Home Forums Leesclub 139: Het Londens kwartet Het Londens kwartet, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1632
    #25050 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover:  Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur:  Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting:  Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

Saskia
    Bijdrager
    Post count: 152

IK heb het boek uitgepakt en wordt prompt aangestaard door twee ogen die als in een droom achter de Big Ben uit verschijnen. Het is duidelijk een Londens tafereel en daarmee past de cover goed bij de titel ‘Londens Kwartet. De plaats van handeling is hiermee duidelijk. Tekenen van een kwartet zie ik niet op de voorkant maar het gezicht dat starend blikt in de verte achter mij, intrigeert me. Wie is deze persoon? Het lijkt wel een vrouwengezicht zo verfijnd als het is afgetekend. Mijn interesse is gewekt. De lucht heeft de leur van een zons-op of zonsondergang. De lucht kleurt een beetje rood-oranje. In de verte ontwaar ik bomen. Ze ogen herfstig.
    De achterkant geeft de inhoud prijs. Brexit, complotten intriges, machtsovernames. Het belooft een spannend tochtje door het Londens Kwartet en ik verwacht een spannend verhaal met veel kunst gezien de achtergrond van de schrijver. Deze maakte me zeer nieuwsgierig naar zijn eerste boek dat ik inmiddels in de bibliotheek heb kunnen lenen. Ik kende de schrijver nog niet.
    Maar ben gezien mijn interesse in muziek ook zeer benieuwd naar dit deel.

Jacobaan
    Bijdrager
    Post count: 108

Cover:

Een mysterieuze cover, in een voor mij nostalgische kleur, met daarop The London Bridge en een vaag vrouwengezicht die lijkt overzicht te hebben over London.
    Duidelijk passend bij waar het verhaal plaatsvindt en de onderwerpen (onder meer de Brexit problematiek).

De titel van het verhaal in vette witte letters op de voorzijde goed zichtbaar alsmede ook, maar in iets mindere mate, de naam van de auteur Wim Belaen. Helemaal onderaan ook de naam van de uitgeverij.

Op de rug: ook de naam van de auteur in oranje/roze letters en de titel van het boek in vette witte letters.

Op de achterzijde: Korte samenvatting van het verhaal op een groene achtergrond en enkele quotes over zijn eerdere boek ‘Het Venetiaans Concerto’ en een korte voorstelling van de auteur Wim Belaen.

De cover is spannend mysterieus waardoor het mij zeker uitnodigt om het te pakken als ik het in de boekhandel zou zien liggen.

Auteur:

De auteur is een volkomen nieuweling voor mij dus heb géén enkel idee wat ik kan en mag verwachten. Heb wel de recensies gelezen van zijn eerste boek ‘Het Venetiaans Concerto’ en a.d.h. daarvan verwacht ik een spannende en beeldende schrijfstijl.

Verwachting:

Het onderwerp heeft wel mijn interesse en ik verwacht daarom ook een vlot lezend, boeiend en spannend verhaal met enkele onverwachte plottwisten.

Tira
    Bijdrager
    Post count: 6

Mysterieuze cover met die starende ogen. Mooie cover!
    Op de achterzijde: Korte samenvatting van het verhaal ,helaas geen foto van de auteur.
    De auteur ken ik niet,dus ik ben benieuwd.
    Ik verwacht een spannend boek.

Grietje
    Bijdrager
    Post count: 76

De cover staart mij aan en hij bevalt mij wel vooral haar ogen ook de kleur er van vind ik mooi.
    Ik ken deze auteur nog niet ben benieuwd naar het verhaal.Heel eerlijk heb ik mij aangemeld omdat
    er nog plaats was.De achterflap is op zich een spannend verhaal alleen dat het over de ministers
    en brexit-tijd gaat schrok mij eerst af.Maar nu ik het boek hier heb wil ik het toch graag lezen
    en dat zegt toch wel dat de cover je tot lezen aanzet.

SaBo
    Bijdrager
    Post count: 25

Mooie cover in een nostalgische kleur,en de ogen vallen meteen op.
    Op de achterzijde staat een beknopte samenvatting van het verhaal op een groene achtergrond en enkele quotes over zijn vorige boek.
    Ik heb nog nooit gehoord van deze auteur
    Ik verwacht een erg spannend verhaal met diverse plottwisten.

Jolanda
    Bijdrager
    Post count: 87

Mooie Cover in mooie kleuren. Grappig in verschillende Letter type’s. De ogen geven iets mysterieus maar ook iets nostalgisch.

De achterzijde een korte samenvatting van een verhaal wat je kan verwachten.

Een nieuwe schrijver voor mij dus ben zeer benieuwd. Wel even snel een stukje gelezen dat ik dacht. Lekkere stijl.
    Verwachting Een spannende thriller met een goede verhalenlijn. Misschien dingen herkenbaar wat zich nu ook afspeelt.
    We gaan er met een goede zin aan beginnen.

Tommy
    Bijdrager
    Post count: 122

Een mooi gestileerd zicht op hartje Londen met op de achtergrond een mysterieus gezicht in de wolken. Grote en duidelijke letters in goed contrast voro de titel, een echte aandachtstrekker. Buiten auteur en uitgeverij staat ook het genre “Thriller” duidelijk vermeld, iets wat ik altijd apprecieer.
    Een heel intrigerende beschrijving van de inhoud op de achterflap die meteen twee mogelijke verklaringen geeft voor het “Kwartet” uit de titel. Spannend, gevaar voor eigen leven, kunstproject, doolhof… ik ben al verkocht.

Ik ken Wim Belaen nog niet maar deze kennismaking begint alvast goed. De recensies van zijn vorige boek zijn alvast positief.

Ik verwacht een spannende trhiller die zich (hoofdzakelijk) afspeelt in Londen (een stad waar ik van hou), met een vleugje Engelse nostalgie. De harde kantjes van de Brewit waarbij de Engelses hun gentelman-masker afleggen en een dosis kunst (gezien de achtergrond van de auteur).

ovar
    Bijdrager
    Post count: 87

Cover:
    Het is een mooie cover met een impressie van Londen met erachter twee ogen die staren.
    Ook de kleurstelling is mooi. De titel is duidelijk afgebeeld. Ik weet niet of het boek er in de winkel uitspringt als het tussen veel andere boeken ligt.
    De tekst op de achterzijde maakt je nieuwsgierig. Gelukkig geeft het niet al te veel informatie, zodat niet een heel stuk van het verhaal al verklapt wordt.
    Als dit boek bevalt dan ga ik ook Het Venetiaans Concerto lezen.

Auteur:
    De auteur is mij niet bekend. Het is een Vlaams thrillerschrijver. Vlamingen zijn vaak goed in dit genre, dus ik verwacht wel wat van Belaen.

Verwachtingen.

Het is een thriller dus ik verwacht spanning. En natuurlijk verwacht ik een ‘doolhof vol intriges’, want dat staat in de tekst op de achterzijde. Hopelijk zit er ook nog een relatie naar de muziek in, want crime en muziek vind ik een interessante combinatie. En een beetje brxit kan ook geen kwaad!

Corine12
    Bijdrager
    Post count: 37

Mooie cover die meteen opvalt. Echt een boek wat ik in de boekwinkel op zou pakken. Mooi met de Big Ben op de achtergrond. Naast de Big Ben mysterieuze ogen, wat me nieuwsgierig maakt naar het verhaal. Grote witte letters met de titel van het boek. Opvallend.
    Op de achterzijde de inhoud van het verhaal.
    Ik had nog nooit van de schrijver gehoord, dus ik ben zeer benieuwd. Ik verwacht een spannend boek met zoals op de achterkant staat, een verraderlijk doolhof vol intriges.

XKellllllyyyyyy
    Bijdrager
    Post count: 168

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.
    Leuke cover. Je zie dat het gaat afspelen in londen. Je ziet de Big Ben

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Totaal onbekend voor mij. Ik ben echt benieuwd naar zijn verhaal
    Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?
    Spannend en vlot leesbaar

Anita
    Bijdrager
    Post count: 39

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

De cover is gewoon schitterend: mooie zachte kleuren, een foto van Londens meest gekende monumenten in mooi ochtendrood of avondrood, met op de achtergrond, maar heel duidelijk aanwezig een meisjesgezicht met ogen die in de verte staren; de titel neemt nagenoeg de helft van de cover in en het is opvallend dat ‘Het’ in een ander lettertype staat dan de rest van de titel.
    De achterkant maakt nieuwsgierig: brexit, ontvoering, inlichtingendiensten, een waanzinnig kunstproject, leugens, misleiding, een doolhof van intriges. Dat zijn heel wat beloftes.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

De auteur ken ik nog niet, maar het feit dat hij naast schrijver ook professioneel muzikant is maakt dat ik heel erg geïnteresseerd ben in dit boek. Ik vraag me af of zijn muziek zal afstralen op het verhaal. Muziek en boek vertellen allebei verhalen. Ik ben benieuwd te ontdekken of de muziek ook zichtbaar zal zijn in het boek, of ze een bepaalde manier van schrijven tot gevolg heeft, of ik de muziek tussen de lijnen door ga kunnen lezen.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

Mijn verwachtingen zijn hoog gespannen. De achterflap geeft alle ingrediënten voor een spannend boek. Brexit is een gegeven dat Europa nu al enkele jaren in zijn greep heeft: welke rol gaat hij in dit boek spelen? Tel daar bij op dat telkens ik naar de cover kijk, er een muziekje in mijn hoofd begint te spelen… Ik laat het verhaal op me afkomen, zet ondertussen een goed muziekje op en ga genieten, want ik denk dat het een heel mooi leesavontuur gaat worden.

Ant
    Bijdrager
    Post count: 63

Cover: De cover is opvallend en kleurrijk. Een cover die mij direct zou opvallen als ik deze ergens tegen kwam. De cover is zeker uitnodigend om meer over de inhoud te willen weten. Wat hebben Londen en de persoon op de cover met het verhaal te maken?

Auteur: Ik heb geen verwachtingen van de auteur omdat dit mijn eerste kennismaking is met zijn werk. Ik heb even gekeken naar zijn vorige boek en wat mij opviel is dat de reviews vooral lovend zijn. Dit maakt wel dat ik extra nieuwsgierig ben naar hoe hij schrijft en de verhaallijn opbouwt.

Verwachting: Ik verwacht een spannend boek met een vlot geschreven verhaal. Ik hoop dat het zo’n verhaal is die mij direct het verhaal in zuigt en vraagt om door te blijven lezen. Daarnaast hoop ik dat het een verhaal is die goed op zich zelf te lezen is omdat zijn eerste deel ook met deze personages speelt. Kom maar op met deze verraderlijke doolhof vol intriges!

maria
    Bijdrager
    Post count: 325

De cover geeft voor mij een lieflijke uitstraling echter de klok op tien voor twaalf!dus….
    Maar toch een nostalgische en romantische look, mooi warm goudkleurig doet niet thrillerachtig aan, maar geschiedenis-achtig of romantisch, een avondzonnetje, oude kleuren van weleer. Een vrouwelijk open gezicht in de lucht.

De auteur ken ik niet, dus sta er open in en vind het een onderwerp van deze tijd.

Ik verwacht een actueel boek met spanning door de klok op tien voor twaalf waarbij een vrouw een belangrijke rol speelt en wellicht wat achtergrondinformatie over de standpunten van de brexit en bij een stemming kan het goed uitkomen als bepaalde mensen niet kunnen stemmen dus dat kan voor actie zorgen Het Londens kwartet waarbij de klok,de tijd misschien meer een rol speelt? De wijzerplaat bestaat immers uit vier kwartdelen, maar misschien te ver gezocht

Ronald van Gemeren
    Bijdrager
    Post count: 13

Ik heb al gereageerd, maar zie helaas mijn bijdrage niet in de lijst staan. Waar moet/mag ik op klikken? Ik vind de omslag mooi en mysterieus. Het vage gezicht van een vrouw die er op staat maakt het geheimzinniger. ook e typografie is mooi en evenwichtig. Ik ken de auteur niet, dus dit is de eerste kennismaking. Verwacht een mooi en spannend verhaal. En dat het speelt tegen de achtergrond van een heel actueel thema maakt het voor mij extra interessant.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.