Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 051 t/m 100 Leesclub 062: Het meesterwerk Het meesterwerk, Na het lezen #2

16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 18

Wat vind je van het plot?
    Goed, gruwelijk, heel origineel.
    Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    De structuur was naar mijn idee vaak ver te zoeken, al heb ik dat niet als storend ervaren.
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Had geen idee wie de dader zou zijn, zag dit einde dus totaal niet aankomen.

Algemeen
    Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    In het begin kwam ik moeilijk in het verhaal, vooral omdat de namen op verschillende manieren gebruikt worden (alleen voornaam, alleen achternaam, maar ook voor- en achternaam), gelukkig raakte ik er op een gegeven moment wel aan gewend.
    Vind je de schrijfstijl van Geir Tangen prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    De schrijfstijl vond ik prettig en begrijpelijk, buiten het verschillende gebruik van de Scandinavische namen om. Vind het wel een boek waar je je aandacht continue bij moet houden. De gebruikte grapjes kwamen een beetje gemaakt/gekunsteld op me over, naar mijn idee kwamen ze ook na ongeveer de helft van het boek niet meer voor.
    Vind je Het meesterwerk een typisch Scandinavische verhaal? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Hier kan ik geen antwoord op geven, omdat dit mijn eerste boek van een Scandinavische schrijver is.
    Stel….Geir Tangen vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan Geir Tangen zijn?
    Origineel, met een gruwelijk einde.

Dit boek
    Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Heel origineel, vooral omdat er verwijzingen naar andere schrijvers en boeken in voor komen.
    Het meesterwerk is het debuut van Tangen en tevens het eerste deel van een serie. Ga je na het lezen van Het meesterwerk de volgende boeken van Tangen ook lezen?
    Zeker! Was er niet van op de hoogte dat Het meesterwerk onderdeel van een serie is, ben benieuwd naar het vervolg!
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Geir Tangen mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Of de grapjes/humor heel het boek doortrekken, of wat minderen. Verder vooral zo doorgaan!

16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.