Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S. 151 T/M 200 Leesclub 155: Het Isisgeheim Het Isis-geheim, Na het lezen #2

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1950
    #27317 |

Na het lezen #2

+++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++

De plot

1. Wat vind je van het plot?
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

Algemeen

1. Vond je Het Isis-geheim een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    2. Vind je de schrijfstijl van Jeroen Windmeijer & Jacob Slavenburg prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    3. Stel….Jeroen Windmeijer & Jacob Slavenburg vragen aan jou om hun boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan hun zijn?

Dit boek

1. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    2. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Jeroen Windmeijer & Jacob Slavenburgmee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic  Beoordeling

marijke van der hoek
    Bijdrager
    Post count: 41

vraag 1 en 2
    Wat vind je van het plot? Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Er komen meerdere verhaallijnen bij elkaar… die van Arianna en Thijs, Harm, Bea, Dave Donald, Pete and ‘good old’ Timothy. Deze lijnen zijn in het begin afzonderlijke gegevens maar raken elkaar terloops steeds meer! Het plot begint heel snel, wordt langzamerhand verder opgebouwd! De cliffhangers aan het eind van de hoofdstukjes doen mee in die ontwikkeling van het plot.
    Bijv. “… iets verderop in de straat , op een rustig stuk, parkeerde een witte bestelbus waarbij van binnenuit de schuifdeuren werden geopend….” (blz 181)
    Na zo’n aankondiging wíl je doorlezen..
    “…Hij is onder de indruk van de brutaliteit van de mannen en de duisternis die bezit heeft genomen van de geest van hun opdrachtgever….”(blz 250)

3 Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Nee niet alles zag ik aankomen, sommige dingen had ik gehoopt, andere einden van verhaallijnen waren wel zeer onverwacht! Maar ik kan het wel ‘waarderen’.
    4. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Het raadsel, het thema van het boek wordt vrij snel neergezet, daardoor heeft het je
    volledige aandacht. Als lezer denk je mee met de personages en soms dacht : Dat kun
    je niet doen, Arianna! Met het beeld in je binnenzak over straat!! Door dit soort
    ‘intermezzo’s’ blijf je geboeid door lezen
    5. Vind je de schrijfstijl prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Wat ik erg aantrekkelijk vond was de mix tussen thriller en reële info over Egyptische koningen, cultuur, hermetische filosofie enz. IK durf niet direct esoterische thriller in de recensie te zetten, omdat ik bang ben dat dat mensen zou afstoten, terwijl het een schitterend boek is!
    Korte hoofdstukken, bij de perspectiefwisselingen is het vrij snel duidelijk over wie het gaat, die perspectiefwisselingen houden het wel spannend. Helder taalgebruik, ook voor iedereen die niet op de hoogte is van de esoterische gegevens, mooi taalgebruik
    (blz 118) “… het was alsof er kortsluiting in zijn brein was ontstaan…”.
    (blz 217) “… in de mist van de tijd verdween de kennis omtrent de samenstelling van ….”

6. Stel….de auteur vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Je antwoord?
    Het is een esoterisch thriller, spannend en geloofwaardig! Kinnesinne tussen ‘Loges’
    7. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Voor mij is dit het eerste boek, thriller die ik in dit genre lees. Vooral de informatieve
    gedeelten maken het voor mij zeer uniek.

8. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Snel met het volgende boek starten!!

Cece
    Bijdrager
    Post count: 78

Wat vind je van het plot?
    Het plot zit goed in elkaar, al zijn het wel iets teveel personages, waardoor het verhaal even verwarrend is.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    In het begin iets te snel, maar later verder opgebouwd.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Nee, soms even een doemdenker tussen door, of ‘zal dat gaan gebeuren’ maar nee. Wat er in je hoofd afspeelt of hoopt, word heel anders.

Vond je Het Isis-geheim een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Het was gewoon vervelend en te zonde om het neer te leggen.

Vind je de schrijfstijl van Jeroen Windmeijer & Jacob Slavenburg prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Soms moest ik wel even nadenken, maar meeslepend is het zeker.

Stel….Jeroen Windmeijer & Jacob Slavenburg vragen aan jou om hun boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan hun zijn?
    Dit boek is zo realistisch, alsof ze het zelf hebben meegemaakt.👁

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Iets specifieks zeker weten. Er zijn weinig tot geen boeken over Egypte of over een van de goden. Het enige wat er in verhaallijn is is Het Huis Anubis, daarom was ik ook super blij dat ik mee mocht doen aan deze leesclub.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Jeroen Windmeijer & Jacob Slavenburgmee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Go for it 💪 op naar het volgende Egyptisch verhaal

Marieke-miek
    Bijdrager
    Post count: 54

De plot

Ik vond het wel leuk. Eigenlijk lopen er drie verhaallijnen door elkaar heen. Het zit goed in elkaar.

Door de verschillende verhaallijnen en de combinatie met de geschiedenis is het origineel en klopt op het einde.

Dit was wel volgens verwachting. Ik vond wel dat Arianne en Tijs makkelijk wegkomen als ze samen met Harm worden betrapt.

Algemeen

Vond je Het Isis-geheim een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Ja het bleef boeien tot het einde. Toch had ik geen moeite met het wegleggen van het boek, ik kon er makkelijk pauzes in nemen.

Vind je de schrijfstijl van Jeroen Windmeijer & Jacob Slavenburg prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    De schrijfstijl was prima te volgen, ook de delen met geschiedenis. Maar het af en toe kort wisselen van perspectief was even wennen.

Stel….Jeroen Windmeijer & Jacob Slavenburg vragen aan jou om hun boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan hun zijn?
    Informatief en ontspannend

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    de combinatie van fictie en feiten was niet uniek, maar het onderwerp van Isis als extra info was wel bijzonder.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Jeroen Windmeijer & Jacob Slavenburg mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Ik kan zo niets bedenken, ik vond het een geslaagde samenwerking voor een boek.

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 344

De plot

De plot zit goed in elkaar en volgt een duidelijke lijn.

De verschillende verhaallijnen komen steeds dichter bij elkaar en en worden tot een geheel gevormd. Erg goed gedaan.

Een aantal dingen wel, maar er waren ook onverwachte stukken.

Algemeen

Heel boeiend, had moeite het boek weg te leggen als ik andere dingen moest doen.

Begrijpelijk en die extra achtergrondinformatie maken het heel boeiend.

Realistisch en informatief.

Dit boek

Een uniek boek. De combinatie van thriller en “geschiedenis” maken het bijzonder.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Jeroen Windmeijer & Jacob Slavenburg mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Doorgaan!

Tira
    Bijdrager
    Post count: 32

Wat vind je van het plot? De plot zit heel goed in elkaar en ondanks de vele personages is het goed te volgen.
    Ik vond het verrassend en goed!

het begint snel,maar daarna is het heel goed opgebouwd.

Aaangename schrijfstijl,ik heb steeds geboeid gelezen,en wilde maar door en door lezen.

Realistisch

Wel redelijk uniek vanwege de geschiedenisfeiten gecombineerd met fictie.

Nog maar eens gaan samenwerken voor een nieuw boek,dit boek is mij goed bevallen!

Anneliese de Waal
    Bijdrager
    Post count: 77

De plot

* * Ik vond het plot erg goed in elkaar zitten, erg goed naar toe geschreven in het boek, vond het verrassend plot.

* * De verschillende verhaallijnen komen allemaal bij elkaar in het plot, erg mooi.

* * Niet helemaal had ik einde zien aankomen, er was toch nog een onverwachts plot met een erg goede opbouw.

Algemeen

* * Ja, ik het boek met veel plezier gelezen, een erg spannend en boeiend verhaal om te lezen.
    Door de schrijfstijl had het boek mijn volle aandacht tijdens het lezen.

* * Ik vind de schrijfstijl erg prettig en begrijpelijk geschreven, ik vond het ook leerzaam geschreven, je leert echt van dit boek.

* * Realistisch, leerzaam en spannend.

Dit boek
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Jeroen Windmeijer & Jacob Slavenburgmee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic Beoordeling

* * Blijf zulke mooie boeken schrijven, ik heb er echt van de genoten.

Christy
    Bijdrager
    Post count: 68

De plot

Er lopen verschillende verhaallijnen die in het begin naast elkaar lijken te lopen maar steeds meer naar elkaar toekomen en elkaar tot slot raken.

De romance tussen Thijs en Arianne had ik wel zien aankomen.

Algemeen

Ja van begin tot eind

Bij sommige stukken met achtergrondinformatie moest ik wel even nadenken maar over het algemeen vlot en goed leesbaar geschreven.

Dit boek

De informatie over Isis en het gedegen onderzoek voor dit boek maakt het volgens mij wel uniek in dit genre.

Schrijf zo snel mogelijk nog zo’n te gek boek 👍😀

Juanita
    Bijdrager
    Post count: 60

De plot
    Wat vind je van het plot? Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Eigenlijk vond ik het een verrassend plot. Door de verschillende verhaallijnen kon het alle kanten uit, hierdoor werd ik toch dikwijls op het verkeerde been gezet. Het einde vond ik heel mooi, ik had wel verwacht dat er tussen Arianna en Thijs iets ging gebeuren, maar dit had ik toch niet voorzien.

Algemeen
    Ik vond het een boeiend verhaal, maar doordat er soms heel veel uitleg kwam verslapte mijn aandacht soms wel en moest ik al eens een paar zinnen tot zelfs een volledig hoofdstuk herlezen.

Voor mij persoonlijk was het moeilijk geschreven met heel veel uitleg en moest ik echt proberen om aandachtig te lezen zonder veel afleiding.
    Normaal heb ik hiervan geen last, maar nu merkte ik dat ik moeite had om te lezen wanneer mijn kinderen in de buurt waren of mijn man TV aan het kijken was terwijl ik las. Hierdoor heb ik ook iets langer over het boek gedaan dan mijn gewoonte is. Wat dan positief hieraan is, is dat ik veel opgestoken heb tijdens het lezen, het is een heel leerrijk boek.

Realistich en geloofwaardig zou ik zeker niet zeggen, maar wel heel leerrijk, origineel,filmisch. Toen ik aan het lezen was zag ik bepaalde scenes echt voor mij.

Dit boek
    Dit is voor mij het eerste boek in dit genre, een thriller-roman met heel veel geschiedenisweetjes. Ik zag het meeste voor me alsof het een film was en dit ben ik nog niet heel tegengekomen.

Blijf samenwerken aan een boek over een andere geschiedkundige periode.

Astrid van der Helm
    Bijdrager
    Post count: 15

De plot

Het plot kwam snel, maar ik zag het niet aankomen. Als ik het al dacht te weten dan was het toch net weer anders.

Zoals ik al schreef, het was net even anders dan dat ik dacht. Ook de de gebeurtenissen tussen Arianna en Thijs overvielen me een beetje

Ik heb het plot niet zien aankomen.

Algemeen

Het was best een boeiend verhaal, maar ik vond het toch ook een moeilijk verhaal. Op een gegeven moment had ik het gehad met alles over Egypte en heb ik even een ander boek gelezen. Het kon mijn aandacht dus niet echt vasthouden.

Ik vind het dus moeilijk te lezen. Al de geschiedenis en de herhalingen werden me soms even teveel. Het is wel begrijpelijk geschreven daar kan ik geen moeite mee, maar als ik las moest ik me wel concentreren. Het was goed even een ander boek te lezen, dat zorgde ervoor dat ik daarna weer in het verhaal kwam.

Ik vind het erg realistisch allemaal, het had zo echt gebeurd kunnen zijn
    Dit boek

De uitgebreide geschiedenis maakt dit boek voor mij origineel

Snel nog een boek schrijven

naddyyyyy21041989
    Bijdrager
    Post count: 31

Verrassend maar mooi
    De verschillende verhalen moest ik even aan wennen.
    Nee had het niet aan zien kinen
    Algemeen

Ik vond het een leuk boek maar kon niet altijd mijn aandacht bij het boek houden, vond het zelf soms wat te langdraderig bij uitleg van dingen. Het spannende verhaal verder was wel mooi.
    Moest er echt voor gaan zitten en de tijd nemen en concentreren dus niet snel een soort boek wat ik weer zou lezen.
    Dit boek Is voor veel mensen vast begrijpelijk te leZen maar je moet wel echt van dit soort boeken houden.

Het gaat over het oude Egypte en daar zijn niet vaak zulk soort boeken over geschreven.
    Schrijf zo door er zijn genoeg mensen die jullie boeken vast prachtig vinden.

Jeroen Windmeijer
    Bijdrager
    Post count: 25

Hallo Astrid, bedankt voor je reactie. Ik denk dat mijn boeken zich onderscheiden van de meeste andere thrillers doordat ik niet alleen een spannend verhaal vertel, maar ook wil dat mensen er iets van opsteken. Soms worden mensen hierdoor op het verkeerde been gezet omdat ze in het algemeen meer recht-toe-recht-aan thrilers zijn gewend. De meeste mensen weten deze combinatie van feit en fictie goed te waarderen gelukkig!
    hartelijke groet
    Jeroen

Jeroen Windmeijer
    Bijdrager

Hallo Marijke, bedankt voor je uitgebreide en positieve reactie! Fijn dat je de afwisseling van spanning en kennis zo hebt kunnen waarderen. Jacob en ik zijn inmiddels met een nieuw project gestart hoor… 🙂 Hoop dat je mijn andere boeken ook gaat/ wil lezen. groetjes Jeroen

Jeroen Windmeijer
    Bijdrager

Hoi Cece, fijn dat je van het boek hebt genoten! Op verzoek van heel veel mensen heeft Jacob op zijn Facebook-pagina tot 6 keer een stuk over Isis geplaatst, vol informatie en achtergrond. Mocht je het leuk vinden er meer over te lezen, hij heeft de stukken bij elkaar gezet op zijn website: https://www.jacobslavenburg.nl/wp-content/uploads/Het-gehele-Isis-feuilleton..pdf
    groet
    Jeroen

Jeroen Windmeijer
    Bijdrager

Hoi Marieke-Miek, fijn dat je het een mooi boek hebt gevonden, ook al kon je het zo af en toe even wegleggen… 🙂
    Bedankt voor je reactie
    Jereoen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.