Home Forums Leesclub 158: Het jaar van de slang Het jaar van de slang, Na het lezen #2

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1959
    #28257 |

Na het lezen #2

+++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++

WAT JE MOET WETEN: In principe is het verhaal, en dus ook de verhaallijn, zoals je het leest van begin tot eind en hoe de gebeurtenissen en acties elkaar telkens opvolgen, het (of ‘de’) plot.

De plot

1. Wat vind je van het plot?
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

Algemeen

1. Vond je Het jaar van de slang een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    2. Vind je de schrijfstijl van Hugo Luijten prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    3. Stel….Hugo Luijten vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan hem zijn?

Dit boek

1. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    2. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Hugo Luijten mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic  Beoordeling

Tineke Spraakman-Visscher
    Bijdrager
    Post count: 49

De plot

1.Wat vind je van het plot?
    Het plot zit goed in elkaar, niets is wat het in eerste instantie lijkt.
    2.Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Verschillende zaken vallen uiteindelijk samen en langzaam maar zeker wordt het geheel zichtbaar. De spanning wordt langzaam opgebouwd, pas op het allerlaatst vond ik het boek echt spannend.
    3.Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Ik had wel in die richting gezocht, maar het eind was toch wel verrassend.

Algemeen
    1.Vond je Het jaar van de slang een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Nee, helaas niet. De opzet van het boek was goed, maar toch sprak het me niet echt aan. Ik vond het niet heel spannend.
    2.Vind je de schrijfstijl van Hugo Luijten prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    De schrijfstijl is niet moeilijk, het is duidelijk Vlaams, en dat is toch even wennen.Het soort humor en het taalgebruik spraken mij minder aan.Het koste me daardoor soms moeite mijn aandacht erbij te houden.
    3.Stel….Hugo Luijten vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan hem zijn?
    Ik zou het typeren als filmisch, de omschrijvingen van de verschillende plaatsen en personen zijn herkenbaar.

Dit boek
    1.Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Ik vind dit zeker geen boek zoals er zo veel zijn. De schrijfstijl en de typisch Vlaamse humor en uitdrukkingen maken het boek niet doorsnee. Stef Cools is een heel bijzondere man, die waarschijnlijk veel lezers zal aanspreken. Voor mij was dat niet het geval.De combinatie van een thriller en een actueel thema, het klimaat,is een boeiende keuze.
    2.Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Hugo Luijten mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Ga vooral verder op deze voet. Commissaris Stef Cools weet veel lezers te boeien en zij zullen uit kijken naar zijn volgende zaak.

LoisC
    Bijdrager
    Post count: 63

De plot

Wat vind je van het plot?
    De lijn van het verhaal is goed.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    De basisstructuur is goed, maar er zit zoveel omheen gebouwd dat dit tenkoste gaat van de spanning. Wanneer het geheel tot de helft zou worden teruggebracht dat zou de lezer een spannend verhaal vol actie gepresenteerd krijgen.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Ik zag het niet aankomen.

Algemeen

Vond je Het jaar van de slang een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Ik vond het verhaal veel te breed uitgesponnen. Daardoor verslapt de aandacht. Veel discussies en dialogen zijn onnodig en vertragen het verhaal. Dit haalt de spanning eruit.

Vind je de schrijfstijl van Hugo Luijten prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Op zich is het verhaal goed, makkelijk te lezen; ook de stijl is adequaat. Door overbodige passages ging ik niet meer zo geconcentreerd lezen; maar dit leidde er niet toe dat ik iets miste.

Stel….Hugo Luijten vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan hem zijn?
    Ik heb slechts een boek, dit boek, van hem gelezen, dus ik waag me er niet aan om op die basis zijn boeken te typeren. Voor dit specifieke boek zou ik zeggen: realistisch.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Het is wel anders dan andere Nederlandstalige thrillers en ook dan andere Vlaamse thrillers. In dit boek zit veel meer Vlaams en veel meer gevloek.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Hugo Luijten mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Maak een verhaal bondiger dan Het jaar van de slang. Kijk wat er geschrapt kan worden zonder dat dit effect heeft op de rest van het verhaal. Het is jammer wanneer een goede plot en een verhaal met veel actie lijdt onder een overmaat van onnodige teksten.

Sijbout
    Bijdrager
    Post count: 19

De plot

-De plot van het verhaal vind ik uitermate verrassend. Als je aan het verhaal begint wordt je een kant op gewerkt waarbij je verwacht dat dit het hele verhaal die kant op blijft gaan. Op een gegeven moment echter, krijgt het verhaal een heel andere wending. Dat is zeer verrassend.
    -Het verhaal bevat, door de draai in het verhaal, eigenlijk twee structuren. In eerste instantie denk je dat de structuur van het verhaal duidelijk is maar gaande het verhaal blijkt dat de eerste structuur misbruikt wordt door het verhaal in de tweede structuur.
    Ik had dit einde zeker niet verwacht. Je kan je van alles bedenken tijdens het eerste deel van het verhaal echter dat de ontwikkeling zo zou gaan had ik zeker niet verwacht!

Algemeen
    4. Vond je Het jaar van de slang een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    -Het verhaal pakte mij vanaf het begin. Dat is voor mij ook gelijk de bedoeling van een boek.
    Vanaf het begin had ik de volle aandacht voor het verhaal. De manier van schrijven is dermate boeiend dat het voor mij moeilijk was om het boek weg te leggen.
    5. Vind je de schrijfstijl van Hugo Luijten prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    -De schrijfstijl van Hugo Luijten is op zich prettig maar op sommige momenten, door het gebruik van Belgische termen, is het een beetje irritant. Daardoor word ik dan toch weer een beetje uit de concentratie gehaald om te bedenken wat bedoeld wordt. Naar mijn mening zou het een pre zijn om dit boek dan toch in het “Nederlands te vertalen”.
    6. Stel….Hugo Luijten vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan hem zijn?
    -Naar mijn mening is het een realistisch boek. Het verhaal zou naar mijn mening waar kunnen zijn. Als je alleen al kijkt naar de immense suiker-, olie-, tabak lobby in het Europese Parlement en ga zo maar door, dan zou ik er niet van opkijken als dit soort acties in het echte leven ook gebeuren.

Dit boek
    7. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo
    uniek?
    -Het boek ervaar ik niet echt als specifiek. Het misbruiken van groepen of mensen wordt vaker gebezigd maar zoals het hier gebruikt wordt vind ik toch wel verrassend!
    8. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Hugo Luijten mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Ik heb plaatsen, die genoemd worden, op Google opgezocht, die het ik niet kunnen vinden. Ik vind het altijd leuk om op Google of Google-Earth, te kijken hoe het daar uitziet. Gebruik de volgende keer bestaande plaatsen.

++++Op bladzijde 320 wordt gesproken over een man met per en krulsnor. Is dit Hugo Luijten?? Ik ben erg nieuwsgierig of dit inderdaad zo is!

hugoluijten11
    Bijdrager
    Post count: 3

De plot

-De plot van het verhaal vind ik uitermate verrassend. Als je aan het verhaal begint wordt je een kant op gewerkt waarbij je verwacht dat dit het hele verhaal die kant op blijft gaan. Op een gegeven moment echter, krijgt het verhaal een heel andere wending. Dat is zeer verrassend.
    -Het verhaal bevat, door de draai in het verhaal, eigenlijk twee structuren. In eerste instantie denk je dat de structuur van het verhaal duidelijk is maar gaande het verhaal blijkt dat de eerste structuur misbruikt wordt door het verhaal in de tweede structuur.
    Ik had dit einde zeker niet verwacht. Je kan je van alles bedenken tijdens het eerste deel van het verhaal echter dat de ontwikkeling zo zou gaan had ik zeker niet verwacht!

Algemeen
    4. Vond je Het jaar van de slang een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    -Het verhaal pakte mij vanaf het begin. Dat is voor mij ook gelijk de bedoeling van een boek.
    Vanaf het begin had ik de volle aandacht voor het verhaal. De manier van schrijven is dermate boeiend dat het voor mij moeilijk was om het boek weg te leggen.
    5. Vind je de schrijfstijl van Hugo Luijten prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    -De schrijfstijl van Hugo Luijten is op zich prettig maar op sommige momenten, door het gebruik van Belgische termen, is het een beetje irritant. Daardoor word ik dan toch weer een beetje uit de concentratie gehaald om te bedenken wat bedoeld wordt. Naar mijn mening zou het een pre zijn om dit boek dan toch in het “Nederlands te vertalen”.
    6. Stel….Hugo Luijten vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan hem zijn?
    -Naar mijn mening is het een realistisch boek. Het verhaal zou naar mijn mening waar kunnen zijn. Als je alleen al kijkt naar de immense suiker-, olie-, tabak lobby in het Europese Parlement en ga zo maar door, dan zou ik er niet van opkijken als dit soort acties in het echte leven ook gebeuren.

Dit boek
    7. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo
    uniek?
    -Het boek ervaar ik niet echt als specifiek. Het misbruiken van groepen of mensen wordt vaker gebezigd maar zoals het hier gebruikt wordt vind ik toch wel verrassend!
    8. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Hugo Luijten mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Ik heb plaatsen, die genoemd worden, op Google opgezocht, die het ik niet kunnen vinden. Ik vind het altijd leuk om op Google of Google-Earth, te kijken hoe het daar uitziet. Gebruik de volgende keer bestaande plaatsen.

++++Op bladzijde 320 wordt gesproken over een man met per en krulsnor. Is dit Hugo Luijten?? Ik ben erg nieuwsgierig of dit inderdaad zo is!

De krulsnor is inderdaad een cameo van mijzelf. Overigens zouden op twee plaatsen na alle plekken op google opgezocht moeten kunnen worden. Daar schrijf ik het zelfs een beetje naar. Laat gerust weten welke plaatsen je bedoelt, dan help ik je op weg (als dat nog nodig is).

SaBo
    Bijdrager
    Post count: 45

Het plot zit heel goed in elkaar en was voor mij verrassend
    De auteur bouwt de spanning beetje bij beetje op,en het einde heeft een paar mooie twists in petto.
    Ik had het niet verwacht en vond het verrassend

4.Vond je Het jaar van de slang een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Ja een erg boeiend verhaal,alleen de vele Belgische termen stoorden mij soms en haalden mij uit mijn leesritme
    De schrijfstijl is aangenaam ,vertellend ik vind dat prettig. De vele Belgische termen vond ik helaas wat minder prettig en regelmatig zelfs storend.
    6. Stel….Hugo Luijten vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan hem zijn? Realistisch

uniek? Niet echt specifiek,maar toch ook niet een waar er vele van zijn.
    8. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Hugo Luijten mee willen geven?
    Geen idee wat ik als goede raad kan geven

wormkeworm
    Bijdrager
    Post count: 93

De plot

De lijn van het verhaal is goed.

Het verhaal wordt langzaam aan opgebouwd, nadien volgt de ontknoping.

Ik zag het niet aankomen.

Algemeen

Vond je Het jaar van de slang een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Het verhaal kwam heel traag op gang, dus het had niet mijn volle aandacht. Ik heb mezelf moeten aanzetten om verder te lezen.

Vind je de schrijfstijl van Hugo Luijten prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Op zich is het verhaal goed, makkelijk te lezen; het gevloek werkt soms wel op de zenuwen. Door de uitgebreide onnodigeodige passages verslapte mijn aandacht en heb ik hoofdstukken over geslagen.

Stel….Hugo Luijten vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan hem zijn?
    Voor dit specifieke boek zou ik zeggen: realistisch.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Niet echt uniek,

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Hugo Luijten mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Geen idee.

BeJa
    Bijdrager
    Post count: 76

Goed opgebouwd plot en ik vond het verrassend
    Langzaam aan opgebouwd met een verrassende ontknoping
    Ik had het einde niet verwacht

4.Vond je Het jaar van de slang een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Ja een erg boeiend verhaal,alleen vond ik het vele vloeken erg storend en ook de vele Belgische woorden haalden mij uit mijn concentratie.
    de schrijfstijl is boeiend,alleen de vele Belgische woorden vond ik niet zo prettig
    6. Stel….Hugo Luijten vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Realistisch

uniek? Niet echt specifiek maar ook niet erg cliche
    8. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Hugo Luijten mee willen geven?
    Wat minder gevloek is misschien een goed idee

Gerard Veldhuijs
    Bijdrager
    Post count: 27

De plot
    1. Er zat een mooie lijn in het verhaal, het geheel zat goed in elkaar.
    2. Zonder te hard van start te gaan weet de schrijver het verhaal mooi op te bouwen, onderwijl blijft de spanning aanwezig, hierdoor blijft het boek boeien.
    3. Nee, ik had dit einde niet aan zien komen, bijzonder verrassend.

Algemeen
    4. Jazeker ik vond Het jaar van de slang een zeer boeiend verhaal, hierdoor kon ik makkelijk mijn volle aandacht erbij houden.
    5. Ik vind de schrijfstijl van Hugo Luijten prettig en soms grappig, wel moest ik door de Belgische benamingen soms even meer nadenken of terugbladeren.
    6. Ik zou dit boek typeren als zijnde geloofwaardig en filmisch geschreven. Het was niet over the top, ik denk dat dit in het echte leven ook wel zou kunnen afspelen.

Dit boek
    7. Ik lees niet veel Vlaamse boeken, wat dat betreft is het taalgebruik voor mij uniek. Het verhaal zelf was niet uniek.
    8. Ik heb genoten van het boek en wat mij betreft zou ik de vloeken er juist niet uithalen, dit vond ik passend bij de karakter Stef Cools.

Anita
    Bijdrager
    Post count: 72

De plot

Het verhaal kent een logische opbouw en is goed uitgewerkt.

Heel af en toe wordt er een toespeling gemaakt op feiten die zich voordeden in het verleden, maar over het algemeen kent het verhaal een logisch voortschrijdend verloop. Hugo Luijten maakt niet te veel zijsprongen. Hij houdt het verhaal heel overzichtelijk. Op elk moment is alles helder.

Onder het lezen kreeg ik toch wel een vermoeden. Er wordt onderweg toch wel één en ander prijsgegeven. Ik was dus niet verrast.

Algemeen

Ik vind het een heel onderhoudend verhaal. Ik kon het boek maar met moeite opzij leggen. Het had mijn aandacht tot op het einde, ook al had ik een vermoeden over hoe het in elkaar zat.

De schrijfstijl van Hugo Luijten is heel prettig en onderhoudend. Het Antwaarps gaf het boek een aangename couleur locale. Vermits ik op twee stappen van de stad woon, had ik geen enkele moeite met de taal en vond ik het zelfs heel prettig om dit sappige taaltje te mogen lezen in een echt boek.

Het jaar van de slang is een vlot boek, heel realistisch en geloofwaardig geschreven. Het zou zo het scenario van een goede politieserie op één kunnen zijn!
    Dit boek

Ik vind het fijn dat het een typisch Vlaams, en meer bepaald Antwerps boek is geworden. De taal, de gevatheid van de conversaties gaan mij bijblijven. Ik heb hier echt van genoten. Dat ik alle straten, pleinen en kaaien kon situeren en voor de geest halen, gaf een extra dimensie aan het lezen.

Ik voel me helemaal niet geroepen om advies te geven aan Hugo Luijten. Ik vind het boek meer dan oké. Mag ik hem aansporen om vlug een volgend boek te schrijven?

Anneliese de Waal
    Bijdrager
    Post count: 79

De plot

Ik vond het plot heel goed en verrassend.
    In het verhaal wordt goed naar plot toegewerkt en daarom wil je het boek uit lezen omdat je het plot heel graag wil weten.

In het verhaal wordt langzaam naar het plot toegewerkt, zodat het verhaal spannend blijft en de uitwerking van het plot vond ik heel verrassend.

Nee, ik had dit einde niet verwacht en ook niet zien aankomen, daarom vind ik het verhaal ook erg goed.

Algemeen

Ja, ik vond het boek heel spannend en boeiend tegelijk, ik heb het boek met heel veel plezier gelezen.
    Je wordt helemaal in het boek getrokken, je kan het niet weg leggen omdat je graag het plot wil weten van het boek.

Ik vond de schrijfstijl prettig, ik vond de schrijfstijl begrijpelijk, en heb er van genoten.

Ik vond het boek realistisch en het boek zou erg goed zijn voor een serie of een film.
    Zou erg leuk zijn.

Dit boek
    Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic Beoordeling

Het is geen uniek verhaal, maar het Vlaams maak het boek wel uniek vind ik, de taal en het taalgebruik maak dit boek wel uniek. En vind ik erg leuk om te lezen.
    Voor Hugo Luijten: Ben erg benieuwd naar je volgende boek, en zou deze zeker weer gaan lezen.

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 174

De plot

Een goed plot.

Spanning wordt langzaam opgebouwd en het komt samen tot 1 geheel.

Toch wel een verrassend einde voor mij.

Algemeen

Ja en nee, het is een goed verhaal, maar mocht misschien wel wat korter zijn. Zo ging het beter mijn aandacht hebben.

De schrijfstijl is gemakkelijk te lezen, maar soms was ik niet altijd geconcentreerd (door de “overbodige” stukken). Met het “Vlaams” heb ik geen moeite.

Realistisch.

Dit boek

Het is anders dan andere thrillers door het gevloek.

De dikte van het boek speelt niet altijd een rol, maar wel de inhoud. Misschien overbodige dingen weglaten.

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 232

Heel goed plot, goed opgebouwd

Jaaa goed opgebouwd dus en naar het einde toe steeds spannende momenten zodat je
    telkens weer verder wilt lezen.

Nee ik zag het niet aankomen. Dacht het te weten, maar werd verschillende malen
    op het verkeerde been gezet.

Algemeen

Ik vond het een spannend verhaal. Ja hield mijn aandacht wel vast tot het
    einde toe. Wilde regelmatig graag zélf mee gaan.

Nee ik vind de schrijfstijl niet moeilijk, heel begrijpelijk en soms lachwekkend. De vloeken gaven alleen maar aan hoe de man er over dacht en vond ik absoluut niet storend. Heb er van genoten.

Jaaaa best geloofwaardig, maar óók wel aangrijpend en realistisch geschreven.

Dit boek

Nee eigenlijk is ieder boek wel apart. Vooral dit boek omdat het in Antwerpen en omgeving afspeelt.
    Tja ik zou zeggen Hugo ga zo door en blijf je eigen schrijfstijl hanteren. Dat geeft grote voldoening. Dus als het zo uitkomt, óók de vloeken erin houden. Dat geeft gewoon iemand zijn karakter aan. Super gedaan.

Severine
    Bijdrager
    Post count: 130

De plot

Ik vind de plot goed bedacht en grondig uitgewerkt. Ook verrassend.

De plot wordt beetje bij beetje opgebouwd, en de spanning gaat daarin mee. Alleen verliest het verhaal zich vaak in teveel details, wat nefast is voor de concentratie.

Nee, het einde was een volledige verrassing voor mij.

Algemeen

Door de vele details verloor ik af en toe mijn aandacht.

De schrijfstijl is zeker prettig en begrijpelijk. Als Vlaming stoor ik mij ook niet aan het vele vloeken.

Realistisch.

Dit boek

7. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Ik vind het niet echt uniek, maar toch heeft iedere auteur zijn eigen specifieke stijl.

Zeker verder blijven schrijven!!

chantalvl
    Bijdrager
    Post count: 100

De plot

Verassende wending, maar mis denk ik iets meer diepte. Misschien iets meer details om effect van gebeurtenis dieper te laten inwerken.
    (gebeurd heel veel in laatste Blz. Denk meer effect met iets minder op het eind.
    Denk als luisterboek was dat ik de weg was kwijtgeraakt.

Algemeen

Als ik het weg heb gelegd dan zat ik er redelijk snel weer in, zelfs toen ik spannende boekenweek geschenk tussendoor had gelezen.
    Het verhaal van Hugo Luijten was goed te volgen en te begrijpen had ik geen moeite.
    Als ik aan het lezen was had het verhaal me volle aandacht.
    Vondt het makkelijk te volgen, zelfs de Belgische uitdrukkingen.

Dit boek

Vindt het opzich niet iets specifiek, had zelf iets meer gehoopt op het hoe en waarom titel past in verhaal, waarom dat jaar enzo.
    Dus ja dus extra laagje diepte.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.