesloten kantoornetwerk kan komen. Bij een vorige werkgever heb ik een Citrix-sleutel gehad. De code verschijnt dan op een soort sleutelhanger. Er bestaan ook varianten voor op de smartphone.

hans
    Bijdrager

Het verhaal gaat van het heden naar het verleden. Wat me opviel was dat woensdag 17 juli 2009 in het echt op een vrijdag viel.

hans
    Bijdrager

Door alle interessante verwijzingen nog niet echt opgeschoten in het boek. Ik ben nu wel heel benieuwd naar Haugesund :-). Er komt zelfs een band uit Haugesund in het verhaal voor. The Eternally Damned van Einherjer. Die band kende ik nog niet.

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 409

Het boek is uit en moet zeggen het was een lust voor het oog om dit debuut ( met vele wendingen die voor verassingen zorgen) te lezen.

Ik was nog helemaal vergeten te melden dat ik de persoonlijke brief van Geir Tangen helemaal top vond.

Liane
    Bijdrager
    Post count: 45

Het boek Boeman van Unni Lindell wordt een paar keer genoemd. Ik heb het gegoogled en op mijn NTL gezet. Het lijkt mij een spannend boek. Kent één van jullie het?

BeJa
    Bijdrager
    Post count: 81

Inmiddels begonnen in het boek,het leest lekker weg. Het is boeiend en ik ben benieuwd naar hoe het verder gaat.
    De zin Je baan bungelt als een keutel aan je konthaar,moest ik hardop om lachen.
    Het weekend weer fijn verder lezen

Monique276
    Bijdrager
    Post count: 67

Ben gisteravond begonnen in het boek. Zat er meteen in.
    Nu lekker verder lezen. Heerlijk. Later uiteraard meer.

honingbol
    Bijdrager
    Post count: 51

Ik ben ondertussen ook gestart in het boek, ben ongeveer op bladzijde 100 nu. Ik merk wel dat ik echt moet wennen aan de schrijfstijl, het leest niet lekker vlot en makkelijk door moet ik zeggen. Ik moet echt wel mijn hoofd erbij houden. Komt denk ik ook door de namen, ik moet soms even zoeken wie wie ook alweer is.
    Toch wil ik zeker wel doorlezen, het verhaal is spannend genoeg om door te willen!

Liane
    Bijdrager

Wat een geweldige thriller. Ik heb nu 71% gelezen en ik hoop hem vandaag uit te hebben. Ontzettend leuk om de verwijzingen naar boeken van Noorse auteurs te googlen. Boeman van Unni Lindell staat inmiddels op mijn lijst. Ook de serie Varg Veum wordt genoemd (topserie!).

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 240

Inmiddels ook al een heel eind op weg in deze geweldige thriller.
    Wel moest ik ook wennen aan de vele vreemde namen en dat is het
    jammere van een e-boek, je kunt niet zomaar even een stukje terugbladeren.
    Maar spannend is het. Dat is zéker.

Rietje
    Bijdrager
    Post count: 50

@Kessel, met mijn e-reader kan ik juist heel makkelijk terug zoeken, op een woord of een naam. Deze functie gebruik ik heel vaak, vooral met moeilijke namen.
    @Liane, ik heb Boeman ooit gelezen. Heb het toen 4 sterren gegeven (9 jaar geleden).

Dit vond ik ook nog een grappig fragment op pag. 281 van het e-book:

…is verdomme vanaf dag een verbonden als een touw om de zondagse rollade….

Inmiddels heb ik het boek uit, vooral het laatste deel heb ik in een ruk uitgelezen.

Liane
    Bijdrager

@Rietje: ik heb hem inmiddels ook uit. Wat een finale! En ik ga Boeman zeker lezen.

Tiny Rutjens
    Bijdrager
    Post count: 31

De verwijzingen naar Jo nesbo en Unni Lindell vond ik ook heel erg mooi. Diverse keren moeten lachen om uitdrukkingen maar echt lachen vond ik op pagina 336.

hans
    Bijdrager

Het boek uit. Er zaten nog een aantal verwijzingen in naar andere schrijvers dan die al genoemd waren, Anne Holt, Jørn Lier Horst en Henning Mankell en in het dankwoord Frode Eie Larsen, Frode Granhus en Gard Sveen. Met recht een ode aan de Scandinavische literatuur.

Verder werd Johnny Cash. The needle tears a hole….The old familiar sting….. aangehaald. Dit is de geweldige vertolking van het nummer Hurt. Past goed bij het verhaal.

mariskavv
    Bijdrager
    Post count: 62

Ik ben begonnen in het boek en ik moest er even inkomen, maar dat is ook omdat het niet een zo maar weg lees boek is. Dus positief. Er zit een diepere lading in het boek, het is geen luchtige trhiller. Het leest goed en is spannend, ik wil verder lezen. Dat is een goed teken! De sfeer is enigszins beklemmend, je leert het hoofdpersonage en zijn achtergrond beter kennen en dat beloofd wat voor de toekomst van hem. Ik ben zeer benieuwd waar het verhaal heen gaat. De cover is al goed gekozen, want er is een beetje een grimmige mysterieuze sfeer in het boek.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 38)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.