Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S. 151 T/M 200 Leesclub 155: Het Isisgeheim Het Isis-geheim, Na het lezen #2

12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 25

Hoi MarianneIL, ook namens Jacob natuurlijk bedankt voor je reactie. We hebben erg veel moeite en tijd gestopt in ons onderzoek en om dat op een goede manier in ons verhaal te stoppen. Fijn dat je dat hebt gewaardeerd.
    Jeroen

Jeroen Windmeijer
    Bijdrager

Hoi Tita, fijn dat je hebt genoten van ons boek!
    Jeroen

Jeroen Windmeijer
    Bijdrager

Hoi Anneliese, Jacob en ik zijn zeker van plan dit soort boeken te blijven schrijven hoor! We zijn nu al druk bezig met ons volgende project dat zal gaan over Adam en Eva en de slang – en dan met name de rol van de slang in allerlei verschillende culturen!
    Jeroen

Jeroen Windmeijer
    Bijdrager

Hoi Christy, fijn dat je ons boek zo hebt gewaardeerd en dat je ook de informatie op waarde hebt geschat. Ik denk dat je ons volgende boek vast ook mooi zult vinden!
    Jeroen

Jeroen Windmeijer
    Bijdrager

Hoi Juanita, bedankt voor je stukje. Mooi wat je ook schrijft over dat filmische! Er is een scenarioschrijver die zich al geïnteresseerd heeft getoond, dus wie weet!
    Jeroen

Jeroen Windmeijer
    Bijdrager

Hoi Astrid, bij mijn boeken moet je inderdaad wel even goed je hoofd erbij houden. Fijn dat je dit toch tot het einde toe hebt volgehouden!
    Jeroen

Jeroen Windmeijer
    Bijdrager

Hoi Nady, bedankt voor je eerlijke oordeel. Dit was misschien niet helemaal een boek voor jou? Misschien vind je een van mijn andere boeken mooier, bijvoorbeeld Het Pilgrim Fathers Complot?
    veel groetjes
    Jeroen

maria
    Bijdrager
    Aantal berichten: 407

De plot
    1. Wat vind je van het plot?
    Het eindigt een beetje mat.

2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Omdat Dave eraan ging wist je eigenlijk al dat Bea dat ook zou overkomen. Dus dat was niet echt verrassend. De verhaallijnen komen samen. Dat Arianna en Thijs het goed met elkaar zullen vinden bleek al vanaf het begin van het verhaal en ook zonder de pillen zou dat denk ik wel gelukt zijn.

3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Was wel benieuwd welke kant het op zou gaan met de pillen/het gebruik/het misschien zelf gaan produceren

Algemeen
    4. Vond je Het Isis-geheim een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Had mijn aandacht maar niet dat ik het in één keer wilde uitlezen.

5. Vind je de schrijfstijl van Jeroen Windmeijer & Jacob Slavenburg prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Begrijpelijk, prettig geschreven en bij de beschrijvingen ,de informatie iets geconcentreerder lezen.

6. Stel….Jeroen Windmeijer & Jacob Slavenburg vragen aan jou om hun boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan hun zijn?
    Deels geloofwaardig.Historische lichte thriller.

Dit boek
    7. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Uniek omdat het als leesboek veel extra informatie bevatte op diverse vlakken(chemie, biologie, scheikunde, geschiedenis, godsdienst etc ) en daarnaast met een pil komen die zorgt dat iedereen lief en aardig voor elkaar is en geen gevaar meer ziet en de voor en nadelen daarvan benoemen.

8. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Jeroen Windmeijer & Jacob Slavenburgmee willen geven? Hoe zou je advies luiden
    Werk de passages die spannend kunnen zijn verder uit en vertel het verhaal uit meerdere perspectieven om het misschien spannender te maken. Bv de angst die Bea moet hebben gevoeld, het gevoel van Donald etc.

LJ1976
    Bijdrager
    Aantal berichten: 61

Wat vind je van het plot, hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    De plot is interessant en goed opgebouwd. Korte hoofdstukken, spanning, afwisseling tussen historie, wetenschap en heden. De verschillende verhaallijnen die uiteindelijk op een fraaie wijze samenkomen.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Gedeeltelijk wel wat betreft Thijs en Arianne. Maar hoe het andere karakters zou vergaan en de ontwikkeling van de pillen was toch wel wat verrassend te noemen.

Het was over het algemeen een boeiend verhaal, hoewel het door de nodige historie en wetenschap soms wat traag werd. Maar dat was op zich niet storend en het verhaal had verder de volle aandacht. De schrijfstijl is prettig, het is vlot en begrijpelijk geschreven. Zou het boek typeren als realistisch en informatief.

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Het boek heeft zeker iets specifieks. Feiten en fictie verweven in een semi-historische thriller gecombineerd met de nodige geschiedenis, wetenschap, religie maakt het uniek en leerzaam.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Jeroen Windmeijer & Jacob Slavenburg mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Lekker doorwerken aan jullie volgende boek! 😀

I'm a bibliophile.... Relax...., it just means I love books!

Chantal0706
    Bijdrager
    Aantal berichten: 17

Wat vind je van het plot?
    Ik vond dat er een verassend plot was, omdat ik zelf dacht dat het plot al vrij snel duidelijk werd, maar dit door de verschillende personen die in het verhaal voor komen toch veranderde. Dit maakte dat ik de structuur erg fijn vond, omdat het je meerdere keren een andere richting op stuurde. Al met al heb ik het einde hierdoor niet zien aankomen.

Algemeen

Vond je Het Isis-geheim een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Zeker! Juist door de afwisseling in de informatieve en vertellende gedeeltes!

Vind je de schrijfstijl van Jeroen Windmeijer & Jacob Slavenburg prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Zelf vind ik de schrijfstijl erg prettig en begrijpelijk geschreven! Wel merk ik dat ik bij de boeken van Jeroen Windmeijer naast het informatieve en de leuke verhalen altijd soort “nadenkertjes” ontdek in de vorm van opmerkingen die door personages worden gemaakt en dat ik hierbij het gevoel heb dat er onderliggende boodschappen zijn, die iedereen voor zichzelf op een andere manier in zou kunnen vullen.

Stel….Jeroen Windmeijer & Jacob Slavenburg vragen aan jou om hun boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan hun zijn?
    Ik zou hierbij kiezen voor realistisch, omdat je door de combinatie van de “feiten en fabels” soms bijna vergeet dat bepaalde onderdelen in het verhaal niet waargebeurd zijn.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Zoals ik al in verschillende antwoorden terug heb laten komen blijf ik de combinatie van een informatief en fictief zo’n leuke combinatie blijf vinden!

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Jeroen Windmeijer & Jacob Slavenburgmee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Ga alsjeblieft verder met het schrijven van dit soort fijne boeken! Op deze manier komen veel lezers op een leuke, boeiende manier veel informatie te weten over bepaalde gebeurtenissen uit de geschiedenis, culturen en godsdiensten!

Saskia
    Bijdrager
    Aantal berichten: 197

De plot
    1. Wat vind je van het plot?
    Ik vond het plot wisselend. Sommige wendingen waren heel voorspelbaar en andere waren weer heel verrassend. Zo was het duidelijk dat Arianne en Thijs wat gingen krijgen maar de daadwerkelijk vonk sloeg toch wel heel erg plotseling toe. Verrassend was dan weer de dief die de papyrus stal. Het echter ook duidelijk dat het voor Harm fout ging aflopen. Dat Timothy de kwaadwillende partij te slim af was, is weer verrassend. Over het geheel vond ik de ontwikkelingen meer voorspelbaar dan onvoorspelbaar. En dat vind ik jammer.

2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Het verhaal bestond uit vier vertelperspectieven en twee verhaallijnen die uiteindelijk samenkomen. De wisselende vertelperspectieven maken nieuwsgierig en zorgen voor meer vaart. De twee verhaallijnen doen hopen op een spectaculaire ontknoping. Toch is die samenloop uiteindelijk niet echt spannend. Vooral omdat de hoofdpersonen geen idee hadden wat er speelde. Het is zo net alsof er twee verhalen verteld werden die niet veel connectie met elkaar hadden. Ik had op meer gehoopt.
    Daarnaast vond ik sommige plotontwikkelingen ongeloofwaardig. Zo snapte ik niet waarom Arianna en Thijs meer pillen gingen slikken zonder dat ze gemerkt hadden dat de werking afnam en zonder af te wachten of er bijwerkingen waren, en ik snapte ook niet dat ze in Engeland na de gijzeling uit die auo stapten. Op dat moment leken de ontvoerders hun gewoon terug te willen brengen.

3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Nou ik had Timothy niet zien aankomen maar de dood van Bea dan weer wel. Dus ook hier weer mixed feelings.

Algemeen
    4. Vond je Het Isis-geheim een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Het meest boeiende vond ik de historische en spirituele wetenswaardigheden zoals het gebed van Franciscus, het Golden Dawn genootschap en het gepuzzel naar de ingrediënten van het recept. Ook de achterliggende letters op papyrus waren interessant. De verwijzing naar Aldous Huxley die niet alleen Brave New World schreef maar ook geïnteresseerd was in de mystiek vond ik ook origineel. Het is een verbinding tussen de verhaallijn over Dave en de Isis-verhaallijn.
    De personages vond ik jammer genoeg erg suf en naïef en dat zorgde ervoor dat ik af en toe afhaakte. Ook vond ik sommige acties ongeloofwaardig en ook dat zorgde ervoor dat het niet altijd even boeiend was.

5. Vind je de schrijfstijl van Jeroen Windmeijer & Jacob Slavenburg prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Ik vond het heel makkelijk lezen. Het taalgebruik is niet te simpel maar af en toe vind ik de uitleg zo uitgebreid dat het te veel een hapklare brok wordt. Een voorbeeld hiervan is de uitleg van Brave New World van Huxley. Het boek wordt zowaar compleet samengevat. Eigenlijk vond ik dat ik te weinig moest nadenken.

6. Stel….Jeroen Windmeijer & Jacob Slavenburg vragen aan jou om hun boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan hun zijn?
    Mystieke historische puzzel die moet leiden tot wereldvrede.
    Ik vind het niet aangrijpend, daarvoor blijft het teveel aan de oppervlakte. Ik vind het wel weer leuk dat het belang van zelfinzicht als middel om tot wijsheid te komen een grote plaats in neemt. Ik zou er geen kort woord voor kunnen gebruiken. Spiritueel misschien? Maar daarvoor gaat het weer niet diep genoeg, vind ik.

Dit boek
    7. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Het lijkt wel erg veel op een Dan Brown boek maar dan met een spiritueel randje. Heel erg uniek vind ik het niet. Wat wel apart is, is de belangstelling voor en de rol van Isis de godinmoeder. Ik vond het ook leuk om op Jacobs website daar meer over te lezen.

8. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Jeroen Windmeijer & Jacob Slavenburgmee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Ga zo door maar het mag iets spannender en de personages mogen ook wat slimmer wezen.

MissyP
    Bijdrager
    Aantal berichten: 170

De plot

Wat vind je van het plot? Weer een superspannend plot!
    Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Lekker korte hoofdstukken, afwisselend van invalshoek (personage(s) die we volgen in dat hoofdstuk). En uiteindelijk komen deze verschillende verhaallijnen bij elkaar.
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Dit einde was wel enigszins te verwachten, voor wat betreft Arianna en Thijs, maar ze hebben een behoorlijk avontuur beleefd! In deze boeken gaat het meer om de reis van om de eindbestemming.

Algemeen

Vond je Het Isis-geheim een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Voor mij was het zeker een boeiend verhaal, waar ik steeds verder in wilde om er achter te komen hoe het zou gaan aflopen met iedereen.
    Vind je de schrijfstijl van Jeroen Windmeijer & Jacob Slavenburg prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? De schrijfstijl is lekker vlot en begrijpelijk.
    Stel….Jeroen Windmeijer & Jacob Slavenburg vragen aan jou om hun boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan hun zijn?
    Hier haak ik aan bij Saskia: geheimzinnige historische puzzel, op geloofsgebied

Dit boek

De geheimzinnige puzzel op geloofsgebied vind ik heerlijk en in lijn met Dan Brown en Chris Houtman, dus niet helemaal uniek, maar een specifieke hoek binnen de thrillers
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Jeroen Windmeijer & Jacob Slavenburgmee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Vooral doorgaan!

12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.