Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z-#2 Leesclub 095: Het laatste verbond Het laatste verbond, Beoordeling

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1335
    #17377 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning:.. punten, omdat ….

Plot:.. punten, omdat ….

Leesplezier:.. punten, omdat ….

Schrijfstijl:.. punten, omdat ….

Originaliteit:.. punten, omdat ….

Psychologie:.. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling:.. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 233

Spanning: 9,5 punten, omdat de afwisseling tussen spanning en ontspanning erg goed is en je steeds verder wil lezen.

Plot: 9 punten, omdat het hele boek naar het plot toewerkt en uiteindelijk toch net anders is.

Leesplezier: 10 punten, omdat ik het boek bijna niet weg kon leggen en elk vrij moment aan het lezen was.

Schrijfstijl: 9,5 punten, omdat je helemaal in het boek gezogen wordt en het je niet loslaat.

Originaliteit: 9 punten, omdat het zijdelings iets op Dan Brown lijkt, maar toch ook weer niet.

Psychologie: 9,5 punten, omdat je de denkwijze en karakters van de personen echt leert kennen.

Gemiddelde beoordeling: 9,5 punten

Christy
    Bijdrager
    Post count: 44

Spanning: 10 punten, omdat het verhaal telkens weer een andere wending neemt.

Plot: 10 punten, omdat het plot geniaal in elkaar zit en ander loopt dan je verwacht

Leesplezier: 9 punten, omdat ik het boek niet weg kon leggen. Een punt aftrek omdat ik het einde oprecht niet leuk vind. Ik wil weten hoe het verder gaat!!!!

Schrijfstijl: 9 punten, omdat de schrijfstijl den zeer mysterieuze sfeer creeert, maar niet super eenvoudig leesbaar is.

Originaliteit: 9 punten, omdat over het thema wel meer geschreven is maar niet op deze manier.

Psychologie: 10 punten, omdat het verhaal je helemaal meezuigt en ik oprecht boosheid, verdriet en verwarring voelde bij bepaalde beslissingen en gebeurtenissen.

Gemiddelde beoordeling: 9,5 punten

Grietje
    Bijdrager
    Post count: 64

Spanning 8 omdat het een verhaal met veel wendingen was.
    Plot 8 omdat het er een was die je niet verwacht.
    Leesplezier 8 omdat het verhaal lekker weg leest en teven spannend was.
    Schrijfstijl 7 mooi dat de hoofdtakken duidelijk aangeven wie we volgen maar moest wel geconsenteerd lezen om het goed te volgen.
    Originaliteit 7 Er zijn meer boeken die over dit onderwerp gaan.
    Psychologie 8 omdat je de karakters goed leert kennen.

Gemiddelde beoordeling 7,5

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 102

Spanning: 9 punten, omdat er voldoende spanning in zit en telkens een andere wending.
    Plot: 9 punten, omdat het plot toch onverwacht was.
    Leesplezier: 7 punten, omdat het wel prettig leest, maar ik heb me moeten concentreren.
    Schrijfstijl: 7 punten, omdat het een aangename schrijfstijl is, maar veel informatie.
    Originaliteit: 9 punten, omdat het toch een redelijk uniek boek is.
    Psychologie: 9 punten, omdat je iedereen leert kennen.
    Gemiddelde beoordeling: 8,3 punten (Een goed boek, maar misschien toch niet zo voor mij…)

bjornlegranse
    Bijdrager
    Post count: 31

Spanning (8 uit 10)
    Door de verschillende ontwikkelingen in het verhaal, de zoektocht naar de Ark en het verraad van de verschillende personages, is er eigenlijk constant een spanning aanwezig.

Plot (6 uit 10)
    De plot krijgt van mij minder punten, omdat ik meer had verwacht van de zoektocht naar de Ark en de mysterie rondom deze Ark en de plaats Rennes-Le-Chateau.

Leesplezier (8 uit 10)
    Ik kon het boek eigenlijk niet wegleggen, omdat ik steeds benieuwd ben geweest naar de afloop.

Schrijfstijl (6 uit 10)
    Ik vond het erg jammer dat enkele passages in het Frans zijn opgenomen en op enkele punten was het verhaal enigszins verwarrend doordat er in één keer dromen/gedachtenspinsels van de personages werden uitgeschreven.

Originaliteit (8 uit 10)
    De schrijvers zijn er in geslaagd om een origineel verhaal te schrijven aan de hand van historische informatie die veel gelijkenissen vertoont met de informatie die bijvoorbeeld werd gebruikt door Dan Brown.

Psychologie (7 uit 10)
    Ik kon mezelf heel goed inleven in de emotie van de personages. Daarentegen vind ik dat de ontwikkeling van de karakters en de onderlinge verhoudingen meer belicht had mogen worden.

Gemiddeld (43 uit 60) = 7 punten

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 210

Spanning: 8 punten, omdat …. Ik zat regelmatig op het puntje van me stoel.

Plot: 9 punten, omdat het heel goed uitgewerkt is

Leesplezier: 8 punten, omdat het verhaal me enorm aansprak.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat hele mooi zin gebruik.

Originaliteit: 8 punten, omdat het thema op zich is niet super origineel maar de uitwerking ervan wel, er mogen meer zo’n boeken zijn.

Psychologie: 9 punten, omdat War de personages in dit boek mee maken gaat psychische heel ver.

Gemiddelde beoordeling:.8,5. punten

Saskia
    Bijdrager
    Post count: 130

Spanning:..8 punten, omdat de ontwikkelingen elkaar in sneltreinvaart opvolgen en er veel dreiging en actie is. Jammer alleen dat het grottenstelsel zo uitgebreid was dat ik als lezer verdwaalde en ook dat sommige scènes even voor verwarring zorgden. Dat haalde de vaart er even uit. Gelukkig was er ruim voldoende vaart over
    Plot:..8 punten, omdat er steeds weer nieuwe verwikkelingen waren die de situatie een andere kant deed opslaan. Bovendien was het tot het einde onduidelijk hoe het allemaal zou aflopen.
    Leesplezier:.7 punten, omdat ik heb genoten van begin tot eind met uitzondering van het verdwalen in de tunnels en de onduidelijke scènes die me noopten om terug te lezen
    Schrijfstijl:..8 punten, omdat de taal mooi en rijk was terwijl het verhaal toch vaart bleef behouden .
    Originaliteit:..9 punten, vanwege het gebruik van de media, het idee van de ark als energiebron en het spelen met het morele vraagstuk of je mensen mag doden om ideeën of artefacten te bewaken.….
    Psychologie:..8 punten, omdat de personages en hun gedrag geloofwaardig overkomen .

Gemiddelde beoordeling: 48 punten gedeeld door 6 is 8

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 328

Spanning: 9 punten, omdat er gedurende het gehele verhaal de spanning aanwezig is.

Plot: 10 punten, omdat het sterk in elkaar steekt met een niet aanzien komende ontknoping.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik heb zitten genieten van het verhaal.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat vlot,boeiend is geschreven.

Originaliteit: 9 punten, omdat het onderwerp niet uniek is maar de de uitwerking van dit onderwerp wel.

Psychologie: 8 punten, omdat er veel voor nodig is om waar je ook voor strijd er ook volledig achter te staan en dat heb ik wel bij deze personages gezien

Gemiddelde beoordeling: 54 punten : 6 = 9

JacqRed
    Bijdrager
    Post count: 22

Spanning: 7 punten, omdat ik het zo moeilijk vond om de situaties in beelden te zien dat het verhaal aan spanning inboette.

Plot: 4 punten, omdat ik het teleurstellend vond, een anticlimax. Zie mijn vorige bijdrage.

Leesplezier: 6 punten, omdat ik het boek verschillende keren heb weggelegd en me er toe moest zetten verder te lezen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het wel gemakkelijk las, korte zinnen.

Originaliteit: 6 punten, omdat het verhaal niet uniek is, de ark neerzetten als massavernietigingswapen niet uniek is en het avontuurlijke aspect met het grottenstelsel niet uniek is.

Psychologie: 5 punten, omdat ik karakters onbegrijpelijk vond (Neferi), te slap (Diederik), eenzijdig (Jacky).

Gemiddelde beoordeling: 6 punten

Thrill1981
    Bijdrager
    Post count: 97

Spanning: 8.0 punten, omdat er veel onverwachtse dingen gebeuren in het verhaal.

Plot: 7.0 punten, omdat het soms moeilijk te volgen was.

Leesplezier: 7.5 punten, omdat ik hou van dit genre.

Schrijfstijl: 7.0 punten, omdat vlot en makkelijk leesbaar.

Originaliteit: 7.0 punten, omdat schrijven geven hun eigen twist aan het verhaal.

Psychologie: 7.0 punten, omdat gaat af en toe de diepte in met hun personages.

Gemiddelde beoordeling: 7.3 punten

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.