Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S. 151 T/M 200 Leesclub 158: Het jaar van de slang Het jaar van de slang, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1999
    #28248 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover:  Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur:  Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting:  Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 240

Cover: Jaaaaa ik hou van deze covers. Niet zo standaard. Mooi die letters groen, doorweekt
    met het zwart van de rest van de voorkant. Haha in het midden van de S van de “slang” een knoop???
    Ja we zullen zien waar het gezegde “het kwaad kruipt waar het niet gaan kan” toe gaat leiden.
    Mooie foto ook op de achterzijde.

Auteur: Ik ken de auteur niet, dus nog niets van hem gelezen.

Verwachting: Ik verwacht een spannende thriller. Zo niet? dan is het de eerste Belgische auteur
    die niet aan mijn verwachtingen voldoet. Ik ga er dus zéker voor. Prima schrijvers die Belgen.

Tineke Spraakman-Visscher
    Bijdrager
    Post count: 50

Cover: Ziet er mooi uit, beetje sinister met die gifgroene letters en de slangenkop in de A. Mooi gevonden ook de aanhef “ het kwaad kruipt waar het niet gaan kan”…
    Auteur: is voor mij onbekend, ik laat me verrassen.
    Verwachting: ik verwacht een spannend boek met dit actuele thema. Ben ook benieuwd of het een typisch Vlaamse sfeer heeft. Hen nog heel weinig gelezen van Belgische schrijvers.

Gerard Veldhuijs
    Bijdrager
    Post count: 27

Cover
    De cover trekt mij direct aan. Door de zwarte glimmende achtergrond en de groene titel waarin een slangenoog verwerkt is, komt het geheel direct wat duister over. Het lijkt alsof de letters van de titel vergruizen, zal dit een bepaalde betekenis hebben?
    Op de achterzijde een prominente foto van de schrijver maar toch enigzins op de achtergrond doordat de tekst er overheen loopt en er gekozen is voor een zwart/wit foto.

Auteur
    Dit is mijn eerste kennismaking met het werk van deze auteur. Ik heb hem vooraf wel even gegoogeld en begrepen dat hij voor eerdere werken veel lovende recensies heeft ontvangen. Mijn verwachting is dan ook een goed opgezet verhaal met een kenmerkende Belgische ambiance.

Verwachting
    De schrijver is historicus, wellicht komt dit ook in het boek naar voren?
    Verder verwacht ik een boek vol spanning met ook een actueel thema; klimaat.

chantalvl
    Bijdrager
    Post count: 103

Auteur
    Ondertussen al wat Belgische schrijvers gelezen en meestal lezen ze goed weg.
    Dus laat me verrassen.

Cover
    zou ik zeker oppakken als ik hem had zien liggen in de winkel. Erg leuk die slangehuidletters!
    Voor de rest vindt ik achterkant met grote foto en letters erdoor rommelig staan.

Verwachting
    Spannend, wat over Chinezen (jaar draak is Chinees denk ik) en hoop veel typische Belgische woorden. Een lekker afleiding van gewone leven.

Sijbout
    Bijdrager
    Post count: 29

Cover: Donker, zwart en zeker mijn idee van een boek.

Auteur: Ik ken Hugo Luijten niet, wordt dus mijn eerste boek van hem. Historicus, zal best een gedegen boek zijn.

Verwachting: Gezien de cover (never judge a book by its cover??) en de korte flaptekst, kan dit niet fout gaan. ik verwacht een
    spannend en boeiend boek. LEZEN!!!

Noffje
    Bijdrager
    Post count: 19

Ondanks dat de cover mij niet aanspreekt en ik het boek daardoor niet zo snel zou oppakken, wordt mijn interesse wel gewekt door het lezen van de achterkant. Ik ken het werk van Hugo (nog) niet en had ook geen beeld bij hem. Door zijn foto op de achterkant wordt de kennismaking persoonlijker. Ik hoop dat dit een toegankelijk maar spannend boek zal zijn wat leest als een trein, zodat deze auteur aan mijn favorieten toegevoegd kan worden.

Severine
    Bijdrager
    Post count: 133

De cover vind ik er prachtig uitzien met de titel in groene letters als een slangenhuid. Past perfect bij de titel en zorgt voor wat kleur in het verder zwarte boek. Ook erg mooi is het oog van de slang in de letter A. Net alsof het beest je aankijkt. Heel mysterieus dus allemaal.

Hoewel ik zelf Vlaming ben heb ik nog niets van deze auteur gelezen. Wel kende ik hem van naam.

Ik verwacht een erg spannende thriller rond het thema milieu en klimaat. En ik verwacht ook wel iets geschiedkundigs in het verhaal, gezien hij historicus is.

SaBo
    Bijdrager
    Post count: 45

De cover vind ik prachtig donker en mysterieus ,het maakt nieuwsgierig

Hugo Luijten kende ik niet en ik heb nog niets van hem gelezen

Ik verwacht een spannend boek wat tevens interessant is

BeJa
    Bijdrager
    Post count: 81

Mooie beetje spookachtige cover,ik had het boek zeker opgepakt in de boekwinkel

Van deze auteur heb ik nog nooit gehoord

Ik verwacht een intrigerend en spannend boek!

Anita
    Bijdrager
    Post count: 76

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

De cover is gewoon schitterend! De zwarte achtergrond geven het boek onmiddellijk iets duisters. Het gifgroen van de letters doet met denken aan gif en vergiftiging. De letters lijken ook aangetast te worden, opgelost te worden onder invloed van de wind? Het is alsof er op geblazen wordt. De slang lijkt zich schuil te houden, is slechts gedeeltelijk zichtbaar maar het slangenoog dat me recht in de ogen kijkt en me beloert, bezorgt mij nu al kippenvel.
    De achterflap gaat verder in dezelfde kleuren.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Ik heb de naam Hugo Luijten al zien voorbijkomen, maar heb nog niks van hem gelezen. Ik hou van Vlaamse auteurs en kijk er echt naar uit om kennis te maken met hem. Ik verwacht dat ik deze schrijver zal mogen toevoegen aan mijn lijst van ‘te lezen auteurs’. Hij woont zowat in onze achtertuin of voortuin zo je wilt en ik heb toch een boon voor onze eigen Vlaamse schrijvers.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

De commissaris lijkt me nu al een heel menselijk personage. Wie weet ontdek ik wel dat voor hem een ingewikkelde zaak en een borrel altijd samengaan? Het feit dat een verdacht overlijden wordt vastgesteld op de site van de voormalige GM-fabriek, brengt het verhaal heel dicht bij mij thuis: het is een site waar ik regelmatig voorbijkom en ik kan me de plaats van onheil dus tot in het detail voorstellen. Ik verwacht dat het verhaal misschien nog verdergaat in het Antwerpse en hoop namen van straten en pleinen te herkennen, wat het verhaal heel visueel zal maken voor mij. Klimaatacties, moord, machtsspelletjes, complottheorieën (nog maar eens eentje erbij in deze tijden!), het doet me hopen op een spannende thriller die me doet genieten 431 bladzijden lang!

wormkeworm
    Bijdrager
    Post count: 94

Cover: Ik hou van deze opvallende cover. Mooie groene letters en een opvallend slangenoog.

Auteur: Ik ken de auteur niet, dus nog niets van hem gelezen.

Verwachting: Ik verwacht een spannende thriller.

Anneliese de Waal
    Bijdrager
    Post count: 91

Ik vind de kleuren erg mooi, de cover trekt je aan, je wil het boek graag lezen.

Ik was erg nieuwsgierig naar deze auteur.

Spannend, en ik verwacht een onverwachts plot.

LoisC
    Bijdrager
    Post count: 63

Cover: Mooie gladde kaft met mooie kleurstelling. Vooral het oog van de slang springt eruit.

Auteur: Moeilijk te zeggen. Ik heb nooit van deze auteur gehoord, dus ook nooit iets van hem gelezen. In het algemeen houd ik van de thrillers van Vlaamse schrijvers, dus ik heb redelijk hoge verwachtingen.

Verwachting: een Vlaamse krimi a la Pieter Aspe!

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 180

Het zwart en de groene letters zijn heel mooi, de duistere kant (ik ben benieuwd!). Heel mooi! En zeker met het oog! De foto op de achterzijde had voor mij wat meer gecentreerd mogen staan.

Ik ken de auteur niet.

Ik hoop op een spannend verhaal! Een actueel thema.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.