Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 101 t/m 150 Leesclub 139: Het Londens kwartet Het Londens kwartet, Na het lezen #2

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1870
    #25060 |

Na het lezen #2

+++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++

De plot

1. Wat vind je van het plot?
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

Algemeen

1. Vond je Het Londens kwartet  een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    2. Vind je de schrijfstijl van Wim Belaen   prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    3. Stel….Wim Belaen  vraagt aan jou om zijn boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan hem zijn?

Dit boek

1. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    2. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Wim Belaen   mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic  Beoordeling

ovar
    Bijdrager
    Post count: 96

Wat vind je van het plot?
    In principe prima en goed doordacht. Zie verder bij de volgende vraag.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    De opbouw van het plot is stevig; niet typisch Nederlands of Vlaams, maar eerder Amerikaans door de vele verhaallijnen en de complexiteit. Veel Nederlandstalige auteurs bieden de lezer eenvoudige rechttoe-rechtaan verhalen. Belaen heeft zijn verhaal goed doordacht. De ontknoping gaat te snel en is niet heel bevredigend. Het is vreemd dat Livia Keshi-Chapman na een gesprekje met Natalie omslaat als een blad aan een boom en ineens de andere partij kiest. Verder blijven er nog heel wat vragen onbeantwoord. Als lezer neem je aan dat de moord op Lawrence consequenties zal hebben op de relatie tussen Ashdown en Lawrence vader, Byron Lyttelton. Belaen probeert dit te ondervangen door Jimmy, James Wheater, in de cel te laten vermoorden, maar bekend moet zijn dat Jimmy een helper van Ashdown was. Aangenomen mag worden dat de auteur een volgend deel schrijft waarin duidelijk wordt hoe het afloopt met de smeders van het complot.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Heel onverwacht was het niet. Vanaf het begin weet de lezer wie de boosdoeners zijn. De spanning zit hem in hetgeen de boosdoeners gaan ondernemen. Je voelt aankomen wat er met Lawrence gaat gebeuren en hoe het gebeurt, alhoewel dit later pas uit de doeken wordt gedaan. Ondanks dat blijft er toch spanning in het verhaal; dit heeft de auteur goed gedaan.

Vond je Het Londens Kwartet een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Ook al was het een behoorlijk dik boek en is het in het begin door de vele verhaallijnen en de vele personen enigszins moeilijk om alles op een rijtje te houden, blijft het verhaal boeien en ben je benieuwd naar het einde.

Vind je de schrijfstijl van Wim Belaen prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Door de vele verhaallijnen moet je geconcentreerd blijven lezen anders raak je de draad kwijt. Doordat het verhaal boeit is dit evenwel geen probleem.

Stel…. Wim Belaen vraagt aan jou om zijn boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan hem zijn?
    Doordacht.

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    In vergelijking met veel boeken van Nederlandstalige auteurs is dit boek veel complexer en beter doordacht. Verder is het bijzonder omdat het een actuele situatie (Brexit) integreert.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Wim Belaen mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Vooral zo doorgaan en in een derde deel de totale ontknoping schrijven.

Jacobaan
    Bijdrager
    Post count: 146

De plot

Is heel goed over nagedacht en zit goed in elkaar. Ondanks dat ik wel een vermoeden had over de ontknoping vond ik het plot wel origineel en zat er genoeg variatie in.

Na een korte aanloop waarin veel personages de revue passeren wordt de spanning snel opgebouwd, waarna de tragedies en affaires zich in vlot tempo opvolgen.

Ja en nee eigenlijk. Het einde had ik niet helemaal zo verwacht omdat het een open einde is en vraagt om een vervolg die er volgens de auteur ook komt (zie mijn vraag aan Wim Belaen). Maar dit is absoluut niet storend.

Algemeen

Vond je Het Londens kwartet een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?

Zekers te weten. Vanwege de vele personages dacht ik in het begin dit gaat zwaar worden maar niets is minder waard. Het boek had me bij mijn kladde waardoor ik door wilde lezen om te weten hoe het af zou lopen. Kon het dan ook niet meer wegleggen en had het verhaal, ondanks dat het een vrij dik boek was, dan ook vrij snel uitgelezen.

Vind je de schrijfstijl van Wim Belaen prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?

Zoals ik al eerder heb aangegeven is het in het begin even door hebben wie wie is. Hier is dan ook concentratie gewenst. Maar al vrij snel leest het boek ontzettend prettig omdat het goed, vlot en begrijpelijk geschreven is ondanks ook de vele Vlaamse woorden en gezegdes/uitdrukkingen. Sommige zinnen heb ik wel 2x moeten lezen en ook sommige woorden op moeten zoeken om het goed te kunnen begrijpen maar geenszins storend.

Stel….Wim Belaen vraagt aan jou om zijn boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan hem zijn?

Zeer doordacht en ook een boek dat het verfilmen waard is. (Triologie)

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?

Met name specifiek vanwege het actueel thema de Brexit dat door het verhaal verweven is en ook omdat het verhaal zich in vele landen afspeelt. (o.a. Italië, Frankrijk, Engeland, België)

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Wim Belaen mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Vooral door blijven schrijven. Het is een genot om je boeken te lezen.

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 164

De plot

Het plot vind ik heel goed bedacht en zit heel goed in elkaar.

Het plot is complex en bevat vele verhaallijnen. De auteur heeft heel goed nagedacht over zijn verhaal. De spanning werd goed opgebouwd. Er zijn nog een aantal vragen onbeantwoord, maar ik vermoed dat de antwoorden voor een volgend boek zullen zijn.

Toen ik begon te lezen, had ik zo’n einde niet verwacht. Misschien jammer dat het een open einde is, want ik wil weten hoe het afloopt.

Algemeen

Vond je Het Londens kwartet een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Het begin vond ik nogal traag, maar het werd steeds spannender. Toen had het wel mijn volledige aandacht.

De schrijfstijl is wel vlot, maar in het begin heb ik me toch wat moeten meer concentreren omwille van de verschillende personages.

Stel….Wim Belaen vraagt aan jou om zijn boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan hem zijn?
    Het valt onder veel noemers, vind ik. Misschien een goed boek (of boeken) om het verhaal tot een film te verwerken.

Dit boek

Het verhaal, de Brexit, maakt het boek wel uniek. Maar zeker ook de complexiteit in het verhaal, kom je in andere boek niet (veel) tegen.

Doe zo verder!

Tira
    Bijdrager
    Post count: 25

Het plot zit goed in elkaar, ook al zijn er nog vragen onbeantwoord.

prima opgebouwd qua verhaal en spanning.

het is toch wel wat een open einde,dat had ik niet verwacht.

Fijne schrijfstijl om te lezen,wel goed opletten omdat er zoveel personages zijn.

Stel….Wim Belaen vraagt aan jou om zijn boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. D
    Geloofwaardig

vrij origineel, omdat het ook over Brexit gaat.

hopelijk bent u al bezig aan een nieuw boek,want ik ben benieuwd!

Ant
    Bijdrager
    Post count: 74

De plot

Het plot zit aardig goed in elkaar en geeft genoeg open eindjes voor het volgende boek.

Te snel en complex. Het had voor mij wel wat minder mogen zijn

Op zich merk je tijdens het lezen wel hoe het einde zal gaan aflopen. Het is niet echt een heel onverwacht einde. Dat het een open eind heeft had ik verwacht omdat de auteur alweer aan het schrijven is aan een vervolg.

Algemeen

Nee, het had zeker niet mijn volle aandacht. Sterker nog, halverwege moest ik me er steeds meer toe gaan zetten om verder te willen lezen.

Doordat het Vlaamse woorden kent moest ik sommige zinnen/woorden herlezen. Echt heel afleidend wad het niet. De schrijfstijl is niet moeilijk, maar wel met monenten erg gedetailleerd waardoor het langdradig wordt. Dit haalde voor mij de vaart en spanning uit het verhaal.

Een aardig boek met realistische en actuele thema’s.

Dit boek

Het boek is niet heel uniek, alhoewel ik de Brexit wel goed gekozen vind. Dit maakt het boek wel wat specifieker. Het is geen uniek boek in zijn soort.

Ik zou als raad mee willen geven: iets minder personages en minder gedetailleerd. Hierdor ontstaat er meer spanning in het geheel waardoor het boek meer ‘body’ krijgt wat mij betreft.

Corine12
    Bijdrager
    Post count: 54

De plot.
    1. De plot zit goed in elkaar en staat open voor een vervolg.
    2. De spanning werd opgebouwd, maar toch gebeurde er ineens heel veel.
    3. Ik had het einde wel aan zien komen, maar dat het een open einde was had ik niet verwacht.

Algemeen.
    4. Ik vond het geen boeiend verhaal en daardoor had het niet steeds mijn aandacht. Ik moest me steeds er toe zetten om weer
    verder te lezen. Dat doet niets af aan de kwaliteit van het boek. Zoals ik al eerder zei; het is gewoon niet mijn genre.
    Maar ja, als het niet probeert dan weet je het niet.
    5. De schrijfstijl: het is zeker goed geschreven. In het begin las het gemakkelijk, maar later werd het langdradig soms.
    6. Meeslepend en geloofwaardig.

Dit boek.
    7. Het heeft wel iets specifieks, door de Brexit
    8. Vooral doorgaan met schrijven.

Grietje
    Bijdrager
    Post count: 88

De plot
    Het einde zit goed in elkaar en door het open einde zit er zeker een vervolg in.
    De spanning werd goed opgebouwd maar was complex.
    Het einde had ik zien aankomen en wist dat er nog een deel kwam dus dat het een open einde was had ik verwacht.

Algemeen
    Ik vond het londens kwartet een moeilijk te volgen boek omdat er zoveel personages in zaten .
    En daardoor was ik vaak afgeleid en las het voor mij niet lekker.
    De schrijfstijl was als ik in een hoofdstuk zat wel fijn.
    Actueel

Dit boek
    Dit boek is actueel dat maakt het speciaal

SaBo
    Bijdrager
    Post count: 36

Er is goed over nagedacht en het plot zit goed en origineel in elkaar.

Goed opgebouwde spanning en nog wat onbeantwoorde dingen ,maar die komen misschien in het volgende boek aan bod. En ik ga zeker meer van deze auteur lezen.

Nee ik had het einde niet zien aankomen en niet zo verwacht.

Ik moest in het begin van het boek er even inkomen,maar daarna had het verhaal mij in de greep en kon ik het boek maar moeilijk wegleggen.

Ik vind het een prettige boeiende schrijfstijl.Wel geconcentreerd lezen want er zijn veel verschillende personages.

Realistisch,geloofwaardig.

Wel redelijk uniek omdat het ook over de Brexit gaat

Geen idee,misschien wat minder personages in het volgende boek.

Jolanda
    Bijdrager
    Post count: 104

De plot
    1.Wat vind je van het plot?

Een goed opgebouwd Plot met een behoorlijke spanning.

2.Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?

Spannend maar veel personage’s wat lastig is.

3.Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Wel zien aankomen maar niet dat het een open eind zou zijn.

Algemeen
    4.Vond je Het Londens kwartet een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Ja best wel alleen teveel personage’s dat maakt het soms lastig om je hoofd er bij te houden.
    Niet een boek wat je zo even weg leg.

5.Vind je de schrijfstijl van Wim Belaen prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?

Vlotte schrijfstijl.. maar je moet wel geconcentreerd lezen.

6.Stel….Wim Belaen vraagt aan jou om zijn boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan hem zijn?
    Dit zou verfilmd kunnen worden.

Dit boek
    7.Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    De Brexit speelt een hoofdrol vandaar uniek.
    8.Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Wim Belaen mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Geen open einde meer Alsjeblieft.

Anita
    Bijdrager
    Post count: 66

De plot

Het plot komt niet onverwacht. Van bij aanvang weet de lezer wie de boosdoeners zijn.

Zoals ik net zei, verrast het plot niet. Vermits van bij het begin de boosdoeners gekend zijn, is het meegaan in hun complot, zien hoe hun machinaties in elkaar steken, afwachten wie hun slachtoffers zullen zijn en of ze zich staande kunnen houden in de door hen gecreëerde wereld van macht en geld.

Tja, al wie een potentieel gevaar kan vormen waardoor hun plannen mislukken, gaat eraan, vriend of vijand, zonder onderscheid. Het was afwachten wanneer de slachtoffers gingen geofferd worden, niet of.

Algemeen

Het is een lijvig boek, er wordt heel veel informatie gedeeld, plannen uiteengezet, pionnen op de juiste plaats ingezet en ik vond het boek van begin tot eind boeiend. Jammer dat het uit was!

De schrijfstijl van Wim Belaen is vlot, gemoedelijk, begrijpelijk en melodieus dankzij de mooie zinnen, de gekleurde woorden die acties en personen zoveel rijker voorstellen: hierdoor kan je je als lezer de personages en scènes perfect voor de geest halen.

‘Het Londens kwartet’ is realistisch en geloofwaardig, mede door het invoegen van persberichten, het noemen van gekende media, de aanwezigheid van personages met elk hun menselijke trekjes.

Dit boek

Ik vind dit boek er toch uitspringen. Er is de rode draad ‘brexit’ die steeds terug komt Het is een thriller met een politiek thema, de eerste keer dat ik zo’n boek lees.

Wim Belaen hoeft geen raad van mij. Ik hoop dat hij zo blijft verder schrijven.

Tommy
    Bijdrager
    Post count: 135

Ingewikkeld, al is dat duidelijk de bedoeling van de schrijver, anders zou het verhaal gewoon niet kloppen.

Ik vond het zeker in het begin moeilijk om in het verhaal te komen door het grote aantal karakters die vaak nog eens een dubbele rol speelden. Mogelijk had het vooraf lezen van Het Venetiaans concerto het iets makkelijker gemaakt. Hoewel volgens de achterflap twee personen de hoofdrol spelen bleek dat toch minder in het verdere verloop. Er bleken heel wat min of meer gelijkwaardige karakters een belangrijke rol te spelen, wat het er niet makkelijker op maakte om alles te volgen of er een voorkeurspeler op na te houden.

De meeste onverwachte verwikkelingen vonden in de loop van het verhaal plaats, het einde was uiteindelijk de bevestiging uit een beperkt aantal mogelijke keuzes. Dat het een soort open einde is als tweede deel van een driedelige cyclus zorgt er natuurlijk ook voor dat de opties voor de auteur beperkt blijven, anders is er geen vervolg meer mogelijk.

Ja

Zo moeilijk en ingewikkeld de plot was, zo vlot leest de schrijfstijl van Wim Belaen. Dat zorgt dat het boek prettig leest, mede door de korte hoofdstukken en de vele perspectiefwisselingen. De tijdsaanduidingen aan het begin van elk hoofdstuk maken het mogelijk om tijdens het lezen de tijdslijn te reconstrueren al moet ik toegeven dat dat voor mij te veel gevraagd was, ik liet het maar over me heen komen.

Stel….Wim Belaen vraagt aan jou om zijn boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. Wat zou je antwoord aan hem zijn?
    Politiek realisme tegen een megalomane achtergond.

De band met de actualiteit van de EUSSR en de Brexit met de achterkamertjespolitiek waar enkelen over het lot van meer dan 500 miljoen mensen beslissen. In thrillervorm en tegen een megalomane achtergrond maakt dit zel een uniek boek voor mij.

Ik kijk met spanning uit naar het derde deel.

Ronald van Gemeren
    Bijdrager
    Post count: 15

Het plot is spannend, maar wellicht iets te ver gezocht. Maar zeker het lezen waard. Had ik het zien aankomen??? ja het was geen verrassing. Zo her en der zag je bij bepaalde personen, zeker bij de mininster, de twijfel toeslaan. het einde kwam wat plotseling, alsof de schrijver in tijdnood kwam en er maar een einde aan maakte.
    het was zeker een boeiend verhaal, maar halverwege is er een periode dat er wat weinig gebeurde. Ik genoot wel van de schrijfstijl. Vond het leuk om wat Vlaams te lezen. En hoe typeer ik het boek? Een onderhoudende thriller met een zeer actuele gebeurtenis op de achtergrond.Dit maakte het boek ook wat meer uniek dan andere boeken. En een goede raad voor Wim: vraag aan de redactie bij de uitgeverij of ze wat nauwkeuriger de tekst willen doorlezen en corrigeren.

Saskia
    Bijdrager
    Post count: 176

De plot
    Het plot zit ingenieus in elkaar. Het kent een traag begin dat gekenmerkt wordt door de introductie van een ontstellend aantal personages. Hij geeft veel informatie over de deelnemers waardoor het soms haast een soort lijstje met biografische gegevens wordt in plaats van een verhaal. Het komt soms opsommerig over en dat doet het leesplezier geen goed. Dat komt omdat de lezer veel ‘verteld’ wordt. Hij kan er niet zelf achter komen. Een voorbeeld hiervan is Max. Zowel Max en zijn vriendin Natalie laten ons weten dat Max wel erg jaloers is. Het blijkt niet uit zijn gedrag. Daar krijgen we in het begin de kans nog niet echt voor. Het wordt ons gewoon verteld en persoonlijk vind ik dat nogal saai. Zeker als je dan nog aan al die andere personages voorgesteld moet gaan worden. Het wordt dan best lastig om door te lezen.
    Wat ik goed vind, is dat alle plotlijnen uiteindelijk samenkomen.

Hoewel dit ingewikkelde plot uiteindelijk samenkwam vond ik het niet heel erg harmonieus uitgevoerd. De ommekeer (plotwending) waar Livia en Jocelyn een grote in spelen, kwam vrij laat, onverwacht en verliep wel heel erg snel. Het deed een beetje geforceerd aan na die lange opbouw. Het was ook niet helemaal geloofwaardig dat deze twee dames plotseling een ‘change of heart’kregen. Ook een beetje teleurstellend is dat waar het eigenlijk om ging- het machtsspel omtrent brexit-, bleef hangen. Alleen Max wordt bevrijd en het ‘hulpje’ wordt opgeofferd. Die megalomane psychopaten mogen gewoon doorgaan.

Nee, ik had gehoopt op meer.

Algemeen
    4. Vond je Het Londens kwartet een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Nee, helaas ondervond ik allerlei weerstanden tijdens het lezen. De taalfouten, de vele (over de top) personages, het opsommerige zorgden ervoor dat ik me moest dwingen om verder te lezen. De ingewikkeldheid van het plot vond ik dan weer wel. Het einde was dan weer teleurstellend.

5. Vind je de schrijfstijl van Wim Belaen prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Zie ook mijn vorige vragen. Ik vond het te wensen over laten. Ondanks dat het vlot geschreven was ondervond ik diverse weerstanden die ook met de schrijfstijl te maken hadden

6. Stel….Wim Belaen vraagt aan jou om zijn boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan hem zijn? Het is over de top en op de cover mag staan: “De wereld die Belaen schetst is er niet een om vrolijk van te worden. Niemand is te vertrouwen, iedereen gaat voor eigen gewin. Zijn wereld is door en door verrot’

Dit boek
    7. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Het specifieke is een door en door verrotte wereld en ook uniek is dat Brexit en de economische belangen van de elite het onderwerp is in dit verhaal.

8. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Wim Belaen mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Graag meer show dan tell en aub minder taalfouten. De personages mogen wel wat minder übermensch zijn.

maria
    Bijdrager
    Post count: 357

Wel leuk naar toegewerkt al was de afloop met Max te voorspellend, maar had een kater want dacht dat ik nog veel meer spectaculairs mee zou krijgen.
    Goed opgebouwd, lekker veel verhaallijnen die je wilt volgen alleen te voorspellend aan het einde geworden
    Wel dat het goed met Max zou aflopen, maar dacht dat er nog veel meer zou gaan gebeuren. Had zeker geen open einde verwacht

Algemeen
    4. Vond je Het Londens kwartet een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Boeiend en had mijn aandacht door de verschillende verhaallijnen
    5. Vind je de schrijfstijl van Wim Belaen prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Makkelijk en prettig te lezen, korte hoofdstukken
    6. Stel….Wim Belaen vraagt aan jou om zijn boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan hem zijn?
    Zou best wel geloofwaardig, realistisch kunnen zijn

Dit boek
    7. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Lekker actueel en een politieke omgeving
    8. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Wim Belaen mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Gewoon doorgaan, maar zou een boek gewoon afronden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.