15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2077

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen. 

Cover:  Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur:  Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting:  Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

Astrid van der Helm
    Bijdrager
    Aantal berichten: 22

Ik vind de cover erg boeiend. Dat beeld, de kleuren.
    Van deze auteurs heb ik nog niets gelezen. Maar na een beetje rondsnuffelen op Hebban zijn mijn verwachtingen hoog gespannen.
    Ik verwacht een spannend maar vooral intrigerend verhaal ala Dan Brown en James Rollins.
    Kan niet wachten om erin te beginnen.

Veel leesplezier alkemaal en ik hoop een boeiende discussie.

Christy
    Bijdrager
    Aantal berichten: 75

Mooie kleuren! Een Isisbeeldje trekt meteen zijn aandacht. Verder staat er op de cover niet zoveel dat iets vertelt over het verhaal.
    Ik heb alle boeken van Jeroen Windmeijer gelezen en stuk voor stuk van zijn werk genoten. Mijn verwachtingen zijn dan ook hooggespannen voor dit boek.

Jeroen Windmeijer
    Bijdrager
    Aantal berichten: 25

Jacob en ik wensen alle lezers veel leesplezier! We zijn echt ontzettend benieuwd naar jullie reacties op ons boek. We hebben er met heel veel plezier aan gewerkt. Vanavond is de boekpresentatie in het Leidse Rijksmuseum van Oudheden (19.30) in de hal waar ook de Isistempel staat. Een betere plaats om ons boek officieel de wereld in te sturen, hadden we ons dus niet kunnen wensen! Het is een beetje laat dag, maar iedereen is vanzelfsprekend van harte welkom vanavond.

Marieke-miek
    Bijdrager
    Aantal berichten: 60

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Prachtig, goede kleuren en met het beeldje geeft het gelijk een idee waarover het zal gaan. Ook de titel en de ondertitel helpen daaraan mee.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Ik ken al een paar boeken van Jeroen Windmeijer, dus ik weet ongeveer wat ik kan verwachten qua schrijfstijl, maar die boek is een samenwerking met Jacob Slavenburg een cultuurhistoricus, dus kan het alleen maar beter worden, toch?

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

Een spannende (actie) thriller met een dosis geschiedenis en cultuur.

MarianneIL
    Bijdrager
    Aantal berichten: 351

Cover: Erg mooie kleuren, mysterieus. Net voldoende informatie om nieuwsgierig te worden. Het beeldje op de voorkant is erg sprekend. Ruim 30 jaar geleden ben ik 1,5 week in Egypte geweest en dat maakt het herkenbaar.

Auteur: Ik heb de andere boeken van deze auteur op mijn e-reader staan, maar ze nog niet gelezen. Ik sta er daarom helemaal open tegenover (al heb ik erg goede dingen gehoord over deze boeken).

Verwachting: Een spannend verhaal dat beelden op zal roepen van Egypte. En het verlangen zal oproepen naar het Oudheidkundig museum te gaan.

Juanita
    Bijdrager
    Aantal berichten: 66

De cover sprak me niet direct aan, al deed hij me wel direct denken aan de film “Night at the museum”. Omdat ik dit een mooie film vond en eigenlijk ook de woorden “eeuwenoud mysterie” maakten dat ik toch de korte inhoud las. En hierover was ik aangenaam verrast, ik was gelijk nieuwsgierig naar het boek.
    Over de boeken van Jeroen Windmeijer had ik al goede dingen gehoord, maar geen enkele gelezen. Van Jacob Slavenburg had ik nog nooit gehoord. Heel benieuwd wat ze er samen van gemaakt hebben, maar na wat ik in de recensies op Hebban las zijn mijn verwachtingen hooggespannen.
    Ik verwacht een leerrijk verhaal te lezen met spanning, maar iets in mij zegt dat er misschien ook wel een beetje romantiek aan te pas zal komen?

Tira
    Bijdrager
    Aantal berichten: 38

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Erg mooie cover,in het oog springende kleur en het beeldje is prachtig en past er goed bij

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Al veel goeds gehoord over de boeken van deze auteur dus ik heb hoge verwachtingen

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

EEn boeiende thriller met spanning en historische feiten

MissyP
    Bijdrager
    Aantal berichten: 170

Cover: mooi! De titel Het Isisgeheim ligt er in het rood boven op en springt er dus lekker uit, de grondkleur van het boek, zandkleur, past mijns inziens mooi bij de oudheid waar het boek over gaat. Verder een Egyptisch beeld en Egyptische vervaagde tekens op de voorkant. Onderaan in het wit de namen van de auteurs Jeroen Windmeijer en Jacob Slavenburg en het type Thriller. Alles bij elkaar spreekt het mij zeer aan!
    Auteur: van Jeroen Windmeijer heb ik al een aantal boeken gelezen en aangezien ik daar zeer enthousiast over ben, ben ik heel blij dat ik met deze leesclub mag meelezen! Jacob Slavenburg ken ik nog niet, zeer benieuwd naar de samenwerking tussen deze heren
    Verwachting: Heerlijk spannend en geheimzinnig verhaal! Dit boek doet mij ook denken aan de Egyptische serie van Wilbur Smith, welke boeken ik ook met veel plezier heb gelezen!

marijke van der hoek
    Bijdrager
    Aantal berichten: 46

De cover vind ik erg aantrekkelijk. Isis springt eruit met op de zandkleurige achtergrond de Egyptische tekens. De kleur vind ik goed gekozen, het past bij de archeologie in de woestijn, de plaats waar misschien Isis is gevonden.
    De kleur van de titelletters is mooi, glanzend en ligt op het papier. Dus ook tactiel opvallend als je het boek in je hand neemt en omdraait. Daarnaast vallen de namen van de schrijvers in het wit ook op!.
    het geheel is voor mij een uitgebalanceerde voorkant
    De achterkant… het stimuleert wel om eens open te doen, hier en daar wat te ‘snuffelen’, en dan een positief besluit te nemen.
    DE auteur Windmeijer:wel van gehoord, maar nooit wat van gelezen. Slavenburg heb ik wel gelezen in een heel andere sfeer, boeken met een andere inhoud. Hoe deze twee elkaar kunnen aanvullen en samen een thriller schrijven… dat intrigeert mij!
    Wat verwacht ik van het boek.
    Een verhaal waarbij de feiten op waarheid berusten en de non-fictie er een spannend verhaal van construeert. Hoge verwachtingen dus!

Chantal0706
    Bijdrager
    Aantal berichten: 17

Cover: De cover komt op mij over als een geheel: het beeld van Isis groot aanwezig, verder zijn er kleuren gebruikt waarbij ik meteen moet denken aan Egypte. Ook maakt het me nieuwsgierig, omdat ik de tekens en de sterrenhemel zie waarbij ik me afvraag wat (en of) dit iets met het verhaal te maken heeft!

Auteur: Alle boeken die ik van Jeroen Windmeijer ken heb ik met veel plezier uitgelezen! Van Jacob Slavenburg heb ik nog geen werk gelezen.

Verwachting: Een spannend en toch ook informatief boek, waarbij je als lezer terwijl je een verhaal volgt ook de nodige informatieve kennis meekrijgt!

Anneliese de Waal
    Bijdrager
    Aantal berichten: 106

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen. 

Cover:  Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Ik vind de cover erg mooi, kleurrijk, de kleuren zijn erg mooi, dat je het boek graag wil lezen. Past helemaal bij Egypte.

Auteur:  Geef jouw verwachting van deze auteur.

Ben heel nieuwsgierig naar het boek,het verhaal, lijk me heel erg spannend.

Verwachting:  Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

Een spannend boek, met een onverwachte plot.

Heb erg veel zien om te gaan lezen.

maria
    Bijdrager
    Aantal berichten: 405

Cover: De voorkant oogt Egyptisch, authentieke kleuren, zandkleurig, een vrouwenafbeelding als beeldje, mythische verhalen op een zonnewijzer met Griekse tekens op de achtergrond. Ik heb een ePub dus zie geen achterkant.

Auteur: Ik verwacht van de auteurs (die ik overigens niet ken) een gedegen verhaal daar er sprake is van een antropoloog en leraar godsdienst en maatschappijleer en een cultuur historicus. Zij kunnen hun kennis dus goed gebruiken, elkaar aanvullen waar nodig is en hoop zo ook nog wat te leren.

Verwachting: Ik verwacht uitleg over de mythe van Isis en doordat er wat met het beeldje is ook een spanning want misschien wordt
    het beeldje door meerdere nu van belang om te hebben? Ik verwacht ook een stukje historie, cultuur, kennisoverdracht.

LJ1976
    Bijdrager
    Aantal berichten: 61

Cover: een mooi beeldje uit de oudheid, rustige kleuren, oude tekens, kortom een prachtige mysterieuze cover
    Auteur:  Heb alle boeken van Jeroen Windmeijer met veel plezier en enthousiasme gelezen. Ben wel benieuwd wat de samenwerking met Jacob Slavenburg brengt.
    Verwachting: De nodige geschiedenis, feiten en fictie over Isis verweven in een mysterieuze thriller.

I'm a bibliophile.... Relax...., it just means I love books!

Cece
    Bijdrager
    Aantal berichten: 78

De cover van het boek voelt al Egyptisch aan, de kleuren, het beeldje, maar vooral de uitstraling.

De auteur ken ik zelf nog niet en ben ook erg benieuwd er naar.

Mijn verwachtingen van het boek is een boek vol avontuur van verschillende plaatsen, misschien leren we nog wel hiërogliefen, de geschiedenis, maar ook meer over Isis zelf.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.