Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S. 151 T/M 200 Leesclub 155: Het Isisgeheim Het Isis-geheim, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2086

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!
    Christy
    Bijdrager
    Aantal berichten: 75

Ben net in de tweede verhaallijn gekomen die ik niet had zien aankomen. Ik heb wat moeite om alle personages uit elkaar te houden maar dat zal een kwestie van tijd zijn. Ik ben enorm benieuwd hoe de verhaallijnen bij elkaar gaan komen

MarianneIL
    Bijdrager
    Aantal berichten: 351

Wat een fantastisch boek! Ben gisteren begonnen en het leest als een trein (wat ik dan vanmorgen ook gedaan heb). Wel aantekeningen gemaakt om dingen op te zoeken om meer van te weten te komen. Veel achtergrondinformatie.
    Ruim dertig jaar geleden in Egypte geweest en alles leeft daardoor meer.

marijke van der hoek
    Bijdrager
    Aantal berichten: 46

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Waar ik van heb genoten zijn de delen waarin de Egyptische koningen duidelijk worden besproken, waarin het belang van de papyrusrollen wordt benadrukt. Ook het vermelden en bespreken van de Hermes Trismegistus, het tekstdeel uit de Corpus Hermeticum, de gnosis ( de gnostische evangeliën, dat zijn de elementen die voor mij dit boek erg bijzonder maken. Herken ik daarin de hand van Slavenburg?

2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Wat een geweldig verhaal, de feiten en de fictie worden zo ‘natuurlijk’ gemixt, het is genieten. DE eerste gebeurtenis , dat Arianne Isis meeneemt in haar binnenzak.. toen had ik als lezer als: Kom op meid wat doe je nou?? Want je begint direct met meeleven én meedenken. En als ik goed lees vind ik wel vooruitwijzingen die wijzen in de richting van de diefstal. Over de tweede verhaallijn krijg je steeds meer info, maar welke kant het precies opgaat, op zal gaan? DE reactie van de voorzitter van de loge vind ik wel onheilspellend en daarna komt er een onheilspellend fragment.. of vul ik nu voor me zelf te veel in??

Juanita
    Bijdrager
    Aantal berichten: 67

Momenteel bevalt het boek heel goed! Er wordt voldoende spanning opgebouwd om voortdurend verder te willen weten en je nieuwsgierigheid voortdurend te prikkelen. En door de korte hoofdstukken is dat perfect mogelijk, nog vlug een hoofdstukje bij, en nog eentje, en voor je het weet ben je halfweg.
    Ik dacht eerlijk gezegd dat het een moeilijk boek ging worden doordat het met de Egyptische geschiedenis te maken heeft, maar dit is zeker niet het geval. Op pagina 20 heb ik zelfs al luidop gelachen met de schatting van de leeftijd van het beeldje.

Tot nu toe is het boek voor mij een meevaller.

maria
    Bijdrager
    Aantal berichten: 408

Het verhaal leest erg prettig!
    Gewoon leuk vond ik dat de beginletters van de voornamen van beide schrijvers een J is
    Een aardig gevonden woordgrapje op blz 8 Neder van Nederland Nederigland het maakt me nederig.
    Thijs wilde dat Arianna naar de studiezaal kwam op blz 9 maar daar lezen we niets meer over, want op blz 11 zitten ze in het cafetaria naast de tempel.
    blz 29 ik verbaas mij over haar handelen!
    blz 37 kwam het kwadrant met de valkuilen en allergie ineens aan bod. Herkenbaar want het wordt veel gebruikt.

maria
    Bijdrager
    Aantal berichten: 408

ps ik wordt niet teleurgesteld over de informatie die ik gretig tot mij neem!

Marieke-miek
    Bijdrager
    Aantal berichten: 60

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.

Tot nu toe geen opmerkelijke citaten, wel zeer interessante info als achtergrondinformatie over Isis en de Goden ed. Leuk.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?

Er zitten al meer verhaallijnen in dan ik had verwacht, leuk en verrassend.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.

Geen gekke dingen tegengekomen tot nu toe

Tira
    Bijdrager
    Aantal berichten: 38

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Geen opmerkelijke citaten.wel al veel interessante dingen gelezen.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Ja het boek is spannend en je wilt blijven doorlezen.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Nog geen storende fouten tegengekomen

Astrid van der Helm
    Bijdrager
    Aantal berichten: 22

Ik ben nog geen opmerkelijke citaten tegengekomen.
    Moet zeggen dat het verhaal me erg boeit maar ik het ook best moeilijk lezen vind met al de archeologische aspecten van het boek.
    De hedendaagse dingen die er gebeuren vind ik retespannend. Helemaal omdat het vroeger dus ook al speelde.
    Ben pas 120 blz op weg dus lees snel verder.

Chantal0706
    Bijdrager
    Aantal berichten: 17

Zelf vind ik het verhaal erg prettig weglezen! Ik blijf me verbazen over hoe vloeiend het verhaal zich mengt met de informatieve kennis!

Ook merk ik dat ik het prettig vind dat het boek is opgebouwd in korte hoofdstukken, waardoor je snel “even” een hoofdstuk wegleest (en voor je het weet toch nog wat hoofdstukken verder bent dan de bedoeling was :))

MarianneIL
    Bijdrager

Wat worden er toch veel onderwerpen uitgelicht in dit boek. Soms specifiek (Egypte), soms terloops (chemie en biologie) en steeds psychologie (hoe gaan mensen met elkaar om, waarom handelen zoals ze doen). Je zou haast vergeten dat het ook een thriller is.

En met al deze onderwerpen heb ik wel een raakvlak. In Egypte geweest, vroeger opgeleid tot (bio)chemisch analiste en later een universitaire studie sociale psychologie gevolgd. En altijd veel belangstelling voor flora en fauna.
    En laat het Nederlandse hoofdkantoor van het bedrijf waar ik de laatste jaren gewerkt heb nou ook nog eens in Leiden staan, op het Science Park, en ik daar een aantal keer geweest ben.

Erg leuk allemaal. Ik ben op ongeveer 3/4 van het boek en ga snel weer verder.

Juanita
    Bijdrager

Zou het kunnen dat er bij hoofdstuk 26 een foutje staat? In Nederland had Thijs al een hotel gereserveerd” terwijl ze naar Engeland gaan?

MarianneIL
    Bijdrager

Zou het kunnen dat er bij hoofdstuk 26 een foutje staat? In Nederland had Thijs al een hotel gereserveerd” terwijl ze naar Engeland gaan?

Lijkt me toch heel normaal dat je voor vertrek al een hotel reserveert. Dus: (Toen hij nog) in Nederland (was) had Thijs al een hotel (in Engeland) gereserveerd.

Juanita
    Bijdrager

Aja zo! Hij reserveerde een hotel in Engeland toen hij nog in Nederland was. Ik had het verkeerd begrepen 🙂

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.