Home Forums Leesclub 158: Het jaar van de slang Het jaar van de slang, Beoordeling

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1959
    #28252 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Tineke Spraakman-Visscher
    Bijdrager
    Post count: 49

Beoordeling:

Spanning: 6 punten, omdat het niet heel spannend was. Pas op het eind vond ik het spannend worden.
    Plot: 7 punten, het verhaal zat goed in elkaar met verrassende wendingen.
    Leesplezier: 5 punten, het koste me soms moeite om de aandacht er bij te houden.
    Schrijfstijl: 7 punten Duidelijk in episodes weer gegeven. Ik zou het als typisch Vlaams willen omschrijven. Het is duidelijk anders dan b.v. Nederlandse of Britse thrillers.
    Originaliteit: 8 punten. Het actuele onderwerp met daarbij een filmische omschrijving van de plaatsen delict en omgeving.
    Psychologie: 6 punten. Weinig onderhuidse spanning, goed weergegeven persoonlijkheid, Stef Cools.

Gemiddeld: 6,5. Een originele thriller, maar sprak mij toch minder aan.

LoisC
    Bijdrager
    Post count: 63

Beoordeling

Spanning: 5 punten, omdat veel onnodige teksten, vooral discussies/dialogen halen de spanning uit het verhaal
    Plot: 7 punten, omdat het verhaal goed in elkaar zit, er actie in zit en er onverwachte wendingen in zitten
    Leesplezier: 5 punten, omdat de tekst weliswaar makkelijk las , maar de overbodige informatie storend was.
    Schrijfstijl: 7 punten, omdat de gehanteerde stijl goed was
    Originaliteit: 6 punten, omdat het verhaal op zich past binnen het kader van de Vlaamse thrillers.
    Psychologie: 6 punten, omdat de karakters goed gekozen waren, maar er weinig ontwikkeling en de karakters en hun relaties zat.

Gemiddeld: 6,0

Sijbout
    Bijdrager
    Post count: 19

Spanning 8 punten, omdat het verhaal vanaf het begin pakkend is en de draai in het plot uitermate verrassend is.
    Plot: 8 punten, omdat de plot van het verhaal in het begin niet in te schatten is. Hierdoor krijg je als het ware een dubbele spanningsboog in het verhaal.
    Leesplezier: 8 punten, omdat vanaf het beging het moeilijk is om het boek weg te leggen. Je wilt gewoon weten wat de volgende bladzijde te bieden heeft.
    Schrijfstijl: 7 punten, omdat de diverse Belgische termen in het boek toch licht storen werken.
    Originaliteit: 9 punten, omdat het tweede deel van het boek een verrassende draai krijgt. Die twist in het verhaal vind ik origineel.
    Psychologie: 9 punten, omdat door het hele verhaal druk op de hoofdfiguren uitgeoefend wordt door interne partijen. Dit geeft niet alleen de spanning van de plot van het verhaal maar ook nog eens de spanning hoe het afloopt met de interne verhalen van de afdeling.

Gemiddelde beoordeling: 8,2 punten

SaBo
    Bijdrager
    Post count: 45

Spanning 8 punten, ik vond het boek spannend,vooral de tweede helft. Mooie opbouw naar het plot.
    Plot: 8 punten, omdat ik het plot goed en verrassend vond.
    Leesplezier: 8 punten, omdat ik het boek door de spanning met veel plezier heb gelezen
    Schrijfstijl: 6 punten, de stijl is prima maar ik stoorde mij wel aan de vele Belgische woorden
    Originaliteit: 8 punten, redelijk origineel
    Psychologie: 8 punten, goed gekozen karakters met een persoonlijkheid

Gemiddelde beoordeling: 7,6 punten

wormkeworm
    Bijdrager
    Post count: 93

Spanning: 5 punten, pas vanaf 100 pagina’s begon ik het graag te lezen.
    Plot: 7 punten.
    Leesplezier: 5 punten, het koste me soms moeite om de aandacht er bij te houden.
    Schrijfstijl: 7 punten duidelijk en vlot geschreven
    Originaliteit: 8 punten. Het sluit aan bij de actualiteit
    Psychologie: 7 punten, de karakters zijn goed uitgewerkt

Gemiddeld: 6,5.

BeJa
    Bijdrager
    Post count: 76

Spanning 8 punten,omdat het boek genoeg spanning bevat
    Plot: 8 punten, goed opgebouwd en een verrassende ontknoping
    Leesplezier: 7 punten, ondanks het gevloek en de vele Belgische woorden toch een 7 voor het leesplezier ,de spanning en het verhaal maakten veel goed.
    Schrijfstijl: 6 punten, zoals ik al zei teveel gevloek en teveel Belgische woorden
    Originaliteit: 7 punten, beetje origineel
    Psychologie: 7 punten, karakters zijn zorgvuldig uitgewerkt

Gemiddelde beoordeling: 7,1 punten

Anita
    Bijdrager
    Post count: 72

Spanning: 8 punten, omdat hoewel ik redelijk een vermoeden had wie achter de misdaden zat, ik toch geïntrigeerd bleef om te vernemen hoe Stef uiteindelijk tot de oplossing van de misdaden zou komen.

Plot: 8 punten, omdat het verhaal logisch en realistisch verloopt.

Leesplezier: 9 punten, omdat het verhaal mij heeft geboeid van begin tot eind en ik echt moeite had om het tussendoor aan de kant te leggen. Het boek leest ontzettend vlot en verveelt op geen enkel moment!

Schrijfstijl: 9 punten, omdat ik enorm heb genoten van de pittige conversaties, de spitsvondigheden. De schrijfstijl draagt er in belangrijke mate toe bij dat het verhaal ontzettend vlot leest. De humor is een grote plus!

Originaliteit: 9 punten, het boek wordt opgebouwd rond klimaatactivisme, maar doordat het zich afspeelt in Antwerpen en door de vele Vlaamse taalelementen krijgt het hoge graad aan originaliteit en authenticiteit.

Psychologie: 7 punten, omdat volgens mij enkel Stef Cools goed uit de verf komt. Het karakter van de andere personages, op Durbecq na, blijft oppervlakkig.

Gemiddelde beoordeling: 8.3 punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

Anneliese de Waal
    Bijdrager
    Post count: 79

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:
    Spanning: 8 punten, omdat ik vond de opbouw in het verhaal spannend naar het plot toe.
    Plot: 9 punten, omdat vond het plot heel verrassend.
    Leesplezier: 9 punten, omdat heb dit boek met heel veel plezier gelezen.
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat vond de schrijfstijl heel erg leuk, ik heb genoten van deze schrijfstijl.
    Originaliteit: 8 punten, omdat zou een erg goed boek zijn voor een serie of een film.
    Psychologie: 8 punten, omdat vind de karakters erg goed uitgewerkt.

Gemiddelde beoordeling: 8,5 punten
    VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Gerard Veldhuijs
    Bijdrager
    Post count: 27

Spanning: 8 punten, het hele verhaal bevatte voldoende spannende momenten.

Plot: 8 punten, omdat het geheel goed opgebouwd was en toch een verrassend einde had.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik veel plezier beleefd heb aan het verhaal en vooral de personage Stef Cools.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het een vlot beschreven boek is, wat makkelijk leest. Deze schrijfstijl bezorgde mij met regelmaat een glimlach.

Originaliteit: 8 punten, omdat het thema in het boek is origineel.

Psychologie: 8 punten, omdat de karakters goed uitgewerkt zijn en je vooral het karakter van Stef Cools goed leert kennen.

Eindoordeel: 8

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 174

Spanning: 7 punten, omdat het gerust wat spannender mocht.
    Plot: 8 punten, omdat het mooi opgebouwd is.
    Leesplezier: 8 punten, omdat het gemakkelijk te lezen was, maar ik had niet altijd mijn volle aandacht bij het verhaal.
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat het een goede Vlaamse schrijfstijl was.
    Originaliteit: 8 punten, omdat er een goede twist is in het verhaal.
    Psychologie: 7 punten, omdat de karakters wel goed gekozen zijn.
    Gemiddelde beoordeling: 7,8 punten

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 232

Spanning: 8 punten, omdat het in het begin wel spannender kon, maar vond t niet erg.

Plot: 8 punten, omdat het héél goed opgebouwd is

Leesplezier: 8 punten, omdat ik het erg leuk vond. Ook de stukken die niet spannend waren vond ik leuk om te lezen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat ik vooral het Vlaams erg leuk vond om te lezen.

Originaliteit: 8 punten, omdat ik het thema bést origineel vond

Psychologie: 8 punten, omdat de karakters goed uitgewerkt waren. Goed psychologisch.

Gemiddelde beoordeling: 8,0

Severine
    Bijdrager
    Post count: 130

Spanning: 8 punten, omdat er voldoende spanning in het verhaal zat.

Plot: 9 punten, omdat de plot erg goed in elkaar zat en de nodige plottwisten en verrassingen bevat.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik het boek graag heb gelezen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat ik vind dat deze goed aansluit bij het genre. Ik herken er duidelijk een Vlaamse thriller in.

Originaliteit: 9 punten, omdat ik het thema wel origineel vond en het ook goed en realistisch is uitgewerkt.

Psychologie: 8 punten, omdat de karakters van de personages van in het begin goed zijn neergezet. Vooral wat Stef betreft.

Gemiddelde beoordeling: 8,5

chantalvl
    Bijdrager
    Post count: 100

Spanning: 8 punten, omdat er steeds wat gebeurd

Plot: 8 punten, omdat was verrassende twist.

Leesplezier: 8 punten, omdat heb me vermaakt en niet aan fouten geërgerd.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat las lekker weg.

Originaliteit: 8 punten, omdat deze combi milieu en moord nog niet vaak heb gezien.

Psychologie: 8 punten, omdat zit goed in elkaar

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.