15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 2009
    #25054 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

ovar
    Bijdrager
    Post count: 104

Spanning: 7 punten, omdat weliswaar vooraf bekend is wie de daders zijn, maar het spannend blijft over wat de daad wordt.
    Plot: 7 punten, omdat de ontknoping op zich interessant is, maar niet alle vragen die de lezer heeft, worden beantwoord.
    Leesplezier: 7 punten, omdat het verhaal op zich plezierig leest, maar de lezer bij de les moet blijven om het verhaal goed te kunnen volgen.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat het verhaal gemakkelijk leest.
    Originaliteit: 8 punten, omdat het verhaal inspeelt op de actualiteit, de Brexit.
    Psychologie: 7 punten, omdat het grote aantal personages het niet gemakkelijk maakt om alle gedragingen goed op zijn waarde te kunnen schatten.

Gemiddelde beoordeling: 7,3 punten

Jacobaan
    Bijdrager
    Post count: 158

Spanning:

8 punten. omdat het verhaal altijd boeiend is ondanks dat je wel al vrij snel kunt weten wie de daders zijn.

Plot:

8,5 punten. omdat er heel goed over nagedacht is en goed in elkaar zit. Het is origineel en zat er genoeg variatie in.

Leesplezier:

9 punten. omdat het boek altijd mijn volle aandacht had en er ook een actueel thema de Brexit aan was gekoppeld. Het leest ook heel gemakkelijk ook al moet je steeds geconcentreerd blijven. Niet voor niets het boek al vrij snel uitgelezen wat genoeg zegt.

Schrijfstijl:

9 punten. omdat het goed, vlot en begrijpelijk geschreven is ondanks ook de vele Vlaamse woorden en gezegdes/uitdrukkingen. Sommige zinnen heb ik wel 2x moeten lezen en ook sommige woorden op moeten zoeken om het goed te kunnen begrijpen maar geenszins storend.

Originaliteit:

8,5 punten. omdat uiteraard in het verhaal dé actualiteit van Engeland verweven is de Brexit. Bovendien speelt het verhaal zich ook af in meerdere landen.

Psychologie:

8 punten. Doordat het een 2e boek is in een triologie en ik deel 1 (nog) niet heb gelezen, was het voor mij lastig om de personages snel te (leren) kennen. Komt ook omdat deze in deel 1 al zijn uitgewerkt.

Gemiddelde beoordeling: 51 punten : 6 = 8,5

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 180

Spanning: 7 punten, omdat het verhaal eerst traag op gang kwam en nadien werd het pas echt spannend.
    Plot: 8 punten, omdat het een goed doordacht plot is, maar ik wacht op de ontknoping.
    Leesplezier: 8 punten, omdat ik moeite had met het begin (de verschillende personages). Misschien was het beter om eerst het eerste boek te lezen.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat het vlot geschreven is.
    Originaliteit: 9 punten, omdat het verhaal draait rond de Brexit en dit is nu heel actueel.
    Psychologie: 8 punten, omdat niets is wat het lijkt. Heel goed bedacht!
    Gemiddelde beoordeling: 8 punten

Tira
    Bijdrager
    Post count: 32

Spanning: 7 punten, omdat het boek niet de hele tijd spannend is.
    Plot: 8 punten,het is een goed doordacht plot, maar er blijven wel dingen onbeantwoord.
    Leesplezier: 8 punten Ondanks de vele personages wat opletten was heb ik het boek met veel plezier gelezen!
    Schrijfstijl: 8 punten Boeiend geschreven,aangename schrijfstijl.
    Originaliteit: 9 punten, Origineel omdat het over de Brexit gaat wat nu speelt.
    Psychologie: 8 punten Omdat het vaak toch anders is dan ik dacht
    Gemiddeld: 8 punten

Ant
    Bijdrager
    Post count: 79

Spanning: 6 punten, omdat deze niet continu voelbaar is en het verhaal erg uitgebreid geschreven is.

Plot: 6 punten, omdat ik hem niet heel erg verrassend vond en deze wel heel snel geschreven is.

Leesplezier: 6.5 punten, omdat ik halverwege steeds meer moeite kreeg om mijn aandacht erbij te houden. Er zijn veel personages en ik vond het niet altijd even geloofwaardig.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat de schrijfstijl op zichzelf wel makkelijk is, ondanks de Vlaamse woorden.

Originaliteit: 7 punten, omdat het actuele thema’s betreft zoals de Brexit

Psychologie: 7 punten, omdat de auteur de personages allemaal een ander gezicht te geven, maar het zijn wel erg veel personages voor het geheel.

Gemiddelde beoordeling: 6.6 punten (39.5* 6 = 6.583)

Corine12
    Bijdrager
    Post count: 68

Spanning: 6 punten, omdat het pas op het laatst spannend wordt.
    Plot: 7 punten, omdat ik het wel verwacht had, maar toch nog een open einde.
    Leesplezier: 6 punten, omdat het niet mijn genre is.
    Schrijfstijl: 7 punten, omdat het uitgebreid beschreven is.
    Originaliteit: 7 punten, vanwege de brexit.
    Psychologie: 6 punten, omdat er veel te veel personages zijn.
    Totaal: 6,5 punten.

Grietje
    Bijdrager
    Post count: 94

Spanning 6 punten omdat het pas later spannend werd
    Plot 7 punten omdat het een open einde had
    Leesplezier 6 omdat het voor mij teveel personages had
    Schrijfstijl 6 omdat ik echt steeds goed moest nadenken over het verhaal
    Originaliteit 7 omdat de brexit er in voor kwam
    Psychologie 6 daarvoor zaten er teveel personages in
    totaal 6,5

SaBo
    Bijdrager
    Post count: 45

Spanning:
    8 punten Ik vond de spanning goed opgebouwd,het boek houdt je wel steeds in de greep.

Plot:
    8,5 punten Goed doordacht en origineel plot,ondanks dat niet alles is beantwoord.

Leesplezier:
    9 punten Ik heb genoten van het boek, en kon het soms maar moeilijk weg leggen.

Schrijfstijl:
    9 punten Ondanks de Vlaamse woorden en uitdrukkingen ,vond ik de schrijfstijl aangenaam om te lezen,boeiend,pakkend .

Originaliteit:
    8,5 punten Origineel en door de brexit actueel

Psychologie:
    7 punten er zijn heel veel personages, ze zijn wel boeiend maar moeilijk om allemaal goed in te schatten.

Gemiddelde beoordeling: 8

Jolanda
    Bijdrager
    Post count: 115

Spanning: 7 omdat het goed is opgebouwd
    Plot: 7 punten, omdat het een open eind is.
    Leesplezier: 7 punten, omdat er veel spanning in zit.
    Schrijfstijl: 7 punten, omdat het een vlotte schrijfstijl is.
    Originaliteit: 7 punten, omdat het over de Brexit gaat.
    Psychologie: 7 punten, omdat veel personages met vele karkaters.

Gemiddeld een 7

Anita
    Bijdrager
    Post count: 76

Spanning: 7.5 punten, omdat, ondanks het feit dat je niet op het puntje van je stoel zit, je tijdens het lezen voortdurend het gevoel hebt dat er wat staat te gebeuren, je je afvraagt waar dat machtspel uiteindelijk toe gaat leiden.

Plot: 8 punten, omdat tijdens het lezen van het overgrote deel van het boek het Londens kwartet alles onder controle lijkt te hebben en dan uiteindelijk blijkt dat zij die het overzicht over alles hebben en lijken te denken dat niks aan hun aandacht ontsnapt worden ondergraven van binnenuit.

Leesplezier: 9 punten, omdat het boek boeit van begin tot eind.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat Wim Belaen erin slaagt een boeiende, realistisch geschreven thriller te brengen in kleurrijke taal.

Originaliteit: 9 punten, omdat het boek draait om brexit en het verhaal zich afspeelt tot in de verste uithoeken van het continent.

Psychologie: 8.5 punten, omdat een aantal karakters, eigenlijk zij die er echt toe doen, compleet worden uitgewerkt naarmate het verhaal vordert.

Gemiddeld: 8.5

XKellllllyyyyyy
    Bijdrager
    Post count: 186

Spanning: ..7 punten, omdat …. Het wel een goed verhaal was met een beetje bedrog en liegen

Plot: ..7punten, omdat …. Het in het begin alles goed kwam met het Londens kwartet. Maar naarmate het verhaal het toch niet zo was

Leesplezier: .. 8punten, omdat …. Het aangenaam te lezen

Schrijfstijl: ..8 punten, omdat …. Het niet te moeilijk verwoord

Originaliteit: ..7 punten, omdat …. Het gekend is in deze tijd. De brexit was het hoogte punt van dit jaar

Psychologie: ..7 punten, omdat …. De personages goed vorderden in het verhaal

Gemiddelde beoordeling: 7,33.. punten

Tommy
    Bijdrager
    Post count: 143

Spanning: 7 punten, omdat het lang duurde voor het echt spannend werd.

Plot: 8 punten, omdat de complexe plot wel goed ineen zit.

Leesplezier: 8 punten, omdat bepaalde stukken minder leuk waren, eerder vervelend dan wel nogal gruwelijk.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het boek vlot leest em dat komt mede door de schrijfstijl.

Originaliteit: 9 punten, omdat ik de combinatie Brexit en EU megalomanie nog nergens anders in een fictie-boek ben tegen gekomem.

Psychologie: 8 punten, omdat bepaalde zieke geesten en hun argumenten ter rechtvaardiging goed, maar niet altijd even geloofwaardig, weergegeven worden.

Gemiddelde beoordeling: 8,2 punten

Ronald van Gemeren
    Bijdrager
    Post count: 15

Spanning: 8 punten, omdat ik het best wel een spannend boek vo

Plot: 7 punten, omdat deels verrassend en deels iets te overtrokken.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik het echt met veel plezier heb gelezen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat heb genoten van het gebruik van de Vlaamse schrijfstijl.

Originaliteit: 8 punten, omdat het speelt tegen de achtergrond van de Brexit.

Psychologie: 6 punten, omdat ik dit wat minder tegen kwam.

Gemiddeld: 7,5 punten.

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Saskia
    Bijdrager
    Post count: 193

Spanning: 6 punten, omdat het verhaal me bij tijden niet kon boeien hoewel het spannend genoeg is om te willen weten hoe het afliep.
    Plot:6 punten, omdat het weliswaar ingenieus in elkaar zit maar niet harmonieus aanvoelt door de lange trage aanloop en het vrij abrupte einde. Bovendien is er maar een klein verhaallijntje opgelost. Het merendeel van de knoop vraagt nog om ontwarring
    Leesplezier: 5 punten, omdat de schrijfstijl mij af en toe stoorde en de personages zo over de top waren. Ik kon me er niet mee identificeren.
    Schrijfstijl: 5 punten, vanwege de taalfouten, het bij tijd en wijle opsommerige karakter.
    Originaliteit: 7 punten, omdat Brexit het onderwerp was en omdat zijn wereld door en door verrot is
    Psychologie: 6 punten, omdat sommige personages zoals Natalie wel goed zijn uitgewerkt en geloofwaardig overkomen. De omslag van Livia en Jocelyn komen voor mij toch wel behoorlijk uit de lucht vallen. Het lijkt niet helemaal natuurlijk en is voor mij daarom niet helemaal geloofwaardig.

Gemiddelde beoordeling:5,8 punten
    Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma). ( 35 gedeeld door 6)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.